Nachttreinen van/naar Brabant gaan weer rijden in weekenden

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Nachttreinen van/naar Brabant gaan weer rijden in weekenden

Bericht door fogeltje »

De nachttreinen van en naar Brabant gaan vanaf 9 juni weer rijden.

Lees meer: http://www.omroepbrabant.nl/?news/19465 ... enden.aspx

Ik wist niet dat die treinen volledig verdwenen waren.
Laatst gewijzigd door fogeltje op vr 07 jun 2013, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Nachttreinen van en naar Brabant gaan weer rijden in de

Bericht door Mr-W »

@ fogeltje,weet jij toevallig of de nacht treinen tot 2:00 rijden of totdat de dag treinen weer starten ?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nachttreinen van en naar Brabant gaan weer rijden in de

Bericht door Suus »

Vanuit Utrecht naar Eindhoven om 0:55, 1:55, 3:01 en 4:01. De eerste trein daarna is de sprinter van 7:11, de eerste IC dan weer om 7:53.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Nachttreinen van en naar Brabant gaan weer rijden in de

Bericht door Thom91 »

Dat is za/zo neem ik aan?
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nachttreinen van en naar Brabant gaan weer rijden in de

Bericht door Suus »

Ja.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nachttreinen van en naar Brabant gaan weer rijden in de

Bericht door fogeltje »

Thom91 schreef:Dat is za/zo neem ik aan?
Uit artikel:
In de nacht van vrijdag op zaterdag en van zaterdag op zondag rijdt er ieder uur een trein.
Dus vr op za en za op zo :)
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Nachttreinen van en naar Brabant gaan weer rijden in de

Bericht door Meltrain »

Maar door de topictitel lijkt het er op dat de nachtnettreinen juist in de doordeweekse nachten gaan rijden.
@ fogeltje: Thom91 vroeg zo te zien naar de dag van de tijden van Bee. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nachttreinen van en naar Brabant gaan weer rijden in de

Bericht door fogeltje »

Ik zie nu pas dat de titel afgekapt is, zal te lang geweest zijn. Ik pas de titel van het topic even aan :)
"Een touringcar is geen bus"
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Nachttreinen van/naar Brabant gaan weer rijden in weeken

Bericht door visgraat »

De reiziger wordt hier toch niet goed van. Dan weer geen treinen, dan weer wel treinen. Dan geen treinen meer tussen Tilburg en 's-Hertogenbosch, dan toch weer wel. Waarom kiezen ze niet gewoon voor continuïteit? Anders help je het nachtnet om zeep. Het lijkt mij heel vervelend als je de trein van 1:55 denkt te kunnen nemen en de eerste blijkt pas om 7:53 uur te gaan. Dan neem je nooit meer de nachttrein.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Nachttreinen van/naar Brabant gaan weer rijden in weeken

Bericht door deadlock »

Waaorm? Omdat het fakking duur is.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Nachttreinen van/naar Brabant gaan weer rijden in weeken

Bericht door visgraat »

Dat begrijp ik, maar je kan wel consequent zijn in beslissingen.
melkman
Berichten: 2
Lid geworden op: za 27 jul 2013, 14:53

Re: Nachttreinen van/naar Brabant gaan weer rijden in weeken

Bericht door melkman »

Nachttreinen goed en wel,en nachtbussen de latste rit uit Eindhoven nar Reusel is om middernacht dagelijks.
Zou wen niet beter de bus na een uur terugsturen naar Eindhoven en weer terug, wat niet wil zeggen dat het perse
duurde hoeft te zijn indien meg de schauffeur twee uur later laat beginnen en in de vooravond een retour rit afschaft.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Nachttreinen van/naar Brabant gaan weer rijden in weeken

Bericht door Milco »

En hoe vertaal ik dit in het Nederlands? Ligt het aan mij? Ik snap er niet veel van...:(
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Nachttreinen van/naar Brabant gaan weer rijden in weeken

Bericht door Mr-W »

@melkman, Hermes had tussen 2000 en 2003 nachtbussen die vanaf de Kerkstraat naar Geldrop,Son en Woensel reden [wiki]http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Conce ... 2002-2003)[/wiki]
Ik ben het met jouw eens dat er weer nachtbussen moeten komen, alleen wil Hermes er niet aan omdat er vroeger veel incidenten waren in de nachtbussenhttp://www.ed.nl/regio/eindhoven/proble ... -1.2167754 en Hermes is ook niet verplicht om die ritten te rijden.
Dit jaar tijdens carnaval had Hermes er ook voor kunnen kiezen om helemaal niet te rijden.(al zat er waarschijnlijk wel druk achter vanuit de gemeente en reizigersorganisaties om wel te rijden)

@Milco ik begrijp het ook niet helemaal. dit haal ik eruit,
Hij vind nachttrein goed en wel. de laatste rit van lijn 150 is iedere dag om middernacht.( 7 dagen per week)
2e en 3e zin heb ik moeite mee maar ik ga het proberen. (niet letterlijk,verbeter ook de zinsbouw)
Zou het niet beter zijn om die Bus na 1 uur (kan tijd of 1 uur na aankomst laatste rit zijn) naar Eindhoven te laten rijden,na aankomst in Eindhoven de bus meteen retourrit Eindhoven-Reusel laten rijden . Het hoeft niet per se duurder te zijn ( om dit in te voeren)
indien mogelijk mag de chauffeur twee uur later aan zijn dienst beginnen. En in de vooravond mag 1 retourrit verdwijnen.
Correct me if i'm wrong

Milco het ligt niet aan jou dat je het niet begrijpt, ik moet dit ook 4x lezen voordat ik er iets uit kon halen,
Ik ben geboren in de Kop van Noord-Holland en woon al 15 jaar in Helmond , maar ik begrijp Brabants/Helmonds nog steeds niet helemaal, zeker niet als ze dialect woorden gaan gebruiken of dit soort zinsconstructies.
Het is vooral een ramp met Carnavalsblaadjes daar komen dit soort zinsconstructies heel veel voor en ik begrijp dus niets van die blaadjes.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nachttreinen van/naar Brabant gaan weer rijden in weeken

Bericht door huibf »

Mr-W schreef:@melkman, Hermes had tussen 2000 en 2003 nachtbussen die vanaf de Kerkstraat naar Geldrop,Son en Woensel reden [wiki]http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Conce ... 2002-2003)[/wiki]
Ik ben het met jouw eens dat er weer nachtbussen moeten komen, alleen wil Hermes er niet aan omdat er vroeger veel incidenten waren in de nachtbussenhttp://www.ed.nl/regio/eindhoven/proble ... -1.2167754 en Hermes is ook niet verplicht om die ritten te rijden.
Dit jaar tijdens carnaval had Hermes er ook voor kunnen kiezen om helemaal niet te rijden.(al zat er waarschijnlijk wel druk achter vanuit de gemeente en reizigersorganisaties om wel te rijden)
Hermes blijft wel Carnaval rijden, zeker omdat ze ook voldoende personeel ervoor kunnen vinden die het leuk vinden om te doen.
Er waren inderdaad nachtbussen, maar de ervaringen zijn erg slecht. Daarbij is Hermes dit niet verplicht. De stadslijnen moeten de laatse rit aanvangen na 00.00 uur. De streekritten zijn ook vastgelegd en komen overeen met het huidige aanbod. Wat wel vreemd is dat de lijnen 20 en 24 eerder stoppen dan de rest van de lijnen. iets wat in de nieuwe concessie beter moet.
Met het oog op de steeds geringere subsidie denk ik dat ook de komende concessie nachtbussen niet verplicht worden, wellicht al pluspakket ofzo.
Lijn 156,157 van Arriva is vaak hommeles. Hier rijden al vaak BOA's mee.
Mr-W schreef: Milco het ligt niet aan jou dat je het niet begrijpt, ik moet dit ook 4x lezen voordat ik er iets uit kon halen,
Ik ben geboren in de Kop van Noord-Holland en woon al 15 jaar in Helmond , maar ik begrijp Brabants/Helmonds nog steeds niet helemaal, zeker niet als ze dialect woorden gaan gebruiken of dit soort zinsconstructies.
Het is vooral een ramp met Carnavalsblaadjes daar komen dit soort zinsconstructies heel veel voor en ik begrijp dus niets van die blaadjes.
Melkman lijkt me uit Reusel omgeving te komen (omdat ie over die specifieke lijn begint).
Mêr Brabants is 't nie, wanne.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Nachttreinen van/naar Brabant gaan weer rijden in weeken

Bericht door Vinny »

melkman schreef:Nachttreinen goed en wel,en nachtbussen de latste rit uit Eindhoven nar Reusel is om middernacht dagelijks.
Zou wen niet beter de bus na een uur terugsturen naar Eindhoven en weer terug, wat niet wil zeggen dat het perse
duurde hoeft te zijn indien meg de schauffeur twee uur later laat beginnen en in de vooravond een retour rit afschaft.
Vertaling schreef:Leuk dat er nachttreinen rijden, terwijl er geen nachtbussen zijn. De laatste (reguliere) rit Eindhoven-Reusel vindt dagelijks om middernacht (0.00) plaats.
Zou men niet beter de bus na aankomst te Reusel nog een keer een slagje maken, dus Reusel-Eindhoven-Reusel. Dat hoeft niet duurder te zijn indien de chauffeur twee uur later aan zijn dienst begint, en in de vooravond een retourrit wordt afgeschaft.
Ik vind dat dus een extreem slecht idee. In de vooravond zijn er veel meer (potentiele) reizigers dan na middernacht.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Nachttreinen van/naar Brabant gaan weer rijden in weeken

Bericht door Frans F »

De provincie Noord-Brabant en de grote Brabantse steden zullen meer moeten gaan betalen als ze de nachttreinen vanaf 2016 willen laten rijden zoals nu gebeurt. De NS heeft dat aan de provincie laten weten.

http://www.bd.nl/algemeen/binnenland/me ... -1.4636973
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Nachttreinen van/naar Brabant gaan weer rijden in weeken

Bericht door Hainje »

Dan schaf de ritten die om 2u of later vertrekken vanaf Rotterdam/Eindhoven/Utrecht vertrekken maar af. Persoonlijk denk ik dat Brabant meer heeft aan een voortzetting van de reguliere dienst tot 2u dan een nachtnet. Als de provincie echt wil dat er nachtvervoer gereden word, zet dan vanaf Rotterdam (of desnoods Dordrecht) maar een paar bussen in. Dat is nog altijd goedkoper dan een trein.
🍉
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Nachttreinen van/naar Brabant gaan weer rijden in weeken

Bericht door Nitein-Repart »

Ik zie trouwens liever om 3 uur dan om 1 uur een trein rijden (of een bus) zodat het nachtgat met de helft halveert wordt.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Nachttreinen van/naar Brabant gaan weer rijden in weeken

Bericht door Hainje »

Dienstregelingtechnisch geef ik je helemaal gelijk Erno. Punt is alleen dat er in Brabant doorgaans gewoon niets te beleven is na een uur of 2. Ja, uiteraard zijn er genoeg jongeren die naar de kroeg gaan, maar dat zijn vooral lokale aangelegenheden. De NS kan hier simpelweg geen passend product voor aanbieden. Van het weekend zag ik (op de RijdenDeTreinen-app) dat er tussen Tilburg en Den Bosch een 2-baks PlanV pendelde. Dat zou de NS niet doen als er honderden mensen met die verbinding mee wilden.

Zelf ben ik ook voorstander een goed nachtnet in Brabant, maar gezien deze constatering op die app en mijn eigen ervaringen in het nachtnet zelf denk ik wel dat we realistisch moeten blijven. Ik kan mij dan ook goed indenken dat NS de Brabantse overheden de keuze geeft, of met meer geld over de brug komen, of snijden in het rittenaanbod.
🍉
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Nachttreinen van/naar Brabant gaan weer rijden in weeken

Bericht door Frans F »

Erno-BE schreef:Ik zie trouwens liever om 3 uur dan om 1 uur een trein rijden (of een bus) zodat het nachtgat met de helft halveert wordt.
En wat doe je dan met het personeel daarvoor en daarna? Of wil je die mensen midden in de nacht voor een uurtje laten komen opdraven.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Nachttreinen van/naar Brabant gaan weer rijden in weeken

Bericht door Mr-W »

Hainje schreef:Dan schaf de ritten die om 2u of later vertrekken vanaf Rotterdam/Eindhoven/Utrecht vertrekken maar af. Persoonlijk denk ik dat Brabant meer heeft aan een voortzetting van de reguliere dienst tot 2u dan een nachtnet. Als de provincie echt wil dat er nachtvervoer gereden word, zet dan vanaf Rotterdam (of desnoods Dordrecht) maar een paar bussen in. Dat is nog altijd goedkoper dan een trein.
Zelf kan ik me ook wel vinden in het doorrijden tot 2u s'nachts van de gewone dienst,maar wil je dan alle treinseries inclusief sprinters extra laten rijden? Ik denk dat de kosten besparing daarmee weg is.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Nachttreinen van/naar Brabant gaan weer rijden in weeken

Bericht door SuperGhost »

Mr-W schreef:
Hainje schreef:Dan schaf de ritten die om 2u of later vertrekken vanaf Rotterdam/Eindhoven/Utrecht vertrekken maar af. Persoonlijk denk ik dat Brabant meer heeft aan een voortzetting van de reguliere dienst tot 2u dan een nachtnet. Als de provincie echt wil dat er nachtvervoer gereden word, zet dan vanaf Rotterdam (of desnoods Dordrecht) maar een paar bussen in. Dat is nog altijd goedkoper dan een trein.
Zelf kan ik me ook wel vinden in het doorrijden tot 2u s'nachts van de gewone dienst,maar wil je dan alle treinseries inclusief sprinters extra laten rijden? Ik denk dat de kosten besparing daarmee weg is.
Voorstel dat NS doet voor doorrijden tot 2 uur zal hetzelfde zijn als wat NS gaat doen naar Nijmegen: gewoon een uursdienst voor alleen de IC (dus gewoon het huidige nachtnet, alleen dan tot 2 uur). Je krijgt er dus helemaal niets extra's voor.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Nachttreinen van/naar Brabant gaan weer rijden in weeken

Bericht door visgraat »

Ik weet het niet precies, maar ik heb juist het idee dat nachtnet juist pas interessant is vanaf 2 uur. Als mensen ergens uitgaan, gaan ze vaak tot tussen de 2:00 en 4:00 uur 's nachts door. Bovendien richten mensen zich vaak op de een a laatste trein, mocht er toch iets gebeuren.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Nachttreinen van/naar Brabant gaan weer rijden in weeken

Bericht door Frans F »

Dat is volgens NS dus precies het probleem. Na 2.00 uur zitten er bijna alleen uitgaanders in die erg weinig geld opleveren, vermoedelijk veel SOV-houders die met korting reizen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten