Het grote computertopic! #12

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door STF »

Even in de BIOS gekeken; de backup-schijf staat als defect aangegeven (dat is ie hoogstwaarschijnlijk niet), morgen even de kast openen en de datakabel er vermoedelijk weer iets steviger op drukken, moest ik een ruime maand geleden ook al bij die schijf doen, kabel loopt wat ongelukkig door de behuizing.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door deadlock »

STF schreef:Vanmiddag kwam er een mededeling op het scherm van mijn computer dat de harde schijf defect is, ten eerste zou ik niet verwachten dat Windows zoiets kan aangeven en ten tweede is het dan wel vreemd dat alles nog werkt.
Dit illustreert dus precies wat ik eerder zei.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door webguy »

Klinkt als een "SMART" melding - de hardeschijf heeft een x tal standaardparameters die uit te lezen zijn over levensduur, cyclussen, temperatuur en fouten. Overigens nog nooit van Windows zo'n melding gehad geloof ik, maar ik draai eigenlijk ook geen windows meer ;)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door STF »

deadlock schreef: Dit illustreert dus precies wat ik eerder zei.
Jij doelt waarschijnlijk op het regelmatige systeemherstel? Wat heeft een harde schijf daar mee te maken die eigenlijk zo goed als nergens voor dient?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door STF »

Nou die backup-schijf is kennelijk toch echt overleden, krijg hem niet meer aan de praat. Zo meteen maar even omruilen in Echternach, is gelukkig precies de enige harde schijf die niet uit Nederland komt.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door deadlock »

STF schreef:Jij doelt waarschijnlijk op het regelmatige systeemherstel? Wat heeft een harde schijf daar mee te maken die eigenlijk zo goed als nergens voor dient?
Nee. Je snapt niet waar je mee bezig bent en trekt conclusies die je niet kan trekken.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door STF »

Nou leg jij mij dan maar uit hoe het zit...

Deze defecte harde schijf is eind april in mijn computer geplaatst en de Windows 8 problemen begonnen al vanaf de eerste dag dat ik deze computer heb (eind februari)...

Je bent een knappe jongen als je die samenhang kunt verklaren.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Thom91 »

Ik blijf het verbazingwekkend vinden dat alles wat met stroom en techniek te maken heeft binnen vijf werkdagen stuk gaat in jouw handen.
Komt wel goed schatje.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door STF »

Wat ik al eens vaker geschreven heb; dingen/onderdelen die bij 9 op de 10 mensen na verloop van tijd/jaren defect raken, die gaan bij mij/ons nooit en te nimmer defect, juist de dingen/onderdelen die bij niemand ooit defect raken zoals bijvoorbeeld zo'n grasmaaiergaspedaal, ja daarvoor moet je bij mij/ons zijn. Ik kan er ook weinig aan doen, zo ben ik/zijn wij kennelijk geboren. :lol:

Harde schijven raken bij ons zelden defect maar ALS er eentje defect raakt is die ten eerste nog zeer jong (tussen de 0 en 90 dagen) en ten tweede betreft het (gelukkig) altijd een backup-schijf.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door webguy »

Na 1,5 jaar met mn Samsung Galaxy S2 eindelijk eens Cyanogenmod geinstalleerd. Had steeds meer problemen met de Samsung software, dit verhelpt een boel. Enige wat ik nu mis is de Samsung "smart alarms" - simpele melodietjes die perfect zijn voor mn wekker.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Daniel »

Het netwerk op m'n werk weet ook niet echt wat het wil deze week... 't ene moment is het tergend langzaam, halfuurtje later dan ineens weer lekker snel. Op het verkeerde moment op opslaan klikken werd dus onmiddellijk bestraft, zo kostte het vanmorgen liefst 10 minuten om een bestandje van 30 KB op te slaan :roll:
Nadat ik het bewuste document wilde afsluiten ben ik maar gaan lunchen, zowaar was 'ie klaar toen ik terug kwam :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Freek »

Kan het zijn dat een laptop het met deze temperaturen te warm krijgt waardoor de prestaties naar beneden gaan?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door webguy »

Koeler = betere prestaties...
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Freek »

Dus dat ik eigenlijk geen wedstrijdje fifa kan spelen kan verklaard worden door het weer.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door STF »

Bij mijn vroegere laptop leek die temperatuursensor wel andersom te werken; in de winter schakelde ie regelmatig een halfuur lang naar maximaal koelvermogen terwijl er in de zomer maar nauwelijks gekoeld werd en al helemaal niet op maximaal vermogen. Zowel 's zomers als 's winters werd de onderkant van mijn laptop gloeiend heet (ook de adapter)
Volgens find_your_spot stookt mijn vader gewoon de houtkachel te hoog op... :lol:

Mijn huidige laptop hoor ik echt nooit koelen en blijft aan de onderkant net zo warm of koud als ie voor het inschakelen al was.

Prestatieproblemen heeft dat warmlopen nooit gegeven.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door ODRAIL »

Hmm vreemd ... een nieuwsbrief die ik normaal altijd krijg, beland nu ineens in de spambox bij mijn internetprovider :? .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Suus »

Nee, niet vreemd.

Een spamfilter leert bij op basis van acties van andere gebruikers en verbeterde filters. Als meerdere mensen de mail als spam hebben gekenmerkt komt het voor dat het op een gegeven moment voor iedereen als spam wordt gekenmerkt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door ODRAIL »

Zal hem wel zo aangeven dat hij bij mij juist niet als spam moet worden aangemerkt. Dat kan bij gelukkig bij mijn internetprovider :wink: .
Gideon
Berichten: 334
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Nieuwe computer

Bericht door Gideon »

Zag dat dit topic over computers gaan dus hier mijn speciale vraag.
Zoek een nieuwe computer die de volgende spellen kan draaien:
1. Grand Theft Auto 4
2. World of Subway 3
3. Elk bus simulator 2012 era
4. Elk train sumulatie 2012 era

Wens Met een scherm van minimaal 1920*1920. Als kan een scherm waar alles in zit.
Prijs: Maximaal €999,99
Soort: Gaming computer high
Voor:
Met vriendelijke groet,

Gideon.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door microshit »

Scherm van 1920*1920? Weet je dat wel heel zeker? Neem aan 1920*1080.
Ben je een beetje handig met PC's in elkaar knutselen, of ga je liever voor kant-en-klaar?
Gideon
Berichten: 334
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Gideon »

Zelf ga ik liever voor kant en klaar. Hoorde dat het in elkaar zetten goed koper is.
Alleen weet ik niet waar zo'n bedrijf in Rotterdam is.
Met vriendelijke groet,

Gideon.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door microshit »

In Rotterdam kun je goed terecht bij SiComputers, hier kun je zowel kiezen uit kant-en-klare systemen als zelf samenstellen. Bij het zelf samenstellen rekenen ze dan nog wel extra kosten voor het in elkaar zetten, maar heb je wel de beste keuzes.
Je zou op de site eens kunnen kijken, of langsgaan, je kunt daar vrij makkelijk vragen naar het gamesysteem uit de "Best Buy Guide" van Tweakers.net

Je zou bijvoorbeeld kunnen uitgaan van het Basisgamesysteem op http://tweakers.net/reviews/3116/3/desk ... steem.html
Je houdt dan nog ruim €300 over van je budget om bijvoorbeeld een SSD erin te zetten (dikke aanrader!), en/of een grotere hardeschijf. En een monitor, niet te vergeten.

Wat je aanhaalt met "een scherm waar alles in zit" heet een all-in-one, waarvan bekend is dat de verhouding tussen prijs en prestaties niet echt geweldig is. Om het meeste waard uit je geld te halen, kun je beter voor een los systeem gaan. Deze laat zich ook makkelijker upgraden.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Geert »

Alternate en Informatique zitten allebei vlakbij Rotterdam en zijn grote en bekende winkels die ook systemen voor je in elkaar kunnen zetten. Meestal rekenen winkels ongeveer 50 euro voor het in elkaar zetten. Een voordeel van zelf samenstellen is vooral ook dat je zelf bepaalt welke onderdelen je belangrijker vindt - een gamer wil een betere videokaart dan iemand die foto's bewerkt, terwijl iemand die foto's bewerkt juist weer liever meer werkgeheugen in zijn systeem wil (bij wijze van spreken). En je kunt natuurlijk ook kiezen wat de kwaliteit is van de componenten die je selecteert (a-merk of niet).
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door ODRAIL »

Met Alternate heb ik geen ervaring. Maar Informatique levert goede kwalitatieve spullen en service. Heb er al diverse computers, printers en andere artikelen aangeschaft.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door STF »

Bij Informatique is de service in ieder geval erg goed bij defecten, bijna alles wat ik daar gekocht heb raakte namelijk binnen de garantietermijn defect.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 160 gasten