OVer je reiservaringen in juli 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door webguy »

De NS mag vaak niet zomaar op het busstation stoppen, dan klagen andere vervoerders.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Milco »

En over de lijnvoering: s3000 rijdt dit weekend Nijmegen - Zaandam, de s800 rijdt Maastricht - Amsterdam Centraal - Den Helder (non-stop via Haarlem). (Vandaag niet tussen Sittard en Roermond in verband met werkzaamheden aldaar.)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Thom91 »

VIRM schreef:Vanmiddag naar Amsterdam geweest. Best interessant, gelet op de uitgelopen werkzaamheden tussen Zaandam en Uitgeest. :)

Op de heenweg viel het op dat de s4000 in Zaandam werd gekeerd op spoor 2 en de s3000 op spoor 4, waardoor 1 en 5 werden gebruikt voor doorgaande, stoppende treinen. Ook opvallend: er was dus een kwartierssprinterdient naar Amsterdam Centraal: best luxe voor op de zondag!
Aangezien er ook een s3000 werd omgeleid via Haarlem, heb ik een vermoeden dat er eentje Nijmegen - Zaandam deed, en een andere Amsterdam Centraal - Den Helder.

De s4000 naar Rotterdam riep voor Sloterdijk om dat het volgende station Krommenie-Assendelft was, maar dat werd snel door de HC gecorrigeerd en het omroepsysteem werd weer rechtgezet.

Op de terugweg gaf de s3000 met als eindbestemming Zaandam in de Oosttunnel op Amsterdam Centraal doodleuk de eindbestemming 'Den Helder' aan. Op de TBP stond in kleine letters: 'rijdt niet verder dan Zaandam'.
De HC kon helaas niet goed omgaan met de vragen die haar werden gesteld: kennelijk een lange dag gehad. De ene reiziger naar Castricum werd geadviseerd om te reizen met de trein op Sloterdijk via Haarlem vanaf spoor 7; maar toen op Sloterdijk imena dvroeg hoe je naar Den Helder moest komen, 'wist ze het niet uit d'r hoofd; dus is iemand nodeloos meegegaan naar Zaandam. Weer een andere reiziger werd een beetje afgesnauwd. Op Sloterdijk en, ondanks een belofte aan een reiziger, in Zaandam, werd er niks omgeroepen over de reismogelijkheden voor mensen naar Uitgeest en verder. Tsja, als je frontlijnpersoneel niet weet wat er wel en niet rijdt bij een verstoring...

In Zaandam werd er pas een paar minuten na aankomst omgeroepen dat de bussen naar Uitgeest van de 'achterzijde' van het station zouden vertrekken. Tsja, wat nou als je niet weet wat de 'achterzijde' is?
Daarnaast: zou een ingehuurde touringcar of bus niet in het busstation passen, ondanks die hele krappe lus?
De werkzaamheden lopen morgen uit, niet vandaag.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Suus »

Truus en Trudy waren vanochtend met het vliegtuig aangekomen op Schiphol en waren nu weer terug op weg naar hun dorpje.

Maar ja, dan moet je natuurlijk op Utrecht Centraal overstappen van spoor 15 naar spoor 19 om kwart voor negen 's ochtends.

"Oh, maar Truus, daar staat toch dat het spoor 19 is?"
"Nee Trudy, dat is spoor 15!"
"Ik geloof er niets van, blijf eens staan dan ga ik kijken"
"Ohja, het is toch spoor 15 met de trein naar Heerlen"

Uiteraard deden ze dit met twee gigantische tassen precies voor de roltrap naar boven, zodat de volledige stroom reizigers tot stilstand kwam :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door julsteren »

Nu is er kapotte bovenleiding op Apeldoorn - Amersfoort.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Milco »

Die is er al sinds ongeveer 8.30 uur... :')
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door webguy »

Beter gezegd is die bovenleiding er juist niet ;)
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door julsteren »

Waarom zetten ze geen buffels in?
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door webguy »

Eerst lezen... Er rijdt helemaal niks, omdat er o.a. een bovenleidingspaal naar beneden is gekomen. Dat moeten ze uiteraard eerst repareren.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door julsteren »

Ach zo...
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Reiziger Delft »

Hier staan ook foto's waar de schade duidelijk zichtbaar is.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door julsteren »

Dan kunnen er inderdaad ook geen buffels rijden.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Truus en Trudy waren vanochtend met het vliegtuig aangekomen op Schiphol en waren nu weer terug op weg naar hun dorpje.

Maar ja, dan moet je natuurlijk op Utrecht Centraal overstappen van spoor 15 naar spoor 19 om kwart voor negen 's ochtends.

"Oh, maar Truus, daar staat toch dat het spoor 19 is?"
"Nee Trudy, dat is spoor 15!"
"Ik geloof er niets van, blijf eens staan dan ga ik kijken"
"Ohja, het is toch spoor 15 met de trein naar Heerlen"

Uiteraard deden ze dit met twee gigantische tassen precies voor de roltrap naar boven, zodat de volledige stroom reizigers tot stilstand kwam :?
Ach nee zeg. En daar stond jij zeker precies achter?
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Anne »

julsteren schreef:Nu is er kapotte bovenleiding op Apeldoorn - Amersfoort.
Vanmorgen rond 8.00 uur is tussen Barneveld en Stroe de giek van een bouwkraan in de bovenleiding terechtgekomen. Bij het passeren van een overweg zag de chauffeur van de bouwkraan niet dat de giek hoger was dan de bovenleiding van het spoor. De giek kwam in de bovenleiding terecht. De schade aan het spoor is flink. Ruim 300 meter bovenleiding is naar beneden gekomen en moet worden gerepareerd.
Weer tijd voor dit soort borden
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door 010jongen »

Lijn 53 in Zeist rijdt een omleiding waar je u tegen zegt, op de Utrechtseweg stappen mensen in die vervolgens een heel rondje door vollenhove krijgen om vervolgens weer op de Utrechtseweg uit te komen. Als je vanaf Zeist busstation reist ben je onnodig veel geld kwijt, ben benieuwd wat er afgeschreven is zometeen als ik uitstap.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door ODRAIL »

Vanmorgen rond 8.00 uur is tussen Barneveld en Stroe de giek van een bouwkraan in de bovenleiding terechtgekomen. Bij het passeren van een overweg zag de chauffeur van de bouwkraan niet dat de giek hoger was dan de bovenleiding van het spoor. De giek kwam in de bovenleiding terecht. De schade aan het spoor is flink. Ruim 300 meter bovenleiding is naar beneden gekomen en moet worden gerepareerd.
Weer tijd voor dit soort borden
Er is toch al een overweg in Bilthoven met zulke borden als ik mij niet vergis?
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Etienne »

Voor de verandering ging de overstap tussen de t3554 en t3054 op Utrecht Centraal de mist in omdat een inspectietrein (of schouwtrein) voor de t3554 mocht gaan. Die inspectietrein moest vervolgens wachten op 4b tot de t4954 weg was. :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Daniel »

Zowaar reed de t559 met 10 bakken vandaag, alleen hadden de reizigers er maar weinig aan omdat er slechts 1 HC op zat waardoor een van de stellen afgesloten was. Dat werd dus alsnog aardig proppen met overvolle balkons en gangpaden.
Vraag me af wat nu onveiliger is: 1 HC op 10 bakken of een volgepropte hete trein (de airco deed weinig) met kans op flauwvallende reizigers waar de HC door de drukte weer niet bij kan komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Etienne »

Etienne schreef:Voor de verandering ging de overstap tussen de t3554 en t3054 op Utrecht Centraal de mist in omdat een inspectietrein (of schouwtrein) voor de t3554 mocht gaan. Die inspectietrein moest vervolgens wachten op 4b tot de t4954 weg was. :roll:
Vergeet ik dit ook nog:
Ik was in Eindhoven een paar rondjes mee met een bekende chauffeur, op de terugweg van lijn 402 uit Veldhoven reden we op de busbaan vlak voor het Piazza. Tussen de bomen komt een man (al druk bellend) zonder te kijken de busbaan opgelopen, gelukkig ging de chauffeur gigantisch op de toeter staan anders hadden we hem zeker omver gereden. :!:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door ODRAIL »

KM46 schreef:
KM46 schreef:Op een terrein aan de Zuidelijke Rondweg te Waddinxveen (hier heb ik in april 2013 ook over geschreven) stonden vanavond vier roze Breng Amba's.
En vanmiddag stonden er nog drie.
En afgelopen zaterdag (13 juli 2013) stond er ook nog een amba in de kleuren groen / wit.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Z2N »

Kwam vanmiddag dit tegen in VIRM m9559. Iemand bij Nedtrain is creatief geweest met deze knoppen:
Afbeelding
Het lijkt mij dat de knoppen uit een andere trein komen..
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Jef400 »

Ik met +15 richting Maastricht door een defecte olietrein ten zuiden van Utrecht HBF. Blij dat ik geen overstap heb
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Milco »

Niet echt een reiservaring, maar door een zwaar ongeval op de A2 stopt de s800 richting Mt extra te Zbm.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door iljitsch »

iljitsch schreef:Terug in Den Haag was ik echter vergeten dat ze de tramtunnel aan het herrailzen zijn.
De nieuwe rails liggen er dan ook wel prachtig glimmend bij.

Heeft de HTM ineens een controle-kick ofzo? Ik heb de afgelopen vijf dagen elke dag in de tram gezeten en elke dag wel controleurs gezien, met name tussen de Wouwermanstraat en HS.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Jef400 »

Milco schreef:Niet echt een reiservaring, maar door een zwaar ongeval op de A2 stopt de s800 richting Mt extra te Zbm.
Ging ook die kant uit en het zag er vervelend uit. Uiteindelijk ook een dode.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten