Problemen Randstadrail Den Haag in december voorbij
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Problemen Randstadrail Den Haag in december voorbij
Problemen Randstadrail Den Haag in december voorbij
Geplaatst op: maandag 15 juli 2013 20:13
Laatst bijgewerkt: maandag 15 juli 2013 20:14
De problemen met het Haagse deel van Randstadrail zijn pas in december opgelost. Dan moet Siemens de 39 wisselstellers hebben vervangen die nu dagelijks voor storingen zorgen.
Vandaag werd bekend dat RET-directeur Peters een brandbrief heeft gestuurd naar de HTM. Peters is bang dat als de problemen aanhouden, dat dan de reizigers afhaken. Hij heeft de HTM aangeboden om oude RET-wissels over te nemen.
Lees verder | Dossier RandstadRail | Meer nieuws over RandstadRail
Geplaatst op: maandag 15 juli 2013 20:13
Laatst bijgewerkt: maandag 15 juli 2013 20:14
De problemen met het Haagse deel van Randstadrail zijn pas in december opgelost. Dan moet Siemens de 39 wisselstellers hebben vervangen die nu dagelijks voor storingen zorgen.
Vandaag werd bekend dat RET-directeur Peters een brandbrief heeft gestuurd naar de HTM. Peters is bang dat als de problemen aanhouden, dat dan de reizigers afhaken. Hij heeft de HTM aangeboden om oude RET-wissels over te nemen.
Lees verder | Dossier RandstadRail | Meer nieuws over RandstadRail
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Problemen Randstadrail Den Haag in december voorbij
Even een vraagje: was zijn wisselstellers precies?
Re: Problemen Randstadrail Den Haag in december voorbij
Zorgt ervoor dat de tong omgelegd wordt.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Problemen Randstadrail Den Haag in december voorbij
Als de RET nou slim is, dan zorgen ze voor een nooddienstregeling. Leg extra wissels aan, en je bent niet meer afhankelijk van de hagenaars. Als er problemen zijn, dan rijden ze gewoon tot het laatste station waar de RET zelf verantwoordelijk voor is.
Re: Problemen Randstadrail Den Haag in december voorbij
Ik zou bijna zeggen: 1+1=1
Oeps, heb ik het dus al gedaan:
http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=34&t=9318
Oeps, heb ik het dus al gedaan:
http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=34&t=9318
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Problemen Randstadrail Den Haag in december voorbij
Wel jammer dat de RET bij Leidschenveen niet op een eigen spoor binnen kan komen, dan zouden ze mooi tot en met daar kunnen pendelen zonder problemen. Heb je ook gelijk geen peperdure nieuwe netkous op CS nodig.
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Problemen Randstadrail Den Haag in december voorbij
Mensen willen juist niet overstappen dus om het nou een permanent iets te maken... Dan gaan ze juist afhaken.
Re: Problemen Randstadrail Den Haag in december voorbij
In de tijd dat ik vaak in Nootdorp moest zijn zou ik dit ook verre van ideaal gevonden hebben, maar het is niet alsof je veel keus zou hebben.
Maar als ergens een overstap goed te doen is is het wel daar, met lijnen 3 en 4 die je naar Gvc en verder brengen. Ik zou ook wel eens willen weten hoeveel mensen sowieso overstappen op de tram, want binnen loopafstand van Den Haag CS is nu ook weer niet zo heel veel te beleven.
Het is niet zo dat ik de metrorijders de verbinding naar Gvc niet gun, maar als er toch bezuinigd moet worden dan is die nieuwe netkous schrappen en RRE inkorten toch wel een erg aantrekkelijke optie. Maar dan kan je net zo goed tot Laa blijven rijden, daar is het beter overstappen.
Toch jammer dat in Leidschenveen het samenvoegen van de Hofplein- en Zoetermeerlijnen net voorbij het station gebeurt, in plaats van dat de Zoetermeerse sporen pas na de metro-perronfase aansluiten en je dus met de metro tot het station zou kunnen komen zonder de tram in de weg te zitten.
Maar als ergens een overstap goed te doen is is het wel daar, met lijnen 3 en 4 die je naar Gvc en verder brengen. Ik zou ook wel eens willen weten hoeveel mensen sowieso overstappen op de tram, want binnen loopafstand van Den Haag CS is nu ook weer niet zo heel veel te beleven.
Het is niet zo dat ik de metrorijders de verbinding naar Gvc niet gun, maar als er toch bezuinigd moet worden dan is die nieuwe netkous schrappen en RRE inkorten toch wel een erg aantrekkelijke optie. Maar dan kan je net zo goed tot Laa blijven rijden, daar is het beter overstappen.
Toch jammer dat in Leidschenveen het samenvoegen van de Hofplein- en Zoetermeerlijnen net voorbij het station gebeurt, in plaats van dat de Zoetermeerse sporen pas na de metro-perronfase aansluiten en je dus met de metro tot het station zou kunnen komen zonder de tram in de weg te zitten.
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Problemen Randstadrail Den Haag in december voorbij
Lijn 3 en 4 bedienen niet heel Den Haag. En niet iedereen hoeft in het centrum te zijn. Zulke mensen zadel je op met al 2 overstappen. Een beetje wat ze met de Amstelveenlijn gaan doen dus :X
Re: Problemen Randstadrail Den Haag in december voorbij
Ga jij even het hele station een 10-tal meters verplaatseniljitsch schreef: Toch jammer dat in Leidschenveen het samenvoegen van de Hofplein- en Zoetermeerlijnen net voorbij het station gebeurt, in plaats van dat de Zoetermeerse sporen pas na de metro-perronfase aansluiten en je dus met de metro tot het station zou kunnen komen zonder de tram in de weg te zitten.
Nu ligt het station tenminste gunstig voor de woningen en het centrum van Leidschenveen. Ligt ook een knoert van een school naast. :pos:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Problemen Randstadrail Den Haag in december voorbij
Het klopt dat sommige mensen extra moeten overstappen. Als je bijvoorbeeld wilt overstappen op lijn 9 dan is dat inderdaad een extra overstap. Maar de frequentie van 3 en 4 samen is hoog, dus er is kans dat het je nieteens extra tijd kost.
Ik zeg ook niet dat mensen zo beter af zijn, alleen dat je je zo een hele grote uitgave kan besparen zonder een al te grote verslechtering voor de reiziger.
Overigens zou je ook gewoon maar één spoor terug kunnen geven aan de trein en één spoor houden voor de metro. Ik geloof dat ik welgeteld één keer een metro op spoor 12 heb zien staan. Zo te zien is spoor 12 lang genoeg dat er drie stellen gekoppelde 5500s langs kunnen.
Ik zeg ook niet dat mensen zo beter af zijn, alleen dat je je zo een hele grote uitgave kan besparen zonder een al te grote verslechtering voor de reiziger.
Overigens zou je ook gewoon maar één spoor terug kunnen geven aan de trein en één spoor houden voor de metro. Ik geloof dat ik welgeteld één keer een metro op spoor 12 heb zien staan. Zo te zien is spoor 12 lang genoeg dat er drie stellen gekoppelde 5500s langs kunnen.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Problemen Randstadrail Den Haag in december voorbij
Alleen maar de halve binnenstad, 6 ministeries (I&M/VROM, Justitie, OCW, VWS, Buza en EZ) en allerlei instanties op loopafstand? :)iljitsch schreef:In de tijd dat ik vaak in Nootdorp moest zijn zou ik dit ook verre van ideaal gevonden hebben, maar het is niet alsof je veel keus zou hebben.
Maar als ergens een overstap goed te doen is is het wel daar, met lijnen 3 en 4 die je naar Gvc en verder brengen. Ik zou ook wel eens willen weten hoeveel mensen sowieso overstappen op de tram, want binnen loopafstand van Den Haag CS is nu ook weer niet zo heel veel te beleven.
Ik zie 's ochtends regelmatig metro E aankomen (woon in Bezuidenhout, dus loop meestal CS binnen vanaf de KB-zijde) en het grootste deel van de reizigers lijkt gewoon het station te verlaten aan de kant van de Rijnstraat.
Re: Problemen Randstadrail Den Haag in december voorbij
Ja, de spits is natuurlijk wel het uitgelezen moment om mensen in die ministeries te zien verdwijnen...
Re: Problemen Randstadrail Den Haag in december voorbij
Laat RET en HTM ieder zijn eigen lijndeel exploiteren. Van laan van NOI tot Den haag cs zijn er genoeg verbindingen: lijnen 2, 3, 4 en E en NS sprinters. En inderdaad als er bezuinigd moet worden.iljitsch schreef:
Het is niet zo dat ik de metrorijders de verbinding naar Gvc niet gun, maar als er toch bezuinigd moet worden dan is die nieuwe netkous schrappen en RRE inkorten toch wel een erg aantrekkelijke optie.
De belangijkste verbindingen zijn in iedergeval wel met maar een overstap bereikbaar.hauptbahnhof schreef:Lijn 3 en 4 bedienen niet heel Den Haag. En niet iedereen hoeft in het centrum te zijn. Zulke mensen zadel je op met al 2 overstappen. Een beetje wat ze met de Amstelveenlijn gaan doen dus :X
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 113 gasten