Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door nvdw »

Z2N,

Wat de chauffeur zegt klopt: al sinds 11 februari wordt 184 op die manier gereden. Dat is als een stremming door Arriva aangegeven die tot 7 december duurt (waarschijnlijk per de nieuwe dienstregeling 2014). Doordat Arriva de omleidingen op de eigen site allemaal achter elkaar zet staat die omleiding inmiddels op pagina 12, maar dan nog zou bijvoorbeeld 9292 dit moeten aangeven. Die omleiding behelst de route dus zoals jij nu aangeeft: Alphen - Ter Aar en vervolgens een lus Ter Aar - Nieuwveen - Papenveer - Ter Aar en weer verder naar Alphen. Maar dat wordt dus al sinds maanden gedaan.

Overigens lees ik niets terug over lijn 184 in de aangekondigde wijzigingen per 12 mei (als de vakantiedienstregeling weer is afgelopen). Eigenlijk is het jammer dat het lijntje zo begint - het dorp waarom het gedoe allemaal begonnen is heeft nog steeds geen bus, al kan Arriva daar niks aan doen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door ODRAIL »

hmm, ik zie dat na ruim vier maanden nadat Arriva nu dit gebied heeft overgenomen van Connexxion dat nog niet alle halteborden in Waddinxveen en Gouda de nieuwe kleur hebben.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door BrengMe »

Opvallend ja. Toen ik gisteren met lijn 197 van Gouda naar Bergambacht reed viel me ook op dat alle borden buiten de bebouwde kom ook nog niet vervangen waren. Lijn 193 stond ook nog gewoon op de borden met een klein stickertje waarop stond: Vervallen per 9 december 2012. Lekker duidelijk.
Broodtrommel
Berichten: 18
Lid geworden op: za 05 nov 2011, 21:08
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Broodtrommel »

De borden in Bergambacht kloppen sowieso niet. Op de de halte Busstation (ri Schoonhoven) staat twee keer de 197, zowel naar Schoonhoven als naar Gouda, maar alleen de 197 naar Schoonhoven komt daar. Op de halte pleinstraat (ri Gouda) staat op het bovenste bord dat de bus naar Schoonhoven gaat, terwijl dat aan de andere kant is.

Ik heb hier al een mailtje gestuurd naar Arriva, maar die gingen daar zelf wel naar kijken - want ik had daar misschien geen verstand van.
Machinist in opleiding

Tevens doordeweeks dagelijks tussen Schoonhoven en Rotterdam Centrum of Zuid.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door ODRAIL »

Op de N207 (Gouda - Hillegom, diverse buslijnen) zijn de borden allemaal nog in de gele kleur.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Tristan »

KM46 schreef:Op de N207 (Gouda - Hillegom, diverse buslijnen) zijn de borden allemaal nog in de gele kleur.
Er is nog wel meer niet aangepast. Als je in de bussen de QR-code scant, kom je terecht op m.arriva.nl Op deze portaal kun je van allerlei Arriva-lijnen de gegevens inzien, behalve die van Zuid-Holland Noord. Kortom: je hebt daar dus (nog) helemaal geen fluit aan.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Z2N »

Ik zag daarstraks in de bus dat er deze zomer een actie is in ZHN: reizigers kunnen een gratis reisproduct op hun OV-chipkaart zetten, en krijgen in ruil daarvoor in juli en augustus 40% korting in de daluren! :pos: Hier staat er meer informatie.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Edwin »

Tijdje geleden zijn in dit topic de eerste tekenen van R-net-elementen rondom haltes van de lijnen 365 en/of 370. Iemand die daar onlangs iets (meer) van heeft gezien. Volgens mij moet per nieuwe dienstregeling 2014 beide lijnen onder de R-net-formule gaan rijden.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Z2N »

Hier in Alphen (lijn 370) niets van te zien. Geen posters, geen R-net bussen, geeneens R-net busmeubilair. Wel drieassers van lijn 370 gezien op de spitsbussen naar Den Haag (Qliner), dus het zal nog een hele bedoeling worden om de twee huisstijlen uit elkaar te houden, mocht R-net echt ingevoerd worden op lijn 370.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door dylanwild94 »

Z2N schreef:Hier in Alphen (lijn 370) niets van te zien. Geen posters, geen R-net bussen, geeneens R-net busmeubilair. Wel drieassers van lijn 370 gezien op de spitsbussen naar Den Haag (Qliner), dus het zal nog een hele bedoeling worden om de twee huisstijlen uit elkaar te houden, mocht R-net echt ingevoerd worden op lijn 370.
ik neem dat je in de dik gedrukte zin lijn 380/381 bedoel :wink:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Suus »

Nee, dat bedoelt hij niet. Tenminste, als jij denkt dat hij het lijnnummer fout heeft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door dylanwild94 »

Bee schreef:Nee, dat bedoelt hij niet. Tenminste, als jij denkt dat hij het lijnnummer fout heeft.
rijd de 370 in de spits soms tussen Schiphol en den haag cs via Alphen a/d Rijn dan
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door MdJ »

Ik denk dat Z2N bedoelt: "Ik heb een drieasser, die normaal op lijn 370 rijden, gezien op lijn 380/381 :wink:

(Zelf geen idee of deze materieelinzet afwijkend is)
Bij twijfel: gebruik beton.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door dylanwild94 »

MdJ schreef:Ik denk dat Z2N bedoelt: "Ik heb een drieasser, die normaal op lijn 370 rijden, gezien op lijn 380/381 :wink:

(Zelf geen idee of deze materieelinzet afwijkend is)
oke ja dat inderdaad afwijkend :wink:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Z2N »

*Lijn 370: Alphen - Schiphol (hoort gereden te worden met drieasser)
*Lijn 380/381: Alphen - Den Haag (hoort gereden te worden met tweeasser, rijdt echter soms met drieasser)
Hoop dat het zo duidelijker is -o-
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door dylanwild94 »

Z2N schreef:*Lijn 370: Alphen - Schiphol (hoort gereden te worden met drieasser)
*Lijn 380/381: Alphen - Den Haag (hoort gereden te worden met tweeasser, rijdt echter soms met drieasser)
Hoop dat het zo duidelijker is -o-
was het al :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Etienne »

Edwin schreef:Tijdje geleden zijn in dit topic de eerste tekenen van R-net-elementen rondom haltes van de lijnen 365 en/of 370. Iemand die daar onlangs iets (meer) van heeft gezien. Volgens mij moet per nieuwe dienstregeling 2014 beide lijnen onder de R-net-formule gaan rijden.
In Zoetermeer staan op de haltes Aïdaschouw, Marsmanhove en Muzieklaan wel van die actuele vertrektijdborden in Rnet-huisstijl.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Edwin »

Etienne schreef:
Edwin schreef:Tijdje geleden zijn in dit topic de eerste tekenen van R-net-elementen rondom haltes van de lijnen 365 en/of 370. Iemand die daar onlangs iets (meer) van heeft gezien. Volgens mij moet per nieuwe dienstregeling 2014 beide lijnen onder de R-net-formule gaan rijden.
In Zoetermeer staan op de haltes Aïdaschouw, Marsmanhove en Muzieklaan wel van die actuele vertrektijdborden in Rnet-huisstijl.
Alleen nog één bij Centrum-WEst en Zoetermeer is er klaar voor ;)
Remember to check-out with your ov-chipcard.
WSM
Berichten: 1401
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door WSM »

Per 1 september 2013 zal de dienstregeling van Arriva in deze regio (wederom) wijzigen. Meest opvallende wijziging is dat lijn 45 (Den Haag - Leiden) door Arriva en Veolia samen gereden zal gaan worden. De logica hiervan ontgaat me enigszins. Wil men besparen op MAT-tijden voor de omlopen die in Leiden en Leidschendam GGZ Haagstreek beginnen en eindigen?

Bron: http://www.arriva.nl/nieuws/zuid-hollan ... d-wijzigt/
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door ODRAIL »

En ja we hebben er weer een combinatielijn bij :shock: . Gaat goed zo :? .
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Z2N »

Ben wel benieuwd hoe men de abonnementen op deze lijn gaat doen: de Arriva-abonnementen zijn niet geldig bij Veolia en de sterabo's van Veolia zijn niet geldig bij Arriva, ze kunnen niet eens gelezen worden door de software. Het valt maar te hopen dat het wel beter geregeld wordt dan op lijn 195/295.. :roll:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door ODRAIL »

Hmm, vraag me af waarom sommige lijnen door twee vervoerders gereden moeten worden. Kan dit niet bij een concessie gevoegd worden?
WSM
Berichten: 1401
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door WSM »

Toen Veolia de concessie Haaglanden overnam is lijn 45 in zijn geheel naar Veolia gegaan (lijn 39 bleef geheel bij Connexxion).

Nu gaat er vrij onverwacht samen gereden worden en heeft Veolia drie bussen over (bovenop de bussen die al overtollig zijn door eerdere bezuinigingen) alsmede 12 FTE aan chauffeurs. Die moet Arriva dan maar weer even op zien te trommelen...
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Suus »

We hebben met lijn 45 volgens mij ook nog een periode gehad dat Veolia Haaglanden de stadsdienst voor de gehele Leidse Merenwijk deed, met andere tarieven en kaartjes van de overige lijnen in Leiden, gelukkig is de lijn nu iig tot het busstation ingekort. :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door ODRAIL »

Zag vanmiddag op busstation Capelsebrug inmiddels ook de groene halteborden van Arriva.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten