OVer je reiservaringen in juli 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Daniel »

Behoorlijk bizar: d'r is een defecte bovenleiding tussen Schiedam en Delft en dat heeft nu dus als gevolg dat er in het geheel geen treinen tussen Dordrecht en Breda rijden: zowel de s1900 als de s5000 zijn hier opgeheven :?
Op dit tijdstip zou de s5000 normaalgesproken al een pendel Dordrecht-Breda zijn, die dus nog niet eens in de buurt van de storing komt.

Breda Prinsenbeek wordt dus nu geheel niet bediend doordat er "slechts" 48 km verderop iets aan de hand is :neg:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Daniel »

Sta ik vanmorgen op Busstation West in Utrecht rond 7.27 uur te wachten op lijn 377, komt er een bus direct vanaf de uitstaphalte naar de instaphalte gedraaid. Dat zal ´m zijn denk je dan natuurlijk, die zal wel vertraagd aangekomen zijn.
Mooi niet dus... ´t bleek de rit van 7.39 te zijn die even later door een geheel lege bus van 7.29 werd ingehaald, gratis +10 voor iedereen die op die rit stond te wachten dus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door TheKnitter »

Gister met 2 man naar de Belgische kust geweest. De ferry vanaf Vlissingen naar Breskens, en dan met de zomerbus lijn 14.
De bus kwam al bijna 10 minuten te laat binnen bij de halte Breskens, Veerhaven, maar nog voordat wij op de helft van de route waren was de bus strak op tijd. Lekker doorplanken kon deze chauffeur wel :mrgreen:

En bij de Belgische kusttram was het een "10-minutendienst" die naarmate de dag vorderde - en de kust drukker werd - geen 10-minutendienst meer in kon houden. Soms had je in 5 minuten 3 trams, en dan 20 minuten niks, of iets vergelijkbaars. De grootste door mij waargenomen vertraging was aan het eind van de middag. Wij stapten eerst in een iets vertraagde tram (72xx, een hermelijn die standaard aan de Kust rijdt, de 63xx komen uit Antwerpen of Gent) en daar zat ongeveer 4 minuten achter nog een tram. Die hebben wij genomen, want de eerste was letterlijk een veegtram.
Toen duurde het 43 minuten voordat de volgende tram zou komen, maar dan had je wel 5 trams binnen 10 minuten. En daarna zou het weer 15 minuten duren...

De tegenrichting deed het rond 16:00 bij Raversijde ook niet veel beter, een overvolle tram met "VOLZET" op koersbord, de volgende tram die 3 minuten later kwam was ook afgeladen. Toen kwamen er in de volgende 10 minuten nog 3 trams, waar maximaal 5 man per tram in zaten.

Later vanaf De Panne met de IR-trein van 17:55 naar Brussel. ipv de Deense Neus kregen wij een ram M4'en die als ledig mat. binnen kwam rijden. De Deense Neuzen die er wél waren, bleven achter. Wel +13 geklokt, en te Brussen waren wij - gelukkig - weer op tijd.
Vervolgens reed de benelux maar tot Dordrecht "omdat Rotterdam te druk was ivm de verstoring Schiedam-Delft".. Gelukkig moest ik tot Dordrecht, maar mijn reisgenoot moest richting Utrecht. Aankomst te Dordrecht met +9. Hij mocht met de s2600 van 22:06 naar Rotterdam, en vanaf daar om 22:35 naar Utrecht. Hij vertrok met +7 uit Dordrecht (vertraagde BNL en de daardoor vertraagde s5100 zat ervoor), maar zijn trein naar Utrecht kwam pas om 22:38 binnen vanuit Utrecht, dus die was nog te halen. Vertrek +8 uit Rotterdam.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Suus »

Gisteren aan het eind van de middag reed de s3500 niet tussen Den Bosch en Schiphol. Een aantal mensen dacht daarom dat ze de s7400 van vijf minuten later konden nemen naar Bijlmer ArenA. Het gevolg was een flinke worsteling toen die s7400 met een solo SGM-II kwam binnenrijden. Als die mensen gewoon hadden gewacht op de s3100 waren ze er net zo snel geweest, de s7400 komt één minuut voor de s3100 aan op Bijlmer ArenA. :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door marvinkok »

Sytnus is al druk aan het voorbereiden op December. Gisteren stond er een auto van Infrabeheer op het station in Enschede en reed er een Amba in Syntuskleuren (nummer dacht ik 21xx) op in ieder geval lijn 1, 2 en 62. Dat zullen vast meetritten zijn geweest voor rijtijd en om de KAR en Vetag-systemen te testen.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Edwin »

GVB lijn 21 ri. CS gister met -4 op halte Vredenhof (wachthalte) gemist. Kom je dus 14 minuten later aan op CS. Was vorig jaar zomer ook hetzelfde liedje. Blijkbaar te ruime rijtijden en chauffeurs die niet netjes wachten...
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Milco »

Geen persoonlijke reiservaring, maar ik vind het wel opvallend dat er vandaag en morgen werkzaamheden zijn tussen Arnhem en Nijmegen. Waarom niet gekozen voor een weekend? En nog opvallender rijdt het boemeltje naar Tiel wel gewoon, ook tussen Arnhem en Elst, maar wel gewoon zonder stop te Arnhem Zuid...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Suus »

De werkzaamheden zijn tussen Elst en Nijmegen (o.a. oplevering nieuw station Nijmegen-Lent) en bovenleidingswerken op het emplacement van Nijmegen. Ik vermoed dat er een capaciteitsgebrek was om de werkzaamheden in het weekend te kunnen plaatsen, zeker vanwege de vakantieperiode.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Gekko123 »

TheKnitter schreef:Vervolgens reed de benelux maar tot Dordrecht "omdat Rotterdam te druk was ivm de verstoring Schiedam-Delft".. Gelukkig moest ik tot Dordrecht, maar mijn reisgenoot moest richting Utrecht. Aankomst te Dordrecht met +9. Hij mocht met de s2600 van 22:06 naar Rotterdam, en vanaf daar om 22:35 naar Utrecht. Hij vertrok met +7 uit Dordrecht (vertraagde BNL en de daardoor vertraagde s5100 zat ervoor), maar zijn trein naar Utrecht kwam pas om 22:38 binnen vanuit Utrecht, dus die was nog te halen. Vertrek +8 uit Rotterdam.
Die reisgenoot die nog door moest naar Utrecht was ik.

Uiteindelijk kwam deze trein met dezelfde vertraging binnen te Utrecht, alwaar ik nog door moest lopen om mijn bus naar huis te halen (lijn 41. Van de oorspronkelijke 12 minuten overstaptijd waren er nog maar 4 over. Gelukkig heb ik de bus gewoon gehaald.
Onderweg viel het me trouwens op bij station Gouda dat er op spoor 5 nog een s9800 naar Utrecht stond, terwijl wij met +8 binnen kwamen. Die is uiteindelijk tegelijk met ons vertrokken met +10. Waarom hij er nog stond? Ik heb geen idee, aangezien het officieel geen overstap is.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Justin »

Twee dagen gedoe op het spoor op mijn woon-werk verkeer :(. Gisteren was het nog "meerdere verstoringen" op Geldermalsen - 's-Hertogenbosch, waardoor mijn reis verbust werd, vandaag waren het hoop andere dingen.

Chronologie van vandaag:

17:42 Zaltbommel - Sprinter t16060 naar Utrecht Centraal miste ik op een haar. Ach, jammerdebammer, heb een jaarkaart, dus niet zo erg omdat ik nog via 's-Hertogenbosch kan reizen. Had ik maar 1 minuut eerder van werk moeten vertrekken. Ik moest overigens naar Amsterdam Amstel, zodat ik daar de bus naar het Amsterdamse Bos kan pakken, omdat mijn eerste seizoenstraining daar is, welke om 19:30 begint.

17:46 Zaltbommel - Sprinter t16063 naar 's-Hertogenbosch-Breda was opgeheven.

18:01 Zaltbommel - Intercity t863 naar 's-Hertogenbosch-Maastricht maakt extra stop te Zaltbommel. Ik hoef daardoor niet een half uur te wachten.

18:13 's-Hertogenbosch - Aankomst. Reizigers naar Tilburg zijn blij, hun reisvertraging wordt verminderd van +30 naar +15, zij kunnen nog verder met de s3600.

18:23 's-Hertogenbosch - Intercity t864 naar Utrecht-Amsterdam-Alkmaar vertrekt. Ik blij, want ik moest toch naar Amstel zodat mijn opgelopen reisvertraging maar 15 minuten in het Amsterdamse Bos is. Verwachte aankomsttijd te Amsterdam Amstel: 19:13. Kan daarna mooi Bus 62 pakken.

18:52 Utrecht Centraal - Aankomst. Hoera. Had dus geen drol uitgemaakt als ik op Zaltbommel de sprinter van een half uur later had gepakt. Ik blijf in elk geval lekker ziten.

19:00 Utrecht Centraal - Intercity t3164 naar Schiphol vertrekt voordat de mijnes vertrekt. Vreemd. Op datzelfde moment wordt er omgeroepen dat er door omstandigheden de Intercity t864 waar ik me in bevind niet op Amstel gestopt wordt. Deze trein wordt omgeleid via Hilversum. Ik kijk op de Rijden de Treinen app, zie dat er een dier op het spoor is op het baanvak Breukelen - Abcoude, bedenk me geen minuut, en stap uit, zodat ik in de volgende IC naar Schiphol kan pakken, en dan maar via Amsterdam Zuid naar het Amsterdamse Bos ga.

19:01 Utrecht Centraal - Intercity t864 reed weg zodra ik uitstapte.

19:10 Utrecht Centraal - Intercity t3064 naar Amsterdam Centraal - Den Helder zou ook via Hilversum gaan en ook niet op Amstel stoppen. Tegelijkertijd kwam Intercity t3566 naar Schiphol binnen, waar ik instapte.

19:13 Utrecht Centraal - De trein staat op het punt om te vertrekken maar krijgt geen toestemming.

19:20 Utrecht Centraal - We zullen omgeleid worden via Hilversum en we zullen een extra stop maken te Duivendrecht. Net nadat het omroepbericht is afgelopen gaat het fluitsignaal af en we vertrekken richting Utrecht Overvecht. Ik heb zo mijn twijfels omdat er al bijna de hele dag een storing is tussen Weesp en Amsterdam Zuid, maar goed. Mijn vertraging naar Amsterdam Zuid zal wel behoorlijk oplopen nu. Ondertussen had ik een twitterbericht gestuurd naar NS_Online met de vraag wat voor dier er wel niet op het spoor was gelopen. Bleek een koe te zijn.

19:30 Hilversum Sportpark - We staan in de file. Niet zo heel onlogisch als ook de voorgaande treinen via Hilversum omgeleid werden, en ook het normale treinverkeer er nog rijdt.

19:35 Hilversum - We maken een stop op perronspoor 1, maar de deuren blijven gesloten. Twee minuten later vertrekken we weer.

19:45 Gaasperdammerweg Aansluiting. We rijden ineens richting Diemen i.p.v. Diemen Zuid. De HC roept om "De treindienstleider heeft een berekeningsfout gemaakt. We hadden richting Duivendrecht moeten gaan, maar we gaan nu naar Amsterdam Centraal blijkbaar". Shit, mijn plan #2 sneuvelt.

19:55 Amsterdam Muiderpoort. De HC roept om dat we op last van de politie niet naar Duivendrecht mochten. We zullen wel een extra stop maken te Amsterdam Centraal.

20:00 Amsterdam Centraal. De HC roept om dat de MCN een extra stop zal maken te Amsterdam Centraal. Vervolgens komt de HC door mijn bak lopen (ik zat uiterst vooraan in de bak onder), en weet zich na een aantal vragen van meerdere medereizigers eigenlijk nu niet zeker meer of we zullen stoppen. Maar gelukkig wel. Intercity t3566 gaat alsnog door naar Schiphol. Die zal er allicht aan zijn gekomen met precies een half uur vertraging.

20:07 Amsterdam Centraal. Ik zou anders om 20:45 bij het Amsterdamse Bos aankomen, en zou dan nog maar een half uur mee kunnen trainen met mijn vereniging. Laat dan ook maar. Ik geef op en ga naar Amstel, dus ik liep van spoor 13a naar 4b. Intercity t875 is plots aangekondigd met +10. Dan maar in de s4000. Meerdere malen wordt omgeroepen dat het treinverkeer richting Utrecht ernstig is ontregeld door een dier op het spoor.

20:17 Amsterdam Centraal. Ik zit in de t4077 naar Amstel dan maar. We mogen alleen niet vertrekken. De conducteur die zit in een gestrande trein, maar zou met vijf minuten vertraging dan aankomen. Wel wordt er drie keer omgeroepen wat er precies aan de hand is, en dat reizigers voor Utrecht en Maastricht op de volgende trein moeten wachten. Erg netjes. En dus vertrekken we om 20:22 eindelijk.

20:30 Amsterdam Amstel. Aankomst. Eindelijk.

Geplande aankomst te Amstel: 18:43.
Door eigen fout werd dat bijgesteld naar 19:13
Daadwerkelijke aankomst: 20:30: 77 minuten vertraagd.

Nou weet ik niet of ik 30 of 60 minuten vertaging aan moet houden bij een dergelijke claim :').

Verder was het wel vermakelijk. Ik moet zeggen dat de communicatie de hele dag wel heel goed was, van welk personeelslid dan ook :pos:.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Daniel »

Lijkt me toch logisch: 60 minuten, die heb je zelfs t.o.v. je door je eigen fout verlate aankomsttijd nog.

De doorstroming in Utrecht was tijdens mijn reis vanmiddag ook weer verre van optimaal: stapte op de Europalaan in lijn 377 die daar net werd ingehaald door een achteropkomende lijn 66. Die 66 heeft de snelste route (in afstand), maar toen mijn bus bij de kruising Croeselaan/Van Zijstweg aankwam stond diezelfde 66 daar midden op het kruispunt stil. Tja, met al die opstoppingen scheelt het dus helemaal niks.

Bijna had men een behoorlijk probleem: een fietser dook direct achter de voor ons rijdende 374 langs bij de kruising Croeselaan/Mineurslaan. De chauffeur van mijn bus wist nog op het nippertje een aanrijding te voorkomen, maar had die wel plaatsgevonden dan was heel Busstation West dus onbereikbaar geweest en de chaos in de avondspits helemaal compleet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Justin »

Nou ja, had het wat uitgemaakt als ik in de t864 was blijven zitten. Al hoewel ik waarschijnlijk dan alsnog 62 minuten vertraging gehad zou hebben....

En tja, die bussen in Utrecht. Schiet het nou wel een beetje op daar op de route Centraal - Bleekstraat - Balijeweg - Europaplein? Vooral dat eerste stukje kan zo giga lang duren op dat traject...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Michael »

Justin schreef:Twee dagen gedoe op het spoor op mijn woon-werk verkeer :(. Gisteren was het nog "meerdere verstoringen" op Geldermalsen - 's-Hertogenbosch, waardoor mijn reis verbust werd, vandaag waren het hoop andere dingen.

Chronologie van vandaag:

17:42 Zaltbommel - Sprinter t16060 naar Utrecht Centraal miste ik op een haar. Ach, jammerdebammer, heb een jaarkaart, dus niet zo erg omdat ik nog via 's-Hertogenbosch kan reizen. Had ik maar 1 minuut eerder van werk moeten vertrekken. Ik moest overigens naar Amsterdam Amstel, zodat ik daar de bus naar het Amsterdamse Bos kan pakken, omdat mijn eerste seizoenstraining daar is, welke om 19:30 begint.

