Korte vragen #3
Re: Korte vragen #2
Volgens mij gaat het om het seinbeeld dubbel geel, dat op deze pagina herhaaldelijk wordt genoemd. Hoog groen is de naam voor het seinbeeld van een hooggeplaatst sein dat groen licht uitstraalt, en laag groen de naam voor het seinbeeld van een dwergsein dat groen licht uitstraalt.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #2
Lichtseinen met 4 lampen waren inderdaad bedoeld om dubbel geel te kunnen tonen. Deze seinen komen op meer plekken voor, toevallig zag ik er vorige week eentje staan bij Vlaardingen West. De onderste lamp was afgeplakt met een zwart plaatje.
Re: Korte vragen #2
Dubbel geel had als remopdracht om af te remmen naar de halve dienstregelingssnelheid voor het volgende sein omdat daarachter een korte remweg zit. Door het onderscheid tussen verschillende maximumsnelheden was dat lastig te implementeren met de ATB. Denk aan reizigers met 140 km/h en goederen met 80 km/h.
Toen heeft men ervoor gekozen om op basis van snelheden remopdrachten te geven bij een korte remweg. Dat is een wat makkelijker te implenteren oplossing. Er wordt dan een geel met een wel of niet knipperende 4,6 of 8 gegeven. Die remopdracht is goed te implementeren in de ATB. Een nadeel is wel dat vanaf het volgende sein de remweg van de slechtst beremde trein telt tot aan het volgende sein. Dat betekent dus 600 meter van geel naar rood bij 60 km/h terwijl de meeste reizigerstreinen dat ook wel in 200 meter lukt. Met dubbel geel kan dat iets mooier opgelost worden.
Toen heeft men ervoor gekozen om op basis van snelheden remopdrachten te geven bij een korte remweg. Dat is een wat makkelijker te implenteren oplossing. Er wordt dan een geel met een wel of niet knipperende 4,6 of 8 gegeven. Die remopdracht is goed te implementeren in de ATB. Een nadeel is wel dat vanaf het volgende sein de remweg van de slechtst beremde trein telt tot aan het volgende sein. Dat betekent dus 600 meter van geel naar rood bij 60 km/h terwijl de meeste reizigerstreinen dat ook wel in 200 meter lukt. Met dubbel geel kan dat iets mooier opgelost worden.
Re: Korte vragen #2
Dank voor de info.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Korte vragen #2
ik zag deze bus 19 juli j.l. in delft op de kreekelpolderweg.
wie weet meer van deze bus en van wie deze bus geweest c.q. nu van.
wie weet meer van deze bus en van wie deze bus geweest c.q. nu van.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Korte vragen #2
Dat is de Connexxion 1902, VDL Kusters Parade gebouwd voor stadsdienst Lelystad maar heeft daar (bijna) niet gereden. Bus is daarna gaan zwerven, en rijdt nu waarschijnlijk voor CTS (Connexxion Taxi Services). Bus is i.i.g. niet verkocht, want er is via https://ovi.rdw.nl/ geen nieuwe tenaamstelling sinds 2005.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Korte vragen #2
bedankt is in iedergeval geen ov-bus meerlint41 schreef:Dat is de Connexxion 1902, VDL Kusters Parade gebouwd voor stadsdienst Lelystad maar heeft daar (bijna) niet gereden. Bus is daarna gaan zwerven, en rijdt nu waarschijnlijk voor CTS (Connexxion Taxi Services). Bus is i.i.g. niet verkocht, want er is via https://ovi.rdw.nl/ geen nieuwe tenaamstelling sinds 2005.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Korte vragen #2
Wordt de stoptrein Rsd - Puurs sL2500 tussen 26 juli en 29 juli versterkt vanwege Tomorrowland in Boom ?
Zoja wat voor materieel wordt er dan gebruikt ?
Rijden er extra treinen vanwege Tomorrowland, of moet iedereen op zaterdag en zondag met de bus ?
Ik ga zelf niet naar Tomorrowland(wil ik later wel naartoe ),ik ben gewoon nieuwsgierig hoe de NMBS en De Lijn evenementenvervoer aanpakken.
Zoja wat voor materieel wordt er dan gebruikt ?
Rijden er extra treinen vanwege Tomorrowland, of moet iedereen op zaterdag en zondag met de bus ?
Ik ga zelf niet naar Tomorrowland(wil ik later wel naartoe ),ik ben gewoon nieuwsgierig hoe de NMBS en De Lijn evenementenvervoer aanpakken.
Re: Korte vragen #2
http://www.belgianrail.be/nl/vrije-tijd ... C203B.ashx
http://www.delijn.be/images/Tomorrowlan ... -37068.pdf
Zo te zien rijden er wel een aantal extra treinen en ook pendeldiensten tussen Antwerpen en Boom en Boom Station - Boom
http://www.delijn.be/images/Tomorrowlan ... -37068.pdf
Zo te zien rijden er wel een aantal extra treinen en ook pendeldiensten tussen Antwerpen en Boom en Boom Station - Boom
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Korte vragen #2
Vind het opvallend dat Lijn 460 Brussel Noord - Boom Markt en Lijn 461 Brussel Noord - Boom Markt niet in het overzicht staan want vanuit Brussel is dit waarschijnlijk de snelste verbinding, waarschijnlijk noemt De Lijn deze lijnen niet in het overzicht omdat ze het vervoer van zeer grote vervoerstromen over lange afstand niet aan kan,zeker niet met het gebruikelijke materieel (Jonckheere Transit) . Zie ook in het overzicht dat er dus op zaterdag en zondag geen (extra)treinen rijden en dus iedereen dus de bus moet gebruiken. (trein Antwerpen-Boom-Puurs rijdt niet in het weekend).
Re: Korte vragen #2
Weet iemand of er in Frankrijk regionale dagkaarten bestaan? Bijvoorbeeld voor Nord-Pas-de-Calais/regio Lille?
Voor Lotharingen weet ik dat in het weekend een kaart is (SaarLorLux-ticket), maar voor andere regio's kan ik het op de website van TER niet echt vinden.
Voor Lotharingen weet ik dat in het weekend een kaart is (SaarLorLux-ticket), maar voor andere regio's kan ik het op de website van TER niet echt vinden.
Re: Korte vragen #3
Weet iemand hoe duur een enkele reis Grens - Aachen kost?
En als je in Nederland op een SOV rijdt, moet je dan in Heerlen uitchecken bij NS en dan vervolgens zonder incheck in de Euregiobahn stappen?
En als je in Nederland op een SOV rijdt, moet je dan in Heerlen uitchecken bij NS en dan vervolgens zonder incheck in de Euregiobahn stappen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen #3
Retour is 7,20, enkele reis zal dan wel 3,60 zijn of iets in die trant. Houd er rekening mee dat er tot 1 september geen treinen maar bussen rijden tussen Heerlen en Aachen wegens de bouw van een geluidsscherm.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #3
Je moet helemaal nergens uitchecken, want als je een internationale reis maakt hoef je niet in te checken.Meltrain schreef:En als je in Nederland op een SOV rijdt, moet je dan in Heerlen uitchecken bij NS en dan vervolgens zonder incheck in de Euregiobahn stappen?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Korte vragen #3
En hoe controleert men dan op een al dan niet geldig vervoersbewijs?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #3
Gewoon de chipkaart scannen? Dan zien ze of je een geldig abonnement hebt.
Uiteraard moet je daarbij wel een geldig kaartje vanaf de grens tot je eindbestemming kunnen tonen.
Uiteraard moet je daarbij wel een geldig kaartje vanaf de grens tot je eindbestemming kunnen tonen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Korte vragen #3
Kan dit dan ook als je reist op saldo?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #3
Nee, want je kan niet op saldo reizen zonder in- en uit te checken. Als je met een kortingsabonnement de grens over wilt moet je een kaartje met korting kopen.
Hoe het allemaal precies zit kan je hier verder lezen.
Hoe het allemaal precies zit kan je hier verder lezen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Korte vragen #3
Bedankt. Dat zocht ik .
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8714
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen #3
Ik zie diverse oude foto's van Connexxion Twents-bussen 8967 t/m 8976, die voorheen gewone groene kleuren hadden en dus pas later de huidige Twents-rode kleur kregen. Weet iemand waarom ze groen waren? Waren ze eigenlijk voor een andere concessie besteld?
En nog een vraag: als je met een ov-chipkaart reist, en je wilt met een buitenlandse trein in Nederland reizen, hoe moet je dan in- en uitchecken? En hoe zit het met stations waar alleen buitenlandse treinen stoppen, zoals Eygelshoven Markt en Eijsden?
En nog een vraag: als je met een ov-chipkaart reist, en je wilt met een buitenlandse trein in Nederland reizen, hoe moet je dan in- en uitchecken? En hoe zit het met stations waar alleen buitenlandse treinen stoppen, zoals Eygelshoven Markt en Eijsden?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #3
Die bussen waren gewoon groen omdat totaalreclames op die bussen zouden komen. Later heeft men voor de herkenbaarheid de kop rood geplakt omdat de reclame alleen op zij- en achterkant kwam.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #3
En een aantal daarvan hebben inmiddels rood gespoten kopdelen.
- bjorn keith
- Berichten: 440
- Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
- Contacteer:
Re: Korte vragen #3
Weet iemand toevallig of je met de buzzer van Connexxion ook in lijn 52 van Ede naar Arnhem mag? Aangezien deze lijn door Breng en Syntus word gereden.
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
Re: Korte vragen #3
Ja, maar alleen in de bussen van Breng. In de bussen van Syntus is hij niet geldig.
Re: Korte vragen #3
Theoretisch mag je met reizen-op-saldo (of een ander chipkaartproduct dat bij NS geldig is) naar Eygelshoven Markt, Eijsden, Enschede De Eschmarke en Glanerbrug reizen. Deze stations vallen namelijk gewoon onder het NS-tarief. Enschede De Eschmarke en Glanerbrug hebben echter geen CiCo's (Eijsden en Eygelshoven Markt weet ik niet), dus praktisch kan het niet. Helaas is dit nergens bekendgemaakt. Zou het aantal reizigers van/naar deze stations dusdanig klein zijn dat nog nooit iemand daar een probleem mee heeft gehad?Milco schreef:En nog een vraag: als je met een ov-chipkaart reist, en je wilt met een buitenlandse trein in Nederland reizen, hoe moet je dan in- en uitchecken? En hoe zit het met stations waar alleen buitenlandse treinen stoppen, zoals Eygelshoven Markt en Eijsden?
Dan heb je nog Landgraaf, dat is een geval apart. Als je in/uitcheckt bij Veolia, mag je volgens mij niet de trein Heerlen-Aachen gebruiken. Die zou je alleen mogen gebruiken als je bij NS in-/uitcheckt. Alleen zal Landgraaf waarschijnlijk geen NS-CiCo's hebben...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 125 gasten