Mag ik even kwijt #140

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door webguy »

Anders ga je volgende week op vakantie en brandt vandaag de aankomst hal af:
Afbeelding
Ze hebben een week, dus komt vast wel goed. En anders even Apeldoorn/Unive bellen.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door Justin »

mb90 schreef:En wat ben ik blij dat ik de schoolbel nooit meer hoor. :mrgreen: (tenminste niet voor mijzelf)
Nou anders ik wel. Heb leuke tijd gehad op de middelbare school, maar zou het absoluut niet over willen doen.

Heb heel soms wel eens dromen (lees: nachtmerries) dat ik weer op de middelbare school zit, en toetsen/examens moet maken, met de kennis die ik nu heb, en grandioos zak...

Wat het betekent volgens deze pagina:
MH schreef:What it Means: Are you a perfectionist? If this is a recurring dream (or nightmare), chances are you live in fear of messing up even things you’re well prepared for, suggests Wallace. If you dream about flunking an exam you’ve already passed, this could reflect worries about performance, not actual competence, Schredl adds.
Ik weet niet hoe het met anderen zit, maar ik vind mijn eigen dromen een erg mooie reflectie hoe ik in elkaar steek, en hoe ik denk enz. :).

Tja, webguy, ga je nog binnenkort naar Afrika weer :)?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door ODRAIL »

Mijn schooltijd was ook wel een fijne tijd.

Maar als ik de kans kreeg zou ik sommige dingen / jaren wel over willen doen. Doordat er in de jaren '90 van de vorige eeuw er een aantal zaken zijn veranderd in het onderwijssysteem heb ik bijvoorbeeld geen middelbaar onderwijs diploma kunnen halen.

Achteraf gezien best wel jammer :? :cry: .
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6032
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door AppleMoose »

JWM schreef:Sommige mensen doen ook echt alles voor een OV-studentenkaart :N
:mrgreen: :mrgreen:

De HAN gebruikt geen schoolbel gelukkig :D Helaas zal ik die wel vaak horen tijdens mijn stages. Sterker nog, als het mee zit (of tegen, ligt er maar aan hoe je het bekijkt :mrgreen: ), zal ik tot aan mijn pensioen zo'n bel moeten horen... :')

Ik heb het alleen op mijn laatste mbo-opleiding prettig gevonden. Enkel vanwege mijn erg leuke klas en paar leuke docenten! De school zelf was 10x waardeloos... :N
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door JWM »

Leraar in het middelbaar onderwijs? Waar begin je aan :lol:
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door BrengMe »

Tsja, ik heb nog een tijdje te gaan voordat ik die bel niet meer hoor. Ik zit pas in het 3e van de 6 jaar. Ik doe VWO, en het gaat tot nu toe erg goed. Ik heb nog nooit een onvoldoende gehad. *O*
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6032
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door AppleMoose »

@JWM: Dat vraag ik me ook af. :')
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door JWM »

Je zal er vast een goede reden voor hebben. Ik kijk nou niet echt met warme gevoelens terug op mijn middelbare schooltijd dus ben blij dat ik daar nooit meer een voet binnen hoef te zetten. In iedergeval veel succes en sterkte :mrgreen:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door Geert »

webguy schreef:Anders ga je volgende week op vakantie en brandt vandaag de aankomst hal af:
http://bin.snmmd.nl/m/m1mx4exa6i1y_std640.jpg
Ze hebben een week, dus komt vast wel goed. En anders even Apeldoorn/Unive bellen.
Zag vanmorgen de foto's op Twitter staan, best heftig. Ik ben ook wel eens op Nairobi geland en vond het een redelijk chaotisch vliegveld. Op de website van de BBC las ik dat het minstens een uur duurde voordat de brandweer arriveerde. Niet zo gek dat de hele aankomsthal dan afbrandt...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door webguy »

Het was een afschuwelijk terminal, maar ik ben benieuwd wat ze volgende week gaan bedenken.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6032
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door AppleMoose »

JWM schreef:Je zal er vast een goede reden voor hebben. Ik kijk nou niet echt met warme gevoelens terug op mijn middelbare schooltijd dus ben blij dat ik daar nooit meer een voet binnen hoef te zetten. In iedergeval veel succes en sterkte :mrgreen:
Nou, het klinkt misschien gek, maar ik heb de middelbare school ook vreselijk gevonden...
En dan druk ik mij nog zeer zachtjes uit...
Dus ik ben ook wel benieuwd hoe het mij gaat bevallen op de middelbare school.

Het lesgeven vind ik sowieso leuk, dat heb ik al ontdekt tijdens stages van mijn vorige opleiding. (3x stage gelopen in het speciaal onderwijs, ook niet de gemakkelijkste doelgroep).
Als leraar zal het toch anders zijn, dan wanneer je als leerling daar zit. Maar er zullen zeker situaties voorkomen die nogal confronterend zullen zijn, en momenten uit die tijd naar boven zullen halen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door microshit »

JWM schreef:Leraar in het middelbaar onderwijs? Waar begin je aan :lol:
Mooi vak :)
* doet lerarenopleiding biologie *
Eerste stage gehad op het MBO, dat dus nevernooit meer, volgend jaar lekker brugklassen en een tweede klas TL en KBL
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door Meltrain »

Justin schreef: Heb heel soms wel eens dromen (lees: nachtmerries) dat ik weer op de middelbare school zit, en toetsen/examens moet maken, met de kennis die ik nu heb, en grandioos zak...
Haha, dat heb ik ook wel eens. En dan vooral met vakken die ik zelf nooit gedaan heb zoals Frans 2. :P
T/m 2009 waren Frans 1 en Duits 1 verplicht op het VWO en zaten Frans 2 en Duits 2 in het profiel C&M of kon je die als vrije deelvak nemen.
BrengMe schreef:Tsja, ik heb nog een tijdje te gaan voordat ik die bel niet meer hoor. Ik zit pas in het 3e van de 6 jaar. Ik doe VWO, en het gaat tot nu toe erg goed. Ik heb nog nooit een onvoldoende gehad. *O*
Ik heb op de middelbare school wel eens onvoldoendes gehaald (en nu op de universiteit nog vaker :X ), maar ik heb slechts één keer een onvoldoende op mijn rapport gehad: dat was in de derde voor tekenen. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6032
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door AppleMoose »

microshit schreef:
JWM schreef:Leraar in het middelbaar onderwijs? Waar begin je aan :lol:
Mooi vak :)
* doet lerarenopleiding biologie *
Eerste stage gehad op het MBO, dat dus nevernooit meer, volgend jaar lekker brugklassen en een tweede klas TL en KBL
Wat beviel je dan niet aan het MBO?
In principe heb je daar dezelfde doelgroep als wat er op TL en KBL & BB zit :)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door Justin »

meltrain schreef:Ik heb op de middelbare school wel eens onvoldoendes gehaald (en nu op de universiteit nog vaker :X ), maar ik heb slechts één keer een onvoldoende op mijn rapport gehad: dat was in de derde voor tekenen. :')
Had zo soms mijn periodes... ben geslaagd voor gymnasium met een 4,5 voor Latijn (keuzevak) en 4,5 voor Duits1 (verplicht vak). Had ook altijd een 5 voor Engels en tekenen, maar. dat is gelukkig nog bijgetrokken naar een 6.

Talen lagen mij nooit zo. Werd zo slecht in lesgegeven. Heb meer gehad aan de uni en mn familie uit buitenland wat dat betreft.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door Daniel »

Talen lagen mij ook nooit zo heel erg, maar uiteindelijk toch nog met best redelijke cijfers daarvoor geslaagd: m´n enige zesje was voor Letterkunde :)
Frans 1 was een behoorlijk drama toen ik eenmaal VWO-5 bereikt had, de VWO-versie van Duits 1 eigenlijk net zo erg. Verrassend was het zodoende dat ik nadat ik het stapje terug naar HAVO-5 gemaakt had ineens behoorlijk hoge cijfers voor Duits 1 haalde. Spreken/luisteren lag me duidelijk beter dan lezen/schrijven, toen zelfs een 8 voor m´n mondeling examen gehaald.
Weinig verrassend gezien in welk vakgebied ik uiteindelijk beland ben dat de exacte vakken vrijwel allemaal achten waren...

Op het HLO trouwens nagenoeg nooit onvoldoendes gehaald. Nagenoeg ja, want het enige tentamen wat ik ooit heb herkanst was de allerlaatste van de hele opleiding. Die heb ik 5 keer gedaan ofzo om uiteindelijk dan toch nog een 5,5 te halen zodat ik eindelijk kon gaan afstuderen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door microshit »

Ronaldussen schreef:
microshit schreef:
JWM schreef:Leraar in het middelbaar onderwijs? Waar begin je aan :lol:
Mooi vak :)
* doet lerarenopleiding biologie *
Eerste stage gehad op het MBO, dat dus nevernooit meer, volgend jaar lekker brugklassen en een tweede klas TL en KBL
Wat beviel je dan niet aan het MBO?
In principe heb je daar dezelfde doelgroep als wat er op TL en KBL & BB zit :)
Ik vind het niet leuk om met een klein stukje van de biologie heel intensief mee bezig te zijn (bacteriën, bloed, ziektes etc), houd het liever breed: vind planten en dieren en ecologie ook wel leuk :p Dus vandaar nu een stageplek in het middelbaar onderwijs.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door BrengMe »

Meltrain schreef:
BrengMe schreef:Tsja, ik heb nog een tijdje te gaan voordat ik die bel niet meer hoor. Ik zit pas in het 3e van de 6 jaar. Ik doe VWO, en het gaat tot nu toe erg goed. Ik heb nog nooit een onvoldoende gehad. *O*
Ik heb op de middelbare school wel eens onvoldoendes gehaald (en nu op de universiteit nog vaker :X ), maar ik heb slechts één keer een onvoldoende op mijn rapport gehad: dat was in de derde voor tekenen. :')
Dat ik geen onvoldoendes op mijn rapport heb betekent niet dat ik geen onvoldoendes haal. Ik heb één keer een 1 gehaald. Verder heb ik regelmatig een 4tje of een 5je. (A)

Overigens. Mijn laagste cijfer op mijn rapport was een 5,5 voor de laatste periode. Net voldoende dus! :')
Justin schreef:Talen lagen mij nooit zo.
Heb ik ook. Die 1 en 5,5 waar ik het hierboven over heb zijn beide voor Engels.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door Daantje »

Ik ben geslaagd voor het VWO met een 5 voor Engels en een 5 voor Duits. Ik was ook beter in exacte vakken dan in talen, maar dat wel vooral in de laatste jaren van het vwo. De eerste jaren gingen m'n talen ook nog wel. Op het HLO heb ik nooit een onvoldoende gehaald.
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door Gertjan »

De middelbare school... Dat is ook alweer 5 jaar geleden. Nogsteeds geen spijt van gehad dat ik gelijk ben gaan werken.
En het gekke is, die interne opleidingen zijn nog leuker ook. Allemaal gelijkgestemde enzo, niemand die je loopt te etteren, treiteren of pesten omdat je anders bent dan de rest.
En onvoldoendes, ik heb ze regelmatig gehad. Vooral in de talen regende het onvoldoendes. Bij frans 3 jaar dezelfde lerares gehad.. regelmatig zware onvoldoendes gehaald maar op de een of andere manier stond er altijd een 6 op mn eindlijst :mrgreen:
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef: Frans 1 was een behoorlijk drama toen ik eenmaal VWO-5 bereikt had, de VWO-versie van Duits 1 eigenlijk net zo erg. Verrassend was het zodoende dat ik nadat ik het stapje terug naar HAVO-5 gemaakt had ineens behoorlijk hoge cijfers voor Duits 1 haalde. Spreken/luisteren lag me duidelijk beter dan lezen/schrijven, toen zelfs een 8 voor m´n mondeling examen gehaald.
Hmm, ik had Frans en Duits 1 alleen in VWO 4. Daarna was ik er gelukkig vanaf. :P
Ik was juist altijd heel slecht in luisteren. Voor Frans had ik net een 5,5 en voor Engels niet veel hoger. Gelukkig kon ik beide omhoog halen met lezen, schrijven en spreken. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door tsov »

Ooh, talen, leuk :) (om even een tegengeluid te laten horen)
Ik had dan wel ooit op het vwo N&T gekozen, uiteindelijk had ik op m'n eindlijst een 5 voor wiskunde en juist de hoogste cijfers voor Engels, Duits en Latijn... Heb in de vierde klas zelfs nog Spaans als keuzevak gehad, maar daar ben ik na een jaar mee gestopt. Veel later, op de universiteit heb ik nog een minor Russisch gedaan, daar heb ik zelfs nog eens een 10 voor een tentamen gehad, dat was me bij m'n eigenlijke opleiding (geschiedenis) nooit gelukt :p
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6032
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door AppleMoose »

microshit schreef:
Ronaldussen schreef: Wat beviel je dan niet aan het MBO?
In principe heb je daar dezelfde doelgroep als wat er op TL en KBL & BB zit :)
Ik vind het niet leuk om met een klein stukje van de biologie heel intensief mee bezig te zijn (bacteriën, bloed, ziektes etc), houd het liever breed: vind planten en dieren en ecologie ook wel leuk :p Dus vandaar nu een stageplek in het middelbaar onderwijs.
Misschien is een AOC (Agrarische variant van het mbo/vmbo) dan wel iets voor jou.
Ga je denk ik ook meer de breedte in, dan bij een gemiddelde mbo-opleiding.

Voor mijn toekomstige vak (Nederlands) zal het niet zo heel veel uitmaken. (Denk ik)
Voordeel van het MBO, ze hebben het allemaal al eens gehad, dus je kunt sneller door de stof heen. Bovendien is het dan meer op de praktijkgericht.

Over buitenlandse talen gesproken, daar ben ik ook nooit een ster in geweest. Hoewel, ik had wel een 7 als eindcijfer voor Frans (1e klas vmbo -TL, daarna "gezakt" naar Kader). Ik weet nog altijd niet hoe ik dat heb gepresteerd. :mrgreen:
Engels kan ik opzich wel lezen, maar verstaan gaat al moeilijker. Spreken en schrijven gaat een heel stuk moeilijker, omdat ik de woorden niet kan "vinden", en ik moeite heb met de zinsopbouw in die taal. (Zelfde geldt ook voor Duits).
Zweeds gaat dan wel weer wat makkelijker, maar daar ligt ook meer mijn interesse. :D
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door Jef400 »

Meltrain schreef:
Justin schreef: Heb heel soms wel eens dromen (lees: nachtmerries) dat ik weer op de middelbare school zit, en toetsen/examens moet maken, met de kennis die ik nu heb, en grandioos zak...
Haha, dat heb ik ook wel eens. En dan vooral met vakken die ik zelf nooit gedaan heb zoals Frans 2. :P
T/m 2009 waren Frans 1 en Duits 1 verplicht op het VWO en zaten Frans 2 en Duits 2 in het profiel C&M of kon je die als vrije deelvak nemen.
BrengMe schreef:Tsja, ik heb nog een tijdje te gaan voordat ik die bel niet meer hoor. Ik zit pas in het 3e van de 6 jaar. Ik doe VWO, en het gaat tot nu toe erg goed. Ik heb nog nooit een onvoldoende gehad. *O*
Ik heb op de middelbare school wel eens onvoldoendes gehaald (en nu op de universiteit nog vaker :X ), maar ik heb slechts één keer een onvoldoende op mijn rapport gehad: dat was in de derde voor tekenen. :')
Ik in de tweede voor verzorging. WAT EEN AFGRIJSELIJKE SCHIJF-VAN-VIJF PROPAGANDA is dat zeg. Zal wel ermee te maken hebben dat ik niet alles wat ik hoor voor waarheid neem. Zelfs niet van docenten.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door Michael »

Vandaag nog een avondje werken van 17.00 tot 0.00 en dan lekker 3 dagen vrij. Zaterdag ga ik gezellig naar Dutchvalley.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 129 gasten