Korte vragen #3

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Korte vragen #3

Bericht door MdJ »

Eijsden heeft cico's, Eygelshoven Markt tot twee weken terug niet.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen #3

Bericht door Daniel »

Ergens op de NS-site staat een heel tabelletje met wat hier wel en niet mag en moet :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Korte vragen #3

Bericht door Ronald »

Ja, daar staat dus in dat ROS geldig is naar Glanerbrug. Maar ja, als er geen CiCo's staan houdt het snel op...
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen #3

Bericht door dennistd »

Dat is heel makkelijk dan: uitchecken in Enschede en bij een controle zeggen dat je een abonnement hebt. Kunnen ze toch niet controleren... :twisted:
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: Korte vragen #3

Bericht door bjorn keith »

BrengMe schreef:Ja, maar alleen in de bussen van Breng. In de bussen van Syntus is hij niet geldig.
Bedankt! :D
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Korte vragen #3

Bericht door Anne »

Daniel schreef:Ergens op de NS-site staat een heel tabelletje met wat hier wel en niet mag en moet :wink:
Deze tabel?

Maar klopt die wel?
Zie dat je op het traject tussen Maastricht en de grens niet mag reizen met een binnenlands enkele reis / retour.
Maar dat mag wel naar Eijsden.

En met de chipkaart mag het volgens de tabel ook niet maar volgens mij staan daar ook CiCo's
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #3

Bericht door Suus »

Bij Eijsden kan je het hele stationsplein uit de trein zien, daar stonden op goede vrijdag geen paaltjes dus blijkbaar is dat aangepast.

Op Eygelshoven Markt en Landgraaf stonden toen ik er eind november was geen paaltjes van NS op de perrons of bij de ingang. Over het gebruik van Eygelshoven Markt kan je overigens serieuze twijfels hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Korte vragen #3

Bericht door JWM »

Eygelshoven Markt zou ook opgeheven worden als er een Intercity zou gaan rijden tussen Heerlen en Aachen. Dat is uitgesteld, ook na december blijft de Eurogiobahn naar Heerlen rijden.
TomSteyl
Berichten: 304
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Korte vragen #3

Bericht door TomSteyl »

Ik ben er dinsdag geweest en toen stonden er zeker CiCo's op het perron. Misschien geplaatst tussen Goede Vrijdag en dinsdag ? :roll:

De automaat is bovendien uitgerust met een OV-chipkaart-optie, iets wat bij de meeste Limburgse stations niet aanwezig is (op Veolia-stations kan men bij de NS-automaat niet terecht voor OV-chipkaartzaken).
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen #3

Bericht door dennistd »

avl schreef:
Daniel schreef:Ergens op de NS-site staat een heel tabelletje met wat hier wel en niet mag en moet :wink:
Deze tabel?

Maar klopt die wel?
Zie dat je op het traject tussen Maastricht en de grens niet mag reizen met een binnenlands enkele reis / retour.
Maar dat mag wel naar Eijsden.

En met de chipkaart mag het volgens de tabel ook niet maar volgens mij staan daar ook CiCo's
Men spreekt daar ook nog over de Prignitzer Eisenbahn op Enschede-Dortmund: Dat is al zeker anderhalf jaar DB..
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #3

Bericht door reisthijs »

TomSteyl schreef:Ik ben er dinsdag geweest en toen stonden er zeker CiCo's op het perron. Misschien geplaatst tussen Goede Vrijdag en dinsdag ? :roll:
Er staan al veel langer paaltjes in Eijsden. Toen ik daar vorig jaar een keer was kon ik er ook gewoon uitchecken. :wink:
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #3

Bericht door Suus »

Dan heb ik mij vergist, dan kan de beste overkomen. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Korte vragen #3

Bericht door Freek »

TomSteyl schreef:De automaat is bovendien uitgerust met een OV-chipkaart-optie, iets wat bij de meeste Limburgse stations niet aanwezig is (op Veolia-stations kan men bij de NS-automaat niet terecht voor OV-chipkaartzaken).
Komt omdat Eijsden een NS-station is. Op de stations waar NS niet stopt (wel eigendom van NS trouwens) is de regionale vervoerder verantwoordelijk voor de kaartautomaat. Blijkbaar hebben die er massaal voor gekozen de OV-chipoptie niet te nemen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #3

Bericht door Suus »

Ik kan mij een bericht van Veolia herinneren dat ze de kaartautomaten van NS te duur vinden maar dat ze eigenlijk geen keuze hebben ze niet aan te bieden omdat NS de enige is die kaartjes voor hun treinen mag verkopen. Waarschijnlijk hebben vervoerders een simpele rekensom gemaakt en ontdekt dat het plaatsen van een eigen automaat voor de OV-Chipkaart voordeliger is dan de OV-Chipoptie van de NS-kaartautomaat af te nemen waarna ze daarmee aan de slag zijn gegaan.

Nu vraag ik mij wel af, heeft bijvoorbeeld Veolia ook eigen kaartautomaten op station Heerlen of Maastricht geplaatst of woont het daar "gratis" in?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen #3

Bericht door webguy »

Heeft het niet er ook mee te maken dat de NS automaat vooralsnog alleen de NS OVC tarieven ondersteunt? De link is niet erg groot, maar dat wordt juist toegevoegd nu.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Korte vragen #3

Bericht door Freek »

Nee daar heeft het niet mee te maken. Was puur een kostenplaatje. OVchipoptie is duurder. Helemaal omdat vroeger gedacht werd dat het papierenkaartje zou verdwijnen. Dan waren kaartautomaten niet meer nodig. Nu zijn ze dat nog wel omdat de papierenkaartjes verplicht op elk station te koop moeten zijn.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Korte vragen #3

Bericht door Cookie »

Zeker weten dat dat verplicht is? Arriva heeft op bepaalde stations alleen een eigen (groene) OV-chipkaartautomaat staan die geen papieren kaartjes kunnen verkopen, onder meer in Veendam.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Korte vragen #3

Bericht door Freek »

Voor de nieuwe stations gaat het inderdaad niet meer op. Geldt ook voor bv Hoevelaken. Maar op de stations waar ze al stonden, mogen ze niet zomaar weg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen #3

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Nu vraag ik mij wel af, heeft bijvoorbeeld Veolia ook eigen kaartautomaten op station Heerlen of Maastricht geplaatst of woont het daar "gratis" in?
Van Veolia weet ik het niet, maar Arriva heeft in Dordrecht in ieder geval geen eigen automaten staan. Ze verkopen er overigens wel papieren NS-kaartjes bij hun eigen balie op het busstation, sinds kort ook met balietoeslag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Korte vragen #3

Bericht door Ronald »

Hoevelaken heeft helemaal niets idd. Zonder opgeladen OV-chipkaart kom je daar dus niet weg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen #3

Bericht door Daniel »

Zo groot is de controlekans bij Connexxion nu ook weer niet :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Korte vragen #3

Bericht door ODRAIL »

Zeg dat maar niet te hard, want vorig jaar december ben ik in drie ritten drie maal gecontroleerd. En dat op een dag :wink: . Wel twee keer door hetzelfde team en een keer door een ander team.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Korte vragen #3

Bericht door julsteren »

Bij Hengelo Gezondheidspark staat geen kaartautomaat maar wel een ovc oplader.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen #3

Bericht door Meltrain »

Ik had zondag even een mailtje gestuurd met een vraag over Glanerbrug en dit was het antwoord:
Geachte heer Meltrain,

Hartelijk dank voor uw reactie. Graag beantwoord ik uw e-mail. U vraagt of u op station Glanerbrug met uw OV-chipkaart kunt uitchecken. Ik geef u hierover graag meer informatie.

Op station Glanerbrug zijn volgens onze laatste informatie nog geen in- en uitcheckpalen aanwezig. Reist u naar dit station, dan raad ik u aan om met een papieren vervoerbewijs te reizen.

Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn.

Mocht u nog vragen hebben, dan beantwoorden wij deze graag.

Met vriendelijke groet,

NS'er

Klantenservice Nederlandse Spoorwegen
Ik bn blij dat ik een persoonlijk antwoord gekregen heb, maar ik vind het toch een goedkope oplossing. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Korte vragen #3

Bericht door Reiziger Delft »

Leuk als je een nieuw abonnement hebt; dan mag je niet met een papieren kaartje reizen.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten