Een dagje door heel Twente (31 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Een dagje door heel Twente (31 foto's)

Bericht door julsteren »

Vandaag heb ik een mooi rondje met de fiets, trein en de bus door Twente gemaakt,

Vanaf mijn huis vertrok ik per fiets richting....
Afbeelding
Delden.

Afbeelding
Treinstel 38. Ik heb een keer een avond gekeken bij de werkplaats Hengelo, erg lang geleden als klein jochie, en dit treinstel, de 38, de werkplaats in en uit gereden. :D

Afbeelding
Hij gaat weer weg.

Verder naar Hengelo gefietst. En daar de trein naar Enschede Drienerlo gepakt.
Afbeelding
Heerlijk koud drankje,

Afbeelding
Treinvervangende bus. Deze heeft ook de treinvervangede ritten tussen Almelo en Rijssen gereden toen daar eerder dit jaar ergens werkzaamheden waren.

Afbeelding
Enschedeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!

Afbeelding
RB51 naar Dortmund op spoor 4.

Deze trein naar De Eschmarke genomen.
Afbeelding
Deze zal voorlopig niet meer rijden denk ik, in de fietstunnel onder het station De Eschmarke door.

Afbeelding
Bordje erbij *O*

Via Enschede naar Drienerlo gegaan,
Afbeelding
Treinvervangende bus.

Afbeelding
ICM naar Den Haag.

Afbeelding
Nog een bordje.

Afbeelding
Dezelfde trein.

Weer op de fiets verder gegaan.
Afbeelding
Nieuwe bushalte, Willem de Kooningstraat, JA, kooning met dubbel o, nog niet in de dienstregeling opgenomen.

Afbeelding
Bordje hangt er al wel.

Verder gefietst naar....
Afbeelding

Afbeelding
Amba.

Afbeelding
Nog een amba.

Verder gegaan...
Afbeelding

Afbeelding
???

Afbeelding
Volgende halte: Hertme, u kunt hier overstappen op de Intercity's richting de randstad en de regionale treinen naar Duitsland, maar niet heus....

Afbeelding
Bushalte.

Afbeelding
Je kunt er wel mooi wandelen,

Afbeelding
Weer een ov-foto.

De reis voerde zich verder naar.....
Afbeelding

Afbeelding
Amba.

Afbeelding
Bushokje in Overijssel uitvoering.

Stukje verder gefietst.
Afbeelding
Mini-AHOB,

Afbeelding
Hij ging dicht.

Afbeelding
En er kwam een buffel langs.

Afbeelding
Dezelfde buffel.

Einde,,, :6
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Een dagje door heel Twente (31 foto's)

Bericht door Etienne »

Best een leuk verslag :pos:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Een dagje door heel Twente (31 foto's)

Bericht door julsteren »

Dank!!!
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Een dagje door heel Twente (31 foto's)

Bericht door Milco »

Hoewel ik vind dat er een enkele te lichte foto tussenzit (van de wegrijdende Ambassador) en er foto's zijn waarvan de bus/trein slechts deels in beeld staat (zwarte Van Hool, 2e foto dezelfde ICMm), wat ik wat jammer vind, is het toch een leuk verslag! :)

Enne... Die foto van die fiets: dat was niet jouw fiets toch, mag ik hopen? :mrgreen:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Een dagje door heel Twente (31 foto's)

Bericht door julsteren »

Haha, nee die fiets was niet van mij, en later ging er een groep hangjongeren in die tunnel bivakeren, ik denk dat die fiets er niet beter op is geworden :P
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een dagje door heel Twente (31 foto's)

Bericht door Meltrain »

Jammer dat die buurtbus van Twents precies in de schaduw staat, maar verder een leuk verslag.

Maar de treinen van/naar Duitsland rijden dus wel (weer), terwijl de NS-treinen nog steeds zijn ingekort tot Esd?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Een dagje door heel Twente (31 foto's)

Bericht door dennistd »

Naar Duitsland heeft het maar vier dagen platgelegen: van 3 t/m 6 augustus. Het Duitse spoor ligt volledig los van het Nederlandse, en heeft wat beveiliging e.d. betreft dus ook helemaal niets met de ombouw van doen. Het enige dat gebeurd is is het oude spoor 4 in tweeën knippen, en achter de overweg bij het station het Duitse spoor omleggen van spoor 5 naar spoor 4. En het uitrijsein even een spoortje opgeschuiven.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Een dagje door heel Twente (31 foto's)

Bericht door julsteren »

Precies ;)
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een dagje door heel Twente (31 foto's)

Bericht door isadora »

Mooi plaatjes, station Delden ziet er zo uitnodigend uit, mooi ingeplant in de natuur. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Een dagje door heel Twente (31 foto's)

Bericht door julsteren »

Klopt, maar toch ligt het station midden in de stad, :)
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Een dagje door heel Twente (31 foto's)

Bericht door Timon91 »

Stad :mrgreen: Ja oke, het heeft stadsrechten, maar het is gewoon een dorp verder :P

Leuk verslag! Ik ben gisteren als het goed is voor het laatst met de treinvervangende bus geweest, morgen gaat station Enschede weer open. Die bus heb ik ook wel een keer gezien nu :6 Leuk dat je even bij Enschede de Eschmarke geweest bent, is dat niet het minst gebruikte station van Nederland? Ik vind het altijd vrij onlogisch dat je vanuit Enschede eerst nog een stuk door de stad rijdt, dan de stad verlaat en dan bij station De Eschmarke uitkomt. Een station Enschede Oost had me logischer geleken, maar het zal wel het doel geweest zijn om meer forenzen te trekken voor het naastgelegen Euregio bedrijvenpark - niet gelukt, helaas. Station De Eschmarke is denk ik het enige station in heel Nederland waar ik wel eens een volledig lege fietsenstalling zie, zo nu en dan zelfs zonder fietswrakken :mrgreen:
Mijn Flickr account.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Een dagje door heel Twente (31 foto's)

Bericht door julsteren »

Ik was nog nooit op de Eschmarke geweest, laat staan dat ik het bestaan ervan wist :N , er stond gisteren 1 fiets in de stalling (een hele) en 1 in de tunnel (dat wrak). Die treinvervangende bus was wel chill ingelegd want de aansluitingen waren op Drienerlo naadloos. :D
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Een dagje door heel Twente (31 foto's)

Bericht door marvinkok »

Het idee is dat er rondom de Eschmarke uiteindelijk ook nog woningen komen, waardoor het station meer nut heeft. In eerste instantie zouden er hooguit de ruwbouw neergelegd worden bij de heropening, maar men wilde dat er gelijk een station was en er ook al gestopt werd.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Een dagje door heel Twente (31 foto's)

Bericht door julsteren »

Aha, dat verklaart dus de reden dat er een perron met abri langs het spoor staat daar.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Een dagje door heel Twente (31 foto's)

Bericht door Fles »

julsteren schreef: erg lang geleden als klein jochie,
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten