Opnemen van trajectvideo's

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Opnemen van trajectvideo's

Bericht door MR92 »

Ik wil zelf wat opnames maken van trajectvideo's, maar wil niet veel geld uitgeven voor een dure camcorder of iets. Aangezien ik ook haarscherp kan filmen met mijn telefoon.

Zijn er meer mensen die dat doen, of toch via een goedkope camcorder, en hoe doen jullie dit. Heb het zelf is geprobeerd met een busrit, maar vond het beeld erg veel trillen, ik heb toen gebruik gemaakt van een telefoonhouder met een zuignap bevestigd aan de vooruit.
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Opnemen van trajectvideo's

Bericht door microshit »

Sommige smartphones hebben een stabilisatiefunctie, staat die aan (als je 'm hebt)? Weet nog wel dat dat met mijn Nokia E7 veel uit kon maken.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Opnemen van trajectvideo's

Bericht door zone5324bericht... »

heb een aantal opnames geplaatst op youtube ( http://www.youtube.com/user/OVGeluidenFilm).

in het begin had ik een camcorder zonder hd-beeldkwaliteit.
die camera kon ik met een klem vastzetten oop het dash board.
voor voertuigen waar ik niet kon klemmen, heb ik later een beugel met dubbele zuignappen gekocht.
die kon ik dan ook op de ruit vastzetten.

een paar jaar gelden heb ik een hd camera gekocht.

o.a. de cabineritten van de metro zijn met die hd camera gemaakt en met de beugel geklemd op het dash board.

een goedkope camera was het trouwens niet (een paar jaar geleden ook nog ongeveer € 450,-) maar het is wel een kleintje, want hij is niet groter dan m'n hand.

de laatste opnamen op genoemd youtube kanaal bevatten ook 2 opnamen (die 2 cabineritten) opgenomen met m'n gsm.
dan is wel te zien, dat de hd-camera veel betere beeldkwaliteit oplevert...

maar je moet zelf bepalen wat makkelijk voor je is.
een collega plaatste gisteren z'n gsm tussen ruit en een stijltje.
voor simpele opnamen is dat voldoende, maar voor kwaliteit moet je wel een echte hd camera kopen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten