Rondje Heuvelland (26 foto's & 2 filmpjes)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Rondje Heuvelland (26 foto's & 2 filmpjes)

Bericht door bjorn keith »

Hallo allemaal!

Eergisteren heb ik met de laatste dag van mijn tienertoer een rondje door Zuid - Limburg gemaakt. Al daar heb ik ook een dagkaart voor de bus erbij gekocht. :D
's Ochtends begon de dag weer op station Nijkerk waar ik de eerste trein richting Utrecht Centraal nam. Deze werd gereden door DDZ 7515:

Afbeelding
Nijkerk, DDZ 7515 by NSM Bjorn, on Flickr

Vanaf Utrecht Centraal heb ik de intercity naar Maastricht genomen, eerst maakte ik nog een foto van ICMm 4232 die aan de overkant van spoor 18 stond.

Afbeelding
Utrecht, ICMm 4232 by NSM Bjorn, on Flickr

En even later kwam op spoor 18 zelf eerst nog de intercity naar Amsterdam:

Afbeelding
Utrecht, VIRM by NSM Bjorn, on Flickr

En op spoor 19 de sprinter naar Tiel:

Afbeelding
Utrecht, SLT 2463 by NSM Bjorn, on Flickr

En toen kwam dan de trein naar het zuiden. :D
Na bijna 2 uur hebben zitten schommelen in een VIRM was ik dan in Maastricht, erg mooi om te zien hoe het landschap onderweg steeds iets heuveliger word.

Op het busstation heb ik nog wat foto's gemaakt:

Afbeelding
Maastricht, Veolia 3840 by NSM Bjorn, on Flickr

Afbeelding
Maastricht, Veolia 3861 by NSM Bjorn, on Flickr

En nog een Belgische bus:

Afbeelding
Maastricht, de Lijn 3527 by NSM Bjorn, on Flickr

Vanaf Maastricht heb ik lijn 51 richting Hoensbroek genomen, deze werd gereden met een volvo 7700 in plaats van een ambassador. Op halte Wilhelminaplein in Valkenburg ben ik uitgestapt om vanaf daar naar de gemeentegrot te lopen.

Afbeelding
Valkenburg, Gemeentegrot by NSM Bjorn, on Flickr

Ze hadden daar een rondleiding per trein van 30 minuten en een te voet van 60 minuten. Ik koos voor dat laatst wat achteraf een goede beslissing bleek. Alle andere mensen gingen met het treintje mee, of te wel ik had een privé rondleiding. :D Bezoek aan de gemeentegrot is echt de moeite waard! Ik vond het erg indrukwekkend, zo'n groot gangenstelsel. Over al waar je loopt zie je gangen naar alle kanten, terwijl het achter je het weer pikken donker word.

Ik heb geprobeerd wat foto's te maken maar dat is toch erg moeilijk. Alvast mijn excuses dus voor de wat mindere foto's maar het geeft wel een beetje een beeld van het sfeertje wat daar hangt.

Afbeelding
Valkenburg, Gemeentegrot by NSM Bjorn, on Flickr

Op deze en de laatste foto van de grot lijkt het wel erg geel/groen, in werkelijkheid was de verlichting niet zo geel/groen.

Afbeelding
Valkenburg, Gemeentegrot by NSM Bjorn, on Flickr

Afbeelding
Valkenburg, Gemeentegrot by NSM Bjorn, on Flickr

Hier het podium waar onder andere Andre Rieu wel is heeft gespeeld voor de toen nog koningin Beatrix.

http://www.youtube.com/watch?v=yNYPVwlAqTs

Afbeelding
Valkenburg, Gemeentegrot by NSM Bjorn, on Flickr

Na het bezoek aan de gemeentegrot ben ik naar halte Berkelplein gelopen en omdat er toch nog tijd zat was ben ik ook even langs de kasteelruïne gelopen:

Afbeelding
Valkenburg, Kasteelruïne by NSM Bjorn, on Flickr

Vanaf halte Berkelplein heb ik lijn 49 naar busstation Gulpen genomen en vanaf daar lijn 50 naar Vaals. Vanaf het busstation van Vaals ben ik met lijn 149 naar het drielandenpunt gegaan. Had op Gulpen en op Vaals een krappe overstap dus heb daar geen foto's gemaakt.

Op het drielandenpunt heb je op sommige plekken schitterende vergezichten!

Afbeelding
Vaals, Drielandenpunt by NSM Bjorn, on Flickr

Afbeelding
Vaals, Drielandenpunt by NSM Bjorn, on Flickr

Bij het drielandenpunt is ook het hoogste punt van Nederland te vinden:

Afbeelding
Vaals, Hoogste punt van Nederland by NSM Bjorn, on Flickr

Na zo'n 40 minuten rond gekeken te hebben ben ik weer terug gegaan naar de bushalte waar deze MAN SD202 stond. Deze bussen reden vroeger in Berlijn en zijn natuurlijk bekend van OMSI. :lol:

Afbeelding
Vaals, MAN CityTour by NSM Bjorn, on Flickr

10 minuten later als gepland kwam dan lijn 149 weer aanrijden om weer terug te gaan naar Vaals. Door deze vertraging was lijn 50 op het busstation van Vaals al weg en moest ik daar dus een halfuurtje wachten. In dat halfuur heb ik de citea 5402 nog gefotografeerd en gefilmd:

Afbeelding
Vaals, Veolia 5402 by NSM Bjorn, on Flickr

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qm4ZTNF_Pws[/youtube]

Daarna kwam lijn 50 naar Maastricht alweer:

Afbeelding
Vaals, Veolia 5185 by NSM Bjorn, on Flickr

Met deze bus tot aan Maastricht mee geweest, onderweg heb ik geprobeerd nog een foto te maken van het geweldige landschap daar:

Afbeelding
Heuvelland, Heuvelland by NSM Bjorn, on Flickr

In Maastricht stond de trein richting Amsterdam er nog dus met een beetje doorlopen kon ik daar nog gauw in springen waar door de opgelopen vertraging alweer ingelopen was. :D

In Eindhoven ben ik uitgestapt om daar bij de Burger King wat te eten. Bij de tienertoer kreeg je 2 cheese burgers met patat voor 2 euro nog wat daar. Op het plaatje zag het er erg lekker uit maar in de Burger King waren het 2 kleine broodjes zonder ook maar iets van kaas er op, wat toch jammer is als je een cheese burger koopt. :shock:

Na wat gegeten te hebben ben ik weer terug gelopen naar het station waar DDZ 7504 aankwam rijden als sprinter naar Nijmegen.

Afbeelding
Eindhoven, 7504 by NSM Bjorn, on Flickr

Even later kwam ook de IC naar Schiphol die niet verder reed dan 's-Hertogenbosch. En gauw daarna kwamen er 2 Plan V stellen aangereden, deze werden vlak achter de VIRM gezet en alle reizigers die er in zaten stapte uit. Weet voor de rest niet waarom dat was maar het levert wel weer een leuke foto op:

Afbeelding
Eindhoven, Plan V en VIRM by NSM Bjorn, on Flickr

Afbeelding
Eindhoven, Mat'64 by NSM Bjorn, on Flickr

Even later kwam deze kolentrein nog langs:

Afbeelding
Eindhoven, DBS kolentrein by NSM Bjorn, on Flickr

En nog een los V'tje:

Afbeelding
Eindhoven, Plan V by NSM Bjorn, on Flickr

Toen kwam mijn trein naar Amsterdam alweer aan rijden en ben ik op Utrecht Centraal uitgestapt. Vanaf daar heb ik weer de stoptrein terug naar Nijkerk genomen. Maar eerst stond er op spoor 1 nog Plan V 456 naar Baarn:

Afbeelding
Utrecht, Plan V 456 by NSM Bjorn, on Flickr

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ezWx1pXIpO8[/youtube]

Al met al echt een zeer leuke dag geweest! Nooit geweten dat het zo mooi is in Zuid-Limburg. Ik kan echt iedereen aanraden om daar een keer heen te gaan. En als je er dan toch bent, breng dan zeker een bezoek aan een van de grotten. :Y
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Rondje Heuvelland (26 foto's & 2 filmpjes)

Bericht door Milco »

Mooie foto's weer! :pos:
En Limburg blijft leuk! Ben er al een aantal keer geweest, maar zou zo weer terug willen :Y
Limburg is wel mijn favoriete gebied in Nederland. (En natuurlijk ben ik ook gek op mijn geboorteplaats: Amsterdam.) :D

Alleen aan het wandelen over die steile heuvels in Limburg merk ik wel dat ik uit de Randstad kom...:lol:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Rondje Heuvelland (26 foto's & 2 filmpjes)

Bericht door Timon91 »

Mooi! Je had mooi weer om te fotograferen, de foto's zijn erg goed gelukt :pos: Die gemeentegrot is wel gaaf, ik vind de foto's die je binnen gemaakt hebt nog wel meevallen eigenlijk ;)
Mijn Flickr account.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Rondje Heuvelland (26 foto's & 2 filmpjes)

Bericht door Z2N »

Leuke foto's! :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Rondje Heuvelland (26 foto's & 2 filmpjes)

Bericht door Suus »

In Sibbe, vlakbij Valkenburg, heb je een rotonde en daar staat een heel klein gebouwtje waarvan je kan denken: vreemd gebouwtje. Daar ben ik wel eens op de middelbare school naar op excursie geweest. In het gebouwtje zit een hele lange wenteltrap en helemaal beneden hebben ze verhuur van mountainbikes en quads waarmee je door de mergelgroeven kan rijden, echt superleuk om te doen *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Rondje Heuvelland (26 foto's & 2 filmpjes)

Bericht door Michael »

Leuke reportage
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Rondje Heuvelland (26 foto's & 2 filmpjes)

Bericht door isadora »

Mooi hoor. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
paolie
Berichten: 267
Lid geworden op: vr 14 okt 2011, 08:41

Re: Rondje Heuvelland (26 foto's & 2 filmpjes)

Bericht door paolie »

Bee schreef:In Sibbe, vlakbij Valkenburg, heb je een rotonde en daar staat een heel klein gebouwtje waarvan je kan denken: vreemd gebouwtje. Daar ben ik wel eens op de middelbare school naar op excursie geweest. In het gebouwtje zit een hele lange wenteltrap en helemaal beneden hebben ze verhuur van mountainbikes en quads waarmee je door de mergelgroeven kan rijden, echt superleuk om te doen *O*
Mag ik vragen welke middelbare school dat was?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Rondje Heuvelland (26 foto's & 2 filmpjes)

Bericht door Suus »

Scala in Alphen :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
paolie
Berichten: 267
Lid geworden op: vr 14 okt 2011, 08:41

Re: Rondje Heuvelland (26 foto's & 2 filmpjes)

Bericht door paolie »

Ah ok. Dus niet KSH in Hoofddorp. Ik ben daar namelijk tot enkele jaren geleden aardrijkskundeleraar geweest en organiseerde ieder jaar een excursie naar Zuid-Limburg met als één van de onderdelen mountainbiken door die grotten :wink:
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: Rondje Heuvelland (26 foto's & 2 filmpjes)

Bericht door bjorn keith »

Bedankt allemaal voor de complimenten! :D
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten