(BTM) OVer je reiservaringen in november 2008
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008
Och, ik zag vandaag een Connexxion-Alliance met '555 Geen Dienst' rijden. Kennelijk geruild met die RET-bus ofzo ;-).
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008
Zo, vandaag door de enorme drukte in de Groningen een anderhalf uur in de bus gestaan, in plaats van de gebruikelijke 30 minuten (Lijn 52, Groningen - De Punt). Het duurde alleen al 20 minuten om bij het station weg te komen. Was ook wel lachen met de chauffeur, met opmerkingen als "ik hoop dat je brood bij je hebt" naar andere chauffeurs die ook in de file stonden.
Halverwege de rit kwamen we achter de 52 van een half uur eerder te zitten, en toen zijn we bij de eerstvolgende halte allemaal overgestapt op die bus, en is de andere bus over de snelweg naar De Punt gereden om daar zijn dienst weer op te pakken. Die bus kwamen we dan ook weer tegen in Eelde. Mooi opgelost iig, ik hoorde via de radio (of hoe dat systeem ook heet) dat er al meer chauffeurs creatieve oplossingen aan het bedenken waren :) :pos:
Halverwege de rit kwamen we achter de 52 van een half uur eerder te zitten, en toen zijn we bij de eerstvolgende halte allemaal overgestapt op die bus, en is de andere bus over de snelweg naar De Punt gereden om daar zijn dienst weer op te pakken. Die bus kwamen we dan ook weer tegen in Eelde. Mooi opgelost iig, ik hoorde via de radio (of hoe dat systeem ook heet) dat er al meer chauffeurs creatieve oplossingen aan het bedenken waren :) :pos:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008
Het klinkt als een trammetje dat wat vertraging heeft opgelopen waardoor de volgende tram er al achter reed. Het is dan zinvoller om de mensen over te laten stappen en via een kortere route naar een bepaalde halte (Beurs) te rijden om daar weer enigszins op tijd te kunen vertrekken :) Bij niet al te veel reizigers is dat een betere oplossing dan achter elkaar blijven rijden.mb90 schreef:Tot slot kwam rond 13:40 uur ineens ZGT 737 leeg als RET-Tramlijn 8 richting Spangen bij de halte Beurs vanaf de Coolsingel aangereden. Normaal komt deze lijn altijd vanaf de Van Oldebarneveltstraat, dus zeg maar vanaf links. Vanaf Beurs nam hij gewoon passagiers mee en ging hij naar Spangen. :?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39116
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008
Vanmiddag werd m'n lijn 3 net na vertrek van het station in Dordt opgeroepen... in de lijn 7 die voor ons reed bleken twee reizigers ingestapt te zijn die de 3 hadden moeten hebben. Die nummers lijken ook zoveel op elkaar zeg...
Nu was er alleen één probleem: lijn 3 en 7 gaan al direct na het station beide een andere kant op, dus bij de volgende halte overstappen was geen optie. Uiteindelijk zijn beide bussen maar even de bufferruimte achteraan het busstation op gereden, zodat het duo alsnog in de juiste bus kon stappen. Na dit rondje van de zaak vervolgden beide lijnen de normale route maar weer.
Eenmaal bij de eerste halte hier in de wijk beland stapten er twee enqueteurs de bus in... was ook wel een zeer praktische planning om die hun pauze in Oudelandshoek te geven en dan aan het eind van de spits in een bus naar het station te laten stappen. Een grotere kans op een lege bus is er zo'n beetje nergens in Dordt en de mensen die er nog in zaten moesten er allemaal binnen twee haltes uit en hadden dus geen tijd op de enquête in te vullen
Nu was er alleen één probleem: lijn 3 en 7 gaan al direct na het station beide een andere kant op, dus bij de volgende halte overstappen was geen optie. Uiteindelijk zijn beide bussen maar even de bufferruimte achteraan het busstation op gereden, zodat het duo alsnog in de juiste bus kon stappen. Na dit rondje van de zaak vervolgden beide lijnen de normale route maar weer.
Eenmaal bij de eerste halte hier in de wijk beland stapten er twee enqueteurs de bus in... was ook wel een zeer praktische planning om die hun pauze in Oudelandshoek te geven en dan aan het eind van de spits in een bus naar het station te laten stappen. Een grotere kans op een lege bus is er zo'n beetje nergens in Dordt en de mensen die er nog in zaten moesten er allemaal binnen twee haltes uit en hadden dus geen tijd op de enquête in te vullen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008
Gisteren (11 november 2008) waren ze het spul aan het opplakken op station Beurs. Nouja opplakken... , het leek meer op behangen.mb90 schreef:Sinds deze week is een deel van de Calandlijn gebombardeerd tot Kennislijn door de Hogeschool Rotterdam. Bij alle stations bij vestigingen van de Hogeschool Rotterdam (dus Coolhaven, Dijkzigt, Blaak en Kralingse Zoom) en station Beurs worden stickers op de wanden geplakt.
Is het de bedoeling dat dit altijd bijft zitten?
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008
Nee, het is een campagne die maandag a.s. officieel geopend wordt door burgemeester Opstelten en de campagne zal dan duren t/m 30 november a.s.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008
Zag een paar weken terug al een 600'tje rijden met "666 Buiten Dienst"mb90 schreef:Ook heeft de RET de bestemming "999 Buiten Dienst" van Connexxion 'gejat'. Vandaag zag ik namelijk Citari 252 rijden met deze bestemming.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008
Code: Selecteer alles
755 Teletekst do 13 nov
******************************** 3/5
B U S / T R A M / M E T R O
vanaf 20 oktober
Zoetermeer
Voorzorgsmaatregel in verband met
verkeersveiligheid.
Duur: vanaf 20 oktober.
Connexxion lijnen 52 en 204.
Halte Vernispad vervallen.
Vervangende halten zijn halte
Kryptonstraat voor lijn 52 en halte
Edelgasstraat voor lijn 204.
***************************************
Wat moet ik me hierbij voorstellen? Op de Connexxion-site kan ik er ook niks over vinden...
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008
Als dat zo zou zijn, zou ik graag willen dat ze zoiets áltijd met lijn 8 zouden doen. ;) Als ik naar school ga, of er vandaan kom, ga ik met deze tramlijn mee. Hoewel 2x zo ver lopen naar de metro 9 van de 10x een stuk sneller is, aangezien die tram eigenlijk nóóit op tijd komt. Bij de RET zeggen ze dan: "Door het drukke verkeer kunnen de tijden wat verschuiven". Tja, het is logisch, maar ik heb toch al vaak genoeg meegemaakt dat ik ruim 20 minuten heb moeten wachten tot er een tram kwam, en dat op een lijn met een 10-minuten dienst.Chauf21 schreef: Het klinkt als een trammetje dat wat vertraging heeft opgelopen waardoor de volgende tram er al achter reed. Het is dan zinvoller om de mensen over te laten stappen en via een kortere route naar een bepaalde halte (Beurs) te rijden om daar weer enigszins op tijd te kunen vertrekken :) Bij niet al te veel reizigers is dat een betere oplossing dan achter elkaar blijven rijden.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008
Hier staat het op de CXX-site, het is alleen te vinden onder het kopje Zuid-Holland, dus misschien dat je het daarom niet zag: http://www.reiziger.connexxion.nl/web/s ... ntid=27302Wubbo schreef:Wat moet ik me hierbij voorstellen? Op de Connexxion-site kan ik er ook niks over vinden...
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008
De halte Vernispad ligt ongeveer 50m voor een kruispunt op een drukke straat. De bus moet vanaf de halte 4 stroken oversteken om vervolgens linksaf te slaan. Hier is in het verleden nog wel eens iets mee fout gegaan. Vandaar die halte 'tijdelijk' is opgeheven.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008
Goed van Connexxion dat ze die informatie niet bij de omleidingen en stremmingen vermelden :pos:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008
Vanmorgen zag ik dat er een oude Volvo 7700 op Veolia-lijn 52 reed. Normaal kom ik die dingen alleen nog tegen rond Heerlen op de lijnen 24, 31, 44 en de spitsritten van de Hogeschool.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008
Ik trof zojuist de Connexxion 9051 (een Gelede Duvedec *O*) op Amsterdam CS. Hij zat op 92, dus dat werd via Zaandam van Amsterdam CS naar Noord Mocht ik toch ff een half uurtje genieten
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008
Ik zag inderdaad om tien over half zes ook al een Duvedec staan op het oostelijke busplatform vanuit de tram, had die alweer een tijdje niet gezien moet ik zeggen, maar je herkent hem inderdaad uit duizenden
Overigens heb ik ook meerdere gele bussen zien rijden op de buslijnen vanuit Amsterdam richting Uithoorn, ik geloof uit de 2300 serie, en ook nog een alliance volgens mij. Waar komen die dan weer vandaan :?
Overigens heb ik ook meerdere gele bussen zien rijden op de buslijnen vanuit Amsterdam richting Uithoorn, ik geloof uit de 2300 serie, en ook nog een alliance volgens mij. Waar komen die dan weer vandaan :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008
Ik weet dat er een stuk of vijf in Schiphol zitten en dat wagens van Schiphol voor onderhoud vaak naar Uithoorn gaan. 1+1=2?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008
Apeldoorn:
* 5406 op lijn 2 Matenveld (.01 richting Matenveld) om 17.01 en om 14.01.
* een onbekende citaro op lijn 11 Stadhoudermolen (16.46 daar heen) .
* lijn 1 Matenveld van 16.46 reed blijkbaar niet, deze kwam met +10 uit het Zuiden des Apeldoorns en reed niet verder. Lijn 2 (met citaro) was druk te noemen.
* Een Ede-volvo (keuze uit 3801 en 3828) stond op de buffer bij het station.
* Mocht iemand een Twents-rode Amba kwijt zijn, hij staat bij de TSN-Apeldoorn
* 5406 op lijn 2 Matenveld (.01 richting Matenveld) om 17.01 en om 14.01.
* een onbekende citaro op lijn 11 Stadhoudermolen (16.46 daar heen) .
* lijn 1 Matenveld van 16.46 reed blijkbaar niet, deze kwam met +10 uit het Zuiden des Apeldoorns en reed niet verder. Lijn 2 (met citaro) was druk te noemen.
* Een Ede-volvo (keuze uit 3801 en 3828) stond op de buffer bij het station.
* Mocht iemand een Twents-rode Amba kwijt zijn, hij staat bij de TSN-Apeldoorn
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008
Zoals al vaker gezegd is TSN Apeldoorn gespecialiseerd in groot schadeherstel, dus bussen uit het hele land en van alle bedrijven komen daar
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008
Buslijn 86 van Connexxion op de route Den Haag Leyenburg - Schiedam Centrum (- 's ochtends --> Rotterdam Centraal) is een Interliner. Maar, vandaag zag ik deze rammelamba 8136 op deze lijn:
Navraag bij een klasgenoot uit Naaldwijk leerde dat dit bijna elke dag het geval is. Lekker Interliner-waardig materieel.
CXX-Buslijn 176 rijdt in Berkel en Rodenrijs een omleiding. Niets bijzonders, alleen loopt de omleiding voor een deel over een zandweg. Dat verklaart gelijk waarom de Integro's 2779 en 2896 grijs i.p.v. groen waren. Als het droger is ga ik er eens wat foto's maken van Amba's en Integro's off-road.
In Wright 6224 op Arriva-Buslijn 87 van de Kralingse Zoom naar Sliedrecht zat een nogal chagrijnige chauffeuse. De deed eerst zomaar voor iemand de deur dicht en reed weg. Die passagier was daar nogal boos over en sloeg de spiegel om. Niet goed te praten, maar het gedrag van die chauffeuse daarna ook niet. Ze stopte de bus, sprong uit de bus en rende boos achter de passagier aan. Daarna riep ze wat tegen hem over dat ze te laat was en nog wat, maar dat hoorde ik niet. Daarna kwam ze boos terug en stuurde een half ingestapte andere passagier uit de bus en zei dat die passagier maar op de volgende bus moest wachten, omdat de bus nu +3 had. Over klantvriendelijkheid gesproken... Na dit alles reed de bus snel weg.
Navraag bij een klasgenoot uit Naaldwijk leerde dat dit bijna elke dag het geval is. Lekker Interliner-waardig materieel.
CXX-Buslijn 176 rijdt in Berkel en Rodenrijs een omleiding. Niets bijzonders, alleen loopt de omleiding voor een deel over een zandweg. Dat verklaart gelijk waarom de Integro's 2779 en 2896 grijs i.p.v. groen waren. Als het droger is ga ik er eens wat foto's maken van Amba's en Integro's off-road.
In Wright 6224 op Arriva-Buslijn 87 van de Kralingse Zoom naar Sliedrecht zat een nogal chagrijnige chauffeuse. De deed eerst zomaar voor iemand de deur dicht en reed weg. Die passagier was daar nogal boos over en sloeg de spiegel om. Niet goed te praten, maar het gedrag van die chauffeuse daarna ook niet. Ze stopte de bus, sprong uit de bus en rende boos achter de passagier aan. Daarna riep ze wat tegen hem over dat ze te laat was en nog wat, maar dat hoorde ik niet. Daarna kwam ze boos terug en stuurde een half ingestapte andere passagier uit de bus en zei dat die passagier maar op de volgende bus moest wachten, omdat de bus nu +3 had. Over klantvriendelijkheid gesproken... Na dit alles reed de bus snel weg.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008
Dat lijkt me voldoende om er een klacht over in te dienen. In ieder geval haar gedrag tegen die laatste passagier.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008
Ik had vandaag juist weer een erg vriendelijke chauffeuse. Op lijn 84 tussen Drachten - Veenhuizen en terug naar Drachten zat een vrij jonge vrouw die bij elke reiziger erg vrolijk deed. Ondanks dat haar voorganger (van lijn 10) de bus met +10 aan haar doorgaf, mocht dat haar humeur niet drukken. Na wegwerkzaamheden met doseer-verkeerslichten thv Veenhuizen en een erg donkere omleidingsroute ten zuiden van Norg kwamen we ongeveer 8 min te laat terug in Drachten. Ze wenstte iedereen ook een goed weekend, ik haar ook, want ze had zelf ook het weekend vrij.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008
De 86 wordt over het algemeen wel met Interliner-bussen gereden. Ongetwijfeld zullen er ritten met Amba's gereden worden, maar het is niet de bedoeling :)mb90 schreef:Buslijn 86 van Connexxion op de route Den Haag Leyenburg - Schiedam Centrum (- 's ochtends --> Rotterdam Centraal) is een Interliner. Maar, vandaag zag ik deze rammelamba 8136 op deze lijn:
afbeelding
Navraag bij een klasgenoot uit Naaldwijk leerde dat dit bijna elke dag het geval is. Lekker Interliner-waardig materieel.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008
Zag toevallig een aantal interliners afgelopen week op die lijn en één Amba Over het algemeen zie ik wel Interliners op die lijn.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008
Gisteren kwam ik door de stad, en zag dat de "DFI", de DRIS van hier, op de Schüsselkorb gewoon aanstond, niet dat het klopte, terwijl dat systeem 'even' wordt 'omgebouwd' zoals de BSAG dat zelf zegt. Dat ombouwen duurt van 10 t/m 30 november..
Hij toonde netjes het volgende lijstje:
Best grappig, aangezien lijn 5 en 6E niet in het weekend rijden, en als lijn 8 naar Huchting gaat, en langs die halte komt, dan gaat 'ie mooi de verkeerde kant op! ;)
Had vanochtend de 4620, een Merc. O405GN², compleet afgeladen. Kwam waarschijnlijk omdat het ding +4 á +5 had, en op een lijn met een 7,5 minuten dienst gaat het dan érg hard. Lijnfilm toonde overigens ook veel informatie, meer als 25 stond er niet op. Binnen toonden de halteaanduiders heel mooi "25 ZT: Leerfeld".
Hij toonde netjes het volgende lijstje:
Code: Selecteer alles
4 Arsten
5 Arsten
24 Neue-Vahr Nord
6E Betriebshof Neustadt
8 Huchting
25 Osterholz/Weserpark
Had vanochtend de 4620, een Merc. O405GN², compleet afgeladen. Kwam waarschijnlijk omdat het ding +4 á +5 had, en op een lijn met een 7,5 minuten dienst gaat het dan érg hard. Lijnfilm toonde overigens ook veel informatie, meer als 25 stond er niet op. Binnen toonden de halteaanduiders heel mooi "25 ZT: Leerfeld".
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten