OVer je reiservaringen in juli 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Zeker, in tien jaar tijd is Utrecht van drie stations (Ut, Uto en Utl) naar zes stations (Utzl, Utt en Utlr) gegaan en er is nog een zevende station in bouw :) Daarna is de koek wel op voor Utrecht.
Maak er maar acht van hoor. Want Vleuten hoort ook bij de gemeente Utrecht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Suus »

Vleuten bestaat al heel lang maar ik beschouw het toch een beetje als nep omdat het is geannexeerd en nooit een naamswijziging heeft gehad.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Ronald »

Vleuten ligt in Vleuten, niet in Utrecht. Als we zo gaan tellen heeft Nijkerk ook twee stations en moet je beide Hoek van Hollands ook bij Rotterdam tellen.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Ronald »

Michael schreef:IC t1258 was vandaag behoorlijk druk. Vanaf Antwerpen was het gangpadenwerk. Is het nou echt zoveel moeite om er wat extra rijtuigen aan vast te maken?
Er rijdt nu iig elke twee uur een extra IC Roosendaal-Antwerpen. Met een duikbril (sprinter).
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Vleuten bestaat al heel lang maar ik beschouw het toch een beetje als nep omdat het is geannexeerd en nooit een naamswijziging heeft gehad.
Vleuten hoort volgens deze site weldegelijk bij de gemeente Utrecht hoor:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vleuten
Ronald schreef:Vleuten ligt in Vleuten, niet in Utrecht. Als we zo gaan tellen heeft Nijkerk ook twee stations en moet je beide Hoek van Hollands ook bij Rotterdam tellen.
Feitelijk wel ja.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door reisthijs »

Nee, want stations worden normaal gesproken niet vernoemd naar de gemeente, maar naar de belangrijkste woonplaats(en) die het station bedient.

Al zou je in het geval van Vleuten wel kunnen beredeneren dat het station naast de kern Vleuten nu ook een deel van de plaats Utrecht bedient, dus een dubbelnaam (Utrecht-Vleuten) zou in dit geval wel kunnen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door iljitsch »

reisthijs schreef:Nee, want stations worden normaal gesproken niet vernoemd naar de gemeente, maar naar de belangrijkste woonplaats(en) die het station bedient.
Dan mag Schiedam Centrum dus gewoon weer Schiedam Rotterdam West worden...

Bizar voorbeeld is wel Ede Wageningen, Wageningen ligt meer dan een half uur fietsen verderop.
reisthijs schreef:Al zou je in het geval van Vleuten wel kunnen beredeneren dat het station naast de kern Vleuten nu ook een deel van de plaats Utrecht bedient
Welk deel dan? Een paar kilometer verderop heb je al station Utrecht Terwijde.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Michael »

Ronald schreef:
Michael schreef:IC t1258 was vandaag behoorlijk druk. Vanaf Antwerpen was het gangpadenwerk. Is het nou echt zoveel moeite om er wat extra rijtuigen aan vast te maken?
Er rijdt nu iig elke twee uur een extra IC Roosendaal-Antwerpen. Met een duikbril (sprinter).
Ja de laatste daarvan gaat om kwart voor 6 dus dat schiet ook niet op.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Michael »

Ik kwam vanmiddag om 14.20 op Dordrecht aan en toen zag ik dat de t1951 met +45 stond aangekondigd. Dus toen ben ik maar met de t5051 naar Breda gegaan. Gevolg was wel dat ik in Breda lijn 123 van 14.58 miste.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door reisthijs »

iljitsch schreef:Bizar voorbeeld is wel Ede Wageningen, Wageningen ligt meer dan een half uur fietsen verderop.
Andersom redenerend is dit voor Wageningen wel het belangrijkste station. :wink:

Echt bizar was het voorstel om Veenendaal-De Klomp te hernoemen in Ede-De Klomp "omdat het in de gemeente Ede ligt".
iljitsch schreef:
reisthijs schreef:Al zou je in het geval van Vleuten wel kunnen beredeneren dat het station naast de kern Vleuten nu ook een deel van de plaats Utrecht bedient
Welk deel dan? Een paar kilometer verderop heb je al station Utrecht Terwijde.
Vleuterweide ligt niet in Utrecht? Dan gaat mijn verhaal niet op (ik weet nooit zo goed waar Vleuten ophoudt en "Utrecht" begint.)
"Laat je ledematen bewegingen maken"
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door 010jongen »

Station Vleuten bedient ook Vleuterweide, Maar het valt allemaal gewoon onder Utrecht.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door webguy »

Overigens kost het belachelijk veel geld om allemaal te wijzigen, dus wijzigen om te wijzigen is natuurlijk enigzins bizar.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Daniel »

Ronald schreef:Als we zo gaan tellen heeft Nijkerk ook twee stations
Anderhalf dan he, station Hoevelaken ligt zo'n beetje op de gemeentegrens :wink:
reisthijs schreef:Vleuterweide ligt niet in Utrecht? Dan gaat mijn verhaal niet op (ik weet nooit zo goed waar Vleuten ophoudt en "Utrecht" begint.)
Vleuterweide valt qua plaatsnaam onder Vleuten. De grens is behoorlijk herkenbaar: als je komend uit Utrecht naar links kijkt ligt er een strook groen tussen Utrecht en Vleuten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door iljitsch »

Laa is overigens ook een mooie: de ingang aan de ene kant komt 't station komt uit op Den Haag, die aan de andere kant op Voorburg. Het ligt ook niet aan de Laan van Nieuw Oost-Indië, die kruist namelijk het spoor vlak na het station en gaat dan in Voorburg verder als Laan van Nieuw Oosteinde. Ook typisch dat de afkorting Laa is en niet Gvl of Gvla of Gvlvnoi ofzo.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Vinny »

reisthijs schreef:Nee, want stations worden normaal gesproken niet vernoemd naar de gemeente, maar naar de belangrijkste woonplaats(en) die het station bedient.

Al zou je in het geval van Vleuten wel kunnen beredeneren dat het station naast de kern Vleuten nu ook een deel van de plaats Utrecht bedient, dus een dubbelnaam (Utrecht-Vleuten) zou in dit geval wel kunnen.
Als je nu echt systeem-technisch aan het redeneren bent, hou het dan wel zuiver, en vergelijk gemeenten met gemeenten :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door VIRM »

iljitsch schreef:Laa is overigens ook een mooie: de ingang aan de ene kant komt 't station komt uit op Den Haag, die aan de andere kant op Voorburg. Het ligt ook niet aan de Laan van Nieuw Oost-Indië, die kruist namelijk het spoor vlak na het station en gaat dan in Voorburg verder als Laan van Nieuw Oosteinde. Ook typisch dat de afkorting Laa is en niet Gvl of Gvla of Gvlvnoi ofzo.
Dan is De Vink waarschijnlijk ook zo'n voorbeeld? Ik hoorde dat het station voor de helft op grondgebied van de gemeente Leiden ligt, en voor de andere helft op grondgebied van de gemeente Voorburg, met als gevolg dat het dus geen 'Leiden De Vink' mocht heten...

Gisteren stapte ik in Schiphol in een s2600, waarbij bij binnenkomst door de omroepster op het station werd omgeroepen dat de trein, wegens een evenement, extra zou stoppen te Rotterdam Stadion. In Leiden werd op het station omgeroepen dat dit wegens een open dag van Feyenoord was. Bij Schiphol dacht ik even dat er wat voetbal/evenementenpubliek in zou zitten (gelet op een ervaring op de vorige bladzijde met PSV-fans :mrgreen:), maar er was geen spoor van te bekennen. Gelukkig maar!

Overigens zijn er op de Westtak in Amsterdam al wekenlang problemen met de TBP's. Toen ik dit aan de HC gisteravond in de s3300 meldde, zei hij dat dit probleem al lang bekend is. Er wordt echter op Sloterdijk en Lelylaan helemaal niks over omgeroepen.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door ODRAIL »

VIRM schreef: Dan is De Vink waarschijnlijk ook zo'n voorbeeld? Ik hoorde dat het station voor de helft op grondgebied van de gemeente Leiden ligt, en voor de andere helft op grondgebied van de gemeente Voorburg, met als gevolg dat het dus geen 'Leiden De Vink' mocht heten...
Huh Voorburg :? ? Bedoel je niet Voorschoten :wink: ?
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door VIRM »

Ongetwijfeld. Ik haal Voorburg, Voorhout en Voorschoten altijd door elkaar. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Suus »

VIRM schreef:Gisteren stapte ik in Schiphol in een s2600, waarbij bij binnenkomst door de omroepster op het station werd omgeroepen dat de trein, wegens een evenement, extra zou stoppen te Rotterdam Stadion. In Leiden werd op het station omgeroepen dat dit wegens een open dag van Feyenoord was. Bij Schiphol dacht ik even dat er wat voetbal/evenementenpubliek in zou zitten (gelet op een ervaring op de vorige bladzijde met PSV-fans :mrgreen:), maar er was geen spoor van te bekennen. Gelukkig maar!
In Leiden werd de extra stop op het station aangekondigd door de omroepcomputer :shock: Dat had ik nog niet eerder gehoord.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Daniel »

Ik vond het al zo apart vanmiddag dat de achterste helft van de Connexxion 9259 op lijn 377 in Utrecht volledig leeg was, terwijl er voorin best aardig wat reizigers zaten. Was echter snel duidelijk toen ik daarheen liep: de airco in de aanhanger blies alleen hete lucht, voorin was het stukken aangenamer.

De Croeselaan blijft toch nog wel een bottleneck nu er veel meer bussen aan de westkant van Utrecht Centraal staan. Mijn bus deed langer over het piepkleine stukje tussen de Rabobank en de Mineurslaan dan het trajectdeel van halte Europalaan tot de Rabobank. Vooral het drie cycli van het verkeerslicht bij de uitrit van de Rabo-parkeergarage afwachten duurde een aardige tijd. Het verkeer stroomt daar vooral niet echt door als gevolg van de talrijke bussen die de Mineurslaan af komen.

Eenmaal in het station ook de nodige vertragingen voor de treinen uit de richting Gouda. Volgens de omroep door mensen in het spoor, maar volgens berichten op Somda zijn dat de monteurs geweest die een defect aan het spoor aan het verhelpen waren. In ieder geval kwam ik nog in de t1759 met +20 terecht en ook veel andere treinen hadden dergelijke vertragingen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door nvdw »

Daniel schreef:Het verkeer stroomt daar vooral niet echt door als gevolg van de talrijke bussen die de Mineurslaan af komen het onvermogen van de gemeente Utrecht om stoplichten enigszins op elkaar aan te laten sluiten
Even verbeterd. 8-)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Daantje »

Vanavond reden er geen treinen tussen Delft en Schiedam door problemen met de bovenleiding. Ik hoorde het op tijd op de radio en er reden volop treinvervangende bussen. Heb nog geen tien minuten hoeven wachten denk ik. Rechtstreeks naar Schiedam, was om 18.00 uur op Rotterdam Centraal (normaal tussen 17.30 en 17.45 uur). Goede informatievoorziening dus ik klaag niet. Viel me op dat het de vorige keer ook al zo netjes geregeld was. Complimenten (y)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Geert »

In Rotterdam kreeg ik via de omroep het advies via Gouda te reizen (trein net gemist, dus die optie niet genomen aangezien dat een half uur wachten opleverde) en van een servicemedewerker kreeg ik het advies om naar Schiedam te reizen en dan de bus naar Delft te nemen. Normaal gesproken niet zulke goede ervaringen hiermee gehad, dus die optie ook maar laten varen en de RandstadRail genomen.

Verder viel me op dat de Fyra lekker uitpuilde. Het ding kwam al met +10 aan, een aardige hoop mensen paste er niet meer in en uiteindelijk werd met zo'n +20 vertrokken...
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Michael »

Er rijden vanavod 2 extra Fyra's vanuit Breda naar Rotterdam. t973 en t977 waarbij de t977 via Dordrecht rijdt. Maar of ie daar ook stopt weet ik niet. Maar dat zal wel niet.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door dylanwild94 »

Michael schreef:Er rijden vanavod 2 extra Fyra's vanuit Breda naar Rotterdam. t973 en t977 waarbij de t977 via Dordrecht rijdt. Maar of ie daar ook stopt weet ik niet. Maar dat zal wel niet.
dat heeft waarschijnlijk te maken met dit incident wat zich heeft afgespeeld tussen Schiedam centrum en delft zuid
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten