Mag ik even kwijt #139

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #139

Bericht door Daniel »

Justin schreef:Ik zit ietwat tegen een burnout met werk. Drukte en dikke stress allemaal, heb daardoor nauwelijks wat meegekregen hier op OVNL de laatste tijd.
Tijd voor vakantie? Of heb je niet van die makkelijke collega's die je een lijstje kan geven van "dit moet er gebeuren, tot over twee weken" :P

Ik trok het zelf eind vorige maand ook niet echt meer... chaos in m'n hoofd en compleet op aan het eind van de werkdag, zelfs 't kwartiertje in de trein kon ik mezelf niet wakker houden. Maar zeldzaam wat 'n boost twee weekjes vrij gaf, wel de wekker gezet (anders kom ik er echt niet uit :P ) maar verder lekker niets moet alles mag. Het heeft bij mij in ieder geval heel goed geholpen om de batterij weer op te laden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #139

Bericht door webguy »

Het helpt ook niet als collega's op vakantie gaan - ik heb ook al weer 4 weken een collega vervangen en dan heb je opeens dubbelwerk.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #139

Bericht door Daniel »

Ligt natuurlijk ook net aan het soort werk natuurlijk, het was nou ook weer niet zo dat ik dusdanig veel werk achter liet dat m'n meest directe collega ineens overuren zou moeten gaan maken.

En het scheelt bij mijn werk dat we in principe allemaal alles kunnen doen, waarmee er dus vier anderen zijn die allemaal eventueel iets over kunnen nemen. In de dagelijkse praktijk werken we in teams van één tot twee aan de projecten voor een bepaald toepassingsgebied, maar er zit wel een zekere mate van overlap in de testmethoden. Daarnaast is er voor de overige taken, ben zelf bv. ook nog lab supervisor en "waste manager" :P , gewoon een vaste backup.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Mag ik even kwijt #139

Bericht door koekje »

Bee schreef:
MdJ schreef:Gelukkig. *O*

Oogbalvervuiling die kl*te plaatjes.
Zelden heb ik een post meer willen quoten dan nu, want ik ben het zo totaal compleet volledig met je eens.
Dankzij die facebook-stickers heb ik mijn moeder 'ontvriend'.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #139

Bericht door Thom91 »

Hahaha geniaal.
Komt wel goed schatje.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #139

Bericht door Justin »

Daniel schreef:Tijd voor vakantie? Of heb je niet van die makkelijke collega's die je een lijstje kan geven van "dit moet er gebeuren, tot over twee weken" :P
Vorig jaar deden we het werk voor drie personen. Een persoon is naar andere afdeling gegaan, ander persoon op vakantie. Daar komt nog bij dat het werk vorig jaar over 2.5 maand gesmeerd was, en nu in 6-8 weken, wat ik in mijn eentje moest doen. Doe dus werk voor drie personen in kortere tijd.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #139

Bericht door ODRAIL »

Justin schreef:Ik zit ietwat tegen een burnout met werk. Drukte en dikke stress allemaal, heb daardoor nauwelijks wat meegekregen hier op OVNL de laatste tijd.
Met een burnout (en ook met overspannen) moet je uitkijken hoor. Vaak duurt het een flinke tijd voor je daar weer vanaf bent. Dit weet ik helaas uit eigen ervaring.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #139

Bericht door Suus »

Hoe kan dat nu KM46? Een beetje geraspte appels en gevulde groentensoep eten en vragen stellen op dit forum is toch een rustiek tijdverdrijf in optima forma. :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #139

Bericht door ODRAIL »

Dat is ook zo hoor. Ik was vergeten te vermelden dat het over de periode 2007 t/m 2009 ging. Ook in de maanden juli en augustus 2012 moest ik uitkijken dat het weer niet de verkeerde kant op ging, maar dat was gelukkig niet het geval. In de wintermaanden wil ik ook nog wel eens een dipje krijgen, maar afgelopen winter is die gelukkig weg gebleven :P :wink: .
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #139

Bericht door Justin »

Het is vooral de combinatie gezeur/gezever + meer werk in korte tijd met mindere capaciteit + werkvervanging + nog meer andere productielijnen wat me quasi-overspannen maakt :\. Een pluspuntje: de tijd gaat wel enorm snel voorbij op die manier, maar het voelt niet lekker aan allemaal.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Mag ik even kwijt #139

Bericht door koekje »

Justin schreef:Het is vooral de combinatie gezeur/gezever + meer werk in korte tijd met mindere capaciteit + werkvervanging + nog meer andere productielijnen wat me quasi-overspannen maakt :\. Een pluspuntje: de tijd gaat wel enorm snel voorbij op die manier, maar het voelt niet lekker aan allemaal.
Gevaarlijke symptomen die je noemt. Je zit dus dicht tegen overspanning/burn-out aan. Herstel kan maanden duren... Wees zuinig op jezelf. Loyaliteit aan je werkgever is tof, maar het mag nooit ten koste gaan van je gezondheid!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #139

Bericht door Fles »

Mam? Je hoeft me niet een mailtje te sturen om te zeggen dat je een ander mailtje gestuurd hebt, okee? Fijn :)
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #139

Bericht door AppleMoose »

Helaas, de vakantie zit er weer op :(
Wat blijft Zweden toch een heerlijk land :pos:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #139

Bericht door Suus »

Net op het punt dat ik de mooiste avocado's uit het schap had uitgezocht viel de stroom uit in zo'n beetje heel Diemen-Centrum. De supermarktmanager vertelde mij daarna dat ik mijn mandje mocht laten staan en dat ik mijn scanpistool moest terughangen want ze gingen sluiten :(

Het was trouwens niet de eerste stroomstoring van de dag, eerder op de dag was er ook een hik in de stroom op het werk waarbij alle lichten uitvielen en enkele bureaueilanden. Sommige zijn niet veel later door Strukton weer aan de praat gekregen, maar anderen hadden nog steeds geen stroom toen ik naar huis ging.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #139

Bericht door webguy »

Dat had ik paar weken terug ook, maar toen was het een grote boem en was de voeding van een PC geklapt.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Mag ik even kwijt #139

Bericht door Freek »

Bee, werk? Niet meer je stagebedrijf?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #139

Bericht door Thom91 »

Aanwezigheidstherapie kan je het beter noemen voor die jongen.
Komt wel goed schatje.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #139

Bericht door Aking »

Dat 's-lands spoorbedrijf het ver van huis zoekt tegenwoordig :P


Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #139

Bericht door Suus »

Thom91 schreef:Aanwezigheidstherapie kan je het beter noemen voor die jongen.
Van jou heb ik nog nooit iets zinnigs geproduceerd zien worden :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #139

Bericht door ODRAIL »

@ Aking: Waar is deze foto gemaakt (station, plaats, land)?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #139

Bericht door Aking »

Keleti Palyaudvar, Budapest, Hongarije
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Mag ik even kwijt #139

Bericht door Reiziger Delft »

Opvallende tweet van NS Online:
FRK ‏@keffi_online:
@NS_online Gisteren goede reis gehad. Alleen net na de spits nog een te kleine virm tussen Gouda en Rotterdam? Waar is de koploper?
NS online ‏@NS_online:
@keffi_online Fijn om te lezen. Ouder materieel wordt soms nog ingezet bij drukte of vertragingen elders. ^IH
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #139

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:
Thom91 schreef:Aanwezigheidstherapie kan je het beter noemen voor die jongen.
Van jou heb ik nog nooit iets zinnigs geproduceerd zien worden :')
Buiten of binnen? :P
Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #139

Bericht door deadlock »

Koffer en laptoptas ingepakt, alleen slippers en zonnebril niet vergeten morgen, paspoort niet vergeten, raggen donderdag.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #139

Bericht door Aking »

Waar ga je heen?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten