Lelystad Enkhuizen verbinding.

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Lelystad Enkhuizen verbinding.

Bericht door Caspar »

Als ik zie hoeveel auto's er aan een sliert achter elkaar over die weg rijden met forensen op werkdagen, dan lijkt het me toch wel dat er een mogelijkheid moet zijn om de bussen tijdens kantooruren te vullen? Forensen zullen alleen niet zo snel de auto laten staan of wegdoen, als ze niet zeker weten dat zo'n lijn over een paar jaar ook nog zal bestaan lijkt me.
Zelfstandiger
Berichten: 16
Lid geworden op: di 30 jul 2013, 15:27

Re: Lelystad Enkhuizen verbinding.

Bericht door Zelfstandiger »

Ronald schreef:
Milco schreef:In welke concessie moet de lijn eigenlijk vallen? Noord-Holland-Noord of IJsselmond? Schoolbus 650 valt onder Noord-Holland-Noord :idea:
De lijn is ook nog een optie geweest bij de concessie Stadsvervoer Lelystad.
Dat klopt!
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Lelystad Enkhuizen verbinding.

Bericht door Milco »

Prijzen heb ik weinig verstand van, misschien een knaak voor een enkeltje? Dat is 5 euro voor een retourtje? Of 3 euro voor enkel?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Lelystad Enkhuizen verbinding.

Bericht door Milco »

Caspar schreef:Als ik zie hoeveel auto's er aan een sliert achter elkaar over die weg rijden met forensen op werkdagen, dan lijkt het me toch wel dat er een mogelijkheid moet zijn om de bussen tijdens kantooruren te vullen? Forensen zullen alleen niet zo snel de auto laten staan of wegdoen, als ze niet zeker weten dat zo'n lijn over een paar jaar ook nog zal bestaan lijkt me.
Is er geen mogelijkheid tot P+R langs de route? Gratis parkeren en tegen (lage) kosten verder met de bus? Flink reclame maken, desnoods een bord langs de weg "Bus vertrekt over ... minuten".

En mocht er wel veel animo voor zijn (verwacht ik niet, maar je weet nooit), dan zijn kleine busjes niet voldoende. Misschien dan een grote bus gebruiken? Desnoods een stadsbus van Arriva Lelystad; die zijn niet zo heel erg groot maar bieden toch meer ruimte dan een taxibusje.

Wat voor materieel zou eigenlijk op de lijn moeten rijden? Ik neem in eerste instantie aan kleine busjes toch?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Zelfstandiger
Berichten: 16
Lid geworden op: di 30 jul 2013, 15:27

Re: Lelystad Enkhuizen verbinding.

Bericht door Zelfstandiger »

Milco schreef:Prijzen heb ik weinig verstand van, misschien een knaak voor een enkeltje? Dat is 5 euro voor een retourtje? Of 3 euro voor enkel?
De gemiddelde prijs word €5 voor enkel Dit is berekend over 35 kilometer.
Zelfstandiger
Berichten: 16
Lid geworden op: di 30 jul 2013, 15:27

Re: Lelystad Enkhuizen verbinding.

Bericht door Zelfstandiger »

Milco schreef:
Caspar schreef:Als ik zie hoeveel auto's er aan een sliert achter elkaar over die weg rijden met forensen op werkdagen, dan lijkt het me toch wel dat er een mogelijkheid moet zijn om de bussen tijdens kantooruren te vullen? Forensen zullen alleen niet zo snel de auto laten staan of wegdoen, als ze niet zeker weten dat zo'n lijn over een paar jaar ook nog zal bestaan lijkt me.
Is er geen mogelijkheid tot P+R langs de route? Gratis parkeren en tegen (lage) kosten verder met de bus? Flink reclame maken, desnoods een bord langs de weg "Bus vertrekt over ... minuten".

En mocht er wel veel animo voor zijn (verwacht ik niet, maar je weet nooit), dan zijn kleine busjes niet voldoende. Misschien dan een grote bus gebruiken? Desnoods een stadsbus van Arriva Lelystad; die zijn niet zo heel erg groot maar bieden toch meer ruimte dan een taxibusje.

Wat voor materieel zou eigenlijk op de lijn moeten rijden? Ik neem in eerste instantie aan kleine busjes toch?
Dat gesprek hebben we na de vakantie periode.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Lelystad Enkhuizen verbinding.

Bericht door Mr-W »

@zelfstandiger, ik hoop dat uw busdienst een groot succes wordt. misschien rij ik in de toekomst wel eens mee.
Ik zou er ook nevenactiviteiten bij houden zoals Touringcarritten en misschien een bustoer voor toeristen eventueel ook Taxi vervoer om niet helemaal afhankelijk te zijn van uw busdienst,
Als ik u was ook een kijken naar http://ovinnederland.nl/viewtopic.php?f ... us#p258294 zodat u kunt leren van de fouten van Airportbus, ze waren vooral veel te onbekend en dus hadden ze helaas te weinig klanten,maar wel veel potentiële reizigers.
Wat ook een nadeel van hun was is dat ze niet zichtbaar waren,ze moesten vertrekken vanaf de andere kant van het station en hadden geen haltepaal met fatsoenlijke reisinformatie.

Een redelijke prijs vind ik tussen de €0,15 per km en €0,25 per kilometer exclusief opstap tarief (nu 0,89)
enkel ritkaartje : tussen de €5 en €10
retourkaartje : € 8 en €15,00
kinderen en bejaarden enzovoort 34% korting
abonnementen €130 per maand voor het hele traject, 85,80 voor reductie gerechtigde. jaarabonnement 10x maand kaart.
natuurlijk is een bedrijfsabonnement,wat bedrijven voor hun personeel kunnen afsluiten ook belangrijk.
tijdens de eerste maanden zou ik speciale actie tarieven gebruiken,eventueel ook een combi ticket met Batavia-outletcentre,bij aankoop van €... krijgt u korting op de bus. P-R voorziening is ook heel belangrijk met digitaal bord,bus komt over ...min.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Lelystad Enkhuizen verbinding.

Bericht door Ronald »

isadora schreef:Is één en ander een uitvloeisel van de "gezamenlijke brainstorm"-sessie, zoals beschreven in bijgaand artikel?
http://www.noordhollandsdagblad.nl/stad ... 621073.ece
Wat mij niet geheel duidelijk is naar aanleiding van deze "brainstormsessie" is of er alsnog overheden bereid zijn er geld in te stoppen. Bij de optie voor uitvoering binnen de concessie Lelystad was van de Gemeente Lelystad, Provincie Flevoland en Provincie Noord-Holland een bepaald bedrag nodig om de verbinding in de concessie te kunnen opnemen.
Als er alsnog subsidies verleend gaan worden, dan lijkt me het gaan wringen met de Wet Personenvervoer, want voor een rendabel bedrag wil Arriva natuurlijk ook wel rijden.
Als het een geheel particulier initiatief is (wat ik dus begrijp) dan moeten er inderdaad wel behoorlijk wat passagiers getrokken worden. De lijn lijkt mij nog het meest in trek voor toeristen, want aan beide zijden van de dijk zijn leuke attracties (Zuiderzeemuseum, boot Enkhuizen-Stavoren, stoomtram Hoorn-Medemblik, Aviodrome, Batavia). Als er aangesloten wordt op deze attracties (bijvoorbeeld combikaarten) kun je in de zomermaanden misschien best wel wat dagjesmensen trekken.
Zelfstandiger
Berichten: 16
Lid geworden op: di 30 jul 2013, 15:27

Re: Lelystad Enkhuizen verbinding.

Bericht door Zelfstandiger »

Mr-W schreef:@zelfstandiger, ik hoop dat uw busdienst een groot succes wordt. misschien rij ik in de toekomst wel eens mee.
Ik zou er ook nevenactiviteiten bij houden zoals Touringcarritten en misschien een bustoer voor toeristen eventueel ook Taxi vervoer om niet helemaal afhankelijk te zijn van uw busdienst,
Als ik u was ook een kijken naar http://ovinnederland.nl/viewtopic.php?f ... us#p258294 zodat u kunt leren van de fouten van Airportbus, ze waren vooral veel te onbekend en dus hadden ze helaas te weinig klanten,maar wel veel potentiële reizigers.
Wat ook een nadeel van hun was is dat ze niet zichtbaar waren,ze moesten vertrekken vanaf de andere kant van het station en hadden geen haltepaal met fatsoenlijke reisinformatie.

Een redelijke prijs vind ik tussen de €0,15 per km en €0,25 per kilometer exclusief opstap tarief (nu 0,89)
enkel ritkaartje : tussen de €5 en €10
retourkaartje : € 8 en €15,00
kinderen en bejaarden enzovoort 34% korting
abonnementen €130 per maand voor het hele traject, 85,80 voor reductie gerechtigde. jaarabonnement 10x maand kaart.
natuurlijk is een bedrijfsabonnement,wat bedrijven voor hun personeel kunnen afsluiten ook belangrijk.
tijdens de eerste maanden zou ik speciale actie tarieven gebruiken,eventueel ook een combi ticket met Batavia-outletcentre,bij aankoop van €... krijgt u korting op de bus. P-R voorziening is ook heel belangrijk met digitaal bord,bus komt over ...min.
Dit is precies onze opzet!
Zelfstandiger
Berichten: 16
Lid geworden op: di 30 jul 2013, 15:27

Re: Lelystad Enkhuizen verbinding.

Bericht door Zelfstandiger »

Ronald schreef:
isadora schreef:Is één en ander een uitvloeisel van de "gezamenlijke brainstorm"-sessie, zoals beschreven in bijgaand artikel?
http://www.noordhollandsdagblad.nl/stad ... 621073.ece
Wat mij niet geheel duidelijk is naar aanleiding van deze "brainstormsessie" is of er alsnog overheden bereid zijn er geld in te stoppen. Bij de optie voor uitvoering binnen de concessie Lelystad was van de Gemeente Lelystad, Provincie Flevoland en Provincie Noord-Holland een bepaald bedrag nodig om de verbinding in de concessie te kunnen opnemen.
Als er alsnog subsidies verleend gaan worden, dan lijkt me het gaan wringen met de Wet Personenvervoer, want voor een rendabel bedrag wil Arriva natuurlijk ook wel rijden.
Als het een geheel particulier initiatief is (wat ik dus begrijp) dan moeten er inderdaad wel behoorlijk wat passagiers getrokken worden. De lijn lijkt mij nog het meest in trek voor toeristen, want aan beide zijden van de dijk zijn leuke attracties (Zuiderzeemuseum, boot Enkhuizen-Stavoren, stoomtram Hoorn-Medemblik, Aviodrome, Batavia). Als er aangesloten wordt op deze attracties (bijvoorbeeld combikaarten) kun je in de zomermaanden misschien best wel wat dagjesmensen trekken.
Dit is juist onze bedoeling!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Lelystad Enkhuizen verbinding.

Bericht door Vinny »

huibf schreef:Je krijgt dit nooit winstgevend... Een volle bus is amper winstgevend, of je moet dure kaartjes hebben.
Ov chipkaart zal je geen toestemming voor krijgen, evenals het halteren aan een halte.
De lokale vervoerders daar zullen tevens deze lijn niet gedogen.
Je krijgt ook geen plaats op 9292 etc...
Concessiegebonden openbaar vervoer is altijd tamelijk duur in Nederland. Het lijkt eenvoudig om daar als zelfstandige onder te kunnen zetten. Totdat je je realiseert dat je in Nederland woont en sowieso het grootste gedeelte van je omzet kunt aftikken aan de belastingdienst. Zeker als je bijvoorbeeld ook personeel in dienst neemt. Dat is echt schreeuwend duur hier ;)

Of de verbinding kans van slagen heeft kan ik zo niet beoordelen. Vroeger heeft er een uurdienst gereden tussen de steden die redelijk (met de nadruk op redelijk) liep. Opéénvolgende bezuigingen waardoor behoorlijke gaten in de dienstregeling vielen en het gebrek aan interesse voor de aanbestedende overheden (t.w. Noord-Holland en Flevoland) hebben de lijn uiteindelijk de das omgedaan. Puur economisch rendabel zal een vervoersdienst over deze dijk ook nooit worden - maar goed dat geldt voor 85% van het openbaar vervoer in Nederland.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Lelystad Enkhuizen verbinding.

Bericht door AppleMoose »

Is er dan niemand die serieuze vraagtekens bij dit verhaal zet?

Een particuliere busdienst opzetten is vrijwel onmogelijk door wet/regelgeving en concessies.
Hij zegt al sponsoren e.d. te hebben, maar kan verder geen info geven over de busdienst zelf, de exacte route en zelfs geen bedrijfsnaam, laatstaan een website, en zegt vooral nog "in gesprek" te zijn met mogelijke "partners".

Ik vind het ook vrij vreemd om "zomaar" op een forum, zonder echte info te geven, te vragen wat een redelijke prijs zou zijn voor zo'n verbinding.

Wanneer dit serieus zou zijn, zou je een onderzoek doen binnen je "consessiegebied", en niet aan wildvreemden uit "verre oorden" die hoogstwaarschijnlijk geen (vaste) klanten zullen worden.
Bovendien zou de "presentatie" wel gelikter mogen uitzien, zoals meer info (minimale eis), website, bedrijfsnaam, opzet en inhoudelijkere antwoorden dan "Klopt" en "Dat is precies onze opzet"

Bovendien is het "Zelfstandige" i.p.v. "ZelfstandigeR"

In mijn ogen is dit gewoon iemand die een stuk in de krant heeft gelezen en dacht, hier ga ik een leuke grap mee uithalen. :N
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Lelystad Enkhuizen verbinding.

Bericht door Vinny »

Ik vind dit een mooi "cowboy" verhaal. Ik mag dat wel. Mensen die hun nek boven hun maaiveld uitsteken om echt wat voor de maatschappij te betekenen. Maar zelfs als het echt is, dan geldt bovenstaande bedenking natuurlijk ook. Op papier ziet zoiets er altijd leuker uit dan in de praktijk.

Wie kent Lovers-Rail nog? :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Zelfstandiger
Berichten: 16
Lid geworden op: di 30 jul 2013, 15:27

Re: Lelystad Enkhuizen verbinding.

Bericht door Zelfstandiger »

Ronaldussen schreef:Is er dan niemand die serieuze vraagtekens bij dit verhaal zet?

Een particuliere busdienst opzetten is vrijwel onmogelijk door wet/regelgeving en concessies.
Hij zegt al sponsoren e.d. te hebben, maar kan verder geen info geven over de busdienst zelf, de exacte route en zelfs geen bedrijfsnaam, laatstaan een website, en zegt vooral nog "in gesprek" te zijn met mogelijke "partners".

Ik vind het ook vrij vreemd om "zomaar" op een forum, zonder echte info te geven, te vragen wat een redelijke prijs zou zijn voor zo'n verbinding.

Wanneer dit serieus zou zijn, zou je een onderzoek doen binnen je "consessiegebied", en niet aan wildvreemden uit "verre oorden" die hoogstwaarschijnlijk geen (vaste) klanten zullen worden.
Bovendien zou de "presentatie" wel gelikter mogen uitzien, zoals meer info (minimale eis), website, bedrijfsnaam, opzet en inhoudelijkere antwoorden dan "Klopt" en "Dat is precies onze opzet"

Bovendien is het "Zelfstandige" i.p.v. "ZelfstandigeR"
De info wil ik nl zolang mogelijk voor mezelf houden ...na het gesprek met de gemeente en provincies wil ik het openbaar maken. Weet natuurlijk niet of ik voor 100% toestemming krijg maar heb het perfecte bedrijfsplan. Daar bij heb ik zeer veel positieve reacties en toezeggingen van div bedrijven in Lelystad en Enkhuizen.
Laatst gewijzigd door Wubbo op wo 31 jul 2013, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote hersteld
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Lelystad Enkhuizen verbinding.

Bericht door AppleMoose »

Het perfecte bedrijfsplan bestaat niet.

Als je geen info kwijt wil, snap ik niet waarom je nu vragen stelt op dit forum.
Zonder info, kun je onmogelijk reële antwoorden verwachten op je vraag/vragen.
Had dan nog even gewacht tot na je gespreken met de provincies en gemeenten.

Bovenal blijft het vreemd dat je deze vragen stelt op een nationaal forum, waar relatief weinig mensen zitten die daadwerkelijk gebruik zullen maken van "jouw" verbinding.
Als jouw "perfecte bedrijfsplan" daadwerkelijk zo perfect is, dan had je al onderzoeken gedaan en het belangrijkste, dan had je al een financiële dekking gevonden, en dus ook al inzicht op de kosten en wat de ticketprijzen moeten zijn.
Jouw "perfecte bedrijfsplan" maakt jouw vragen op dit forum dus compleet overbodig.
Of jouw bedrijfsplan is niet zo perfect als dat je nu denkt, of je loopt een beetje interessant te doen, of het hele verhaal is uit je duim gezogen en zit je nu te verkneukelen om alle voorgaande, serieuze reacties.

Ik denk het laatste. Bovenal omdat je alles behalve een professionele indruk maakt.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Lelystad Enkhuizen verbinding.

Bericht door Ennes »

Zelfstandiger schreef:Maar wat is een redelijke prijs enkel/retour volgens jullie van Enkhuizen - Lelystad en v.v.
Vragen zomaar in de lucht op een forum, naar wat een redelijke prijsstelling is, en vervolgens stellen dat je het perfecte bedrijfsplan hebt, komt bij mij nu niet echt als solide over.

Zoals Ronaldussen ook al stelde dat "het perfecte bedrijfsplan" niet bestaat, zou er in een bedrijfsplan toch wel minimaal een verwachtte kosten-baten verhouding voor de langere termijn moeten staan.

Naar wat ik hier van TS heb gelezen, lijkt het mij toch meer luchtfietsen en droomdenken als een echt serieus ondernemersschap.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Lelystad Enkhuizen verbinding.

Bericht door Klaasje »

Standaard-ov-prijs is ongeveer 15 ct per kilometer. Kan je in een kwartier zelf uitvinden. Of dat een redelijke prijs is weet ik niet. Toeristen en dagjesmensen reizen vaak in groepen. Dan is de auto tegen zo'n prijsstelling al snel goedkoper, de prijs moet dus lager. Dat betekent minder opbrengsten waardoor je aan de kostenkant erg scherp moet gaan zitten. Dat betekent sowieso dat je geen chipapparatuur en toeters en bellen in de bus moet hebben.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Lelystad Enkhuizen verbinding.

Bericht door Mr-W »

je kunt ook mensen trekken door kwalitatief goede voertuigen te gebruiken,dus geen 2ehands lijnbussen van Womy maar
(semi) Touringcar kwaliteit.
Hij zit al aan de kostenkant te snijden door minibussen,ik zou ook taxibusjes gebruiken voor rustige uren.de loonkosten van die chauffeurs zijn lager.

Ik zie dit ook als een 'cowboyproject' zeker als ze alleen die lijndienst onderhouden, maar misschien is dit wel een touringcar/taxibedrijf wat wil uitbreiden naar het OV,zoals Noot die meedeed aan de concessie IJsselmond.
heb nog wel een voorstel voor een busje :mrgreen:
Afbeelding
http://www.truckscout24.nl/search/dut/d ... ice_type=1
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Lelystad Enkhuizen verbinding.

Bericht door Milco »

Sinds de berichten dat dit mogelijk onzin zou zijn, deze verbinding door een privaat bedrijf, zie ik helemaal geen reacties meer van Zelfstandiger... Toeval? :')
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Lelystad Enkhuizen verbinding.

Bericht door julsteren »

Mr-W schreef:Afbeelding
Mooi busje! :D
Laatst gewijzigd door Wubbo op wo 31 jul 2013, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Skinkie
Berichten: 122
Lid geworden op: di 05 apr 2011, 17:43

Re: Lelystad Enkhuizen verbinding.

Bericht door Skinkie »

Vergeet dat je tegenwoordig maar 1 dingetje hoeft te doen om in alle reisplanners te komen: mailtje sturen met je dienstregeling naar I&M en de ND-OV loketten. Als 9292 het niet wil oppakken, nemen de concurrenten zoals Bing, Nokia en Google het wel over.

Ik ben erg benieuwd naar je dienstregeling en halte gebruik. Misschien kunnen we dat eens voor je visualiseren in OpenTripPlanner Analyst. Weet je gelijk wat de impact is van jouw lijn op het OV in Nederland.
NintendoC
Berichten: 418
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Lelystad Enkhuizen verbinding.

Bericht door NintendoC »

Het idee voor een verbinding tussen Lelystad en Enkhuizen vind ik helemaal geen slecht idee. Alleen wordt het nu allemaal vaag door de niet zo handige opmerkingen van Zelfstandiger.

Als je een dergelijke verbinding gaat opzetten, zul je beter kunnen samenwerken met een vervoerder die in dat gebied rijdt.
Ik weet niet of dat Arriva of Connexxion is, maar ga eens met hen praten. Wie weet zijn hun wel geïnteresseerd in deze lijn, en willen ze je toelaten in je concessiegebied, mits je bijvoorbeeld een gedeelte van de winst aan hen geeft.

Wanneer je van dat soort firma's groen licht heb, en je hebt een goed ontwikkeld bedrijfsplan/marketingplan moet je met de provincie/gemeentes gaan praten om subsidie los te peuteren, omdat ik vrees dat de prijs voor een kaartje zonder subsidie te hoog zal zijn. Om subsidie te krijgen moet je de provincie/gemeentes wel wat bieden. Waarom zouden ze jou subsidie moeten geven? Je moet van regionaal belang zijn.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Lelystad Enkhuizen verbinding.

Bericht door AppleMoose »

Blijf vooral serieus ingaan op dit fantasieverhaal :pos:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Lelystad Enkhuizen verbinding.

Bericht door Vinny »

Winst? Lol. Er ligt een panklare buisinesscase voor die verbinding. Er moet acht ton (uit mijn hoofd) belastinggeld worden bijgepast om de verbinding rendabel te krijgen. Zelfstandiger zal dat wellicht voor zeven ton kunnen proberen, maar feit is dat de gemeenten Lelystad en Enkhuizen alsmede de provincies gewoon geen zin hebben om hier voor te betalen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
NintendoC
Berichten: 418
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Lelystad Enkhuizen verbinding.

Bericht door NintendoC »

Zelfstandiger heeft het in zijn bijdrage over 'sponsors'. Ik vraag mij af waarom je deze lijn zou willen sponsoren, maar advertenties verkopen kun je wel. Levert geen 7 ton op, maar een substantieel gedeelte zou je ermee kunnen ophalen.

De ticketprijs zou je iets hoger kunnen leggen dan regulier OV. Dit voorkomt kruisbesmettingen met het lokale OV in Lelystad en Enkhuizen, en (mits de prijs relatief inelastisch is) een hogere dekkingsgraad bewerkstelligen.

Waar je uitkomt qua subsidie? Geen idee, daar heeft Zelfstandiger zijn uitgewerkte bedrijfsplannen voor :P
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten