Mag ik even kwijt #140

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13107
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #139

Bericht door Z2N »

Warm weer is gezond voor een mens.. :pos:

Ik had daarstraks zin in een stukje chocola (met stukjes Oreo), en dus pakte ik een (nog gesloten) reep uit de kast. Maar mijn reep bleek gesmolten, de koekstukjes lagen zelfs open en bloot. De boel maar in de koelkast gelegd, alwaar ik een bak met stukken ananas zag staan. Heb dus deze maar opgegeten. :mrgreen:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #139

Bericht door STF »

Luxemburgers lijken op de weg altijd haast te hebben, halen overal in waar het niet kan of mag, dringen soms bij het stoplicht doodleuk voor, etc. Wel gek dat ze bij de vuilstort dan ineens alle tijd van de wereld lijken te hebben; als er meer dan ongeveer 15 auto's op dat terrein staan geparkeerd opent de inrij-slagboom niet, vanmiddag weer eens zo'n moment dat we met een heel rijtje auto's op de inrit stonden te wachten. Elke paar minuten ging de slagboom even open om 1 auto door te laten, toen eenmaal de auto voor ons aan de beurt was om het terrein op te rijden reed ik er gewoon achteraan, zo wij zijn binnen! Ik heb dat al zo vaak gedaan, op dat terrein is toch ruimte zat, minstens 35 parkeerplaatsen (waarom die slagboom zo staat ingesteld dat er maar een stuk of 15 tegelijk daar mogen zijn begrijp ik niet).
Bij de uitrij-slagboom doe ik dat met pal achter de voorganger aan rijden niet want dan denkt het systeem waarschijnlijk dat er slechts 1 auto het terrein af is gereden i.p.v. 2, dan staan ze bij de inrit nog langer te wachten om er op te kunnen.
Kennelijk zijn de meeste Luxemburgers te bang dat die inrij-slagboom op het dak van hun auto terecht komt wanneer ze achter hun voorganger aan rijden, dan zou je echter ook niet met een aanhanger dat terrein op kunnen...

Bij de container voor huisvuil wel humor vanmiddag; de vrouw voor ons stond tot in den treuren haar pasje in de kaartlezer te stoppen om de klep te kunnen openen, elke idioot kon zien dat precies op dat moment een medewerker met de heftruck de container aan het wegrijden was om te legen in de grote verzamelcontainer. Gek he, dat de klep dan niet opent... Mijn moeder en ik stonden te knipogen naar elkaar, hoe dat mens onderhand voor de 25e keer al mopperend en zuchtend haar pasje in de kaartlezer stak. :lol:
Ik had wel eens willen weten wat ze had gedaan als die klep wel zou openen terwijl de container er niet onder staat, doodleuk het afval op de betonplaat storten?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #139

Bericht door deadlock »

Stiekem is het fijn om weer in Nedelrand te zijn. Waar je gewoon met een biertje in je hand over straat mag en het in de zomer warmer aanvoelt dan in Utah ook al is het daar 43 graden.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #139

Bericht door Michael »

Mijn vakantie zit er weer op. Vanaf vandaag mag ik weer gaan werken. En morgen ben ik weer vrij.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #139

Bericht door ODRAIL »

Vrijdag zeker weer werken en dan weer een vrij weekend :wink: ?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #139

Bericht door Michael »

Vrijdag een lekker kort dagje van 8.00 tot 12.00 en zaterdag en zondag een avonddienst. En dan zoals het er nu naar uitziet maandag en dinsdag weer vrij.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #139

Bericht door Vinny »

Ook mochten kinderen de automatische omroep in de trein inspreken. Deze week echt in gebruik: Luister! (Traject: Sankt-Gallen - Genève-Aéroport)
Ja, en juist het overcorrecte (en daarmee hatelijke) accentje van de automatische omroep is gebleven :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39110
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #139

Bericht door Daniel »

Vandaag gebruikte ik op 't werk voor het eerst een nieuw karretje met hefmechanisme. Rijd ik het ding terug naar waar hij geparkeerd stond, valt er ineens een schroef op de grond. Op de grond gelegen om te zoeken, karretje op z'n kant gelegd en nog een keer grondig gekeken, maar nee, ik kon nergens een ontbrekende schroef vinden dus waar die nou vandaan kwam???
Dacht al dat ik gisteren na het uitpakken iets vergeten was, want hoewel de handleiding vol stond met hoe het ding te gebruiken stond er nergens in wat je moest doen voorafgaand aan de ingebruikname. Hoe het voetpedaal om 'm omhoog te pompen en de hendel om 'm weer te laten zakken te monteren was wel snel duidelijk, dat kon je onmogelijk verkeerd doen, maar wellicht had ik ook nog ergens iets met die schroef die er nu uit viel moeten doen :P

Erg interessant was ook het onderdeel genaamd "???" in de zogenaamde explosietekening in de handleiding. In de Franstalige handleiding stond er wel iets bij dat nummertje, kennelijk kwam de vertaler er niet uit wat dat in het Nederlands moest zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39110
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #139

Bericht door Daniel »

Vanavond eens een lekker fietstochtje naar Vathorst gemaakt: even naar de IKEA geweest voor het onderdeel wat ik zaterdag miste. Moet ik vaker doen 's avonds, best lekker na het eten.
Nou is de route naar Vathorst ook hobbymatig gezien wel een leuke... Eigenlijk nooit bij stilgestaan dat de s5800 nog zo lang het hele traject rijdt tot ik t.h.v. de A1 nog een losse SGMm tegen kwam op weg van Avat naar Hfd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #139

Bericht door deadlock »

Daniel schreef:Vanavond eens een lekker fietstochtje naar Vathorst gemaakt: even naar de IKEA geweest voor het onderdeel wat ik zaterdag miste. Moet ik vaker doen 's avonds, best lekker na het eten.
Nou is de route naar Vathorst ook hobbymatig gezien wel een leuke... Eigenlijk nooit bij stilgestaan dat de s5800 nog zo lang het hele traject rijdt tot ik t.h.v. de A1 nog een losse SGMm tegen kwam op weg van Avat naar Hfd.
Geen treinen tegengekomen die via wissel 351 ipv 353 gingen of van de verkeerde fase nee?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50850
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #139

Bericht door Suus »

Woensdag had ik voor de verandering weer eens een bloedneus. Een collega liep het toilet in toen ik die bloedneus probeerde te stelpen en besloot maar even de EHBO te roepen. Binnen no-time stond er dus een BHV'er in het toilet en die had ook direct een tweede BHV'er opgeroepen. Die tweede BHV'er had de beveiliging gebeld of er een dokter kon komen (leek mij een beetje overdreven, maargoed) maar gelukkig heeft die dokter dat zelf afgewimpeld, maar er kwam wel drie man van de beveiliging naar boven om dat te vertellen, dus ondertussen had ik zes mensen om mij heen vanwege een bloedneus :X

Anyway, toch maar eens naar de huisarts gegaan, die ontdekte dat mijn neus van binnen ontstoken is dus ik kan nu een zalfje in de neus gaan smeren :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door Thom91 »

Het is HEET in Oostenrijk.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door ODRAIL »

Mag ik even kwijt dat ik afgelopen nacht een vos gezien heb. Het beest liep gewoon over de dijk :shock: :wink: .
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door webguy »

Ook zo raar als 'ie over de dijk vliegt he...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door ODRAIL »

Ja dat weet ik ook wel. En ik weet ook dat er bij ons in de buurt vossen zitten. Verschillende mensen bij ons in de buurt hebben er wel eens eentje gezien. En mijn vader heeft een tijdje geleden ook vossenpoep in de tuin gevonden. Maar zelf had ik hem nog niet gezien, en zeker niet 's nachts.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8600
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door Milco »

Jij verwachtte de wolf overdag te zien of zo, terwijl er heel veel mensen buiten zijn? :roll:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door ODRAIL »

Een wolf verwacht ik echt niet hoor :wink: . Maar van verschillende kennissen en familieleden hebben we gehoord dat er vossen in de buurt lopen. Ook zij er bij ons in de buurt wel een kippen en eenden aangevallen door vossen. Dus je weet wel dat ze er zijn.

Maar je staat wel raar te kijken als je 's nachts even naar de wc moet je kijkt naar buiten.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door Michael »

Mag ik even kwijt dat dit mijn 3100e bericht is. :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50850
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door Suus »

Er zit bij mij in het park een heel groot grijs beest, vooral 's nachts actief. Hij/zij lijkt een beetje op een hond en het lijkt de konijnen en hazen te eten want die zie ik een stuk minder de laatste tijd :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39110
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door Daniel »

Aaaaaargh, wat een draak van een systeem is dat MijnNS ook... ik schreef hier al dat ik een OV-chipkaart had ontvangen met op de brief ineens een extra voorletter. Nou kijk ik net even in MijnNS en nu weet ik ook waar die extra voorletter vandaan komt... op een of andere manier zijn m'n voorletters daar spontaan gewijzigd (zelf kan je die niet eens aanpassen, dus hoe het nu gebeurd is)

Da's inmiddels al de tweede keer dat MijnNS zelfstandig dingen gaat aanpassen. Toen ik net verhuisd was draaide het systeem m'n adreswijziging ook ineens terug :roll:
Er was toen nota bene al eens post naar m'n huidige adres gestuurd toen ze het ineens weer naar m'n oude adres gingen sturen.

M'n vader heeft trouwens ook al eens een VDU ontvangen met zijn eerste en mijn tweede voorletter erop, terwijl dat bij de aanvraag nog goed stond (op de tijdelijke VDU die hij destijds bij het loket had ontvangen stonden z'n beide eigen voorletters). Dat gaf bij een "moeilijke" HC ook geregeld problemen met E-tickets.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door webguy »

En wat staat er bij TLS dan? Kan me voorstellen dat ze elkaar bijpraten...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39110
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door Daniel »

Bij TLS staan gewoon de juiste gegevens. In het geval van die adreswijziging bleef die bij TLS ook gewoon staan en veranderde het alleen in MijnNS weer terug in het oude adres. Kan 'm nu eenmaal niet tegelijk op twee websites doorgeven, dus dat had ik vlak na elkaar gedaan.

Het oplossen van het probleempje gaat verder steeds prima hoor. Dit keer even getwitterd en binnen een half uurtje was het weer gecorrigeerd, maar het zou eigenlijk niet moeten kunnen gebeuren lijkt me.
Nou zullen ze in dit geval wel wat dingen handmatig in m'n account hebben moeten wijzigen om de "bestelling" van de chipkaart voor de proef mogelijk te maken, anders had ik vast ook niet een geautomatiseerde mail ontvangen met dit erin:
De betaling van gemaakte reizen buiten het afgekochte traject, worden maandelijks omstreeks de 8e van rekeningnummer 616033869 op naam van NS Groep Inzake NSR afgeschreven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door dylanwild94 »

ik gisteren wee een dagkaartje heb verbruikt maar nou 2 hobby's van mij heb kunnen doen en klein verslag in over je reiservaringen gaat komen :D
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door Michael »

Pff. Ik moest vannacht tijdens het noodweer een bestelling nabrengen naar een auto. Ik was amper een minuut buiten en ik was helemaal doorweekt.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door deadlock »

Wat was The Bloodhound Gang in de Melkweg gisteren ONTZETTEND vet zeg :D :D
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 9 gasten