Busstation Wijk bij Duurstede

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Roelof den Ouden
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 14 jan 2013, 09:49

Busstation Wijk bij Duurstede

Bericht door Roelof den Ouden »

Kort geleden ontdekte ik dat het (langgerekte) busstation van Wijk bij Duurstede zich bij de rotonde bevindt langs de Romeinenbaan. Is dit veranderd? In 2006 ben ik hier voor het laatst geweest en ik meen mij te herinneren dat het een busstationnetje was met een soort keerlus met een stuk of 2 - 3 perronnetjes naast elkaar, met bomen omzoomd. Volgens mij was dit ook dichter bij het centrum. Kan iemand van jullie mij uit de droom helpen, want met Google Earth kom ik er ook niet uit.
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Busstation Wijk bij Duurstede

Bericht door Etienne »

Uit oude lijnennetkaarten blijkt wel dat de route die vroeger in Wijk bij Duurstede gereden werd, anders was dan de huidige situatie. Maar wanneer durf ik niet exact te zeggen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Busstation Wijk bij Duurstede

Bericht door nvdw »

Een rondje googelen levert op dat het busstation voorheen moet hebben gelegen aan de Jacob van Ruisdaelstraat, waarschijnlijk op de hoek met de Gansfortstraat, waar op Google Maps die kale plek te zien is. Het busstation is overigens al rond 2004 naar de Romeinenbaan verplaatst.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Roelof den Ouden
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 14 jan 2013, 09:49

Re: Busstation Wijk bij Duurstede

Bericht door Roelof den Ouden »

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb in mijn dia-archief gespit en kwam nog een plaatje tegen van dit oude busstation. Bij nader inzien is die in de zomer van 2003 gemaakt i.p.v. 2006, dus dat het busstation rond 2004 verplaatst is, kan dus heel goed! (Weet alleen niet hoe ik dit plaatje bij moet voegen)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten