dagje door het noorden en lelystad.[26 foto's]

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

dagje door het noorden en lelystad.[26 foto's]

Bericht door dylanwild94 »

hallo

gisteren ben ik een dagje door het noorden van ons land wezen toeren.
ik ben vanaf Maassluis naar Schiedam centrum gegaan en op Schiedam de ic naar Lelystad gepakt om na een ontbijtje op Amsterdam Sloterdijk in de ic te stappen naar den helder.

in den helder heb ik een paar foto's gemaakt van de bussen aldaar.
Afbeelding

Afbeelding

even een foto met iets meer omgeving omdat ik die toren op de achtergrond wel leuk vind staan met de bus op de voorgrond. (A)
Afbeelding

toen ben ik met de 135 naar den oever busstation gereisd om daar met de 350 verder te reizen naar Leeuwarden dat voor mij erg goedkoop werd omdat mijn Ov-chipkaart het niet deed in de bus de valiator gaf aan dat mijn kaart niet toegestaan was :roll: en mocht doorlopen.

in Leeuwarden aangekomen heb even geluncht en nog een paar bussen op de foto gezet.
Afbeelding

Afbeelding

het is toch best druk op dat busstation :mrgreen:
Afbeelding

vriendelijke chauffeur op deze ambassadeur :pos:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

wat mij opviel aan de aardgas bussen op de stadsdiensten is dat mij sommige bussen de gastank voorop zit en bij andere bussen achterop heeft dit een speciale reden :?:

na Leeuwarden met de stoptrein naar Groningen gegaan en daar ook even wat bussen op de foto gezet.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hier is het ook best wel druk bij de uitgaande bussen dan vooral. :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

na Groningen heb ik de sprinter naar Zwolle gepakt om in Zwolle de ic naar den haag centraal te pakken om over de Hanzelijn naar Lelystad te gaan om daar wat te eten en een streep te zetten door een keer over de Hanzelijn gaan van mijn To-do-lijst.

in Lelystad heb ik nog een paar foto's gemaakt van de bussen aldaar maar helaas geen bus naar lowlands. :(
Afbeelding

Afbeelding

wel een hoog busnummer voor Nederlandse begrippen en dat bedenken dat het gewoon lijn 3 was :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding

1 van de weinige lijnen waar nog hoogfloersbussen op rijden hier in het land volgens mij.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

toen heb ik de ic naar den haag centraal weer gepakt naar leiden om daar over te stappen op de ic richting Dordrecht. toen uitgestapt op Schiedam centrum en daar de metro en de bus weer naar huis genomen.

dit was dus mijn dag gisteren enjoy. :pos:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: dagje door het noorden en lelystad.[26 foto's]

Bericht door Etienne »

Voor een reisverslag zeker niet slecht, in de tekst ontbreekt zo nu en dan wat Hoofdlettergebruik en interpunctie. En de foto's in Lelystad zijn grotendeels bewogen, wat wel jammer is. :(
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: dagje door het noorden en lelystad.[26 foto's]

Bericht door dylanwild94 »

Etienne schreef:Voor een reisverslag zeker niet slecht, in de tekst ontbreekt zo nu en dan wat Hoofdlettergebruik en interpunctie. En de foto's in Lelystad zijn grotendeels bewogen, wat wel jammer is. :(
spelling is niet mijn sterkste kant -o-

in Lelystad was het alweer bijna 20:00 uur en het was behoorlijk grijs dus het waren niet de ideale omstandigheden zo gezegd.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: dagje door het noorden en lelystad.[26 foto's]

Bericht door julsteren »

Leuk verslagje! :D
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21358
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: dagje door het noorden en lelystad.[26 foto's]

Bericht door Meltrain »

dylanwild94 schreef: wat mij opviel aan de aardgas bussen op de stadsdiensten is dat mij sommige bussen de gastank voorop zit en bij andere bussen achterop heeft dit een speciale reden :?:
De bussen met de gastank voorop zijn de 6471 t/m 6475 en die zijn 10,5 meter lang.
De bussen met de gastank achterop zijn de 6601 t/m 6612 en die zijn 12 meter lang. :)
dylanwild94 schreef:1 van de weinige lijnen waar nog hoogfloersbussen op rijden hier in het land volgens mij.
Je weet dat tien foto's hoger een foto van een hogevloersbus op lijn 318 staat? :P
Verder een prima verslag, al mag de spelling inderdaad wel iets beter. maar oefening baart kunst. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: dagje door het noorden en lelystad.[26 foto's]

Bericht door isadora »

Mooi verslag, dank je. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: dagje door het noorden en lelystad.[26 foto's]

Bericht door Michael »

Leuk verslag.

De reden dat bij de 10 meter bussen de gastank voorop zit en bij de 12 meter bussen achterop heeft hoogstwaarschijnlijk met de gewichtsverdeling te maken.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: dagje door het noorden en lelystad.[26 foto's]

Bericht door dylanwild94 »

Meltrain schreef:
dylanwild94 schreef: wat mij opviel aan de aardgas bussen op de stadsdiensten is dat mij sommige bussen de gastank voorop zit en bij andere bussen achterop heeft dit een speciale reden :?:
De bussen met de gastank voorop zijn de 6471 t/m 6475 en die zijn 10,5 meter lang.
De bussen met de gastank achterop zijn de 6601 t/m 6612 en die zijn 12 meter lang. :)
dylanwild94 schreef:1 van de weinige lijnen waar nog hoogfloersbussen op rijden hier in het land volgens mij.
Je weet dat tien foto's hoger een foto van een hogevloersbus op lijn 318 staat? :P
Verder een prima verslag, al mag de spelling inderdaad wel iets beter. maar oefening baart kunst. :)
ah dankje wel weer wat geleerd :D
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten