[Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: [Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein

Bericht door ODRAIL »

Dat weet ik ook wel, en ik lees soms ook wel mee.

Alleen ik vind het te gek voor woorden dat bedrijven bijna alleen via de sociale media (facebook, twitter enz ...) kunnen communiceren met hun klanten. Op telefonisch contact, een brief of (zelfs) een mailtje wordt niet of zeer zeer slecht gereageerd. En dit schrijf ik uit eigen ervaringen van de laatste twee jaren. Gelukkig is de NS een positieve uitzondering.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: [Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein

Bericht door Ennes »

KM46 schreef:
Ennes schreef:...

Het grootste probleem bij deze temperaturen is dat mensen niet genoeg (water) drinken als ze onderweg gaan. Hetzelfde krijg je wanneer je in een file komt te staan, of op een of ander groot festival.

Misschien meer voorlichting dat mensen genoeg vocht mee moeten nemen als ze met dit weer op pad gaan.
Welja, leg de schuld maar bij de reiziger neer, terwijl de treinen van tegenwoordig ondanks de airco's er inzitten in de zomer af en toe net rijdende bakovens zijn :shock: :? .

Zelf neem ik wel altijd voldoende vocht mee, maar ook dat raakt eens op.
Zeker ook nooit de berichten gelezen van automobilisten die in een grote file stranden, waarbij er mensen onwel worden door de hitte? Met de temperaturen van de afgelopen dagen wordt het nu eenmaal heet in bus, tram, metro, trein, auto etc. En daarbij mag je best enige eigen verantwoordelijkheid van de reiziger vragen.
Daniel schreef:@KM46: Klimaatbeheersing noemt @NS_Online het via Twitter altijd... ik had vanmiddag een trein waarin die wel koele lucht leek te blazen, maar desondanks was ik vanzelf naar buiten gedreven als ik daar langer in had moeten zitten dan 'n kwartiertje. Maarja, als je vanuit 31 graden instapt voelt 28 graden natuurlijk ook al koel aan. Wil niet zeggen dat het dan ook echt aangenaam is.
Ga je echter het temperatuursverschil veel groter maken als een 3 tot 4 graden, dan ontstaan we weer problemen als je na een tijdje die hitte instapt. En met een beetje pech vallen de reizigers dan om op het perron.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: [Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein

Bericht door WSM »

Ennes schreef:Zeker ook nooit de berichten gelezen van automobilisten die in een grote file stranden, waarbij er mensen onwel worden door de hitte? Met de temperaturen van de afgelopen dagen wordt het nu eenmaal heet in bus, tram, metro, trein, auto etc. En daarbij mag je best enige eigen verantwoordelijkheid van de reiziger vragen.
Goed plan! Spontane evacuaties en ingeslagen ramen leveren vast meer en sneller resultaat op dan wachten op de overlegcycli van het spoor. *O*
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: [Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein

Bericht door robert55 »

Ik vind die reacties dat reizgers zich maar beter moeten voorbereiden en / of watjes zijn zo typerend triest. Zullen we dan nog even die extra koelunits in VIRM cabines in herinnering roepen voor die mietjes op de bok:)?

Overigens: als de trein stroomloos is valt denk ik niet alleen de koeling uit, maar ook de mechanische ventilatie. Dus benauwd wordt het wel degelijk. Daar helpt dat flesje water niet tegen
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: [Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein

Bericht door Vinny »

KM46 schreef:Dat weet ik ook wel, en ik lees soms ook wel mee.

Alleen ik vind het te gek voor woorden dat bedrijven bijna alleen via de sociale media (facebook, twitter enz ...) kunnen communiceren met hun klanten. Op telefonisch contact, een brief of (zelfs) een mailtje wordt niet of zeer zeer slecht gereageerd. En dit schrijf ik uit eigen ervaringen van de laatste twee jaren. Gelukkig is de NS een positieve uitzondering.
Met een twitterberichtje bereik je met een paar tekstregels een heleboel klanten in één keer. Hele efficiënte communicatie dus.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Inspectie onderzoekt hitte in gestrande trein

Bericht door Geert »

Inspectie onderzoekt hitte in gestrande trein
Geplaatst op: vrijdag 26 juli 2013 08:28
Laatst bijgewerkt: vrijdag 26 juli 2013 08:30


Er komt een eerste onderzoek naar het incident rond een gestrande trein bij Schiedam. Acht reizigers raakten maandag onwel door de hitte.

De Inspectie Leefomgeving en Transport heeft bij NS en ProRail alle feiten opgevraagd en bekijkt aan de hand daarvan of er een vervolgonderzoek komt. Een woordvoerster bevestigde vrijdag berichtgeving over het onderzoek in Metro.

De inspectie wil weten wat NS en ProRail hebben gedaan om de veiligheid van de reiziger te waarborgen. Ongeveer 2,5 jaar geleden waarschuwde ze ook al voor barre omstandigheden in gestrande treinen. Toen liep een trein vast in de koude winter. Het eerste onderzoek is vermoedelijk over een week klaar.
Lees verder
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: [Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein

Bericht door Vinny »

Ik ben benieuwd met war voor aanbevelingen ze komen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein

Bericht door webguy »

Overigens doen die aanbevelingen er wel toe - de leeslampjes in V-IRM zijn door ongeluk in Amsterdam verwijderd, en de tafels schijnen ook een makeover te krijgen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: [Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein

Bericht door Wubbo »

Zo'n 10 jaar geleden hadden we nog wel raampjes die open konden in treinen. Ook toen zijn er ongetwijfeld wel eens treinen gestrand vanwege bovenleidingsproblemen. Is er in die tijd nooit iemand flauwgevallen?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: [Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein

Bericht door Vinny »

Nee natuurlijk niet. Tien jaar geleden reden treinen nog bij sneeuwval, lagen er nog geen blaadjes op de rails en werd de conducteur nog met "U" aangesproken.

Iets met geheugen en selectief en zo...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: [Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein

Bericht door IC140 »

Wubbo schreef:Zo'n 10 jaar geleden hadden we nog wel raampjes die open konden in treinen. Ook toen zijn er ongetwijfeld wel eens treinen gestrand vanwege bovenleidingsproblemen. Is er in die tijd nooit iemand flauwgevallen?
In die comfortabele treinen met ramen die zo fijn open kunnen (lees DDAR) waren er zelfs berichten van reizigers die flauwvallen zonder dat de trein strandt, maar enkel een beetje druk was met hoge buitentemperaturen en daardoor nog hogere binnentemperaturen.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: [Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein

Bericht door Klaasje »

Uiteindelijk zijn bij warm weer twee dingen heel belangrijk:
  • Goede ventilatie
  • Voldoende drinken
Goede ventilatie krijg je over het algemeen niet van openbare ramen, zeker niet bij stilstand. Ventilatie mag soms wel wat beter bij treinen en ik kan mij voorstellen dat de noodventilatie op de batterijen ook niet al te krachtig is.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein

Bericht door Suus »

Het bovendek van DD-AR en DDM-1 had hondsberoerde ventilatie. Die roosters waren er meer voor het lawaai dan voor een effectieve werking. En een flesje water meenemen zouden meer mensen moeten doen: ik ga met 28 graden niet zonder mijn anderhalveliterfles de deur uit :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: [Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein

Bericht door ODRAIL »

Met zo'n anderhaveliterfles sjouw je je wel een bult hoor. Zeker met hoge temperaturen.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: [Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein

Bericht door Michael »

Die kan je toch ook in een rugzak doen? Dan heb je vrij weinig last van die fles.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten