Materieelinzet Schiphol

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Materieelinzet Schiphol

Bericht door iljitsch »

Een speciaal kaartje dat alleen geldig is in een stoptrein die elk kwartier rijdt lijkt mij de handigste oplossing... Die intercity's laat je dan gewoon via Asdz rijden waar een toerist met geen paard naartoe te krijgen is ook al is dit voor een aardig deel van Amsterdam een betere overstap dan het enorme in verbouwing zijnde Asd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Materieelinzet Schiphol

Bericht door Suus »

Face it: er gaan niet alleen maar toeristen naar Amsterdam Centraal :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Materieelinzet Schiphol

Bericht door Michael 1988 »

Geert schreef:Sloop dan bij VIRM die cateringlift er uit en maak daar het bagagerek. Twee rekken per uiteinde van de bak en geen zitplaatsen verloren *O*
Niet in alle VIRM's zitten nog cateringliften. En volgens mij worden die dingen al in de oudere modellen eruit gesloopt en de trappen breder gemaakt ;). Daarnaast lijkt mij als er een Schipholexpress moet komen het beter om vanuit Utrecht Centraal naar Schiphol te rijden zijtak van Den Haag Centraal naar Amsterdam via Schiphol. Zo heb je het materieel toch wat meer gespreid staan en kunnen toeristen vanuit zowel Den Haag en omgeving als uit Amsterdam en omgeving als uit de rest van Nederland (via Utrecht) met de "speciale trein" reizen. Desnoods maak je gebruik van bestaande IC-diensten (IC Arnhem - Schiphol of IC Heerlen - Schiphol en IC Den Haag - Schiphol)
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Materieelinzet Schiphol

Bericht door Ennes »

Ik denk dat je zonder zitplaatsen te moeten opofferen, of specifiek materieel in te zetten een heel groot probleem wegneemt als je de treinen iets anders laat halteren / de reizigersstroom stuurt, zodat op Shl niet alles onderaan die rolbaan staat, en op Asd niet alles ter hoogte van de trap van de westtunnel.

Als ik zelf vroeg bij mijn trein ben te Asd, probeer ik altijd de reizigers verder naar voren te sturen (nog voor binnenkomst trein) en dit scheelt enorm.

Naar mijn idee zou er op 13/14a ook continue service personeel aanwezig moeten zijn, deze kunnen informatie verstrekken en de reizigers wat meer spreiden. daarnaast zouden ze voor aankomende reizigers ook hun waarde bewijzen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Materieelinzet Schiphol

Bericht door Daniel »

Op Schiphol zag ik gisteren dat men al wel probeert de reizigers meer te spreiden. Zo is er tussen de roltrappen en rolbaan op perron 1/2 een gebied gemarkeerd met de tekst dat je daar niet mag wachten (in het Engels) met pijlen voorzien van de tekst "Waiting area" ernaast.
Leek overigens op dat moment niet echt te werken en iets dergelijks ontbreekt nog op perron 3/4 waar toch echt ook een trein naar Amsterdam C. vertrekt (de s5800).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Materieelinzet Schiphol

Bericht door Geert »

Michael 1988 schreef:
Geert schreef:Sloop dan bij VIRM die cateringlift er uit en maak daar het bagagerek. Twee rekken per uiteinde van de bak en geen zitplaatsen verloren *O*
Niet in alle VIRM's zitten nog cateringliften. En volgens mij worden die dingen al in de oudere modellen eruit gesloopt en de trappen breder gemaakt ;).
De lift zelf zal vast niet overal (meer) zijn geïnstalleerd, maar alle oudere generaties VIRM hebben volgens mij nog de smalle trappen. Alleen bij de laatste lichting is de trap breder gemaakt.
hublot
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 18:29

Re: Materieelinzet Schiphol

Bericht door hublot »

hauptbahnhof schreef:Wordt een leuke route want er is geen directe verbinsing tussen Asd en Shl via Asa.
Precies, technisch gezien is het mogelijk maar die verbinding is er standaard niet nee.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Materieelinzet Schiphol

Bericht door Suus »

Die verbinding is er misschien niet omdat het fysiek onmogelijk is (tenminste, het kan wel maar het is echt niet te doen)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Materieelinzet Schiphol

Bericht door IC140 »

Shl - Ledn - Apn - Wd - Bkl - Asa - Asd? :wink:
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Materieelinzet Schiphol

Bericht door dylanwild94 »

IC140 schreef:Shl - Ledn - Apn - Wd - Bkl - Asa - Asd? :wink:
is dat niet via Rome naar Parijs reizen dan :roll: of moet het dan een ringlijn worden die in beide richtingen bereden wordt :?:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Materieelinzet Schiphol

Bericht door Vinny »

Nee. Schiphol-Den Haag HS-Rotterdam-Breda-Tilburg-'s-Hertogenbosch -Utrecht-Amsterdam Amstel-Amsterdam Centraal.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Materieelinzet Schiphol

Bericht door Michael 1988 »

Geert schreef:
Michael 1988 schreef:
Geert schreef:Sloop dan bij VIRM die cateringlift er uit en maak daar het bagagerek. Twee rekken per uiteinde van de bak en geen zitplaatsen verloren *O*
Niet in alle VIRM's zitten nog cateringliften. En volgens mij worden die dingen al in de oudere modellen eruit gesloopt en de trappen breder gemaakt ;).
De lift zelf zal vast niet overal (meer) zijn geïnstalleerd, maar alle oudere generaties VIRM hebben volgens mij nog de smalle trappen. Alleen bij de laatste lichting is de trap breder gemaakt.
Ik zat pas geleden nog in een volgens mij eerste generatie VIRM en die had geen cateringlift (kon ik zien aan de stoelen aangezien de nieuwste generatie blauwe stoelen heeft voor tweede klas en rode stoelen voor eerste i.p.v. andersom). En het was er een uit de 8400-serie (vraag niet welk nummer precies). Ik weet niet of het nummer achterhaald kan worden maar de trein reed op de 2600 op zondag 12 juli vertrekkende uit Vlissingen om 15:38
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Materieelinzet Schiphol

Bericht door Klaasje »

1 april duurt nog even hoor...
hublot
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 18:29

Re: Materieelinzet Schiphol

Bericht door hublot »

Bee schreef:Die verbinding is er misschien niet omdat het fysiek onmogelijk is (tenminste, het kan wel maar het is echt niet te doen)
Wilde net zeggen, je kan gewoon rechtdoor richting de Zuidas bij de splitsing voor Lelylaan dus technisch en fysiek is het wel mogelijk. Hoezo zou het niet te doen zijn, praktische redenen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Materieelinzet Schiphol

Bericht door Suus »

Hublot, pak er eens een kaart bij en probeer dan eens een trein te laten rijden van Schiphol naar het Amstelstation én dan naar Amsterdam Centraal. Als je dat hebt gedaan leg dan eens uit hoe je dat zonder halsbrekende toeren hebt gedaan :Y

@Michael 1988: Er is geen serie 8400 van VIRM meer. Bij de trappenhuizen direct achter de cabines is de indeling net iets anders maar voor de rest hebben alle rijtuigen van de eerste t/m de derde generatie VIRM géén verbouwing gehad.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: Materieelinzet Schiphol

Bericht door Alargule »

Gewoon lekker kopmaken voorbij Holendrecht. Afbeelding
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Materieelinzet Schiphol

Bericht door dylanwild94 »

Alargule schreef:Gewoon lekker kopmaken voorbij Holendrecht. Afbeelding
kop maken in weesp kan ook :twisted:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
ThePretender
Berichten: 155
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10

Re: Materieelinzet Schiphol

Bericht door ThePretender »

dylanwild94 schreef:
IC140 schreef:Shl - Ledn - Apn - Wd - Bkl - Asa - Asd? :wink:
is dat niet via Rome naar Parijs reizen dan :roll: of moet het dan een ringlijn worden die in beide richtingen bereden wordt :?:
Wat doet de s5700 dan? Genoeg treinen die sneller zijn maar toch is het een toevoeging op het bestaande dienstregeling.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Materieelinzet Schiphol

Bericht door dylanwild94 »

ThePretender schreef:
dylanwild94 schreef:
IC140 schreef:Shl - Ledn - Apn - Wd - Bkl - Asa - Asd? :wink:
is dat niet via Rome naar Parijs reizen dan :roll: of moet het dan een ringlijn worden die in beide richtingen bereden wordt :?:
Wat doet de s5700 dan? Genoeg treinen die sneller zijn maar toch is het een toevoeging op het bestaande dienstregeling.
gaat om speciaal Schiphol/vliegveld materieel op een lijn :wink:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Materieelinzet Schiphol

Bericht door Vinny »

Ja. Maar omdat niet alle toeristen naar Amsterdam Centraal willen putten sommige medeforummers zich in totaal exotische lijnvoeringen uit om met dit speciaal aangepaste materieel ook een verbinding Schiphol-Amsterdam Amstel te voorzien -o-

Ik zal mijn stokpaardje maar weer eens van stal halen. Tijd voor een S-bahn Amsterdam-Schiphol. Je kunt prima een treindienst Hoofddorp Opstel-Schiphol-Amsterdam Zuid-(door de Noord-Zuidlijn)-Amsterdam Noord aanbieden. Je hebt maar een paar overloopwissels nodig (en natuurlijk dat de juiste bovenleiding wordt geïnstalleerd in de betreffende tunnel)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Materieelinzet Schiphol

Bericht door Klaasje »

Ik moet wel zeggen dat ik het inderdaad een vrij bijzonder topic vindt. Ik zou een ieder die reageert even willen adviseren om op de kaart te kijken.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Materieelinzet Schiphol

Bericht door reisthijs »

Volgens mij is er in dit topic maar één die niet op de kaart heeft gekeken?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Materieelinzet Schiphol

Bericht door Klaasje »

Twee, iemand begon over kopmaken in Weesp komend vanaf Amstel.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Materieelinzet Schiphol

Bericht door julsteren »

Klaasje schreef:Twee, iemand begon over kopmaken in Weesp komend vanaf Amstel.
Kan wel, A'dm CS - Amstel - Utrecht - Tiel - Arnhem - Deventer - Weesp (K) - Baarn - Utrecht - Breda - Rotterdam - Schiphol.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Materieelinzet Schiphol

Bericht door Meltrain »

Dan heb je dus dieselmaterieel nodig en dat mag (zover ik weet) weer niet in de Schipholtunnel.
Maar een erg serieus idee vind ik het ook niet.

Maar waarom hebben veel mensen het alleen over de reizigers tussen Asd en Shl? Ook tussen andere delen van het land zijn er genoeg reizigers die met koffers naar Schiphol komen (en dus ruimtegebrek ervaren voor/door die koffers)?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten