OVer Missers in de Reisinformatie #29

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door deadlock »

dennistd schreef:Iets klopt er niet in deze routestrip op de haltevertrekstraat van [wiki]Lijn_1_Enschede,_De_Posten_-_UT/Langenkampweg[/wiki] bij de halte De Posten :lol:
Afbeelding
Dat kunnen nooit allemaal intercitystations zijn.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Skinkie
Berichten: 122
Lid geworden op: di 05 apr 2011, 17:43

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Skinkie »

Ronald schreef:Ik weet niet of het een misser is (hoop het wel eigenlijk), maar nét de trein die ik zaterdag wil plannen komt niet uit de NS-planner (namelijk de t717 van Zwolle naar Groningen voor a.s. zaterdag, v. 7:16 uit Zwolle). Alleen de trein ervoor en erna lukt. Die t717 zou gewoon moeten rijden op zaterdag, en ik kan ook geen werkzaamheden o.i.d. vinden...
Vanuit NSC Reisinformatie:
Inderdaad is vanwege de werkzaamheden tussen Schiphol en Duivendrecht is de hele 700 serie opgeheven, terwijl voor de 717 eigenlijk niet nodig is.
Er word nu gekeken of het mogelijk is om trein 717 (of een vervangende trein) toch nog te laten rijden op zaterdag. Indien dit lukt zal het pas op de laatste moment zichtbaar worden in de reisplanner.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Ronald »

Ok, mooi dat je dat kunt navragen :pos: . De rest van de s700 'en wordt dan waarschijnlijk tussen Lelystad en Groningen vervangen door een verlengde s2600. De t717 kan dus niet door een verlengde s2600 worden vervangen omdat die waarschijnlijk nog niet op dat tijdstip aankomt in Lelystad...
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door JWM »

Er is echt eersteklas broddelwerk afgeleverd. Alle s700 treinen die normaal op alle tussenstations stoppen tussen Groningen en Zwolle 's ochtends vroeg en 's avonds laat zijn in de planner vervangen door s2600 treinen die tussen Groningen en Zwolle als IC rijden :X

Hierdoor kan je op zaterdagavond bijvoorbeeld om 22.26 van Zwolle naar Hoogeveen, terwijl de volgende reismogelijkheid pas om 0.17 vertrekt. Mastwijk, kom er maar in.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Suus »

Dat is ook niet goed inderdaad, want die rijdt op dat tijdstip normaal al als s12600.

Het is overigens ook een monsterlijke samenhang van werkzaamheden aan het worden, want vanaf zaterdag ligt Meppel - Heerenveen er ook uit, de s1600 / s11600 wordt ook omgeleid en gekoppeld aan de s3100 en die heeft weer last van het emplacement van Utrecht (zelfde werkzaamheden als vorig weekend).
Laatst gewijzigd door Suus op wo 03 jul 2013, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door JWM »

De boog Bijlmer <> Diemen Zuid weer in gebruik? Toch maar eens even kijken of ik dat mee kan pikken :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Suus »

Ja, en de metro tussen Sloterdijk en Bijlmer is ook toegankelijk voor treinreizigers en daarvan staat de informatie volgens mij wél goed op de posters maar niet op de website van NS.

Oja, en Sensation White is dit weekend :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Etienne »

Volgens het scherm in de trein van Apeldoorn naar Zutphen kon ik vanochtend bij Apeldoorn-De Maten o.a. overstappen op de stoptrein naar Tiel en Arnhem en op bus 105 naar Harderwijk/Barneveld.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Daniel »

Da's wel een heel vage sowieso. Immers is de enige plek waar je zowel op de trein naar Tiel als lijn 105 kunt overstappen station Arnhem, maar daar is het weer wat onnodig om voor Arnhem over te stappen :P

In Breda e.o. viel me vandaag op dat Veolia wel heel inconsequent bezig is: sommige vertrekstaten hebben een kolommetje met de tijden in de vakanties, weer anderen hebben een berg voetnoten. Waarbij er ook weer lijnen zijn waar de helft van de ritten twee voetnoten heeft, die altijd in combinatie met elkaar voorkomen. Je zou zeggen zet dan die hele opmerking achter één voetnoot...
Dat lijn 5 tussen Station en Princenhage en lijn 6 tussen Station en Haagse Beemden niet rijden in de zomervakantie wordt trouwens ook wel heel onopvallend weergegeven met een opmerking onderaan waar niet middels een voetnoot naar wordt verwezen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Michael »

Daniel schreef:In Breda e.o. viel me vandaag op dat Veolia wel heel inconsequent bezig is: sommige vertrekstaten hebben een kolommetje met de tijden in de vakanties, weer anderen hebben een berg voetnoten. Waarbij er ook weer lijnen zijn waar de helft van de ritten twee voetnoten heeft, die altijd in combinatie met elkaar voorkomen. Je zou zeggen zet dan die hele opmerking achter één voetnoot...
De stadsdienst heeft een aparte kolom voor de vakantiedienstregeling en bij de streekdienst worden de ritten die niet rijden in de vakanties aangegeven met een voetnoot.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Ronald »

Skinkie schreef:
Ronald schreef:Ik weet niet of het een misser is (hoop het wel eigenlijk), maar nét de trein die ik zaterdag wil plannen komt niet uit de NS-planner (namelijk de t717 van Zwolle naar Groningen voor a.s. zaterdag, v. 7:16 uit Zwolle). Alleen de trein ervoor en erna lukt. Die t717 zou gewoon moeten rijden op zaterdag, en ik kan ook geen werkzaamheden o.i.d. vinden...
Vanuit NSC Reisinformatie:
Inderdaad is vanwege de werkzaamheden tussen Schiphol en Duivendrecht is de hele 700 serie opgeheven, terwijl voor de 717 eigenlijk niet nodig is.
Er word nu gekeken of het mogelijk is om trein 717 (of een vervangende trein) toch nog te laten rijden op zaterdag. Indien dit lukt zal het pas op de laatste moment zichtbaar worden in de reisplanner.
Hij staat erin inmiddels *O* Als "extra reismogelijkheid" :-)
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8606
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Milco »

Ik vind die tijden van die "extra" trein wel erg krap overigens... Zit op nshsipeed-site te kijken. In één minuut van Gerp naar Gn? Eén minuut stop te Zl?
En trouwens, hij stopt overal, dus waarom noemen ze dat ding geen sprinter... :')
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Ronald »

Het is gewoon de normale t717, die op zaterdag tussen Lelystad en Groningen rijdt, en één van de dagrand-IC's die tussen Zwolle en Groningen overal stopt.
Laatst gewijzigd door Ronald op vr 05 jul 2013, 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8606
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Milco »

Hij stopt ook te Dron en Kpnz ;-) Of is dat alleen morgen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Thom91 »

Doet ie altijd, en die minuut is ook standaard hoor.
Komt wel goed schatje.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Thom91 »

Misser in reisinfo, valt mee, maar wel een misser.
Met de poortjes gaan ze alle ruimtes afschermen, in Amsterdam zijn ze wat vergeten bij de middentunnel.
Afbeelding
Komt wel goed schatje.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Ronald »

Ronald schreef:
Skinkie schreef:
Ronald schreef:Ik weet niet of het een misser is (hoop het wel eigenlijk), maar nét de trein die ik zaterdag wil plannen komt niet uit de NS-planner (namelijk de t717 van Zwolle naar Groningen voor a.s. zaterdag, v. 7:16 uit Zwolle). Alleen de trein ervoor en erna lukt. Die t717 zou gewoon moeten rijden op zaterdag, en ik kan ook geen werkzaamheden o.i.d. vinden...
Vanuit NSC Reisinformatie:
Inderdaad is vanwege de werkzaamheden tussen Schiphol en Duivendrecht is de hele 700 serie opgeheven, terwijl voor de 717 eigenlijk niet nodig is.
Er word nu gekeken of het mogelijk is om trein 717 (of een vervangende trein) toch nog te laten rijden op zaterdag. Indien dit lukt zal het pas op de laatste moment zichtbaar worden in de reisplanner.
Hij staat erin inmiddels *O* Als "extra reismogelijkheid" :-)
Aan boord inmiddels, een mooi VIRM-zesje vrijwel voor mezelf :-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Suus »

Terug van weggeweest op Schiphol: de automatische ééntalige omroepen van Tuffy over vertragingen en spoorwijzigingen :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door webguy »

Huh, stonden die uit dan? Volgens mij moet dat omroep voor omroep, en er wordt nogal wat gegenereerd aan automatische omroepen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Suus »

Die stonden uit op Schiphol, er werd daar door echte mensen omgeroepen zodat de berichten tweetalig omgeroepen konden worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door webguy »

T is maar een vinkje hoor - ik vermoed dat iemand 'm weer eens aan heeft gezet.
Skinkie
Berichten: 122
Lid geworden op: di 05 apr 2011, 17:43

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Skinkie »

webguy schreef:T is maar een vinkje hoor - ik vermoed dat iemand 'm weer eens aan heeft gezet.
Was Tuffy in twee talen te duur?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8606
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Milco »

Niet echt een misser, maar wel opvallend.

Terwijl de treinreizigers tussen Shl en Dvd / Asb met de metro reizen, en het metronetwerk op z'n gat ligt deze zomer (lijn 50 naar Gaasperplas i.p.v. 53), is metrostation Van der Madeweg dit weekend ook terug te vinden op de AV en reisplanners op http://www.ns.nl en http://www.nshispeed.nl :)

Edit: de AV en reisplanner op www.ns.nl kennen zelfs de afkorting Vmw!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Daniel »

webguy schreef:T is maar een vinkje hoor - ik vermoed dat iemand 'm weer eens aan heeft gezet.
Ze stond heel afgelopen week al aan op Schiphol.
Milco schreef:Terwijl de treinreizigers tussen Shl en Dvd / Asb met de metro reizen, en het metronetwerk op z'n gat ligt deze zomer (lijn 50 naar Gaasperplas i.p.v. 53), is metrostation Van der Madeweg dit weekend ook terug te vinden op de AV en reisplanners op http://www.ns.nl
Tja, alleen die reisadviezen die ze geven. Als je van Amsterdam Bijlmer ArenA naar Amsterdam Zuid wilt moet je volgens NS eerst je bestemming voorbij reizen en vervolgens vanaf Lelylaan weer terug...
Afbeelding

Wil je vanaf Amstel naar Zuid dan kan je vannacht twee keer met een Sprinter en één keer deels met een NS-bus, maar voor de zondag zijn er zelfs helemaal geen reismogelijkheden (onderste advies is pas op maandag!)
Afbeelding

Andere opvallendheidjes van vandaag:
- De t1730 stond te Amersfoort verkeerdom op de borden, namelijk met Den Haag van de a-zijde en Rotterdam van de b-zijde. Iets wat alleen mogelijk is als het Haagse deel in Gouda vleugeltjes krijgt en vervolgens over het Rotterdamse deel heen vliegt alvorens te vertrekken, dat deel moet daar immers als eerste weg :P
- Diezelfde t1730 lijkt ook in Gouda verkeerdom erop gestaan te hebben, er zaten althans wat reizigers voor Den Haag in het Rotterdamse deel. Maar het kan ook zijn dat de verdeling langs de TBPs afweek van normaal aangezien er drie bakken naar Den Haag gingen en zes naar Rotterdam, iets wat normaal andersom gebeurd.
- Geen idee of het een bug of een feature is, maar de s11600 en s1600 stonden in Amersfoort op de TB7 met "Schiphol, let op: rijdt naar Bijlmer Arena" terwijl op de TBPs juist netjes "Bijlmer Arena via Hilversum" stond zonder opmerkingen eronder
- De s2600 was half aangepast en had wel de route via Haarlem in de TBPs staan, met als opmerking "Rijdt verder naar Meppel" (of Groningen). Nou was die opmerking in Rotterdam niet zo gek relevant: je had daar elk halfuur een overstapmogelijkheid van de IC naar Meppel / Groningen op de IC naar Meppel / Groningen (ene via Lelystad, andere via Amersfoort). Maar consequent zijn is allicht wel handig aangezien alle treinen in die serie die ik gezien heb Meppel danwel Groningen op de displays hadden staan.
- Knullig genoeg kunnen die TBPs nogsteeds niet overweg met treindelen die een korter traject rijden. Zo stond de t2871 / t1771 op Rotterdam C. doodleuk als IC naar Enschede (met "rijdt niet verder dan Drienerlo") op de borden, terwijl het stel uit Rotterdam eigenlijk nooit Enschede haalt maar slechts tot Deventer gaat. AV, OBIS en koersdisplays wisten wel beter, de HC vermeldde ook niets over het kortere traject dat het voorste (tot Utrecht)/achterste (na Utrecht) stel af zou leggen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Daelea »

De s2600 / s12600 zitten qua reisinformatie sowieso bijzonder inelkaar: te Zl staar de s700 / s12700 als opgeheven, en is er een extra trein naar Vs ingelegd, hetzelfde geldt voor de s12500 / s12700: deze staan opgeheven, en er staat een extra intercity naar Mp op de borden.
Te Alm blijft de s2600 een extra IC naar Vs, maar de andere kant op wordt het ineens:
12:00 Intercity
Lelystad Centrum
via Lelystad C. en Zwolle
Rijdt verder naar Meppel
Wat ook een ietwat creatieve uitspraak van Tuffy als gevolg had: "Dames en heren. De intercity naar Lelystad Centrum, Zwolle en Lelystad Centrum van twaalf uur vertrekt van spoor 4."
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten