OVer je OV-Chipkaart #8

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door ODRAIL »

Tristan schreef:Herkenbaar. Omdat ik er nog altijd niet mee eens ben dat de sterabonnementen in oude vorm afgeschaft zijn, check ik in het gebied waar mijn oude sterabonnement geldig was NIET in. Ik reis ook af en toe met GVU lijn 11 en dan stap ik achter in zonder in te checken. Laatst kon dat een keer niet omdat de chauffeur de achterdeuren niet openzette, dus moest ik ook voorin instappen. Toen heb ik wel ingecheckt, maar ben doorgelopen naar achteren om daar vervolgens weer direct uit te checken. Een paar haltes later kwam er controle binnen en begonnen vooraan met controleren. Ondertussen, toen die controleurs in de bus dus al bezig waren, heb ik even heel gauw ingecheckt. Toen de controleurs bij mij aankwamen en hun plicht deden, was alles oké en wensten ze mij nog een fijne dag :P
Als je dit grapje eens probeerd bij de trams van de RET gaat het je niet lukken. De cico's worden dan namelijk net voor en tijdens de controle uitgezet.

En dan kun je niet meer inchecken en rij je zwart.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door Suus »

Tristan schreef:
Bee schreef:De conclusie van Tristan kan en mag niet getrokken worden aan de hand van zijn ervaring. Er kan wel geconcludeerd worden dat er wel eens iets mis gaat.
In 99 van 100 gevallen dat er iets mis gaat, is dat wel allemaal ten nadele van de reiziger. Slechts af en toe gaat er iets mis dat ten gunste van de reizigers is (bijvoorbeeld het niet werken van CiCo's gedurende de gehele reis).
Maar dat betekend niet dat de conclusie is dat restitutie automatisch verloopt met een bot.
Mr-W schreef:De manier van Tristan is gewoon zwartrijden/frauderen.
Ik declareer alleen als gegevens niet kloppen bijv verkeerde haltes of verwijtbare rituitval.
Was de kaart niet ingevoerd omdat het zwartrijden zo goed als onmogelijk zou maken?
Nee, de kaart was bedoeld om een ander tariefsysteem in te voeren. Het zwartrijden tegengaan was een neveneffect dat alleen bij metro en trein bereikt kan worden.
Het tegendeel is dus waar: vóór invoering van de ov-chipkaart reisde ik nooit zwart, kort na de invoering af en toe en sinds het afschaffen van de sterabonnementen regelmatig. Het werkt dus averechts ;)
Nu kan ik niet ontkennen dat jij een vrij bizarre constructie terecht bent gekomen m.b.t. de bus tussen Schoonhoven en Utrecht, maar dat je in de rest van Utrecht zwart reist is gewoon een verandering van de productvoorwaarden die je als consument nu maar hebt te accepteren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door webguy »

Je bent beter af door consumentenorganisaties, BRUs en ander overheden te gaan spammen dan te gaan zwartrijder. Dan ben je namelijk een consument die voor zichzelf opkomt, nu ben je een zwartrijder.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door Daniel »

Waar ik trouwens nog niemand over gehoord heb bij de abonnementen van Connexxion, maar wat ik nu in de productvoorwaarden zie is dat men stilletjes heeft doorgevoerd dat je abonnement geldig is tot de laatste halte in een zone i.p.v. tot de zonegrens zelf. Meestal maakt dat natuurlijk weinig uit, maar in sommige gevallen kan dat de reiziger behoorlijk wat geld schelen.
Zelf heb ik een tijdje gemerkt dat men dat deed als ik de bus van Amersfoort naar De Uithof nam, maar dat was nog op een stad-/streeksupplement en aannemelijk daardoor heb ik die allemaal na wat moeite gerestitueerd gekregen (zone 5042 had een punt over de A28 tot vlak voor Soesterberg, tot de zonegrens op het abonnement of tot de laatste halte in de zone scheelt hier dus zo'n 4 km!)

Wat betreft het verstrekken van chipkaarten gebeuren er trouwens ook wel aparte dingen: ontving onlangs de kaart voor de TrajectVrij proef en toen had ik ineens een extra voorletter gekregen :mrgreen: In alle eerdere communicatie stond er gewoon keurig "D.A." als voorletters, nu ineens "D.A.D." maar dan wel alleen op de brief en m'n pasfoto hebben ze er desondanks gewoon bij gevonden. Trouwens, er staan toch altijd voorletters op chipkaarten dacht ik? Want ik heb er nu eentje met "Dhr" in plaats daarvan...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door Mr-W »

Buurtbus ritje staat in mijn overzicht en klopt 100% ( €0,72 )
@huibf buurtbus laarbeek heeft een vaste ov-chipkaart lezer en ik heb geen dalkorting brabant maar wel leeftijdskorting.
haal Dalkorting er net niet uit.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door Vinny »

In 99 van 100 gevallen dat er iets mis gaat, is dat wel allemaal ten nadele van de reiziger. Slechts af en toe gaat er iets mis dat ten gunste van de reizigers is (bijvoorbeeld het niet werken van CiCo's gedurende de gehele reis).
Als je gewoon altijd keurig netjes in- en uitchekt en ook niet al te veel rare producten op je chipkaart zet gebeurt er eigenlijk nooit iets mis. Laatst had ik een gratis ritje Alkmaar-Bolsward omdat de CiCo het niet deed. En dat in de donderdagmiddagspits. Heeft me meer dan een tientje bespaard (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door Tristan »

Vinny schreef:Als je gewoon altijd keurig netjes in- en uitchekt en ook niet al te veel rare producten op je chipkaart zet gebeurt er eigenlijk nooit iets mis.
Vorige week zondag ben ik naar de Open Dag van Feyenoord gegaan en heb ik voor de verandering eens gewoon in- en uitgecheckt.

Eenmaal thuis aangekomen, ben ik gaan controleren of de gegevens wel klopten. Ik heb immers 0,0 vertrouwen in de ov-SHITkaart. Mijn wantrouwen blijkt terecht te zijn de geadministreerde in- en uitcheckhaltes kloppen wel, de afgeschreven bedragen kloppen niet:

Van Rotterdam Centraal naar Stadion Feyenoord kost € 1,57. Omdat ik binnen 35 minuten vanaf metrostation Beurs ben overgestapt hoorde deze reis mij (€ 1,57 - € 0,86) € 0,71 te kosten. Er is echter € 0,73 afgeschreven.
De terugweg van Stadion Feyenoord naar Eendrachtsplein hoorde € 1,42 te kosten, maar er is € 1,45 afgeschreven:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het gaat om minieme verschillen, waarbij de RET waarschijnlijk denkt dat bijna niemand er restitutie voor aan zal vragen. Maar de RET besodemieterd de boel dus wel :twisted:
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door Xanland »

Om even je post goed te maken, aangepaste dingen met doorstrepen of met(!) erachter:
Tristan schreef:Vorige week zondag ben ik naar de Open Dag van Feyenoord gegaan en heb ik voor de verandering eens gewoon in- en uitgecheckt.

Eenmaal thuis aangekomen, ben ik gaan controleren of de gegevens wel klopten. Ik heb immers 0,0 vertrouwen in de ov-SHITChipkaart. Mijn wantrouwen blijkt terecht te zijn de geadministreerde in- en uitcheckhaltes kloppen wel, de afgeschreven bedragen kloppen deels(!) niet:

Van Rotterdam Centraal naar Stadion Feyenoord kost € 1,57. Omdat ik binnen 35 minuten vanaf metrostation Beurs ben overgestapt hoorde deze reis mij (€ 1,57 - € 0,86) € 0,71 te kosten. Er is echter € 0,73 afgeschreven.
De terugweg van Stadion Feyenoord naar Eendrachtsplein hoorde € 1,42 te kosten, maar er is € 1,45 afgeschrevenkost € 1,45:
http://tristantest.clubs.nl/afbeeldinge ... fraude.jpg
http://tristantest.clubs.nl/afbeeldinge ... St+Fey.jpg
http://tristantest.clubs.nl/afbeeldinge ... Eeendr.jpg

Het gaat om minieme verschillen, waarbij de RET waarschijnlijk denkt dat bijna niemand er restitutie voor aan zal vragen. Maar de RET, en ik ook(!), besodemieterd de boel dus wel :twisted:
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door nvdw »

Die vijf cent maakt de RET waarschijnlijk over naar het GVU ter compensatie voor je trucs aldaar.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door Daniel »

Tristan schreef:Van Rotterdam Centraal naar Stadion Feyenoord kost € 1,57. Omdat ik binnen 35 minuten vanaf metrostation Beurs ben overgestapt hoorde deze reis mij (€ 1,57 - € 0,86) € 0,71 te kosten. Er is echter € 0,73 afgeschreven.
Dat zal een verwerkte omleiding zijn: lijn 23 rijdt momenteel wegens werkzaamheden een net wat langere route dan normaal.
De terugweg van Stadion Feyenoord naar Eendrachtsplein hoorde € 1,42 te kosten, maar er is € 1,45 afgeschreven:
Nee je kijkt verkeerd in de planner. De reis die € 1,42 kost krijg je als je van stadion Feyenoord naar metrostation Eendrachtsplein plant, maar dan laat de planner je al bij halte Museumpark uitstappen. Plan de reis naar Eendrachtsplein (op straatnaam i.p.v. metrostation) dan reis je één halte verder en dat kost dus precies 3 cent meer. Het afgeschreven bedrag klopt hier dus keurig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door Tristan »

Daniel schreef:
Tristan schreef:Van Rotterdam Centraal naar Stadion Feyenoord kost € 1,57. Omdat ik binnen 35 minuten vanaf metrostation Beurs ben overgestapt hoorde deze reis mij (€ 1,57 - € 0,86) € 0,71 te kosten. Er is echter € 0,73 afgeschreven.
Dat zal een verwerkte omleiding zijn: lijn 23 rijdt momenteel wegens werkzaamheden een net wat langere route dan normaal.
Normaal rijdt de 23 (en op wedstrijd- en evenementdagen ook de 12) via Weena, Stadhuis, Beurs en Churchillplein en nu idd via Kruisplein, Eendrachtsplein en Vasteland.
Het tarief van de reisplanner is gebaseerd op de nu geldende omleiding. Maar het zou natuurlijk wel kunnen dat de route niet is aangepast in het systeem van de RET, waardoor er dus teveel is afgeschreven, ook al is het maar 2 cent. Teveel = teveel.

GroenLinks Rotterdam heeft ook al ontdekt dat RET wel vaker sjoemelt met de tarieven (pagina 3 van dit document), dus vandaar dat ik ook zeer wantrouwend richting Rotterdams Ergste Trauma ben.

Daniel schreef:
De terugweg van Stadion Feyenoord naar Eendrachtsplein hoorde € 1,42 te kosten, maar er is € 1,45 afgeschreven:
Nee je kijkt verkeerd in de planner. De reis die € 1,42 kost krijg je als je van stadion Feyenoord naar metrostation Eendrachtsplein plant, maar dan laat de planner je al bij halte Museumpark uitstappen. Plan de reis naar Eendrachtsplein (op straatnaam i.p.v. metrostation) dan reis je één halte verder en dat kost dus precies 3 cent meer. Het afgeschreven bedrag klopt hier dus keurig.
Ik heb er nog eens naar gekeken en dit blijkt inderdaad zo te zijn, maar als ik in een reisplanner Van: Stadion Feyenoord; Naar: Metrostation Eendrachtsplein invoer en selecteer, zou ik er vanuit moeten mogen gaan dat de reisplanner ook deze reis laat zien en niet iets anders, want daar heb ik niet naar gevraagd. Je plant je reis naar de dichtstbijzijnde halte, niet op aankomsttijd.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door Aking »

Wel lafjes trouwens dat je, als je zo tegen die faalkaart van je bent, hem toch gebruikt...

Koop dan gewoon losse papieren kaartjes. Maar dat is dan zeker weer duurder/te duur en dan is dat faalding ineens wel goed?

Wees eens consequent man! :')
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door Tristan »

Aking schreef:Wel lafjes trouwens dat je, als je zo tegen die faalkaart van je bent, hem toch gebruikt...

Wees eens consequent man! :')
Prima, dan reis ik bij de RET voortaan ook zwart ;) :P
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door Daniel »

Tristan schreef:Normaal rijdt de 23 (en op wedstrijd- en evenementdagen ook de 12) via Weena, Stadhuis, Beurs en Churchillplein en nu idd via Kruisplein, Eendrachtsplein en Vasteland.
Het tarief van de reisplanner is gebaseerd op de nu geldende omleiding. Maar het zou natuurlijk wel kunnen dat de route niet is aangepast in het systeem van de RET, waardoor er dus teveel is afgeschreven, ook al is het maar 2 cent. Teveel = teveel.
Nou, het lijkt er dus juist niet volledig op aangepast te zijn in het reisadvies: de omleiding is net een stukje langer namelijk (je moet immers een rondje Nationale Nederlanden maken aangezien de tram Kruisplein - CS - Kruisplein rijdt).
Dat de extra afstand waar je voor betaalde daar ergens moet zitten kan je al zien aan dat een rit vanaf het Kruisplein naar stadion Feyenoord maar liefst 6 cent goedkoper is, als je echt voordelig had willen reizen had je dus beter even het Weena over kunnen steken. Da's te voet een stuk voordeliger dan met de tram kennelijk :mrgreen:
Ik heb er nog eens naar gekeken en dit blijkt inderdaad zo te zijn, maar als ik in een reisplanner Van: Stadion Feyenoord; Naar: Metrostation Eendrachtsplein invoer en selecteer, zou ik er vanuit moeten mogen gaan dat de reisplanner ook deze reis laat zien en niet iets anders, want daar heb ik niet naar gevraagd. Je plant je reis naar de dichtstbijzijnde halte, niet op aankomsttijd.
'tis wel een 9292 gebaseerde planner he :P Hoewel elke normale reiziger gewoon op halte Eendrachtsplein over zou stappen is het in afstand net iets korter om bij het Museumpark uit te stappen en de ingang van het metrostation aan de andere zijde van de Westblaak te nemen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door Mr-W »

Tristan schreef: Prima, dan reis ik bij de RET voortaan ook zwart ;) :P
En wat als je gepakt wordt bij het GVU of een andere vervoerder op zwart rijden betaal je dan een boete of laat je het tot een Rechtszaak komen en roep je de BOA's op om te getuigen ?

(volgens een taxichauffeur moeten agenten en BOA's op hun vrije dag komen getuigen, weet niet of het waar is want een taxichauffeur heeft over het algemeen geen rechten gestudeerd)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door Aking »

Tristan schreef:
Aking schreef:Wel lafjes trouwens dat je, als je zo tegen die faalkaart van je bent, hem toch gebruikt...

Wees eens consequent man! :')
Prima, dan reis ik bij de RET voortaan ook zwart ;) :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door Suus »

Bee schreef:Ik was gisteren nogal vergeetachtig en heb daardoor vergeten uit te checken na een ritje met de trein van het Bijlmerstation naar het Centraalstation. Tja, omdat het verschil van 8,60 toch een beetje te gortig is na 24 uur maar een declaratie ingediend via Mijn NS. Best een handig tooltje, je kiest een begin- en eindpunt en de periode waarin je hebt ingecheckt en het systeem berekent de kosten die je hebt gemaakt, de kosten die je had moeten maken en het verschil krijg je teruggestort op het ingevulde IBAN-nummer.
En maandag stond het geld alweer op de rekening. :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door dylanwild94 »

Aking schreef:
Tristan schreef:
Aking schreef:Wel lafjes trouwens dat je, als je zo tegen die faalkaart van je bent, hem toch gebruikt...

Wees eens consequent man! :')
Prima, dan reis ik bij de RET voortaan ook zwart ;) :P
Afbeelding
als je niet met de ov-chipkaart wil reizen best betaal je kaartje €3,50 of gaat zwart reizen met het risico dat je mooi €37 + de ritprijs mag betalen. ik weet niet wat goedkoper is volgens mij gewoon netjes in-uitchecken en goed op de reisplanner letten al je echt z'n azijnzeikerd ben en op de cent vervoersbedrijven gaat afzeiken.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door Vinny »

Mr-W schreef:
Tristan schreef: Prima, dan reis ik bij de RET voortaan ook zwart ;) :P
En wat als je gepakt wordt bij het GVU of een andere vervoerder op zwart rijden betaal je dan een boete of laat je het tot een Rechtszaak komen en roep je de BOA's op om te getuigen ?

(volgens een taxichauffeur moeten agenten en BOA's op hun vrije dag komen getuigen, weet niet of het waar is want een taxichauffeur heeft over het algemeen geen rechten gestudeerd)
Geldt dat niet voor iedereen? Ik weet dat politieagenten ook in hun vrije tijd moeten getuigen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door nvdw »

dylanwild94 schreef:ik weet niet wat goedkoper is volgens mij gewoon netjes in-uitchecken en goed op de reisplanner letten al je echt z'n azijnzeikerd ben en op de cent vervoersbedrijven gaat afzeiken.
Hohoho: wat dat betreft heeft Tristan wel een punt. Als ik in een winkel voor iets dat voor 1,50 in de schappen lag aan de kassa 1,75 blijk te moeten betalen, dan heb ik ook alle recht om daar wat van te zeggen. Wat dat betreft is het systeem achter de OV-chipkaart een beetje hypocriet: wel de reiziger tot de meter nauwkeurig afrekenen maar vervolgens zelf heel slordig zijn in het registreren van de juiste haltes.

Wat betreft die situatie rond lijn 195: helemaal eens dat dat naar de vaste reizigers toe niet chique is. Maar zoals hier al eerder gezegd: dat is meer de schuld van de provincies die eilandjes van hun concessies maken. Ik zou ook veel liever zien dat het streekvervoer teruggaat naar een nationaal tariefsysteem. Dan heeft de reiziger niets meer te maken met regionale reisproducten en dus ook niet met een eventuele veelvoud van vervoerders op één en hetzelfde traject en krijgen al die vervoerders toch hun centen naar prestatie. Maar dat is eerder een systeemdiscussie die al veertig keer is gevoerd.

Dat geouwehoer van niet willen betalen voor je stadsritje bij het GVU vind ik dan weer treurigheid ten top. Als 'vroeger' het ijkpunt is voor wat je wel of niet wenst te betalen, waarom dan niet 1975 als ijkpunt nemen? Toen betaalde je ook apart voor je ritje Westnederland en je ritje G(E)VU. En het geld gaat naar de goede zaak: het kostendekkend maken van het stads- en streekvervoer. Niet willen betalen? Ook prima. De eisen die de overheid aan de kostendekkingsgraad stelt, liggen gewoon vast dus als het niet via de inkomsten kan, dan wordt het eenvoudigweg schrappen in de dienstverlening. Ook goed.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door Daniel »

nvdw schreef:Wat betreft die situatie rond lijn 195: helemaal eens dat dat naar de vaste reizigers toe niet chique is. Maar zoals hier al eerder gezegd: dat is meer de schuld van de provincies die eilandjes van hun concessies maken
Nouja, eerder de schuld van Connexxion die deze lijn expliciet uitsluit van het geldigheidsgebied van hun RegioVrij abonnement. Het is nog tot daar aan toe dat beide vervoerders alleen hun eigen producten hanteren op deze lijn, maar Connexxion maakt het dus helemaal bont door zelfs z'n eigen abonnement hier niet te accepteren in z'n eigen bussen!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door Tristan »

dylanwild94 schreef:ik weet niet wat goedkoper is volgens mij gewoon netjes in-uitchecken en goed op de reisplanner letten al je echt z'n azijnzeikerd ben en op de cent vervoersbedrijven gaat afzeiken.
Zelfs als ik iedere keer dat ik bij GVU zwart reis een boete krijg, ben ik nog altijd goedkoper uit dan als ik AL mijn reizen (zowel woon-werk als privé) met Altijd Korting zou reizen.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door nvdw »

Ja, dat zal best kloppen. Waarom reis je eigenlijk niet altijd zwart?
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door Tristan »

nvdw schreef:Ja, dat zal best kloppen. Waarom reis je eigenlijk niet altijd zwart?
Omdat ik WEL bereid ben om te betalen voor het OV. Als de sterabonnementen, bij voorkeur de papieren zichtkaarten, niet waren afgeschaft, had ik een sterabonnement aangeschaft en bestond er voor mij GÉÉN probleem op Connexxionlijn 195/295 of GVU-lijn 11 en had ik dus niet deze capriolen hoeven uit te halen.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door nvdw »

Nee, dat ben je niet. De spelregels zijn veranderd en jij wilt niet volgens die regels spelen. Het stadsritje dat je voorheen cadeau kreeg kost nu geld.

Degene die echter het meest betaalt van jouw reiskosten is de gemeenschap. Moet die ook maar ophouden met geld over de brug te komen om de tekorten aan te vullen?
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten