Buslijn 99 Nijmegen-Uden: twee vervoerders, twee tarieven

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Buslijn 99 Nijmegen-Uden: twee vervoerders, twee tarieven

Bericht door Michael »

Buslijn 99 Nijmegen-Uden: twee vervoerders, twee tarieven

EINDHOVEN - Busreizigers tussen Nijmegen en Uden of omgekeerd krijgen te maken met twee verschillende tarieven: 4,92 euro of 5,07 euro. Op het traject rijden namelijk bussen van vervoersmaatschappijen Arriva en Breng (Hermes) die ieder een eigen tarief rekenen. Voor reizigers die deze route dagelijks nemen, kan dat aardig in de papieren lopen.

Lees verder op: http://www.omroepbrabant.nl/?news/19746 ... ieven.aspx
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Buslijn 99 Nijmegen-Uden: twee vervoerders, twee tarieve

Bericht door Geert »

Fogeltje, kom er maar in ;)
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Buslijn 99 Nijmegen-Uden: twee vervoerders, twee tarieve

Bericht door Milco »

Dit vind ik altijd irritant: twee vervoerders op één lijn, zeker als (zoals bij lijn 99) niet in de dienstregeling te vinden is welke vervoerder welke ritten rijdt. Tijd geleden vroeg ik aan Arriva via Twitter of de Buzzer (wel geldig bij Breng) ook geldig is als er een Arriva-bus aan komt rijden, maar volgens Arriva is die niet geldig op lijn 99. Maar in de dienstregeling kan ik dus niet zien welke ritten wel door Breng worden uitgevoerd en welke door Arriva. :?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Buslijn 99 Nijmegen-Uden: twee vervoerders, twee tarieve

Bericht door fogeltje »

Milco schreef:Dit vind ik altijd irritant: twee vervoerders op één lijn, zeker als (zoals bij lijn 99) niet in de dienstregeling te vinden is welke vervoerder welke ritten rijdt. Tijd geleden vroeg ik aan Arriva via Twitter of de Buzzer (wel geldig bij Breng) ook geldig is als er een Arriva-bus aan komt rijden, maar volgens Arriva is die niet geldig op lijn 99. Maar in de dienstregeling kan ik dus niet zien welke ritten wel door Breng worden uitgevoerd en welke door Arriva. :?
9292 geeft dat volgens mij goed weer hoor. Anders kun je mij altijd vragen ;)

En dit speelt slechts 3 jaar. En al zo lang schop ik er tegenaan. Bij de vervoerders, bij de reizigersorganisaties en ook bij het KAN heb ik het ooit geprobeerd. Nobody cares, want aanpassingen kosten geld en dat wil men zowel bij vervoerders als autoriteiten niet uitgeven. Reizigersorganisaties lijkt het ook niet al te zeer te boeien, want het gaat in beide gevallen (Brabant en Gelderland) maar om een kleine groep reizigers. En geen woord gerept over de achterlijke situatie met de kortingsproducten die nog veel erger is dan het verschil in kilometertarief. Het enige goeie wat die lijn qua tarief heeft gekregen in al die jaren is het feit dat Breng Vrij gewoon over de hele lijn bij beide vervoerders geaccepteerd wordt, geen gezeik verder. De rest is een puinhoop: kortingsproducten die bij de ene wel werken en bij de andere niet, of bij Breng zelfs helemaal niet als je concessiegrens overgaat, afwijkende kilometertarieven terwijl mij 2 jaar geleden al beloofd was dat er een eenheidstarief komt, Brabant chauffeurs die van Breng geen Breng kaartjes meer krijgen (terwijl Breng wel de Brabo dagkaartjes krijgt, maar toch heeft niet elke chauffeur ze). Ik ben eerlijk gezegd heel blij dat ik er bijna niet meer mee te maken heb, hoewel Breng Vrij in mijn laatste maanden wel een echte oplossing was.
"Een touringcar is geen bus"
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Buslijn 99 Nijmegen-Uden: twee vervoerders, twee tarieve

Bericht door Milco »

fogeltje schreef:9292 geeft dat volgens mij goed weer hoor
Hmm, daar had ik dus nog nooit op gelet eerlijk gezegd. Zie ik nu pas dat 9292 dat aangeeft :@

Maar toch blijf ik het raar en stom vinden dat je om te zien welke vervoerder welke rit rijdt, bij 9292 moet zijn omdat die informatie niet op de sites van de vervoerders zelf te vinden is... -o-
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Buslijn 99 Nijmegen-Uden: twee vervoerders, twee tarieve

Bericht door fogeltje »

Ik zie overigens dat dit artikel uitgebreider is dan het artikel wat op de Gelderland staat. De woordvoerder van Arriva heeft gelijk. Mij is twee jaar geleden verteld dat ze voor lijn 99 1 tarief zouden instellen, zodat er dus geen verschil zou mogen zijn tussen Breng en Arriva. Dat is ook een tijd zo geweest. Overigens zeiden ze ook dat ze dit tarief vaststellen zodat het een "gemiddeld" tarief van de twee tarieven zou worden. Dat was een leugen want ze hebben gewoon het dure Brabanttarief genomen, maar dat terzijde. Nu heeft Connexxion dus zelf schijnbaar aanpassingen doorgevoerd waardoor de prijs dus weer afwijkt. Ook is bij Connexxion Dalurenoost nu niet meer over de hele rit geldig.

Daluren Noord-Brabant is geldig geworden maar alleen Uden, Busstation - Reek, Rijksweg. Daluren Oost geldt van Velp, Heijtmorgen - Nijmegen Centraal Station. Het bezopene is, je krijgt de betreffende korting alleen als je in het geldigheidsgebied in- EN uitcheckt. Dus ga je eroverheen, betaal je hele rit VOL tarief. Dat is nog de grootste struikroverij. Die grens komt door de oude zonegrenzen, want Velp is 6035 en hoort bij Grave en Reek is 6045. Die zones werden toch afgeschaft om alles makkelijk te maken? Zorg gewoon dat je de korting ook krijgt als je de grens overgaat, leg die grens logischer (men wil perse Daluren Oost korting vanaf Grave, Kazerne omdat daar veel asielzoekers richting Nijmegen opstappen) en zorg gewoon dat de klant betaalt wat hij moet betalen, niet minder maar ook zeker niet meer.

Als je wilt weten welke vervoerder welke rit rijdt, kijk dan hier:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/390 ... r-uden.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/390 ... aar-nm.jpg
A = Arriva
H = Hermes (Breng)
T = Touringtoelie, dus gratis.

Voor het weekend geldt:
Van Nijmegen naar Uden: elk even uur rijdt Breng alle ritten (dus op zaterdag twee keer achter elkaar) en elk oneven uur rijdt Arriva.
Van Uden naar Nijmegen geldt: elk even uur rijdt Arriva, elk oneven uur rijdt Breng.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Buslijn 99 Nijmegen-Uden: twee vervoerders, twee tarieve

Bericht door Tochjo »

fogeltje schreef:9292 geeft dat volgens mij goed weer hoor.
Ik zie dat dan ook de prijs wordt aangepast. Vorig jaar was dat nog niet het geval voor een rit met lijn 27 (Arnhem-Doesburg, zelfde probleem).
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Buslijn 99 Nijmegen-Uden: twee vervoerders, twee tarieve

Bericht door fogeltje »

Tochjo schreef:
fogeltje schreef:9292 geeft dat volgens mij goed weer hoor.
Ik zie dat dan ook de prijs wordt aangepast. Vorig jaar was dat nog niet het geval voor een rit met lijn 27 (Arnhem-Doesburg, zelfde probleem).
Daar heb ik (nog) niet op gelet dit jaar. Maar dat komt dus omdat Connexxion heeft liggen rommelen met tarieven en dus (eigenlijk zoals het hoort) op deelgebieden de daar geldende tarieven hanteert. Alleen is dat nu toevallig tegen de afspraak in. Eigenlijk zouden beide vervoerders per deeltraject het juiste tarief moeten berekenen maar ook de juiste korting moeten toepassen en wel zodanig dat dit ook met 1 OVC kan en geen dubbel instaptarief betaald hoeft te worden. Als je bij trein dubbel instaptarief noemt, ziet de hele politiek meteen rood. Maar busreizigers worden zo al jaren lang uitgeknepen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Buslijn 99 Nijmegen-Uden: twee vervoerders, twee tarieve

Bericht door fogeltje »

Ik had op de Facebookpagina van Goedbezigbus ook gereageerd, nu zag ik opeens dat aan hand daarvan een medewerker van de provincie mij een privébericht gestuurd had. Maar omdat ze verder geen "vriend" is was dat niet goed zichtbaar. Ik werd gevraagd contact op te nemen omdat deze informatie voor hun nieuw is. Bij deze dus alsnog een e-mail de deur uit gedaan. Hopelijk mag die wel reizen met dalurenkorting.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Buslijn 99 Nijmegen-Uden: twee vervoerders, twee tarieve

Bericht door Vinny »

Bij de provincie is de informatie "nieuw"? :')

Elke keer verbaast de overheid me opnieuw door stompzinnig in het kwadraat te zijn. Hoe kun je nou een goede opdrachtgever zijn voor het openbaar vervoer in je eigen regio als je niet eens weet wat er speelt... ?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Buslijn 99 Nijmegen-Uden: twee vervoerders, twee tarieve

Bericht door fogeltje »

Vinny schreef:Bij de provincie is de informatie "nieuw"? :')

Elke keer verbaast de overheid me opnieuw door stompzinnig in het kwadraat te zijn. Hoe kun je nou een goede opdrachtgever zijn voor het openbaar vervoer in je eigen regio als je niet eens weet wat er speelt... ?
In dit geval moet je wel een nuance aanbrengen. PNB en de Stadsregio Arnhem Nijmegen zijn samen opdrachtgever voor deze lijn. Maar het is Breng dat eenzijdig aanpassingen heeft doorgenomen waardoor bij ritten van Breng nu een hele rare situatie ontstaat. Zou me niks verbazen als de Stadsregio zelf ook niet op de hoogte is. En bij Breng is men wellicht de voorwaarde dat de tarieven op elkaar afgestemd moeten worden "vergeten".
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Buslijn 99 Nijmegen-Uden: twee vervoerders, twee tarieve

Bericht door Vinny »

Als de vervoerder aanpassingen doet zonder de opdrachtgever te informeren dan is het tijd om de zweep er bij te pakken en de vervoerder over de knie te leggen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Buslijn 99 Nijmegen-Uden: twee vervoerders, twee tarieve

Bericht door Geert »

Vandaar dat de provinciemedewerkster waarschijnlijk dus contact zocht met Fogeltje ;)
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Buslijn 99 Nijmegen-Uden: twee vervoerders, twee tarieve

Bericht door Anne »

Op de site van Breng staat info en deze folder.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Buslijn 99 Nijmegen-Uden: twee vervoerders, twee tarieve

Bericht door fogeltje »

Klopt, maar het feit blijft dat Breng hiermee tegen de afspraken ingaat en schijnbaar de provincie Noord-Brabant niet hiervan op de hoogte heeft gesteld. Die gaan niet elke dag de Breng site bezoeken om te kijken of daar nieuws over de ene Brabantse lijn in staat. Ditzelfde geldt voor de gemiddelde Brabantse reiziger denk ik. Die kijkt op arriva.nl of goedbezigbus.nl.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Buslijn 99 Nijmegen-Uden: twee vervoerders, twee tarieve

Bericht door huibf »

avl schreef:Op de site van Breng staat info en deze folder.
zoals al eerder vermeld. DEZE FOLDER IS OUD.
De nieuwe folder staat alleen op de Arriva Site. EN DEZE IS OOK NIET GOED.

Breng is op de hoogte en ging de folder i.i.g. gelijkstellen aan die van Arriva. Maar dan is tie nog niet goed.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Buslijn 99 Nijmegen-Uden: twee vervoerders, twee tarieve

Bericht door fogeltje »

Op de site van Arriva kan ik helemaal geen folder vinden. Overigens is die site blijkbaar wel recentelijk vernieuwd.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten