OVer je reiservaringen in juli 2013
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juli 2013
Ik was op dit plekje in Utrecht eigenlijk in afwachting van lijn 8 die daar over een ruime week niet meer komt toen onderstaand voertuig ineens langs kwam rijden. 26 jaar oud maarliefst, maar aan de buitenkant ziet 'ie er nog erg goed uit...
En in z'n hoeveelste leven al wel niet: busje is ooit begonnen bij de NZH, overgegaan naar Connexxion, vervolgens informatiebus voor de BRU-concessies geworden en via Transportes nu bij het jongerenwerk Utrecht belandt.
En in z'n hoeveelste leven al wel niet: busje is ooit begonnen bij de NZH, overgegaan naar Connexxion, vervolgens informatiebus voor de BRU-concessies geworden en via Transportes nu bij het jongerenwerk Utrecht belandt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
- Locatie: Arnhem
Re: OVer je reiservaringen in juli 2013
Niet echt een pretje om op een brakke zaterdagochtend in een VIRM viertje te zitten richting Arnhem die alle restanten van een drukke vrijdagavond nog in zich heeft. Binnen een straal van anderhalve meter vind ik rondom mij: een boel lege flesjes, blikjes en bekers, Burger King papiertjes, kranten, ik vind hier zelfs een hoofdtelefoon.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Youtube
Re: OVer je reiservaringen in juli 2013
Ik kwam vanmiddag rond 14:20 op de kanaaldijk buurtbus 466 tegen,reed van de Engelseweg naar de Albert Heijn XL,zag hem rond 14:55 boodschappen inladen voor een BBQ (denk ik vanwege het inladen van vlees en drank). rond 14:30 zag ik veel bussen van twin tours rijden waaronder deze
hij schitterde heel mooi in de zon.
hij schitterde heel mooi in de zon.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2013
Gistermiddag was er een aanrijding met een persoon tussen Uitgeest en Alkmaar, waardoor er wat opvallende dingetjes waren in Zaandam.
Kennelijk heeft met bij NS/ProRail een 'aanrijding met een persoon bij Castrictum-draaiboek', want de s800 had als eindpunt Zaandam (en die van 12:50 naar Zaltbommel werd naar spoor 2 gestuurd) en de s1500 zou ook een extra stop maken. Minpuntje was dat er werd omgeroepen dat de s3000 niet reed (ik neem aan dat hij wel vanaf Amsterdam Centraal reed? Werd in ieder geval niet omgeroepen).
In de aansluitende s2100 weer een gevalletje 'NS en airco gaan niet goed samen', aangezien het toch wel tamelijk warm was in de VIRM. Is dit gewoon niet een jaarlijks terugkerend probleem?
Kennelijk heeft met bij NS/ProRail een 'aanrijding met een persoon bij Castrictum-draaiboek', want de s800 had als eindpunt Zaandam (en die van 12:50 naar Zaltbommel werd naar spoor 2 gestuurd) en de s1500 zou ook een extra stop maken. Minpuntje was dat er werd omgeroepen dat de s3000 niet reed (ik neem aan dat hij wel vanaf Amsterdam Centraal reed? Werd in ieder geval niet omgeroepen).
In de aansluitende s2100 weer een gevalletje 'NS en airco gaan niet goed samen', aangezien het toch wel tamelijk warm was in de VIRM. Is dit gewoon niet een jaarlijks terugkerend probleem?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in juli 2013
Op treinstation Diemen Zuid wordt omgeroepen dat reizigers naar Schiphol vanaf dit station lijn 50 naar Amsterdam Zuid mogen nemen en vanaf daar de bus naar Schiphol of met de trein naar Duivendrecht mogen reizen en daar trein of metro naar Amsterdam Bijlmer ArenA en daar de bus naar Schiphol.
Alleen staat er bij metrostation Diemen Zuid geen poortje open en dus is die eerste optie niet mogelijk met een treinkaartje. Slordig!
Alleen staat er bij metrostation Diemen Zuid geen poortje open en dus is die eerste optie niet mogelijk met een treinkaartje. Slordig!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juli 2013
Het materieel dat ik in de t2871 had vanavond, had gezien alle koppelingen daarvoor een ritje Nijmegen - Amsterdam Bijlmer Arena - Enschede Drienerlo - Rotterdam Centraal achter de rug. Het was ook wel te zien dat die z'n laatste keerpuntreiniging in Nijmegen gehad heeft (in Rotterdam doen ze niet veel in de korte kering), man wat een bende was het in die trein met ook overal uitpuilende prullenbakken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in juli 2013
Als ik in een trein zit controleer ik nooit of overal prullenbakken uitpuilen of niet.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juli 2013
Dat doe ik ook niet, maar aangezien ik een bloedhekel heb aan 1e generatie VIRM stoelen als ik er nog een uur op moet zitten ben ik wel 'n stukje door de trein heen gelopen richting de ABv die er bij de verlenging bij gekomen is. In al die bakken was het een bende, maar ik heb niet de hele trein gezien nee.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in juli 2013
Vandaag staat er netjes een metropoortje open :-)Bee schreef:Op treinstation Diemen Zuid wordt omgeroepen dat reizigers naar Schiphol vanaf dit station lijn 50 naar Amsterdam Zuid mogen nemen en vanaf daar de bus naar Schiphol of met de trein naar Duivendrecht mogen reizen en daar trein of metro naar Amsterdam Bijlmer ArenA en daar de bus naar Schiphol.
Alleen staat er bij metrostation Diemen Zuid geen poortje open en dus is die eerste optie niet mogelijk met een treinkaartje. Slordig!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juli 2013
Er wordt denk ik meegelezen...
Re: OVer je reiservaringen in juli 2013
De stoptrein van Arnhem naar Tiel om 11.37 strandde om 11.44 in Elst met een defecte deur, de machinist riep ook keurig om dat er een deurprobleem was. Uiteindelijk na diverse keren proberen werkte de deur weer mee waardoor we met +13 weer verder konden, maar deze vertraging werd niet meer ingelopen.
In Tiel was de info over de NS-bus ietwat karig. Deze NS-bus deed er ruim 1,5 uur over Tiel naar het Jaarbeursplein, maar op Tiel Passewaaij en Geldermalsen waren echter nauwelijks instappers. Over de routes in deze plaatsen verbaas ik me echter wel bij de NS, want er zijn stukken die zijn best krap voor een grote touringcar.
In Tiel was de info over de NS-bus ietwat karig. Deze NS-bus deed er ruim 1,5 uur over Tiel naar het Jaarbeursplein, maar op Tiel Passewaaij en Geldermalsen waren echter nauwelijks instappers. Over de routes in deze plaatsen verbaas ik me echter wel bij de NS, want er zijn stukken die zijn best krap voor een grote touringcar.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juli 2013
Wat is het eigenlijk knullig dat juist op het moment dat de ingekorte s5500 / s5600 op Utrecht Overvecht binnenkomt de s4900 / s5700 daar wegrijdt. Alleen daardoor loop je als reiziger naar Utrecht Centraal vanuit die treinen +15 op.
Als ik zo eens in de dienstregeling kijk, was het dan niet praktischer om juist met de series vanuit Hilversum in Overvecht te keren, dan zou je namelijk een snelle cross-platform overstap hebben op de series uit Bilthoven waarmee de extra reistijd hooguit 2 minuten is. (en terug naar Hvs 5 minuten)
Bijkomend voordeel is dat je vertragingen voorkomt, de 5500/5600 kan nu immers pas na het passeren van de IC weg van spoor 3 terwijl die normaal al ergens bij Blauwkapel rijdt als de IC voorbij komt.
Als ik zo eens in de dienstregeling kijk, was het dan niet praktischer om juist met de series vanuit Hilversum in Overvecht te keren, dan zou je namelijk een snelle cross-platform overstap hebben op de series uit Bilthoven waarmee de extra reistijd hooguit 2 minuten is. (en terug naar Hvs 5 minuten)
Bijkomend voordeel is dat je vertragingen voorkomt, de 5500/5600 kan nu immers pas na het passeren van de IC weg van spoor 3 terwijl die normaal al ergens bij Blauwkapel rijdt als de IC voorbij komt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juli 2013
Voor allerlei scenario's (enkel spoor buiten dienst, twee sporen buiten dienst, station gestremd, etc.) heeft men draaiboeken uitgewerkt inclusief alle maatregelen voor het treinverkeer (zoals keringen, opheffen van treinseries en dergelijke). In de meeste gevallen worden die draaiboeken ook toegepast bij een stremming of storing.VIRM schreef:Kennelijk heeft met bij NS/ProRail een 'aanrijding met een persoon bij Castrictum-draaiboek',
Niet alleen met VIRM, maar ook met ICR. Bijna alle rijtuigen met ICR die ik gebruik hebben een niet of slecht werkende airco, erg vervelend als het ineens warm wordt.In de aansluitende s2100 weer een gevalletje 'NS en airco gaan niet goed samen', aangezien het toch wel tamelijk warm was in de VIRM. Is dit gewoon niet een jaarlijks terugkerend probleem?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juli 2013
Het wil daarnaast ook nogal eens van bak tot bak schelen. Ik had vanmiddag nog een DDZ waarin de ene bak heerlijk koel was terwijl het een bak daarvoor een sauna was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in juli 2013
Toen ik vanmiddag tussen 16 uur en 16.10 op station Delft stond, kwam er ineens een ICM-III voorbij die een SLT-IV sleepte. Uiteraard waren ze leeg. Ze gingen richting Den Haag, dus het zal me niet verbazen als de ICM de SLT naar Leidschendam bracht.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2013
Nee. Je moet via de IC-sporen naar Utrecht, gezien de buitendienststelling op Utrecht Centraal. Dan zit je met de Bilthovense treinen precies op dezelfde tijd als de IC's. Bovendien heb je voor het keren van de Hilversumse treinen 2 perronsporen nodig (ze zijn precies tegelijk op Utrecht Overvecht), waardoor je de Bilthovense treinen ook nog eens in beide richtingen op spoor 3 moet afhandelen. Dat wordt geen succes, want daardoor kun je geen lange stop daar maken.Daniel schreef:Als ik zo eens in de dienstregeling kijk, was het dan niet praktischer om juist met de series vanuit Hilversum in Overvecht te keren, dan zou je namelijk een snelle cross-platform overstap hebben op de series uit Bilthoven waarmee de extra reistijd hooguit 2 minuten is. (en terug naar Hvs 5 minuten)
-
- Berichten: 155
- Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10
Re: OVer je reiservaringen in juli 2013
Eerder een non-ervaring. De twee keer dat ik de s3000 nam, was het helaas geen ICMm :(
Re: OVer je reiservaringen in juli 2013
Op Bijlmer reed de IC van 7:45 naar Nijmegen en de IC van 8:00 naar Zaltbommel niet, om 7:44 volgde dan ook een omroepbericht dat reizigers naar Utrecht maar de sprinter moesten nemen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2013
Door de brandmelding bij Schiphol werd blijkbaar de Thalys omgeleid via Gouda. Daarom was het wel een leuk gezicht om rond 7:33 om station Woerden opeens een Thalys voorbij te zien rijden. Dat zie je normaal bij Woerden helemaal niet.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2013
Aansluitingen behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst zegt Ennes.
Vandaag is het weer eens bewezen op station Amersfoort. De trein naar Enschede wachtte niet op de trein uit Schiphol. Grrrr
Vandaag is het weer eens bewezen op station Amersfoort. De trein naar Enschede wachtte niet op de trein uit Schiphol. Grrrr
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2013
Euh, nee dat doen ze toch nooit sinds december?JeffreyMeijer schreef:Aansluitingen behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst zegt Ennes.
Vandaag is het weer eens bewezen op station Amersfoort. De trein naar Enschede wachtte niet op de trein uit Schiphol. Grrrr
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: OVer je reiservaringen in juli 2013
Er mag enkele minuten gewacht worden, maar daarvoor moet het stationspersoneel wel enigszins oplettend zijn.
Maar soms kan het mis gaan door foute (vertragings)informatie. Als het erop lijkt dat de trein naar Schothorst 5 minuten vertraagd is, dan kan men besluiten de trein naar Enschede op tijd weg te sturen, terwijl de trein naar Schothorst in de praktijk dan op vertrektijd binnenrijdt en de trein naar Enschede dan net in beweging komt. Dan is het inderdaad +30 voor de reizigers.
Maar soms kan het mis gaan door foute (vertragings)informatie. Als het erop lijkt dat de trein naar Schothorst 5 minuten vertraagd is, dan kan men besluiten de trein naar Enschede op tijd weg te sturen, terwijl de trein naar Schothorst in de praktijk dan op vertrektijd binnenrijdt en de trein naar Enschede dan net in beweging komt. Dan is het inderdaad +30 voor de reizigers.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2013
Maar het lastige daarvan is dat er best een hoop speling in de rijtijden zit die normaal gebruikt wordt voor het wachten voor het binnenrijden van Amersfoort. Als de trein dan wat later is kan die in één keer door en is niet zoveel meer te laat.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2013
Afgelopen vrijdag en vanmiddag in een VIRM gezeten. Beide stellen waren lekker koel.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2013
Jawel, de trein uit Schiphol naar Schothorst wordt op gewacht door de trein naar Enschede en viçe versa.deadlock schreef:Euh, nee dat doen ze toch nooit sinds december?JeffreyMeijer schreef:Aansluitingen behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst zegt Ennes.
Vandaag is het weer eens bewezen op station Amersfoort. De trein naar Enschede wachtte niet op de trein uit Schiphol. Grrrr
Komt wel goed schatje.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten