Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
België houdt Lage Landen Lijn van het spoor.
België gaat geen ruimte vrij maken op het spoor voor De Lage Landen Lijn.
De Haagse wethouder Peter Smit wil deze trein laten rijden tussen Den Haag en Brussel als concurrent van de NS. Maar De Telegraaf heeft van bronnen vernomen dat alle zestien treinpaden voor de verbinding naar Brussel naar de NS gaan en dat de aanvraag voor De Lage Landen Lijn wordt afgewezen.
Dat zou betekenen dat er geen treinen van de Lage Landen Lijn kunnen rijden. De NS wil niet reageren op het bericht.
Bron:Den Haag FM
België gaat geen ruimte vrij maken op het spoor voor De Lage Landen Lijn.
De Haagse wethouder Peter Smit wil deze trein laten rijden tussen Den Haag en Brussel als concurrent van de NS. Maar De Telegraaf heeft van bronnen vernomen dat alle zestien treinpaden voor de verbinding naar Brussel naar de NS gaan en dat de aanvraag voor De Lage Landen Lijn wordt afgewezen.
Dat zou betekenen dat er geen treinen van de Lage Landen Lijn kunnen rijden. De NS wil niet reageren op het bericht.
Bron:Den Haag FM
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
Jezus, dit is nu echt belachelijk, je kan nog beter Rosendaal-Antwerpen opbreken, er een bus/sneltram van maken en de Cargo's over de HSL laten gaan, en de NMBS kunnen ze beter privatiseren i.p.v. dit nationalistische gedoe....
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
Staat inmiddels wel een reactie van Infrabel.
De Belgische spoorbeheerder Infrabel heeft nog geen beslissing genomen over het toelaten van de Lage Landen Lijn op het spoor in dat land.
Volgens een woordvoerder van de instantie is de procedure waarbij wordt bekeken of de aanvragers voldoen aan de veiligheidseisen pas op 19 augustus klaar. Daarna moet nog besloten worden welke spoorwegmaatschappijen gebruik mogen maken van de beschikbare treinpaden. Infrabel noemt alle conclusies die nu al getrokken worden dan ook “voorbarig”.
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
Alsof men gewoon bang is voor concurrentie.
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
Nee hoor, om paden toegewezen te krijgen in België moet je een toegelaten vervoerder zijn voor de definitieve capaciteitsverderling en dat is THTH/Arriva (nog) niet in België. Het regelen en rondkrijgen van dit papierwerk kost minimaal 1 jaar. In Nederland zijn de doorlooptijden voor een dergelijke procedure bij IL&T niet veel korter. Het verkrijgen van paden in dienstregeling 2014 is daarom onbegonnen werk.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
Erg voorbarig dus allemaal, die trein gaat toch niet eerder dan dienstregeling 2016 rijden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
En dan vraag ik mij af waarom de afwikkeling van dit papierwerk niet wat vlugger kan?ICE105 schreef:Nee hoor, om paden toegewezen te krijgen in België moet je een toegelaten vervoerder zijn voor de definitieve capaciteitsverderling en dat is THTH/Arriva (nog) niet in België. Het regelen en rondkrijgen van dit papierwerk kost minimaal 1 jaar. In Nederland zijn de doorlooptijden voor een dergelijke procedure bij IL&T niet veel korter. Het verkrijgen van paden in dienstregeling 2014 is daarom onbegonnen werk.
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
Toelating is stap één van het papierwerk, wat daarna komt is nog veel én veel meer :Y
Zo moet Arriva nog toelating van het materieel regelen en er moeten nog paden aangevraagd worden, wat in het geval van conflicterende wensen met andere spoorvervoerders een behoorlijk aanslepende procedure kan zijn.
Zo moet Arriva nog toelating van het materieel regelen en er moeten nog paden aangevraagd worden, wat in het geval van conflicterende wensen met andere spoorvervoerders een behoorlijk aanslepende procedure kan zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
Die paden zijn aangevraagd, zowel in Nederland als in België, conform de normale procedures die daarvoor gelden. En ik geloof niet dat Arriva (lees: DB) erg veel moeite zal hebben met het vinden van loccen en rijtuigen die in Nederland en België zijn toegelaten. Het is voor Arriva een unieke kans om eens wat anders te rijden dan contractsectorvervoer in Nederland, dus ik ga er wel van uit dat alles uit de kast gehaald wordt om te kunnen rijden.
Maar goed, we zullen zien. 19 augustus weten we (hopelijk) meer.
Maar goed, we zullen zien. 19 augustus weten we (hopelijk) meer.
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
Het is de telegraaf, die gasten verspreiden vaker onzin.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
De paden waren al aangevraagd nog voor duidelijk was wie er zou gaan rijden, met het idee dat die trein eind dit jaar al zou gaan rijden. In dat geval was bestaand materieel huren/leasen de enige oplossing geweest.Wubbo schreef:En ik geloof niet dat Arriva (lees: DB) erg veel moeite zal hebben met het vinden van loccen en rijtuigen die in Nederland en België zijn toegelaten.
Toen bekend werd dat Arriva deze treindienst gaat rijden is gemeld dat ze nieuwe Flirt-treinstellen willen bestellen. Die moeten nog wel eerst toegelaten worden in Nederland en België.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
Er komen toch al FLIRT treinstellen in Venlo? Dan lijkt mij dat ze in ieder geval in Nederland toegelaten zijn.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
Dat is het oude type Flirt, en ook alleen maar toegelaten op het grenstraject. (Zie ook dit topic)
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
Kan hier dan geen vervolg (lees verkorte procedure) voor gedaan worden? Of is dit te kort door de bocht?
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
Nee. :o
Ga er nou maar vanuit dat de instanties nog logger dan ze normaal al zijn gaan opereren, omdat de toelating van de V250 ook al zo'n "feest" was. Ze zullen denk ik al problemen gaan maken als de kopkleur van de trein 0,3 promille afwijkt van de voorgeschreven kleurstelling.
Maar wie weet. Ik geloof pas in een trein als deze niet alleen rijdt, maar na drie maanden ook nog eens tamelijk ongestoord zijn werk doet. :Y
Ga er nou maar vanuit dat de instanties nog logger dan ze normaal al zijn gaan opereren, omdat de toelating van de V250 ook al zo'n "feest" was. Ze zullen denk ik al problemen gaan maken als de kopkleur van de trein 0,3 promille afwijkt van de voorgeschreven kleurstelling.
Maar wie weet. Ik geloof pas in een trein als deze niet alleen rijdt, maar na drie maanden ook nog eens tamelijk ongestoord zijn werk doet. :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
KM46, er is een ding dat je moet weten over het spoor: dingen zijn nooit snel geregeld, het duurt allemaal gewoon lang. Tenzij je mensen in rep en roer krijgt, dan gaan dingen spontaan heel erg snel
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
Denk je dat ze dat nu gaan doen na de V250?KM46 schreef:Kan hier dan geen vervolg (lees verkorte procedure) voor gedaan worden? Of is dit te kort door de bocht?
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Treinen Arriva mogen niet naar Brussel rijden
Treinen Arriva mogen niet naar Brussel rijden
Geplaatst op: maandag 19 augustus 2013 11:42
Laatst bijgewerkt: maandag 19 augustus 2013 11:43
Treinexploitant Arriva mag niet met de zogenoemde Lage Landen Lijn tussen Den Haag en Brussel rijden. De verantwoordelijke Belgische autoriteit Infrabel verleende Arriva Personenvervoer Nederland niet het benodigde veiligheidscertificaat.
Ondanks de afwijzing zetten Arriva en de gemeente Den Haag hun gezamenlijke plannen voor de Lage Landen Lijn door. In 2015 wordt een nieuwe poging gedaan voor een intercitydienst tussen Den Haag CS en Brussel Centraal.
Lees verder | Dossier Arriva | Meer nieuws over Arriva | Dossier Fyra-problematiek | Meer nieuws over Fyra-problematiek
Geplaatst op: maandag 19 augustus 2013 11:42
Laatst bijgewerkt: maandag 19 augustus 2013 11:43
Treinexploitant Arriva mag niet met de zogenoemde Lage Landen Lijn tussen Den Haag en Brussel rijden. De verantwoordelijke Belgische autoriteit Infrabel verleende Arriva Personenvervoer Nederland niet het benodigde veiligheidscertificaat.
Ondanks de afwijzing zetten Arriva en de gemeente Den Haag hun gezamenlijke plannen voor de Lage Landen Lijn door. In 2015 wordt een nieuwe poging gedaan voor een intercitydienst tussen Den Haag CS en Brussel Centraal.
Lees verder | Dossier Arriva | Meer nieuws over Arriva | Dossier Fyra-problematiek | Meer nieuws over Fyra-problematiek
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
Wat is de reden van de afwijzing?
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
Dat staat in het artikel zelf:
De verantwoordelijke Belgische autoriteit Infrabel verleende Arriva Personenvervoer Nederland niet het benodigde veiligheidscertificaat.
...
Arriva had de aanvraag voor het certificaat ingediend bij de Belgische Dienst Veiligheid en Interoperabiliteit der Spoorwegen (DVIS), de nationale veiligheidsinstantie.
Ondernemingen die op het Belgische spoorwegnet willen rijden, moeten aan algemene Europese en specifieke Belgische eisen voldoen. Arriva voldeed niet aan de Belgische voorwaarden.
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
Het staat er allemaal een beetje krom, maar Arriva heeft nog geen certificaat gekregen van de DVIS (dus niet van Infrabel) en zonder certificaat mag je geen rijpaden afnemen bij Infrabel, met de simpele reden dat je er dan geen gebruik van kan maken en ze dan alleen maar andere vervoerders hinderen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
Ik vraag me af wat die specifieke Belgische voorwaarden zijn en op welke manier Arriva er dan niet aan voldoet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
Waarom kan je de NMBS beter privatiseren en hoe kom je erbij dat er dan geen nationalistisch gedachtegoed zal achterblijven in de vervolgorganisatie en hoe concludeer je dat het nationalisme is?julsteren schreef:Jezus, dit is nu echt belachelijk, je kan nog beter Rosendaal-Antwerpen opbreken, er een bus/sneltram van maken en de Cargo's over de HSL laten gaan, en de NMBS kunnen ze beter privatiseren i.p.v. dit nationalistische gedoe....
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
Nationalistisch: ze willen alles bij de staat houden, een particulier als Arriva krijgt zo niet eens een fatsoenlijke kans om een normale internationale verbinding te creëren.
Privatisatie: de regering hoeft zich er niet meet te bemoeien en kan koffie gaan drinken.
Privatisatie: de regering hoeft zich er niet meet te bemoeien en kan koffie gaan drinken.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
Julsteren, praat geen onzin. De DVIS is onderdeel van de FOD Mobiliteit en NMBS Mobility heeft niets te maken met het wel of niet hebben van een veiligheidscertificaat voor het rijden van treinen door Arriva.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 169 gasten