Materieelinzet Schiphol
Re: Materieelinzet Schiphol
Een speciaal kaartje dat alleen geldig is in een stoptrein die elk kwartier rijdt lijkt mij de handigste oplossing... Die intercity's laat je dan gewoon via Asdz rijden waar een toerist met geen paard naartoe te krijgen is ook al is dit voor een aardig deel van Amsterdam een betere overstap dan het enorme in verbouwing zijnde Asd.
Re: Materieelinzet Schiphol
Face it: er gaan niet alleen maar toeristen naar Amsterdam Centraal :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Materieelinzet Schiphol
Niet in alle VIRM's zitten nog cateringliften. En volgens mij worden die dingen al in de oudere modellen eruit gesloopt en de trappen breder gemaakt ;). Daarnaast lijkt mij als er een Schipholexpress moet komen het beter om vanuit Utrecht Centraal naar Schiphol te rijden zijtak van Den Haag Centraal naar Amsterdam via Schiphol. Zo heb je het materieel toch wat meer gespreid staan en kunnen toeristen vanuit zowel Den Haag en omgeving als uit Amsterdam en omgeving als uit de rest van Nederland (via Utrecht) met de "speciale trein" reizen. Desnoods maak je gebruik van bestaande IC-diensten (IC Arnhem - Schiphol of IC Heerlen - Schiphol en IC Den Haag - Schiphol)Geert schreef:Sloop dan bij VIRM die cateringlift er uit en maak daar het bagagerek. Twee rekken per uiteinde van de bak en geen zitplaatsen verloren *O*
Re: Materieelinzet Schiphol
Ik denk dat je zonder zitplaatsen te moeten opofferen, of specifiek materieel in te zetten een heel groot probleem wegneemt als je de treinen iets anders laat halteren / de reizigersstroom stuurt, zodat op Shl niet alles onderaan die rolbaan staat, en op Asd niet alles ter hoogte van de trap van de westtunnel.
Als ik zelf vroeg bij mijn trein ben te Asd, probeer ik altijd de reizigers verder naar voren te sturen (nog voor binnenkomst trein) en dit scheelt enorm.
Naar mijn idee zou er op 13/14a ook continue service personeel aanwezig moeten zijn, deze kunnen informatie verstrekken en de reizigers wat meer spreiden. daarnaast zouden ze voor aankomende reizigers ook hun waarde bewijzen.
Als ik zelf vroeg bij mijn trein ben te Asd, probeer ik altijd de reizigers verder naar voren te sturen (nog voor binnenkomst trein) en dit scheelt enorm.
Naar mijn idee zou er op 13/14a ook continue service personeel aanwezig moeten zijn, deze kunnen informatie verstrekken en de reizigers wat meer spreiden. daarnaast zouden ze voor aankomende reizigers ook hun waarde bewijzen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Materieelinzet Schiphol
Op Schiphol zag ik gisteren dat men al wel probeert de reizigers meer te spreiden. Zo is er tussen de roltrappen en rolbaan op perron 1/2 een gebied gemarkeerd met de tekst dat je daar niet mag wachten (in het Engels) met pijlen voorzien van de tekst "Waiting area" ernaast.
Leek overigens op dat moment niet echt te werken en iets dergelijks ontbreekt nog op perron 3/4 waar toch echt ook een trein naar Amsterdam C. vertrekt (de s5800).
Leek overigens op dat moment niet echt te werken en iets dergelijks ontbreekt nog op perron 3/4 waar toch echt ook een trein naar Amsterdam C. vertrekt (de s5800).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Materieelinzet Schiphol
De lift zelf zal vast niet overal (meer) zijn geïnstalleerd, maar alle oudere generaties VIRM hebben volgens mij nog de smalle trappen. Alleen bij de laatste lichting is de trap breder gemaakt.Michael 1988 schreef:Niet in alle VIRM's zitten nog cateringliften. En volgens mij worden die dingen al in de oudere modellen eruit gesloopt en de trappen breder gemaakt ;).Geert schreef:Sloop dan bij VIRM die cateringlift er uit en maak daar het bagagerek. Twee rekken per uiteinde van de bak en geen zitplaatsen verloren *O*
Re: Materieelinzet Schiphol
Precies, technisch gezien is het mogelijk maar die verbinding is er standaard niet nee.hauptbahnhof schreef:Wordt een leuke route want er is geen directe verbinsing tussen Asd en Shl via Asa.
Re: Materieelinzet Schiphol
Die verbinding is er misschien niet omdat het fysiek onmogelijk is (tenminste, het kan wel maar het is echt niet te doen)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Materieelinzet Schiphol
Shl - Ledn - Apn - Wd - Bkl - Asa - Asd?
-
- Berichten: 6189
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Materieelinzet Schiphol
is dat niet via Rome naar Parijs reizen dan of moet het dan een ringlijn worden die in beide richtingen bereden wordtIC140 schreef:Shl - Ledn - Apn - Wd - Bkl - Asa - Asd?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Materieelinzet Schiphol
Nee. Schiphol-Den Haag HS-Rotterdam-Breda-Tilburg-'s-Hertogenbosch -Utrecht-Amsterdam Amstel-Amsterdam Centraal.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Materieelinzet Schiphol
Ik zat pas geleden nog in een volgens mij eerste generatie VIRM en die had geen cateringlift (kon ik zien aan de stoelen aangezien de nieuwste generatie blauwe stoelen heeft voor tweede klas en rode stoelen voor eerste i.p.v. andersom). En het was er een uit de 8400-serie (vraag niet welk nummer precies). Ik weet niet of het nummer achterhaald kan worden maar de trein reed op de 2600 op zondag 12 juli vertrekkende uit Vlissingen om 15:38Geert schreef:De lift zelf zal vast niet overal (meer) zijn geïnstalleerd, maar alle oudere generaties VIRM hebben volgens mij nog de smalle trappen. Alleen bij de laatste lichting is de trap breder gemaakt.Michael 1988 schreef:Niet in alle VIRM's zitten nog cateringliften. En volgens mij worden die dingen al in de oudere modellen eruit gesloopt en de trappen breder gemaakt ;).Geert schreef:Sloop dan bij VIRM die cateringlift er uit en maak daar het bagagerek. Twee rekken per uiteinde van de bak en geen zitplaatsen verloren *O*
Re: Materieelinzet Schiphol
1 april duurt nog even hoor...
Re: Materieelinzet Schiphol
Wilde net zeggen, je kan gewoon rechtdoor richting de Zuidas bij de splitsing voor Lelylaan dus technisch en fysiek is het wel mogelijk. Hoezo zou het niet te doen zijn, praktische redenen?Bee schreef:Die verbinding is er misschien niet omdat het fysiek onmogelijk is (tenminste, het kan wel maar het is echt niet te doen)
Re: Materieelinzet Schiphol
Hublot, pak er eens een kaart bij en probeer dan eens een trein te laten rijden van Schiphol naar het Amstelstation én dan naar Amsterdam Centraal. Als je dat hebt gedaan leg dan eens uit hoe je dat zonder halsbrekende toeren hebt gedaan :Y
@Michael 1988: Er is geen serie 8400 van VIRM meer. Bij de trappenhuizen direct achter de cabines is de indeling net iets anders maar voor de rest hebben alle rijtuigen van de eerste t/m de derde generatie VIRM géén verbouwing gehad.
@Michael 1988: Er is geen serie 8400 van VIRM meer. Bij de trappenhuizen direct achter de cabines is de indeling net iets anders maar voor de rest hebben alle rijtuigen van de eerste t/m de derde generatie VIRM géén verbouwing gehad.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 6189
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Materieelinzet Schiphol
kop maken in weesp kan ookAlargule schreef:Gewoon lekker kopmaken voorbij Holendrecht.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
-
- Berichten: 155
- Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10
Re: Materieelinzet Schiphol
Wat doet de s5700 dan? Genoeg treinen die sneller zijn maar toch is het een toevoeging op het bestaande dienstregeling.dylanwild94 schreef:is dat niet via Rome naar Parijs reizen dan of moet het dan een ringlijn worden die in beide richtingen bereden wordtIC140 schreef:Shl - Ledn - Apn - Wd - Bkl - Asa - Asd?
-
- Berichten: 6189
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Materieelinzet Schiphol
gaat om speciaal Schiphol/vliegveld materieel op een lijnThePretender schreef:Wat doet de s5700 dan? Genoeg treinen die sneller zijn maar toch is het een toevoeging op het bestaande dienstregeling.dylanwild94 schreef:is dat niet via Rome naar Parijs reizen dan of moet het dan een ringlijn worden die in beide richtingen bereden wordtIC140 schreef:Shl - Ledn - Apn - Wd - Bkl - Asa - Asd?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Materieelinzet Schiphol
Ja. Maar omdat niet alle toeristen naar Amsterdam Centraal willen putten sommige medeforummers zich in totaal exotische lijnvoeringen uit om met dit speciaal aangepaste materieel ook een verbinding Schiphol-Amsterdam Amstel te voorzien -o-
Ik zal mijn stokpaardje maar weer eens van stal halen. Tijd voor een S-bahn Amsterdam-Schiphol. Je kunt prima een treindienst Hoofddorp Opstel-Schiphol-Amsterdam Zuid-(door de Noord-Zuidlijn)-Amsterdam Noord aanbieden. Je hebt maar een paar overloopwissels nodig (en natuurlijk dat de juiste bovenleiding wordt geïnstalleerd in de betreffende tunnel)
Ik zal mijn stokpaardje maar weer eens van stal halen. Tijd voor een S-bahn Amsterdam-Schiphol. Je kunt prima een treindienst Hoofddorp Opstel-Schiphol-Amsterdam Zuid-(door de Noord-Zuidlijn)-Amsterdam Noord aanbieden. Je hebt maar een paar overloopwissels nodig (en natuurlijk dat de juiste bovenleiding wordt geïnstalleerd in de betreffende tunnel)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Materieelinzet Schiphol
Ik moet wel zeggen dat ik het inderdaad een vrij bijzonder topic vindt. Ik zou een ieder die reageert even willen adviseren om op de kaart te kijken.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Materieelinzet Schiphol
Volgens mij is er in dit topic maar één die niet op de kaart heeft gekeken?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Materieelinzet Schiphol
Twee, iemand begon over kopmaken in Weesp komend vanaf Amstel.
Re: Materieelinzet Schiphol
Kan wel, A'dm CS - Amstel - Utrecht - Tiel - Arnhem - Deventer - Weesp (K) - Baarn - Utrecht - Breda - Rotterdam - Schiphol.Klaasje schreef:Twee, iemand begon over kopmaken in Weesp komend vanaf Amstel.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Materieelinzet Schiphol
Dan heb je dus dieselmaterieel nodig en dat mag (zover ik weet) weer niet in de Schipholtunnel.
Maar een erg serieus idee vind ik het ook niet.
Maar waarom hebben veel mensen het alleen over de reizigers tussen Asd en Shl? Ook tussen andere delen van het land zijn er genoeg reizigers die met koffers naar Schiphol komen (en dus ruimtegebrek ervaren voor/door die koffers)?
Maar een erg serieus idee vind ik het ook niet.
Maar waarom hebben veel mensen het alleen over de reizigers tussen Asd en Shl? Ook tussen andere delen van het land zijn er genoeg reizigers die met koffers naar Schiphol komen (en dus ruimtegebrek ervaren voor/door die koffers)?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 188 gasten