[Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein
Re: [Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein
Dat weet ik ook wel, en ik lees soms ook wel mee.
Alleen ik vind het te gek voor woorden dat bedrijven bijna alleen via de sociale media (facebook, twitter enz ...) kunnen communiceren met hun klanten. Op telefonisch contact, een brief of (zelfs) een mailtje wordt niet of zeer zeer slecht gereageerd. En dit schrijf ik uit eigen ervaringen van de laatste twee jaren. Gelukkig is de NS een positieve uitzondering.
Alleen ik vind het te gek voor woorden dat bedrijven bijna alleen via de sociale media (facebook, twitter enz ...) kunnen communiceren met hun klanten. Op telefonisch contact, een brief of (zelfs) een mailtje wordt niet of zeer zeer slecht gereageerd. En dit schrijf ik uit eigen ervaringen van de laatste twee jaren. Gelukkig is de NS een positieve uitzondering.
Re: [Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein
Zeker ook nooit de berichten gelezen van automobilisten die in een grote file stranden, waarbij er mensen onwel worden door de hitte? Met de temperaturen van de afgelopen dagen wordt het nu eenmaal heet in bus, tram, metro, trein, auto etc. En daarbij mag je best enige eigen verantwoordelijkheid van de reiziger vragen.KM46 schreef:Welja, leg de schuld maar bij de reiziger neer, terwijl de treinen van tegenwoordig ondanks de airco's er inzitten in de zomer af en toe net rijdende bakovens zijn :? .Ennes schreef:...
Het grootste probleem bij deze temperaturen is dat mensen niet genoeg (water) drinken als ze onderweg gaan. Hetzelfde krijg je wanneer je in een file komt te staan, of op een of ander groot festival.
Misschien meer voorlichting dat mensen genoeg vocht mee moeten nemen als ze met dit weer op pad gaan.
Zelf neem ik wel altijd voldoende vocht mee, maar ook dat raakt eens op.
Ga je echter het temperatuursverschil veel groter maken als een 3 tot 4 graden, dan ontstaan we weer problemen als je na een tijdje die hitte instapt. En met een beetje pech vallen de reizigers dan om op het perron.Daniel schreef:@KM46: Klimaatbeheersing noemt @NS_Online het via Twitter altijd... ik had vanmiddag een trein waarin die wel koele lucht leek te blazen, maar desondanks was ik vanzelf naar buiten gedreven als ik daar langer in had moeten zitten dan 'n kwartiertje. Maarja, als je vanuit 31 graden instapt voelt 28 graden natuurlijk ook al koel aan. Wil niet zeggen dat het dan ook echt aangenaam is.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: [Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein
Goed plan! Spontane evacuaties en ingeslagen ramen leveren vast meer en sneller resultaat op dan wachten op de overlegcycli van het spoor. *O*Ennes schreef:Zeker ook nooit de berichten gelezen van automobilisten die in een grote file stranden, waarbij er mensen onwel worden door de hitte? Met de temperaturen van de afgelopen dagen wordt het nu eenmaal heet in bus, tram, metro, trein, auto etc. En daarbij mag je best enige eigen verantwoordelijkheid van de reiziger vragen.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: [Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein
Ik vind die reacties dat reizgers zich maar beter moeten voorbereiden en / of watjes zijn zo typerend triest. Zullen we dan nog even die extra koelunits in VIRM cabines in herinnering roepen voor die mietjes op de bok:)?
Overigens: als de trein stroomloos is valt denk ik niet alleen de koeling uit, maar ook de mechanische ventilatie. Dus benauwd wordt het wel degelijk. Daar helpt dat flesje water niet tegen
Overigens: als de trein stroomloos is valt denk ik niet alleen de koeling uit, maar ook de mechanische ventilatie. Dus benauwd wordt het wel degelijk. Daar helpt dat flesje water niet tegen
Re: [Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein
Met een twitterberichtje bereik je met een paar tekstregels een heleboel klanten in één keer. Hele efficiënte communicatie dus.KM46 schreef:Dat weet ik ook wel, en ik lees soms ook wel mee.
Alleen ik vind het te gek voor woorden dat bedrijven bijna alleen via de sociale media (facebook, twitter enz ...) kunnen communiceren met hun klanten. Op telefonisch contact, een brief of (zelfs) een mailtje wordt niet of zeer zeer slecht gereageerd. En dit schrijf ik uit eigen ervaringen van de laatste twee jaren. Gelukkig is de NS een positieve uitzondering.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Inspectie onderzoekt hitte in gestrande trein
Inspectie onderzoekt hitte in gestrande trein
Geplaatst op: vrijdag 26 juli 2013 08:28
Laatst bijgewerkt: vrijdag 26 juli 2013 08:30
Er komt een eerste onderzoek naar het incident rond een gestrande trein bij Schiedam. Acht reizigers raakten maandag onwel door de hitte.
De Inspectie Leefomgeving en Transport heeft bij NS en ProRail alle feiten opgevraagd en bekijkt aan de hand daarvan of er een vervolgonderzoek komt. Een woordvoerster bevestigde vrijdag berichtgeving over het onderzoek in Metro.
De inspectie wil weten wat NS en ProRail hebben gedaan om de veiligheid van de reiziger te waarborgen. Ongeveer 2,5 jaar geleden waarschuwde ze ook al voor barre omstandigheden in gestrande treinen. Toen liep een trein vast in de koude winter. Het eerste onderzoek is vermoedelijk over een week klaar.
Lees verder
Geplaatst op: vrijdag 26 juli 2013 08:28
Laatst bijgewerkt: vrijdag 26 juli 2013 08:30
Er komt een eerste onderzoek naar het incident rond een gestrande trein bij Schiedam. Acht reizigers raakten maandag onwel door de hitte.
De Inspectie Leefomgeving en Transport heeft bij NS en ProRail alle feiten opgevraagd en bekijkt aan de hand daarvan of er een vervolgonderzoek komt. Een woordvoerster bevestigde vrijdag berichtgeving over het onderzoek in Metro.
De inspectie wil weten wat NS en ProRail hebben gedaan om de veiligheid van de reiziger te waarborgen. Ongeveer 2,5 jaar geleden waarschuwde ze ook al voor barre omstandigheden in gestrande treinen. Toen liep een trein vast in de koude winter. Het eerste onderzoek is vermoedelijk over een week klaar.
Lees verder
Re: [Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein
Ik ben benieuwd met war voor aanbevelingen ze komen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: [Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein
Overigens doen die aanbevelingen er wel toe - de leeslampjes in V-IRM zijn door ongeluk in Amsterdam verwijderd, en de tafels schijnen ook een makeover te krijgen.
Re: [Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein
Zo'n 10 jaar geleden hadden we nog wel raampjes die open konden in treinen. Ook toen zijn er ongetwijfeld wel eens treinen gestrand vanwege bovenleidingsproblemen. Is er in die tijd nooit iemand flauwgevallen?
Re: [Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein
Nee natuurlijk niet. Tien jaar geleden reden treinen nog bij sneeuwval, lagen er nog geen blaadjes op de rails en werd de conducteur nog met "U" aangesproken.
Iets met geheugen en selectief en zo...
Iets met geheugen en selectief en zo...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: [Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein
In die comfortabele treinen met ramen die zo fijn open kunnen (lees DDAR) waren er zelfs berichten van reizigers die flauwvallen zonder dat de trein strandt, maar enkel een beetje druk was met hoge buitentemperaturen en daardoor nog hogere binnentemperaturen.Wubbo schreef:Zo'n 10 jaar geleden hadden we nog wel raampjes die open konden in treinen. Ook toen zijn er ongetwijfeld wel eens treinen gestrand vanwege bovenleidingsproblemen. Is er in die tijd nooit iemand flauwgevallen?
Re: [Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein
Uiteindelijk zijn bij warm weer twee dingen heel belangrijk:
- Goede ventilatie
- Voldoende drinken
Re: [Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein
Het bovendek van DD-AR en DDM-1 had hondsberoerde ventilatie. Die roosters waren er meer voor het lawaai dan voor een effectieve werking. En een flesje water meenemen zouden meer mensen moeten doen: ik ga met 28 graden niet zonder mijn anderhalveliterfles de deur uit :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: [Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein
Met zo'n anderhaveliterfles sjouw je je wel een bult hoor. Zeker met hoge temperaturen.
Re: [Schiedam] Mensen onwel in gestrande trein
Die kan je toch ook in een rugzak doen? Dan heb je vrij weinig last van die fles.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 121 gasten