OVer je reiservaringen in juli 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Suus »

Had de s19500 ook last van. Kan gebeuren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door ODRAIL »

NS.nl meldt een defecte bovenleiding tussen Rtd en Rtn. Omreizen kan tussen Rtd en Rta met de metro. De verstoring is naar verwachting 11 juli rond 6:00 uur verholpen.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door dylanwild94 »

KM46 schreef:NS.nl meldt een defecte bovenleiding tussen Rtd en Rtn. Omreizen kan tussen Rtd en Rta met de metro. De verstoring is naar verwachting 11 juli rond 6:00 uur verholpen.
ik denk eerder met bus 35 foutje :mrgreen:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Daniel »

KM46 schreef:
Geert schreef:Als er door een hoop storingen elders in de regio te weinig personeel beschikbaar is kiest men er vaak voor om de s14100 op te heffen.
En het kan ook wel eens voorkomen dat er te weining materieel beschikbaar is door een verstoring elders.
Dat zal met een s14100 die overdag op de opstelsporen in Rotterdam staat wel niet spelen. Maar het was ooit wel een beruchte met één van de 3500'en die destijds in de spits met ICR van Schiphol naar Maastricht reed. Die ICR-stam was in Hoofddorp geen plek voor, dus bracht hij de daluren door op Den Haag HS waardoor een storing tussen Den Haag en Leiden voor uitval van een IC Schiphol - Utrecht - Maastricht kon zorgen.

In Dordrecht wilden destijds ook nog weleens de eerste treinen in de toenmalige stoptrein naar Leiden uitvallen omdat het materieel uit Den Haag moest komen en zo zal NS nog wel meer met materieel slepen. Voor de reiziger allemaal wel vrij lastig te doorgronden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ThePretender
Berichten: 155
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door ThePretender »

De bedoeling was vandaag om t839 te nemen naar Utrecht en vanaf daar de t539 naar Groningen om daar de stad te verkennen. In de trein naar Utrecht kwam ik er achter dat er een stremming was tussen Amersfoort en Zwolle. We wilden toch een nieuwe verre stad verkennen, dus werd er besloten de t3139 te nemen en op Nijmegen over te stappen op de t32243 naar Venlo. Om 15.20 nam ik de t1956 naar Tilburg om wat te gaan eten. De t1964 zou vervolgens genomen worden naar Rotterdam om daar hetzij via de s4000 hetzij via de s2800/s500 naar Zaandam/Utrechtte reizen. Maar in de trein bleek dat de bovenleiding tussen Rotterdam Centraal en Rotterdam Noord defect was. Kortom: nog een stremming die ons in de weg zat. Dus besloot ik door te reizen naar Den Haag Centraal en vandaar via de t6362, t2264 en t3086 naar Zaandam.

Kortom, de hele dag liep anders dan gepland én er moest wat omgereisd worden. Dat maakte de dag niet minder leuk.

Edit: Vergeten te zeggen dat we bij Helmond richting Eindhoven naar het linkerspoor moesten vanwege een defecte goederentrein, en op dat station ook stationeerden. Goede bijstuuractie.
Laatst gewijzigd door ThePretender op do 11 jul 2013, 00:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Suus »

dylanwild94 schreef:
KM46 schreef:NS.nl meldt een defecte bovenleiding tussen Rtd en Rtn. Omreizen kan tussen Rtd en Rta met de metro. De verstoring is naar verwachting 11 juli rond 6:00 uur verholpen.
ik denk eerder met bus 35 foutje :mrgreen:
Nee, de metro was open voor treinreizigers op Centraal - Beurs - Alexander.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door dylanwild94 »

Bee schreef:
dylanwild94 schreef:
KM46 schreef:NS.nl meldt een defecte bovenleiding tussen Rtd en Rtn. Omreizen kan tussen Rtd en Rta met de metro. De verstoring is naar verwachting 11 juli rond 6:00 uur verholpen.
ik denk eerder met bus 35 foutje :mrgreen:
Nee, de metro was open voor treinreizigers op Centraal - Beurs - Alexander.
snap heb al was iets te snel :X
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Gekko123 »

Vandaag tijdens werktijd toch weer eens wat aanpassingen meegemaakt ten opzichte van de planning. De eerste twee ritten (van de vier) van Utrecht naar Ede-Wageningen en weer terug liepen voorspoedig en zonder noemenswaardige zaken. Bij mijn derde rit ging het mis: mijn trein, de t3137, kwam in Utrecht binnen met +12. De bijsturing was wakker en besloot om deze trein te combineren met de t3037 en verder te rijden als 303037 (die extra stopte te Driebergen). Uiteindelijk mocht ik mee met de t3537 naar Zaltbommel, terwijl een collega zich mocht vermaken op de 12 bakken VIRM tot Ede. Uiteindelijk vertrokken de (30)3037 en de 3537 allebei met een kleine vertraging, aangezien er pas op vertrektijd werd gecombineerd. De 3537 vertrok uiteindelijk met +6 vanaf Utrecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Daniel »

Zozo, een heuse excuusbrief van NS :pos: Nou had ik die week vakantie, dus verder niet meegekregen wat de hele aanleiding was. Leuk ook dat ze het hebben over langere treinen: d'r is er welgeteld één die echt vol in de spits langer rijdt (t12561 is extreem versterkt van 8-bak ICM naar 8-bak IRM), diverse andere spitstreinen zijn notabene juist korter geworden.

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door ODRAIL »

dylanwild94 schreef:
Bee schreef:
dylanwild94 schreef:
KM46 schreef:NS.nl meldt een defecte bovenleiding tussen Rtd en Rtn. Omreizen kan tussen Rtd en Rta met de metro. De verstoring is naar verwachting 11 juli rond 6:00 uur verholpen.
ik denk eerder met bus 35 foutje :mrgreen:
Nee, de metro was open voor treinreizigers op Centraal - Beurs - Alexander.
snap heb al was iets te snel :X
Als er iets op het spoor gebeurd tussen Rta en Rtd wordt altijd de metro gebruikt als route om om te reizen. Er wordt nooit geadviseerd voor bus 35. Je kunt om station Rtn te bereiken van van station Rtd gebruik maken van tramijn 4.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Daelea »

Gekko123 schreef:Vandaag tijdens werktijd toch weer eens wat aanpassingen meegemaakt ten opzichte van de planning. De eerste twee ritten (van de vier) van Utrecht naar Ede-Wageningen en weer terug liepen voorspoedig en zonder noemenswaardige zaken. Bij mijn derde rit ging het mis: mijn trein, de t3137, kwam in Utrecht binnen met +12. De bijsturing was wakker en besloot om deze trein te combineren met de t3037 en verder te rijden als 303037 (die extra stopte te Driebergen). Uiteindelijk mocht ik mee met de t3537 naar Zaltbommel, terwijl een collega zich mocht vermaken op de 12 bakken VIRM tot Ede. Uiteindelijk vertrokken de (30)3037 en de 3537 allebei met een kleine vertraging, aangezien er pas op vertrektijd werd gecombineerd. De 3537 vertrok uiteindelijk met +6 vanaf Utrecht.
Dan heb je nog aardig geluk gehad: de t3153 stond met +10 aangekondigd te Ut, en kwam inderdaad met een zodanige vertraging aan. Hierdoor werd eerst de t7453 gespoorwijzigd naar 11b, waarna ook de t3053 volgde - mijn hoop op een dergelijke bijsturingsactie met koppelen vervloog toen. Er werd al vrij snel besloten dat de t3153 niet verder zou rijden dan Ah, waardoor OBIS eerst even de weg kwijtraakte, en daarna ons verblijdde met het welbekende bollenveld. Vlak voordat OBIS ermee ophield, toonde het nog "Vertrektijd: 15:36" (wat dus neerkomt op +28).

Ondertussen stond de t3153 nog op 14b, en was de t3053 al binnengekomen op 11b, en riep de HC om dat de eerstvolgende trein naar Ede en Arnhem de t3053 van spoor 11b zou zijn. Helaas was dit niet volledig goed gecommuniceerd, en sloot de t3053 een halve minuut na het omroepbericht z'n deuren - weg aansluiting.

Een paar minuten hierna kwam dan uiteindelijk het omroepbericht dat de t3153 toch opgeheven was, en de eerste trein naar Db - Ed - Ah - Nm de t3155 van spoor 11b zou worden. Deze t3155 stond op de TBP's als vertrekkend van spoor 14b, volgens de omroep op het station ook, maar volgens de omroep in de trein 11b. Uiteindelijk werd deze voor de afwisseling toch gespoorwijzigd naar spoor 12b, waar we uiteindelijk met +2 (+32 voor een grote groep reizigers) vertrokken. :N

Sowieso werden vandaag meer dan eens treinen uit de s3100 richting Nm met een vertraging van +/- 10 minuten al in Ut opgeheven, in plaats van pas in Ah - nieuw beleid?
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Tochjo »

Daniel schreef:Zozo, een heuse excuusbrief van NS :pos:
Ja, ik heb een aantal maanden geleden ook zo'n brief gehad. Zelf nergens last van gehad, maar wel een Dwarsligger rijker. Benieuwd waar die ligt, trouwens, heb hem nog nooit gelezen :)
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door iljitsch »

Vandaag wilde ik een fietstochtje Den Haag - Gouda maken. Maar 8 km voor Gouda kreeg ik een lekke band. Bleek dat alle bandenplak in het plaksetje uitgedroogd was, dus ik met de fiets aan de hand richting Gouda lopen. Bleek dat Waddinxveen maar 3 km was, dus maar die kant op afgebogen. Maar misschien was Gouda toch beter geweest, want met omlopen wegens door bouw afgesloten straten kwam het op 5 km en 5 minuten te laat om de trein naar Gouda te halen, dus kon ik 40 minuten (!!!!!) op de volgende wachten. Verder niks bijzonders qua trein.

Terug in Den Haag was ik echter vergeten dat ze de tramtunnel aan het herrailzen zijn. Zodoende stond er groot NIET INSTAPPEN op de RR4 die uit de richting Zoetermeer aankwam op wat ik maar spoor 1 zal noemen (telling vanaf het stationsplein). Hier stoppen de RRs richting centrum normaal ook. In dit geval leegde hij een lading dames op leeftijd en vertrok toen leeg richting de tramtunnel, om vervolgens over te steken naar spoor 3 ter hoogte van de doorgang onder het ministerie. Een 2 (of 6?) stond te wachten op spoor 4 om naar spoor 3 te kunnen (GTLs kunnen alleen op 2 en 3 halteren omdat ze alleen rechts deuren hebben), ook al is die wissel na die andere, waardoor dat wachten niet nodig was. Een minuut of twee later had de RR4 kop gemaakt en kwam binnen op spoor 4 (weer het normale spoor) om weer richting Zoetermeer te gaan. (De lijnen zijn geknipt, het andere deel van RR3 en RR4 keert bij de Brouwersgracht.)

Ik vind dat wel typisch, is het niet logischer om gewoon binnen te komen op spoor 4 en daar langs het perron kop te maken? En als het druk is zouden ze afwisselend op 1 en 4 kop kunnen maken, hoewel je dan een deel van de reizigers naar een ander perron moet sturen.

Maar gelukkig kan ik ook met tram 2 naar huis, die met GTL gereden werd en dus bovengronds bleef en via het buitenhof en kerkplein richting Kraayenstein ging. Je zou denken dat de RegioCitadissen die route ook wel kunnen rijden, de tram heeft overal gewoon de ruimte. Maar misschien zijn de bochten te krap en zouden de zwaardere trams het oude spoor beschadigen of het spoor hun wielen. Het was redelijk rammelen en knersen om langs de grote kerk te komen. (Waar overigens een tentoonstelling is over Constantijn en Christiaan Huygens, moet ik nog heen!)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Geert »

iljitsch schreef:Ik vind dat wel typisch, is het niet logischer om gewoon binnen te komen op spoor 4 en daar langs het perron kop te maken? En als het druk is zouden ze afwisselend op 1 en 4 kop kunnen maken, hoewel je dan een deel van de reizigers naar een ander perron moet sturen.
Volgens mij kun je vanaf Beatrixkwartier niet doorwisselen naar het linkerspoor om zo bij spoor 4 te komen, dat kan pas voorbij CS. Als ik sporenplan zo bekijk zou je al voor Laan van NOI door moeten wisselen om op spoor 4 uit te komen, dan begrijp ik wel dat kopmaken tussen CS en de tramtunnel :)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door ODRAIL »

Is sporenplan wel actueel vraag ik mij af?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Geert »

Ik weet in ieder geval wel vrij zeker dat er geen wissel van rechterspoor naar linkerspoor ligt tussen het Beatrixkwartier en Den Haag CS.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door dylanwild94 »

gisteren had ik een prive bus tussen halfweg 2 en de tijdelijke halte in rozenburg op de 105 van +/- hald 21:40 (A)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door VIRM »

Vannacht was er ergens bij Dordrecht een storing, waardoor de uitvoering van de dienstregeling van het nachtnet niet helemaal vlekkeloos ging.
Mijn trein stond op de AV met +28 aangegeven, maar bij vertrek was dit nog +16 uit Leiden richting Amsterdam. De volgende trein stond op de TBP al aangegeven met +20.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Geert »

Toevallig bekeek ik vannacht wat actuele vertrektijden en bijna alle nachtnettreinen stonden vanaf Rotterdam met +30, Den Haag +28, Schiphol +22, etc. Wellicht +30 in Rotterdam om de bus uit Dordt aan te laten sluiten...
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door tsov »

Ik hoorde vanmiddag rond 13:20 een omroep van Tuffy op Amsterdam Centraal dat de s3000 extra zou stoppen op Bijlmer en Veenendaal-De Klomp. Ik had dit nog niet eerder zo geautomatiseerd gehoord, Infoplus-nieuwigheden?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Thom91 »

Nah, standaard.
Komt wel goed schatje.
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Gertjan »

VIRM schreef:Vannacht was er ergens bij Dordrecht een storing, waardoor de uitvoering van de dienstregeling van het nachtnet niet helemaal vlekkeloos ging.
Mijn trein stond op de AV met +28 aangegeven, maar bij vertrek was dit nog +16 uit Leiden richting Amsterdam. De volgende trein stond op de TBP al aangegeven met +20.
Geen treinen Ddr - rtd v.v. i.v.m. een brandweeroefening in de willemsspoortunnel en wegens werkzaamheden.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Geert »

NS was vergeten om deze werkzaamheden tijdig aan te kondigen, vandaar dat er gisteravond een bericht op de website stond als vooraankondiging en dat er werd gesproken over 'ingelaste werkzaamheden' (ook al was dit al veel langer gepland).
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door VIRM »

Ah, dat is het dus. Bedankt voor de info. :)

Op de reisplanner was vooraf helemaal niks te zien. Op het station was de enige informatievoorziening Tuffy, die omriep dat de trein over X minuten zou vertrekken. :neg:
Beul van de blindegeleidelijn
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door VIRM »

Vanmiddag naar Amsterdam geweest. Best interessant, gelet op de uitgelopen werkzaamheden tussen Zaandam en Uitgeest. :)

Op de heenweg viel het op dat de s4000 in Zaandam werd gekeerd op spoor 2 en de s3000 op spoor 4, waardoor 1 en 5 werden gebruikt voor doorgaande, stoppende treinen. Ook opvallend: er was dus een kwartierssprinterdient naar Amsterdam Centraal: best luxe voor op de zondag!
Aangezien er ook een s3000 werd omgeleid via Haarlem, heb ik een vermoeden dat er eentje Nijmegen - Zaandam deed, en een andere Amsterdam Centraal - Den Helder.

De s4000 naar Rotterdam riep voor Sloterdijk om dat het volgende station Krommenie-Assendelft was, maar dat werd snel door de HC gecorrigeerd en het omroepsysteem werd weer rechtgezet.

Op de terugweg gaf de s3000 met als eindbestemming Zaandam in de Oosttunnel op Amsterdam Centraal doodleuk de eindbestemming 'Den Helder' aan. Op de TBP stond in kleine letters: 'rijdt niet verder dan Zaandam'.
De HC kon helaas niet goed omgaan met de vragen die haar werden gesteld: kennelijk een lange dag gehad. De ene reiziger naar Castricum werd geadviseerd om te reizen met de trein op Sloterdijk via Haarlem vanaf spoor 7; maar toen op Sloterdijk imena dvroeg hoe je naar Den Helder moest komen, 'wist ze het niet uit d'r hoofd; dus is iemand nodeloos meegegaan naar Zaandam. Weer een andere reiziger werd een beetje afgesnauwd. Op Sloterdijk en, ondanks een belofte aan een reiziger, in Zaandam, werd er niks omgeroepen over de reismogelijkheden voor mensen naar Uitgeest en verder. Tsja, als je frontlijnpersoneel niet weet wat er wel en niet rijdt bij een verstoring...

In Zaandam werd er pas een paar minuten na aankomst omgeroepen dat de bussen naar Uitgeest van de 'achterzijde' van het station zouden vertrekken. Tsja, wat nou als je niet weet wat de 'achterzijde' is?
Daarnaast: zou een ingehuurde touringcar of bus niet in het busstation passen, ondanks die hele krappe lus?
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten