Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Nouja, die lijn zou op dit moment die route moeten rijden. Beetje vaag alleen dat 'ie volgens de wijzigingspagina van CXX/GVU/VoorU per 13-7 naar Busstation West zou gaan maar dat hij volgens de dienstregeling op connexxion.nl nog tot 31-8 naar Busstation Noord rijdt. Iemand deze lijn recent gezien toevallig?
Zelf gereden van de week, je rijdt met de 261 gewoon naar Busstation Noord (eerste halte die vrij is laat je de mensen uitstappen).
Het enige (kleine) nadeel van de routevoering van lijn 206 is de volgende: richting CS doet de lijn geen andere haltes aan dan andere lijnen. Het is hierdoor een lijn die bij bussen- of personeelstekort vrij gemakkelijk is op te heffen, zonder dat reizigers er echt last van hebben.
Bovenstaande gebeurde vaak met lijn 211 Utrecht CS - Rijnsweerd Noord. Te weinig bussen? Dan maar niet rijden. Nu BRU een speciale unieke 211-halte heeft gecreeerd aan de Archimedeslaan is GVU moreel verplicht de lijn 211 wel te laten rijden. Anders staan reizigers een uur duimen te draaien.
Bovenstaande leek mij in eerste instantie ook onzin, tot ik er van iemand over hoorde en terecht moest vaststellen dat ik lijn 211 nooit meer heb zien uitvallen sinds de extra halte Archimedeslaan is toegevoegd.
Wat dan aangaand zou het dus handiger zijn een extra halte te maken richting CS, op de Van Hoornekade en zo mogelijk op de Royaards van de Hamkade.
wouter15 schreef:Weet iemand waar het zuidelijke deel van lijn 7 per 1 september gaat stoppen? Het BRU heeft het namelijk over dat het zuidelijke deel naar busstation West verhuist en dat lijn 7 naar Busstation Zuid gaat. Deze dingen heb ik gebaseerd op het document onder OV in 2013 op de website van BRU.
Het zuidelijke deel gaat van/naar busstation Oost, volgens Connexxion.nl
wouter15 schreef:Weet iemand waar het zuidelijke deel van lijn 7 per 1 september gaat stoppen? Het BRU heeft het namelijk over dat het zuidelijke deel naar busstation West verhuist en dat lijn 7 naar Busstation Zuid gaat. Deze dingen heb ik gebaseerd op het document onder OV in 2013 op de website van BRU.
Het zuidelijke deel gaat van/naar busstation Oost, volgens Connexxion.nl
en waar ligt busstation oost dan? Ik dacht namelij dat ze naar Zuid gingen verhuizen.
Op dat kaartje is te zien dat de rijbaan langs de oostkant van het stadsbusstation busstation noord tweerichtingsverkeer wordt, zodat de westkant afgesloten kan worden. Dan is dat doorsteekje dus ook niet meer nodig.
Ik ben al sinds het begin van de zomerdienst niet meer aan die kant van het station geweest, maar de laatste keer dat ik daar was leek het er sterk op dat de rijbaan tussen Busstation Oost en het Smakkelaarsveld op de plek van de voormalige trambaan komt te liggen. Op zich ook logisch omdat je anders wel heel dicht op de sloopwerkzaamheden bij het huidige Busstation Noord zou rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ik denk het busstation op via het Moreelsepark en via het Smakkelaarsveld terug richting het centrum. Dus eigenlijk zoals de 120 tot nu toe deed (doet?), maar dan andersom.
Het zal ongetwijfeld een zooitje worden daar, bij sommige lijnen heb ik vraagtekens waarom deze niet gecombineerd worden zoals 74 en 77 richting Nieuwegein, gezien de lage frequentie van deze lijnen (max 10x per uur gezamenlijk) moet dit makkelijk af te lossen zijn op 1 halte, hierdoor ontstaat er toch net wat meer ruimte.
In die indeling van het busstation is het inderdaad wel apart dat men soms heel veel lijnen op de middenperrons gecombineerd heeft, terwijl de zijperrons veel minder druk gebruikt worden. Al is voor de combinatie 5/8/138 wel weer wat te zeggen natuurlijk.
Aan de andere kant van het station trouwens ook wel opmerkelijk dat sommige lijnen op Busstation West twee keer verplaatst worden, je zou zeggen dat je de indeling vanaf 2 september ook al met ingang van de zomerdienst mogelijk was geweest zodat de lijnen die daar blijven niet weer verplaatst worden (zoals met lijn 24 gebeurt). Was zelfs klantvriendelijker geweest gezien je dan 377 op de ´s zomers niet gebruikte halte van 18 had kunnen zetten en 374 op de halte waar nu 377 staat. De 374 staat immers wel heel erg in een uithoek van Busstation West momenteel.
En wat ik gisteren tijdens het maken van de SVG-versie voor de wiki nog opmerkte: men heeft aardig geblunderd met de nachtlijnen naar het westen... voor beide staan nog de oude lijnnummers op de plattegrond die notabene al per december vorig jaar gewijzigd waren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ik vind het sowieso opmerkelijk dat de lijnen 402 en 407 tot het BRU behoren, aangezien die lijnen overdag bij de concessie Provincie Utrecht horen. :?
Van lijn 420 begrijp ik het beter en de overige lijnen (incl. 495) blijven ook geheel binnen het BRU.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
terwijl Qbuzz eindelijk wat gaat doen aan de vele verschillende lijnnummers tussen Utrecht Centraal en Galgenwaard, komt Connexxion nog even doodleuk met een lijn 213 erbij.
matje82 schreef:terwijl Qbuzz eindelijk wat gaat doen aan de vele verschillende lijnnummers tussen Utrecht Centraal en Galgenwaard, komt Connexxion nog even doodleuk met een lijn 213 erbij.
Dat vond ik dus ook al belachelijk, en het grappige is nog dat dit alleen tijdens de spits is. Daarbuiten is het gewoon weer lijn 13. Echt super vaag.
Heb me daar bij het GVU wel vaker over verbaasd. Al die verschillende lijnnummers. Neem bijvoorbeeld lijn 16 en 17 die een paar ritten in Maarssen rijden. Maar nu ook weer lijn 206.
Ik gebruik zelf vaak lijn 52 en het is bij iedereen bekend dat de helft van de ritten in de spits naar Amersfoort gaan en de andere helft tot Zeist, hiervoor is ook nooit een apart lijnnummer bedacht.
206 is nog logisch als spitsvariant, die noemen ze bij lijn 52 immers ook 252 Bij 13 en 213 gaat het echter om twee lijnen met hetzelfde begin- en eindpunt en dezelfde route die bij dezelfde haltes stoppen.
Die lijn 16 en 17 zijn inderdaad wel aparte gevallen, maar ben steeds net op het verkeerde moment in Maarssen om die eens vast te leggen (een van die lijnen heeft ook een rit aan het eind van de zaterdagmiddag, verder rijden ze alleen heel laat op de avond)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
matje82 schreef:Heb me daar bij het GVU wel vaker over verbaasd. Al die verschillende lijnnummers. Neem bijvoorbeeld lijn 16 en 17 die een paar ritten in Maarssen rijden. Maar nu ook weer lijn 206.
Ik gebruik zelf vaak lijn 52 en het is bij iedereen bekend dat de helft van de ritten in de spits naar Amersfoort gaan en de andere helft tot Zeist, hiervoor is ook nooit een apart lijnnummer bedacht.
Men kan het allemaal heel erg duidelijk maken door de korte ritten van de 206 geen 206 te noemen maar 6K.
K is gewoon kort traject, terwijl 206 echt als een andere lijn lijkt!
reisthijs schreef:Met de S wek je de indruk dat die bus haltes overslaat waar de gewone 6 wel stopt. En dat is nou ook weer niet de bedoeling.
Al zou dat wel ideaal zijn om snel mensen naar Nijenoord te vervoeren
Lijn 16 en 17 zijn destijds ingevoerd om verwarring over de eindbestemming te voorkomen, tevens ook als bezuinigingsmaatregel omdat er wel veel ritten naar Utrecht gingen :?
lint41 schreef:Ik ben alleen nog benieuwd waar lijn 6, 28 en vooral 11 gaan keren in de nieuwe opzet, een rondje busstation lijkt me namelijk niet erg praktisch.
Deze lijnen moeten inderdaad het rondje Moreelsepark rijden om bij de vertrekhalte te komen.