OVer Missers in de Reisinformatie #29

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Daniel »

Nog een foto'tje van de vastloper van vanmorgen...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Suus »

Dat bord is de avond ervoor op Let op omroep ingesteld toen een IC naar Rotterdam, ik dacht die van 20:56 met enige vertraging in Amersfoort werd opgeheven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Etienne »

Op het busstation in Woerden aan de noordkant trof ik nog 3 vertrekstaten aan van de lijnen 101 en 450 van Connexxion. Getweet naar Arriva en wordt binnenkort aangepast.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Daniel »

Door de werkzaamheden richting Schiphol rijdt de IC vanuit Enschede Drienerlo na Amersfoort verder naar Utrecht e.v. Voor de gelegenheid doen ze dat onder volgnummers van de s1700 (tussen Ut en Gvc zijn dus zowel serie als volgnummer anders!)
De reisinfo schiet hierdoor weer aardig in de stress, waarbij het onhandig is dat al ruim vantevoren wordt gemeld dat de s11700 / s1600 niet rijdt op de TBPs, maar dat pas als het de volgende trein is de vervangende trein er op vermeld wordt. De AV daarentegen toont juist alleen de vervangende trein, waarbij eens per uur de koppeling aan de s2800 op Gouda ten onrechte niet vermeld wordt.

Verder stond te Utrecht C bij de s12500 vermeld "later vertrek i.v.m. werkzaamheden", maar was niet als gebruikelijk ook de vertrektijd gewijzigd.

Ook nog een leuke: een DRIP aan een afgesloten stuk Catharijnesingel in Utrecht toont al geruime tijd "lijn 6 rijdt een omleiding", terwijl lijn 6 al een behoorlijk tijdje niet meer tussen Utrecht C en Hoograven en daar dus ook niet meer hoeft om te rijden :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Suus »

Op Aken Centraal (volgens NS Hispeed), beter bekend als Aachen Hbf hangt deze enigszins mysterieuze mededeling op het prikbord van spoor 1.

Afbeelding

Wie weet wat de reden/oorzaak van deze mededeling is mag het zeggen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door dennistd »

Ik zat te denken aan de treinlengte, maar Landgraaf is meer dan de helft korter dan die andere stations, dus dat is het hem niet.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door ODRAIL »

Zelf heb ik even zitten vlooien op de aangegeven site die op het papier aangegeven stond, maar over werkzaamheden kan ik niets vinden. Op de site van NS staat ook niets over werkzaamheden.

Wel is er een dienstregeling (even doorscrollen naar pagina 4):

http://kursbuch.bahn.de/hafas/kbview.ex ... df&orig=sS
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Suus »

Ik zie het al, die trein rijdt alleen op zondag en komt uit Heimbach en ligt uit patroon.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door ODRAIL »

Hmm, ik heb nog meer ziten vlooien en kwam uiteindelijk op deze wikipagina uit :wink: :
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Trein ... 900_(2013)

Maar dan rijst wel de vraag waarom alleen deze seciaal uit Heimbach kom en alleen op zondagavond?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Suus »

Omdat er al sinds 2004 van mei tot oktober elke zondag een retourslag Heerlen - Heimbach en Heimbach - Heerlen wordt gemaakt om mensen zonder overstappen naar dat kuuroord te brengen. Alleen de lijn er naar toe is al een aanrader en als dat in een ruime Talent kan in plaats van zo'n volgepropte RegioShuttle is dat alleen maar een plus natuurlijk :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door ODRAIL »

Volgens de reisplanner van de NS kan je nog steeds naar Kerkrade West reizen, terwijl dit station als sinds 29 mei 1988 gesloten is :shock: :? :wink: .

Edit: ook Simpelveld en Eijs-Wittem staan er nog gewoon in :wink: .
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door webguy »

Volgens mij heeft dat met de ZLSM te maken. Hoewel geen Prorail spoor staat het toch in diverse systemen.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door bartjemestrom »

Simpelveld, Eijs-Wittem, Gulpen-Wijlre, Kerkrade West worden gebruikt op de TBP-bakken. Als deze niet bestaan in de systemen, kan een TBP deze uiteraard niet weergeven. Dat is ook de reden geweest waarom er lange tijd heeft gestaan:

11:04 Stoomtrein (ZLSM)
Simpelveld
via Schin op Geul
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Daniel »

D´r ging vanmorgen iets heel grondig mis in de reisinfo... Wat in ieder geval duidelijk was: door een draadbreuk tussen Gouda en Den Haag zou de t1718 z´n eindbestemming niet bereiken. Waar eindigt ´ie dan wel was vervolgens natuurlijk de vraag. Net buiten Amersfoort kwam het bericht dat hij niet verder dan Utrecht zou rijden, maar bij binnenkomst daar zou Gouda de bestemming zijn voor vandaag.
Foutieve info dus, want eenmaal uitgestapt zag ik al op de borden staan dat de trein zou keren op de eerstvolgende terug naar Enschede. Hopelijk hebben reizigers naar Rotterdam dat nog wel te horen gekregen voordat hun alternatief in de vorm van de s2800 vertrok uit Utrecht.

Reizigers voor Den Haag werd trouwens aangeraden met de trein van 7.28 uur van spoor 5 via Schiphol te reizen, waarbij het me wel enigzins verbaasde dat deze volgens de omroep door zou rijden naar Leiden en Den Haag. Dat lijkt me toch iets wat redelijk onmogelijk past op de Schiphollijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door wouter15 »

Dit stond net op de AV van Amersfoort:
11:37 + 1 min. Berlin Ostbahnhof 1 Hengelo, Osnabrueck, Hannover Intercity , Rijdt niet verder dan
En dit is ook wel een beetje vreemd:
Apeldoorn-Amersfoort
Maandag 15 Juli 11:07
Oorzaak
Tussen Amersfoort en Apeldoorn rijden geen treinen door een defecte bovenleiding.
Er rijden snelbussen tussen Amersfoort en Apeldoorn.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting 16 juli rond 2:00 uur verholpen.
Reisadvies
•Reizigers tussen Utrecht C. en Deventer kunnen omreizen via Arnhem.


•Reizigers tussen Amersfoort en Deventer kunnen omreizen via Zwolle.


•Reizigers tussen Zwolle en Den Haag C./Rotterdam C. kunnen omreizen via Lelystad C.
Volgens mij hebben reizigers tussen Zwolle en Utrecht C/Den Haag C/Rotterdam C geen last van deze storing.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8604
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Milco »

In het verstoringsblok van Apd - Amf staat het volgende omreisadvies:

Reizigers tussen Zwolle en Den Haag C./Rotterdam C. kunnen omreizen via Lelystad C.

Wat heeft dat met het vervallen traject Apd - Amf te maken? :roll:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door ODRAIL »

webguy schreef:Volgens mij heeft dat met de ZLSM te maken. Hoewel geen Prorail spoor staat het toch in diverse systemen.
bartjemestrom schreef:Simpelveld, Eijs-Wittem, Gulpen-Wijlre, Kerkrade West worden gebruikt op de TBP-bakken. Als deze niet bestaan in de systemen, kan een TBP deze uiteraard niet weergeven. Dat is ook de reden geweest waarom er lange tijd heeft gestaan:

11:04 Stoomtrein (ZLSM)
Simpelveld
via Schin op Geul
Dat deze stations in de systemen staan voor de TBP-bakken is opzich wel goed.

Maar dan vraag ik me wel af of het dan zo ingesteld kan worden dan deze stations niet in de reisplanner terecht kunnen komen. Of is dit nou net weet te moeilijk?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Suus »

Milco schreef:In het verstoringsblok van Apd - Amf staat het volgende omreisadvies:

Reizigers tussen Zwolle en Den Haag C./Rotterdam C. kunnen omreizen via Lelystad C.

Wat heeft dat met het vervallen traject Apd - Amf te maken? :roll:
Er kunnen twee oorzaken zijn:
- Vanochtend was er een probleem met de bovenleiding tussen Gouda en Den Haag, dit reisadvies werd nog maar eens onder de aandacht gebracht
- De treinen op de Veluwelijn zaten vol met omreizigers waardoor de treinen te vol zaten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Thom91 »

Optie twee was het geval..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door ODRAIL »

KM46 op 16 juni schreef:
Daniel schreef:Die dienstbladen zijn o.a. verkrijgbaar bij de Paperchase op het station, op verdraaidgoed.nl en ikzelf heb er ook nog eentje "over" die tegen kostprijs af te halen is. (Is er eentje van station Gouda)
Laat voorlopig maar even zitten. Ik wil zelf eerst even kijken bij de Paperchase.
En inmiddels heb iker er eentje binnen. Ben vanmiddag even bij de Paperchase geweest in Utrecht. Ze hadden een mooie waarop een stukje route door Gouda opstaat. Ben er erg blij mee.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door webguy »

De s7600 reed vanmiddag (net als de s7500 in 2007/8) ivm de Vierdaagse naar Ed ipv Nm. Dat stond op de TBs als Eindbestemming "Nijmegen" met als melding "Let op! Rijdt naar Ede-Wageningen" - verdient geen schoonheidsprijs. Het bijhorende bandje op Arnhem was "De sprinters van 10 en 40 over het uur rijden niet" - wat opzich wel klopt, reizigers krijgen dan de s7500 die ze "verwachten", maar het kon duidelijker, helemaal omdat de TB zegt dat 'ie wel rijdt. In Velp was het bandje "De trein naar Nijmegen rijdt naar Ede-Wageningen" - kort en krachtig, maar Arnhem noemen mag ook wel.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door MdJ »

In Zutphen had de t7661 +25 (waardoor de t7668 met +12 vertrok), waarbij de t7668 het omroepbericht "De sprinter naar Arnhem en Nijmegen vertrekt over ongeveer 10 minuten. Deze sprinter rijdt naar Ede=Wageningen en niet naar Nijmegen" kreeg...
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Daniel »

Fraaie open deur op een TBP in Amersfoort vanmiddag. Over het algemeen vertrekken vertraagde treinen later, dus om dat er nou nog extra bij te zetten...
Afbeelding

Te Utrecht C. was de t559 naar spoor 12 gewijzigd, maar omdat de IC naar Maastricht daar wegens agressieve zwartrijders later vertrok ging 'ie weer terug naar 11. Op de TBP van 11 stond wel de wijziging naar 12, maar na het terugwijzigen was op 12 nergens te zien dat hij toch van 11 zou vertrekken, daar verscheen gewoon de volgende trein.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door dennistd »

Zo zag ik er zondag ook één in Hengelo:
Afbeelding
De IC naar Duitsland is dus te laat door beperkingen in het buitenland? Maak dat de kat wijs...
Blijkbaar kan er maar één reden opgegeven worden die dan direct bij elke melding weergegeven wordt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Daniel »

Daar kan het nog zijn dat er door werkzaamheden in het buitenland later vertrokken wordt zodat een kruising beter past bijvoorbeeld. Kennelijk geeft men dat tegenwoordig dan aan met een vertraging i.p.v. een gewijzigde vertrektijd zoals voorheen in zo'n situatie te zien was.
In ieder geval, dit is tenminste nog een logische reden. Een later vertrek i.v.m. grote vertraging daarentegen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten