Trein in brand bij station Nuth

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Trein in brand bij station Nuth

Bericht door Geert »

Trein in brand bij station Nuth
Uitgegeven: 16 november 2008 22:44
Laatst gewijzigd: 16 november 2008 22:44


NUTH - In twee treinstellen bij het station in Nuth is zondagavond een grote brand uitgebroken. Dat liet de brandweer weten.

Het gaat om twee op een zijspoor geparkeerde slooptreinen. Het treinverkeer tussen Heerlen en Sittard wordt mogelijk stilgelegd, aldus de brandweer. Niemand raakte gewond. De oorzaak van de brand is onbekend.
(c) ANP

Bron: Nu.nl

Gaat om het ICK dus...
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Trein in brand bij station Nuth

Bericht door Marc »

Zo te zien zijn de eerste ICK-rijtuigen door brand getroffen :cry:...
Laatst gewijzigd door Geert op zo 16 nov 2008, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Dubbele topics samengevoegd en quote van nieuws uit dit bericht verwijderd
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Trein in brand bij station Nuth

Bericht door Wubbo »

Ik denk dat ik wel een gooi kan doen naar de oorzaak. Ik heb het natuurlijk niet onderzocht, maar ik ga uit van vandalisme.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Trein in brand bij station Nuth

Bericht door Mark »

Dat was natuurlijk een kwestie van tijd. Maar nu kunnen die dingen in ieder geval meteen naar de sloper zonder dat ze verder vernield worden.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Trein in brand bij station Nuth

Bericht door Fles »

Gaaf. Dit had echt NIEMAND zien aankomen :shock:
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Trein in brand bij station Nuth

Bericht door Chauf21 »

Hmm, op zich een best tactische locatie. Nu krijg je voor die afgeschreven rijtuigen wellicht nog iets uitgekeerd van de verzekering :mrgreen:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Trein in brand bij station Nuth

Bericht door Daniel »

Het brandt goed is hier te zien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Trein in brand bij station Nuth

Bericht door Dubbele P »

Ja, het lijkt me inderdaad onnodig om te gissen naar de oorzaak... Zulke wagons gaan echt niet uit zichzelf branden en boven die kopsporen hangt geen bovenleiding, dus ook dat kan geen oorzaak zijn. Overigens ook nog eens behoorlijk gevaarlijk, want sommige wagons staan behoorlijk dicht langs bebossing.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Trein in brand bij station Nuth

Bericht door Stefan »

Waarom zag ik dit aankomen..? :?

Onvoorspelbaar dit! :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Trein in brand bij station Nuth

Bericht door Daan »

Zo, hoe onverwacht... Hoop dat de NS er wat van leert... :roll:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Trein in brand bij station Nuth

Bericht door Ruben »

Okee wie had gewed op 10 dagen, en wint nu de jackpot binnen de weddenschap 'Hoeveel dagen duurt het voordat vandalen een trein totaal vernielen'??
Het zal idd wel om het verzekeringgeld gaan, want elke gestoorde kon dit aan zien komen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Trein in brand bij station Nuth

Bericht door Aking »

Maar dan ziet de verzekeringsmaatschappij dat toch ook? en kunnen ze fluiten naar hun geld...
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Trein in brand bij station Nuth

Bericht door Ruben »

Aking schreef:Maar dan ziet de verzekeringsmaatschappij dat toch ook? en kunnen ze fluiten naar hun geld...
Als de polisvoorwaarden het niet afdekken niet. Dit soort moral hazard problemen is moeilijk te bewijzen, betreft interne aangelegenheden.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Trein in brand bij station Nuth

Bericht door Vinny »

@ Aking: Want? Als ik mijn auto parkeer op straat vraag ik er toch ook niet om dat íe in de fik wordt gestoken :shock:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Trein in brand bij station Nuth

Bericht door Aking »

Wel als je m in slotervaart parkeert ;)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Trein in brand bij station Nuth

Bericht door Vinny »

In dat soort prachtbuurten moeten hele fijne en lieve tieners in stichtelijke gelegenheden erop worden gewezen dat hun toch al zo goede gedrag nog verder verbeterd kan worden door ze aan te leren dat lucifers er voor bedoeld zijn om het fornuis aan te steken en niet wat anders...; in plaats van dat bezitters van vervoermiddelen bestraft worden wegens het negeren van sociaal-economische omstandigheden waar deze hele fijne en lieve tieners tegen hun wil in terecht zijn gekomen :idea:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Trein in brand bij station Nuth

Bericht door Dubbele P »

Met 98% van de bevolking zouden die wagons eeuwen in Nuth hebben kunnen staan, zonder dat er ook maar iemand met z'n vingers aankwam, maar een paar procent van de bevolking is een productiefout, waardoor ze niet helder functioneren.

Daarnaast is het een taak van de gemeente om deze wagons te weigeren als ze van mening zijn dat het stallen ervan gevaar op zal gaan leveren (en dat zal ook een gemeente weten). Ik kan me herinneren dat er in 2004 een tijd een afgebrande plan V in Roermond heeft gestaan, waarin zich van alles en nog wat afspeelde. NS hield zich van de domme door zogenaamd niet te weten hoe dat ding weggesleept zou kunnen worden, maar toen de gemeente met dwangsommen kwam, hadden ze zo een locje voor dat ding.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Trein in brand bij station Nuth

Bericht door deadlock »

Ik snap niet zo goed waarom wél bij voorbaat beschuldigend gewezen wordt naar bevolkingsgroepen en personen maar bij een bewezen dronken machinist mag ik niet kwaad zijn want dan ken ik de situatie niet? WTF guys :(
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Trein in brand bij station Nuth

Bericht door Ruben »

deadlock schreef:Ik snap niet zo goed waarom wél bij voorbaat beschuldigend gewezen wordt naar bevolkingsgroepen en personen maar bij een bewezen dronken machinist mag ik niet kwaad zijn want dan ken ik de situatie niet? WTF guys :(
Wij hebben het dan ook niet over het executeren van deze personen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Trein in brand bij station Nuth

Bericht door deadlock »

Ochochoch. Same difference. Ik heb ook al werkkampen voorbij zien komen hier. Dan was ik toch een heel stuk vriendelijker met een simpel nekschot. Probleem over binnen een seconde.


edit; Niemand hier is toch een internet n00b of wel soms? Niemand hier komt op GeenStijl of andere media met internetslang? Jullie zien met nooit en te nimmer andere vreemde woorden gebruiken? Had ik een neqschot moeten neerzetten in plaats van nekschot? :roll:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Trein in brand bij station Nuth

Bericht door Daan »

Hoe lang moet ik dat geouwehoer nog aanhoren? Dat soort taalgebruik wordt hier niet getolereerd, hoe je het dan ook spelt.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Trein in brand bij station Nuth

Bericht door deadlock »

Dat zal best, maar als er daarna inhoudelijk op ingegaan wordt valt de discussie stil. Waarom?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Trein in brand bij station Nuth

Bericht door Karl »

deadlock schreef:Dat zal best, maar als er daarna inhoudelijk op ingegaan wordt valt de discussie stil. Waarom?
Omdat de _NS_ niets verkeerds kan doen en als de _NS_ wordt 'aangevallen' dan hullen zij de aanvaller in pek ende veren. ;)

Maar anyway, dit forum profileert zich niet als forum waar 'enkel' 'jongeren' lid van zijn, dus wellicht is het verstandig het taalgebruik daar aan aan te passen.
Het is een spectrum.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Trein in brand bij station Nuth

Bericht door deadlock »

Ik ben dan ook niet bepaald een standaard jongere of zelfs eind-twintiger ;). Zie je; ik heb een mening. Een die vrij strak omlijnd en gedefiniëerd is én goed doordacht, maar altijd openstaat voor verandering in het geval van goede argumentatie. En af en toe *moet* je hard schoppen om de aandacht ergens op te vestigen. Grof taalgebruik of niet.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Trein in brand bij station Nuth

Bericht door Geert »

deadlock schreef:edit; Niemand hier is toch een internet n00b of wel soms? Niemand hier komt op GeenStijl of andere media met internetslang? Jullie zien met nooit en te nimmer andere vreemde woorden gebruiken? Had ik een neqschot moeten neerzetten in plaats van nekschot? :roll:
Wij proberen geen GeenStijl of Fok te zijn, maar een kwaliteitsforum. Je mening geven mag uiteraard, maar met taalgebruik als "Hij moet een nekschot. De debiel. Walgelijke idioot." kun je commentaar verwachten. Je kunt je punt ook maken met een beschaafder woordkeuze.

Wat mij betreft is deze discussie nu afgelopen en keren we terug naar de afgebrande ICK-rijtuigen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 68 gasten