Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door marvinkok »

Zo'n extra deur kost je al snel een zitplaats of 4-6. Dat is op de stadsdienst niet zo'n grote ramp (kortere stukken) maar voor de streekdienst heb je toch liever wat meer zitplaatsten...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Openbaar vervoer regio Utrecht #2

Bericht door Daniel »

Nou was het na de GD-concessie wel bekend dat Mercedes snel bussen kan leveren, maar dit is wel heel snel zeg :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

MB zit kennelijk ook om werk verlegen. Enige waar ze op moesten wachten was de juiste lakkleuren (gekscherend). Ben benieuwd naar Van Hool. Iemand die op weg naar vakantie toevallig via Koningshooikt rijdt?
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door 010jongen »

Veel volle bussen gezien vandaag bij het GVU, vind de halfuursdienst erg mager op vele lijnen, zeker nu de winkels elke zondag open zijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

De vroege ingang van de zomerdienst t.o.v. de vakanties speelt allicht ook nog mee. Gisteren zag ik vooral op lijn 9 vanuit Overvecht behoorlijk volle bussen, maar op andere lijnen weer veel minder. De geamputeerde lijn 8 wist bv. nog geen 12m bus te vullen, maargoed, die heeft ook welgeteld één halte waar het de enige lijn naar het station is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door 010jongen »

zat net even de dienstregeling een beetje na te kijken van bepaalde lijnen, lijn 28 rijdt tijdens de beperkte zomerdienst tijdens de spitsuren elke 10 minuten, ik denk dat deze lijn dan gekoppeld wordt aan lijn 11 waardoor er permanent dubbelgelede bussen gaan rijden doordeweeks.

Elk half uur een bus op zondag was altijd al mager maar wel acceptabel tijdens de zomervakantie maar vind dat nu toch wel een ander verhaal voor een stad als Utrecht waar de winkels nu elke zondag open zijn.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door microshit »

Gisteren op vervelende manier moeten ontdekken dat lijn 11 ook nog maar 2x/u rijdt op zondag. OK, scholen zijn dan wel gesloten en studenten weg/op vakantie, maar het is nog zeker niet uitgestorven hier. En als ik me goed herinner reed die lijn doordeweeks na de rit van 0:55 nóg een keer, maar die lijkt ook verdwenen te zijn.
Ik pak dus voortaan de fiets wel.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Wubbo »

0.55 was volgens mij altijd de laatste rit.
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Inderdaad, hoewle die bus nog wel terugreed van Uithof naar CS iets na enen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Naast de afsluiting van de onderdoorgang in de Bleekstraat zag ik vandaag ook borden staan dat de Adama van Scheltemabaan gedurende de hele zomerdienstregeling is afgesloten (of nouja, eigenlijk vanaf 1 dag eerder en tot 1 dag later, waardoor 74 en 77 twee dagen mogen omrijden i.p.v. geknipt te zijn)
Deze zomer dus weer een hoop bussen via de Catharijnesingel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Gekko123 »

Ik meen gelezen te hebben dat de Adema van Scheltemabaan juist alleen komend weekend dicht is. Zou mij ook veel logischer lijken, omdat ze het anders voor de bussen veel te lastig maken om busstation Zuid te bereiken. Immers: de doorgang vanaf busstation Zuid naar de Catharijnesingel is ook al dicht wegens werkzaamheden. Ik denk dat het anders zou betekenen dat bussen al met +5 de Catharijnesingel op rijden, om maar niet te spreken over de vertraging die daar verder nog op wordt gelopen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Er stond toch echt 2 september op dat bord. Ergens ook wel logisch want men is vergevorderd met de keerwanden voor de nieuwe trein- en tramsporen maar voor het laatste stukje ligt halte Bleekstraat in de weg. Daarnaast moeten ze de kraan om de liggers van het tweede viaduct te plaatsen toch ook ergens laten.
Vorig jaar had men ook speciaal tijdens de omleiding een normaal afgesloten stukje weg opengesteld.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door 010jongen »

Is er al bekend welke bussen het tramvervangend vervoer gaan regelen? Zou handig zijn om GVU bussen in te zetten i.p.v. bussen uit allerlei andere concessies te halen
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Michael »

Als je GVU bussen in gaat zetten op het tramvervangend vervoer hebben ze zelf geen bussen meer om te rijden. En ze hebben al zo'n bussentekort.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Maandag omstreeks 7.30 uur weet ik meer :P (ervaringen uit het verleden leren dat er zondags vaak vooral Amba's rijden, maar wellicht ga ik nog even kijken)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door 010jongen »

Michael schreef:Als je GVU bussen in gaat zetten op het tramvervangend vervoer hebben ze zelf geen bussen meer om te rijden. En ze hebben al zo'n bussentekort.
Zoals je misschien weet is de beperkte zomerdienst van kracht, dat betekend dat er meer dan genoeg bussen over zijn aangezien bijna alle lijnen elke 15 minuten rijden.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Gekko123 »

Daniel schreef:Er stond toch echt 2 september op dat bord. Ergens ook wel logisch want men is vergevorderd met de keerwanden voor de nieuwe trein- en tramsporen maar voor het laatste stukje ligt halte Bleekstraat in de weg. Daarnaast moeten ze de kraan om de liggers van het tweede viaduct te plaatsen toch ook ergens laten.
Vorig jaar had men ook speciaal tijdens de omleiding een normaal afgesloten stukje weg opengesteld.
Vandaag gekeken en er staat inderdaad 2 september op het bord. Alleen jammer dat de bussen vandaag overigens gewoon via de Adema van Scheltemabaan kunnen rijden. Alleen de bus die ik vanochtend had naar Utrecht toe reed via de Catherijnesingel. Bus naar huis reed wel de normale route via de Adema van Scheltemabaan.
Op zich ook logisch, want ik kon geen omleiding vinden voor mijn lijn in de Connexxion-app.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Ik zag inderdaad gisteren ook geen omleidingen, maar het is wat dat betreft al apart dat ze borden om een wegafsluiting aan te kondigen bij een busbaan zetten. (Voor de taxi's wellicht dan?)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Op de 374 en 377 rijden nu de 9200-geledes (geel). Opvallend vond ik de inzet van busje 434 (?) Op lijjn 47.
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door MR92 »

Op de 374 inmiddels al een Groene geleed gespot uit Zeist. Op de 460 (lijn 60 op bestemmingsfilm wegens verkeerde data Infoxx) alleen nog inzet van Amba's.
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

De 434? Wat is dat voor een ding? Een van die gele Mercedes Sprinters ofzo? Dan zou lijn 47 dus in ruil voor een hogere zondagse frequentie (nu uurdienst i.p.v. 2-uursdienst) kleiner materieel gekregen hebben.

Verder nog een check van een groene gelede op de 374, die kwam precies in de paar minuten dat ik op Busstation West was langs vanmorgen. De haltepaal voor 374 en 377 staat trouwens een heel stuk verder naar voren dan waar 'ie op de plattegrond staat en de haltes van 47, 63, 65, 66 leken nog geen stickers op het bord te hebben. Vertrekstaten hingen er wel.

En inderdaad op lijn 460 allemaal Amba's die "60 Nieuwegein-Zuid" filmden terwijl ze maar tot Kanaleneiland Zuid rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
matje82
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door matje82 »

de 460 rijdt ook steeds met 2 bussen en dan na 7/8 minuten weer met 2 bussen, waarschijnlijk zullen het daarom standaardbussen zijn.

de 47 was altijd al erg rustig op zondag, dan lijkt me elk uur rijden met een klein busje beter dan om de 2 uur met een grote bus.
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door MR92 »

Over die 47 gesproken ging het vanmiddag al mis. Zo stil is het lijntje niet tijdens een beurs in de Euretco. Vandaar dat er ongeveer 40 man op de halte stond, en er een 8 persoonbusje verscheen, conclusie; proef mislukt op dag 1.

Gelukkig stond er een reserve bus voor de 460, die is ingezet op die rit 47.
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door 010jongen »

MR92 schreef:Over die 47 gesproken ging het vanmiddag al mis. Zo stil is het lijntje niet tijdens een beurs in de Euretco. Vandaar dat er ongeveer 40 man op de halte stond, en er een 8 persoonbusje verscheen, conclusie; proef mislukt op dag 1.

Gelukkig stond er een reserve bus voor de 460, die is ingezet op die rit 47.
Je zou denken dat ze rekening houden met dat soort dingen. Lijkt mij handig om op dagen dat er beurzen zijn gewoon standaard met een standaard bus te rijden.

Benieuwd hoe de ochtendspits morgen verloopt met buslijn 460.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Waarneming van vanmorgen: 460 met Amba´s, op 374 en 377 alleen gele en groene Citaro G´s die vergeleken met de ervaringen van vorig jaar een stuk leger waren (waarneming in de 377 van 7.29 uur naar Nieuwegein)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten