OVer Missers in de Reisinformatie #30

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door VIRM »

Klaasje schreef:Als je weet hoe het werkt is die overstap prima binnen drie minuten te maken. Als je niet zo bekend of snel bent is het inderdaad te kort.
De meeste niet-frequente reizigers weten dat dus niet.
Op het station voor Sloterdijk, Lelylaan, kun je dus gewoon overstappen van spoor 2 naar spoor 2. Dus waarom laat NS de reisplanner zo moeilijk doen en mensen die de layout van Sloterdijk niet weten nodeloos de aansluiting missen?

Inmiddels maar de NS een berichtje op Facebook gestuurd, want het via de reguliere klantenservice doen heeft toch helemaal geen zin.
Beul van de blindegeleidelijn
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Gekko123 »

Vandaag viel mij op dat de reisinformatie op station Zwolle niet helemaal correct was voor de extra intercity's naar Amersfoort. Door werkzaamheden tussen Almere en Lelystad reden de intercity's naar Den Haag Centraal naar Amersfoort en vanaf daar door naar Amsterdam en Enkhuizen (tenzij de s140 rijd). Op de borden en op de trein stond aangegeven dat Amersfoort de einbestemming was van de treinen, terwijl er telkens 3 op de 4 treinen door rijden naar Amsterdam Centraal. Gezien de grote groep mensen die normaal gesproken te Lelystad overstapt op de s2600 had ik het netjes gevonden als ze op de borden en op de trein neer hadden gezet dat die door zou rijden naar Amsterdam Centraal.

Verder viel mij het op dat alle DRIP's in de provincie Utrecht het niet deden: ze toonden allemaal "geen reisinformatie beschikbaar". Gisteren deden ze het nog wel normaal en ook de app werkte gewoon nog. Dus wat nou de reden is, ik heb geen idee.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Daniel »

Aannemelijk ging het in Zwolle fout doordat er twee series aan elkaar geknoopt zijn die nog wel onder hun eigen nummers reden. In Leiden kwam ik namelijk juist weer een andere variant tegen, namelijk deze in de blauwe balkjes...
"17.17 IC Leeuwarden rijdt niet"
"17.17 IC Drienerlo"

En inderdaad, in de AV was te zien dat de serie s1600 / s11600 onder z'n eigen nummers was doorgetrokken naar Den Haag Centraal.
Een soortgelijke eerder vandaag in Uitgeest werkte wat verwarrender aangezien daar op spoor 4 "16.02 IC Haarlem rijdt niet" stond, terwijl de omgeleide IC die in dat pad rijdt vanaf een ander spoor vertrok, waardoor "16.02 IC Nijmegen" juist weer alleen op de TBP van spoor 3 stond. Kwestie van goed opletten dus welke melding waarbij hoort, ook al omdat op de TB7 op dit station werkelijke elke trein voorzien was van een blauw balkje met een opmerking :P

De grootste blunder beging echter de omroep op Amsterdam Centraal met deze omroep: "De Intercity naar Amsterdam Sloterdijk, Haarlem, Beverwijk, Uitgeest, Alkmaar en Den Helder van 15.15 uur vertrekt over ongeveer 10 minuten van spoor 7B, deze intercity rijdt via een andere route"
Als argeloze reiziger zou ik hier iets verwachten als dat deze trein niet via Haarlem rijdt (die route wordt omgeroepen, maar hij is anders), maarja, dat is dus juist de alternatieve route...

Rare gewaarwording trouwens om in Amersfoort op spoor 1 de IC naar Leeuwarden van 18.37 uur te zien staan, en op spoor 2 de IC naar Groningen van 18.37 uur... maar die klopte vandaag dus gewoon.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Meltrain »

TEC heeft eindelijk een nieuwe lijnennetkaart van Charleroi onl;ine gezet, met ook de uitbreidingen van het "metro"net. :D
Bij de eindpunten staan de goede lijnnummers (behalve dat M4 ineens ook naar Gossellies gaat), maar langs de lijn zelf staan nog steeds de oude lijnnummers geschreven (54, 55, 88, 89 en spitslijn 84).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Suus »

Een van de lijnen naar Anderlues zou ingekort worden inderdaad, maar besloten is dat niet te doen en de bestaande frequentie in ere te houden :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Meltrain »

Vanmiddag zag ik in Ridderkerk een Wright met "11 Zwijndrecht Nederhoven".
Maar lijn 11 gaat toch gewoon naar Dordrecht? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Daniel »

Vanmorgen was er even sprake van dat de t516 maar tot Amersfoort zou rijden door een seinstoring, maar al voor vertrektijd werd bekend dat ´ie alsnog verder zou gaan naar Rotterdam. Iets wat op bijzondere wijze op de AV verscheen: toen ik vlak voor ik van huis ging even keek stond daarop...
6.56 IC Rotterdam Centraal
via Utrecht C., Gouda en Alexander
Rijdt door naar Rotterdam C.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door koekje »

En er is weer een update geweest.... Voorheen stond er netjes Rijkerswoerd, nu gaat de stadsbus naar "Arnhem via CS".

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Daniel »

Bekend probleem bij Connexxion, Utrechtse stadslijnen gaan in hun app vaak ook in beide richtingen naar Utrecht. Praktisch voor de reiziger maar niet heus, want tja, welke bus gaat nou waarheen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Suus »

Vanochtend een bug gemeld met de ritstaten in de nieuwste versie van de NS Reisplanner-app op de iPhone, ondertussen al bericht terug gekregen dat er navraag wordt gedaan naar de oorzaak :)

Je kan in de iPhone-app nu de volledige route van de trein opvragen inclusief aankomst- en vertrektijden, maar als de bijsturing iets aan de route van de trein veranderd dan wordt de volledige route grijs. Als voorbeeld de t3029 vanochtend, die niet verder zou rijden dan Arnhem :)
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Srananbloke »

koekje schreef:En er is weer een update geweest.... Voorheen stond er netjes Rijkerswoerd, nu gaat de stadsbus naar "Arnhem via CS".
Staat ook op de DRIS-displays. Levert een vreemd overzicht op bij haltes als Willemsplein en Velperplein waarbij er meerdere keren onder elkaar 'Arnhem CS' en/of 'Arnhem via CS' staat aangegeven. :S
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Milco »

NS kent de afkorting voor Almere Poort nog niet zo blijkt, want door de storing tussen Weesp en Naarden-Bussum rijden daar geen sprinters. Reizigers kunnen omreizen via Almere Parkwijk... Dit staat zo in het verstoringenblok en ook op Teletekst: http://nos.nl/teletekst/#751_01 :roll:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Daniel »

Binnen 5 minuten na je post las de teletekst-beheerder kennelijk dit topic op OVNL, d'r staat nu wel Almere Poort namelijk (laatst bijgewerkt om 21.19 uur)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Geert »

Het staat er nu zelfs allebei in: http://www.rijdendetreinen.nl/storingen ... c-schiphol
Tussen Weesp en Naarden-Bussum rijden geen Sprinters door een seinstoring.
(...)
Reizigers tussen Weesp en Naarden-Bussum kunnen omreizen via Parkwijk.
Reizigers tussen Weesp en Naarden-Bussum kunnen omreizen via Poort.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Wubbo »

Vanochtend bij de een kwartier vertraagde trein uit Utrecht naar Amersfoort Schothorst: "Later vertrek door grote vertraging". Was ie bij een kleine vertraging niet later vertrokken dan?
Vanmiddag bij de 5 minuten vertraagde trein uit Utrecht naar Enschede: "Rijdt niet verder dan Drienerlo +5". Ik ben vrij goed in rekenen, maar uit deze som kom ik niet...
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Gekko123 »

Vandaag stond er bij een kwartier vertraagde s3500 naar Schiphol te 's-Hertogenbosch op de borden:
Later vertrek ivm verstoring elders.

Keek ik vervolgens op mijn telefoon: niks geen verstoring op het traject van deze trein.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door webguy »

Was er niet een seinstoring bij Schiphol?
Zo'n reden kan je maar een keer koppelen aan een trein, eventueel later wissen maar dat moet maar net bedacht worden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Daniel »

Maar waarom koppelt men dan überhaupt "grote vertraging" als reden voor een later vertrek aan een trein...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Geert »

Is het invoeren van een oorzaak verplicht vanaf een bepaald aantal minuten vertraging?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door webguy »

Volgens mij wordt er na x minuten vertraging inderdaad om gevraagd. Krijg je eens te horen waarom, is het nog niet goed ;) Ik snap wat je bedoelt, maar het is niet perse "fout" of verwarrend, het is alleen teveel informatie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Geert »

Eigenlijk is 'grote vertraging' ook niet echt een oorzaak natuurlijk (meer een gevolg van..), maar ik kan me voorstellen dat niet altijd bekend is wat nou echt de oorzaak was van een grote vertraging...
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Somoht »

Afbeelding

Bij 9292 hebben ze lopen slapen.. Pas om 10:51 kwam er een melding over de uitgedunde dienstregeling. Daarvoor helemaal niks..
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door webguy »

Een van de schermen van de CHA in Utrecht (dat grote bord) was uitgevallen vandaag.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door fogeltje »

Utrecht IC 10:58 naar Schiphol staat met +5 op CTA en werd ook omgeroepen als zijnde vertraagd maar hij vertrekt gewoon op tijd.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Daniel »

De s11700 stond weereens achterstevoren op de TBPs in Amersfoort: A-zijde Den Haag en B-zijde Rotterdam terwijl het Rtd-deel vooraan zit wat de A-zijde is.

Verder was op het middelste scherm nog te zien dat de treinen van 22.10 en 22.26 naar Utrecht door diverse oorzaken niet reden. Vooral een apart gezicht dat die meldingen nog gewoon versprongen terwijl het scherm zelf dus op gisteravond was blijven hangen.

Edit: Originaliteitsprijs gaat naar OBIS stel 4220. Toont keurig dat dit de IC naar Rotterdam is, maar ook aansluiting op IC van 11.22 naar Rotterdam. Dat is dus dezelfde trein :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten