Treinen rijden in Houten over nieuw spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Treinen rijden in Houten over nieuw spoor

Bericht door Wubbo »

Treinen rijden in Houten over nieuw spoor
maandag 17 november 2008

HOUTEN - Na een weekeinde zonder treinverkeer van en naar Houten, rijden vanaf vandaag de treinen richting Den Bosch over de nieuwe westelijke spoorbaan. Het afgelopen weekeinde zijn zo’n 250 medewerkers van spoorbeheerder ProRail in de weer geweest om de klus te klaren.
Ter hoogte van de Fortweg en het Amsterdam-Rijnkanaal is de nieuwe lijn aangesloten op het bestaande traject tussen Utrecht en Den Bosch. Verder is het oude spoor afgebroken, zijn de bovenleidingen verwijderd en is het tijdelijke perron in Houten gesloopt en weer opgebouwd op een nieuwe plek.

De volgende fase in de spoorverdubbeling in Houten breekt nu aan: de aanleg van nog een nieuw spoor naar Den Bosch, op de plek waar tot dit weekeinde de oude lag. Eerste klus is dat 23 heipalen in de komende weken de grond in moeten, voor de nieuwe bovenleiding. Dat werk zal omwille van de veiligheid ’s gefaseerd nachts moeten plaatsvinden. In totaal is ProRail er acht nachten mee bezig.

Dit nieuwe ‘westelijke binnenspoor’ zal in maart 2009 klaar zijn. Dan rijden er tijdelijk de treinen naar Utrecht overheen. Maar als medio 2010 de spoorverdubbeling in Houten een feit is, rijden over het westelijke binnenspoor de stoptreinen naar Den Bosch en over het buitenspoor razen de intercity’s.

Bron: Algemeen Dagblad
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Treinen rijden in Houten over nieuw spoor

Bericht door Aking »

Wubbo schreef:Het afgelopen weekeinde zijn zo’n 250 medewerkers van spoorbeheerder ProRail in de weer geweest om de klus te klaren.
Sinds wanneer doen ze dat zelf? :shock: :P
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Treinen rijden in Houten over nieuw spoor

Bericht door Daan »

Godzijdank doen ze het niet zelf... :lol:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Treinen rijden in Houten over nieuw spoor

Bericht door Vinny »

Vroeger waren het allemaal NS'ers. Tegenwoordig zijn de monteurs en uitvoerders ondergebracht bij de diverse aannemers.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Treinen rijden in Houten over nieuw spoor

Bericht door Aking »

Dat weet ik, daarom zei ik het ook... vroeger was alles NS, maar Prorail heeft volgens mij nooit eigen mensen gehad qua onderhoud enzo (en dan heb ik het niet over de facilitaire dienst die het gebouwenonderhoud doet)


Anderzijds... je hebt wel heel weinig gepost t weekend.... :roll: :P
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 129 gasten