17:46 Zaltbommel - Sprinter t16063 naar 's-Hertogenbosch-Breda was opgeheven.

18:01 Zaltbommel - Intercity t863 naar 's-Hertogenbosch-Maastricht maakt extra stop te Zaltbommel. Ik hoef daardoor niet een half uur te wachten.

18:13 's-Hertogenbosch - Aankomst. Reizigers naar Tilburg zijn blij, hun reisvertraging wordt verminderd van +30 naar +15, zij kunnen nog verder met de s3600.

18:23 's-Hertogenbosch - Intercity t864 naar Utrecht-Amsterdam-Alkmaar vertrekt. Ik blij, want ik moest toch naar Amstel zodat mijn opgelopen reisvertraging maar 15 minuten in het Amsterdamse Bos is. Verwachte aankomsttijd te Amsterdam Amstel: 19:13. Kan daarna mooi Bus 62 pakken.

18:52 Utrecht Centraal - Aankomst. Hoera. Had dus geen drol uitgemaakt als ik op Zaltbommel de sprinter van een half uur later had gepakt. Ik blijf in elk geval lekker ziten.

19:00 Utrecht Centraal - Intercity t3164 naar Schiphol vertrekt voordat de mijnes vertrekt. Vreemd. Op datzelfde moment wordt er omgeroepen dat er door omstandigheden de Intercity t864 waar ik me in bevind niet op Amstel gestopt wordt. Deze trein wordt omgeleid via Hilversum. Ik kijk op de Rijden de Treinen app, zie dat er een dier op het spoor is op het baanvak Breukelen - Abcoude, bedenk me geen minuut, en stap uit, zodat ik in de volgende IC naar Schiphol kan pakken, en dan maar via Amsterdam Zuid naar het Amsterdamse Bos ga.

19:01 Utrecht Centraal - Intercity t864 reed weg zodra ik uitstapte.

19:10 Utrecht Centraal - Intercity t3064 naar Amsterdam Centraal - Den Helder zou ook via Hilversum gaan en ook niet op Amstel stoppen. Tegelijkertijd kwam Intercity t3566 naar Schiphol binnen, waar ik instapte.

19:13 Utrecht Centraal - De trein staat op het punt om te vertrekken maar krijgt geen toestemming.

19:20 Utrecht Centraal - We zullen omgeleid worden via Hilversum en we zullen een extra stop maken te Duivendrecht. Net nadat het omroepbericht is afgelopen gaat het fluitsignaal af en we vertrekken richting Utrecht Overvecht. Ik heb zo mijn twijfels omdat er al bijna de hele dag een storing is tussen Weesp en Amsterdam Zuid, maar goed. Mijn vertraging naar Amsterdam Zuid zal wel behoorlijk oplopen nu. Ondertussen had ik een twitterbericht gestuurd naar NS_Online met de vraag wat voor dier er wel niet op het spoor was gelopen. Bleek een koe te zijn.

19:30 Hilversum Sportpark - We staan in de file. Niet zo heel onlogisch als ook de voorgaande treinen via Hilversum omgeleid werden, en ook het normale treinverkeer er nog rijdt.

19:35 Hilversum - We maken een stop op perronspoor 1, maar de deuren blijven gesloten. Twee minuten later vertrekken we weer.

19:45 Gaasperdammerweg Aansluiting. We rijden ineens richting Diemen i.p.v. Diemen Zuid. De HC roept om "De treindienstleider heeft een berekeningsfout gemaakt. We hadden richting Duivendrecht moeten gaan, maar we gaan nu naar Amsterdam Centraal blijkbaar". Shit, mijn plan #2 sneuvelt.

19:55 Amsterdam Muiderpoort. De HC roept om dat we op last van de politie niet naar Duivendrecht mochten. We zullen wel een extra stop maken te Amsterdam Centraal.

20:00 Amsterdam Centraal. De HC roept om dat de MCN een extra stop zal maken te Amsterdam Centraal. Vervolgens komt de HC door mijn bak lopen (ik zat uiterst vooraan in de bak onder), en weet zich na een aantal vragen van meerdere medereizigers eigenlijk nu niet zeker meer of we zullen stoppen. Maar gelukkig wel. Intercity t3566 gaat alsnog door naar Schiphol. Die zal er allicht aan zijn gekomen met precies een half uur vertraging.

20:07 Amsterdam Centraal. Ik zou anders om 20:45 bij het Amsterdamse Bos aankomen, en zou dan nog maar een half uur mee kunnen trainen met mijn vereniging. Laat dan ook maar. Ik geef op en ga naar Amstel, dus ik liep van spoor 13a naar 4b. Intercity t875 is plots aangekondigd met +10. Dan maar in de s4000. Meerdere malen wordt omgeroepen dat het treinverkeer richting Utrecht ernstig is ontregeld door een dier op het spoor.

20:17 Amsterdam Centraal. Ik zit in de t4077 naar Amstel dan maar. We mogen alleen niet vertrekken. De conducteur die zit in een gestrande trein, maar zou met vijf minuten vertraging dan aankomen. Wel wordt er drie keer omgeroepen wat er precies aan de hand is, en dat reizigers voor Utrecht en Maastricht op de volgende trein moeten wachten. Erg netjes. En dus vertrekken we om 20:22 eindelijk.

20:30 Amsterdam Amstel. Aankomst. Eindelijk.

Geplande aankomst te Amstel: 18:43.
Door eigen fout werd dat bijgesteld naar 19:13
Daadwerkelijke aankomst: 20:30: 77 minuten vertraagd.

Nou weet ik niet of ik 30 of 60 minuten vertaging aan moet houden bij een dergelijke claim :').

Verder was het wel vermakelijk. Ik moet zeggen dat de communicatie de hele dag wel heel goed was, van welk personeelslid dan ook :pos:.
Ik moest om 19.00 van Amsterdam naar Breda. De s800 van 19:08 stond met +10 aangekondigd en zou via Hilversum rijden en daar niet stoppen. Volgens een conducteur op het perron die ook met die trein mee moest was het materieel voor die kapot gegaan onderweg van Alkmaar naar Amsterdam. Er zou een vervangende trein komen vanaf het opstelterrein zei de conducteur. Nou die is dus nooit gekomen en de s800 van 19.08 verdween van de TBP en was dus zonder enige melding opgeheven. Ik info gevraagd aan een conducteur die geen fatsoenlijk antwoord kon geven hij gaf een grote bek tegen mij. Ik nog even afgewacht. Maar de t800 van 19:38 werd al aangekondigd. Maar omdat het treinverkeer naar Utrecht nog steeds ernstig ontregeld was door die koe op het spoor besloot ik maar om met de Fyra van 19.55 naar Breda te gaan. Ik zou daarmee net mijn bus gaan missen in Breda en een uur moeten wachten maar mijn moeder was zo vriendelijk om mij op te halen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Geert »

Vanmiddag/begin van de avond was al het treinverkeer in Rotterdam uit de richting Dordrecht flink ontregeld: bijna alle treinen +10 of meer (zag een sprinter met +31) en een aantal opgeheven treinen. Wat er aan de hand was? Geen idee, ik heb alleen Tuffy gehoord... Ook op twitter had NS geen idee wat er speelde.

Op spoor 9 stond overigens een ICR-trein uit de s1900 die opgeheven was vanwege een te grote vertraging (> +25). Dat leverde een hoop onpraktische spoorwijzigingen.

Overigens valt dit uiteraard allemaal in het niet vergeleken met Justin's tour door Nederland ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Daniel »

Justin schreef:En tja, die bussen in Utrecht. Schiet het nou wel een beetje op daar op de route Centraal - Bleekstraat - Balijeweg - Europaplein? Vooral dat eerste stukje kan zo giga lang duren op dat traject...
Sinds het met de werkzaamheden behoorlijk krap geworden is op de kruising Bleekstraat / Adama van Scheltemabaan schiet het daar niet echt op, je kunt daar behoorlijk wat tijd bij de verkeerslichten staan. Ooit gewoon ruim 5 minuten daar gestaan met één bus voor ons omdat het autoverkeer in tegemoetkomende richting het afslaan naar de busbaan onmogelijk maakte.

Wat dat betreft was ik wel blij met de verhuizing naar Busstation West en de bijbehorende stukken snellere route. Maandag was ik dus gewoon ruim 5 minuten eerder op 't werk, da's een gigantisch verschil als je bedenkt dat ik er volgens dienstregeling 10 minuten over hoor te doen vanaf het station. (Om heel eerlijk te zijn, ik had dan ook wel de bus van 7.29 en vanaf Busstation Zuid had ik 'm altijd om 7.31) Dat was dan ook nog met de langere route via de Croeselaan, met 47/65/66 zou ik nog sneller moeten zijn.
Helaas kwam vanmorgen dus de 377 van 7.39 al voorrijden voordat de bus van 7.29 er was (die leeg ons voorbij kwam) en werden we vervolgens al snel door de bussen van 7.40 en 7.41 (65 en 47) gepasseerd, dat was wel een beetje jammer :P

Maarja, 'tis minutenwerk... 's middags lijkt het met de opstoppingen wel lastiger geworden om om 16.25 van het werk te vertrekken en dan de trein van 16.50 te halen. Met zo'n groot aantal lijnen is de verdeling over het uur ook nu nog behoorlijk onregelmatig: haal ik de bus om 16.30 dan was ik ruim op tijd (nu krap als 'ie vaststaat op de Croeselaan), maar met een bus later was het altijd maar net op het nippertje te halen (zat dan ineens een gat van bijna 10 minuten tussen twee bussen) ondanks dat ik op papier ruim 20 reismogelijkheden per uur heb naar het station.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Suus »

Daniel, waarom zet je niet gewoon een fiets neer op het station in Utrecht? Het is een zeer nette fietsbare afstand én je hebt ook geen last van het gekloot van Connexxion en consorten die zich geen raad weten met Utrecht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Marc »

Mijn reis viel gelukkig nog mee. Op Sloterdijk stapte ik in trein t865 naar Maastricht. Voor Bijlmer gingen we in de remmen en tot Loenersloot (tussen Abcoude en Breukelen) reden we langzaam. En Ja, dit was ook al de schuld van die koe ;). In de andere richting stond bij Holendrecht een IC richting Schiphol stil en in Breukelen stond op het buitenspoor een IC en op het binnenspoor een kolentrein.
De t865 vertrok met +8 uit Utrecht, maar in Maastricht was de vertraging ingelopen tot -1.
Ter hoogte van Loenersloot kregen we dit te horen via de omroep: "Dames en heren, we passeren nu de koe, hij staat aan de rechterzijde. Het dier staat nu weer in de sloot.". En natuurlijk zag je iedereen naar buiten kijken en de meesten moesten even lachen :D.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Daniel, waarom zet je niet gewoon een fiets neer op het station in Utrecht?
Omdat het gewoon helemaal niks uitmaakt qua tijd, zie een fiets maar eens kwijt te raken in de fietsenchaos rond Utrecht Centraal.
´s ochtends is de bus gewoon sowieso sneller, da´s een aansluiting waarop goed valt te plannen en de verdeling over het uur is dan gunstig (heb dan werkelijk ca. elke 2,5 minuut een bus)
En ´s middags mag het dan irritant zijn dat er een gat tussen zit, maar dat weet ik nu ondertussen wel dus probeer er gewoon rekening mee te houden. Op sommige tijdstippen is het dan een kwestie van geluk hebben, maar dat zou per fiets niet anders zijn (de fietsenstallingen zitten t.o.v. de ingangen nog onhandiger dan de busstations ook)

Hoewel de afstand inderdaad goed te doen is, is de route ook niet heel aantrekkelijk: verkeerslichten in Utrecht zijn voor fietsers minstens net zo irritant en er staan er nogal wat op het stuk dat ik zou afleggen. Plus dat ik het Merwedekanaal over moet en de brug een afrit mist om echt een stuk af te kunnen snijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Geert »

Daniel schreef:
Bee schreef:Daniel, waarom zet je niet gewoon een fiets neer op het station in Utrecht?
Omdat het gewoon helemaal niks uitmaakt qua tijd, zie een fiets maar eens kwijt te raken in de fietsenchaos rond Utrecht Centraal.
OV-fiets anders? Dan maakt het ook niet eens zoveel uit welke stalling je 's ochtends neemt.
Hoewel de afstand inderdaad goed te doen is, is de route ook niet heel aantrekkelijk: verkeerslichten in Utrecht zijn voor fietsers minstens net zo irritant en er staan er nogal wat op het stuk dat ik zou afleggen. Plus dat ik het Merwedekanaal over moet en de brug een afrit mist om echt een stuk af te kunnen snijden.
Maar op zich wel goed te fietsen: http://routeplanner.fietsersbond.nl/#ro ... erences=63 Volgens mij valt het aantal stoplichten ook wel mee bij deze route?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Daniel »

Geert schreef:OV-fiets anders? Dan maakt het ook niet eens zoveel uit welke stalling je 's ochtends neemt.
Heb ik een abonnement op, maar is voor deze reis duurder voor relatief weinig toegevoegd gemak. En hij moet ´s middags natuurlijk ook terug, terwijl ik nu bij een grote verstoring al vanaf het werk kan omreizen met nagenoeg geen extra reistijd.
Al met al is met alles bij elkaar opgeteld de reis per bus ondanks de nadeeltjes die het heeft nog de beste optie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5862
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door reisthijs »

Geert schreef:Maar op zich wel goed te fietsen: http://routeplanner.fietsersbond.nl/#ro ... erences=63 Volgens mij valt het aantal stoplichten ook wel mee bij deze route?
Heel weinig stoplichten als je een slimme route kiest (niet de route van de planner, mijn dagelijkse route is sneller).

Inderdaad maakt het in tijd weinig verschil met de bus. Daarom fiets ik altijd :wink:
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Geert »

Op mijn dagelijkse forensenritje is het qua tijd om het even (bus of fiets), maar de fiets is over het algemeen wel betrouwbaarder (geen wachttijd, geen vertragingen) en ik vind het ook wel lekker om dagelijks een stukje te fietsen voor/na het werk. Alleen als het echt hard regent neem ik de bus.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Daniel »

Tja, ik heb dagelijks al een lekker wandelingetje voor en na het werk (van huis naar station Amersfoort en terug) dus dat stukje ontspanning dat het biedt krijg ik daar wel weer. Daar kan ik überhaupt de bus niet meer pakken: sinds halte Amersfoort, De Driehoek opgeheven is ben ik als ik uit de bus stap ongeveer net zo ver van huis als dat ik op het station al was :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Daniel »

Vandaag een bus via de snelle route kunnen ervaren: lijn 47 bracht me in slechts 5 minuten van de Europalaan op Busstation West :-) De t1759 bleek net een paar minuutjes vertraagd te zijn, dus zelfs nog een trein eerder kunnen halen en zodoende in slechts 40 minuten van deur tot deur gereisd wat een absoluut record is (normale reistijd ligt vrij stabiel op 50 minuten 's middags, 's ochtends is het nu maar 45 minuten)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Milco »

Geen reiservaring, maar in de dienstregelingen van de lijnen 1, 151 en N13 in Almere zie ik dat deze lijnen na 25-08-2013 de ronde in Almere Haven op dezelfde wijze gaan rijden als de lijnen 3, 327, 328 en N27, dus: De Steiger -> De Gouwen -> Centrum -> De Marken -> De Steiger.

Zijn er straks weer werkzaamheden aan de busbaan (in de richting De Steiger -> De Marken -> Centrum -> De Gouwen -> De Steiger)?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten