Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

De RET was vanmiddag weer aardig onderweg, maar helaas niet voor de reiziger.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door JWM »

Is dit een post met als voornaamste doel dat iemand er op in haakt met de vraag wat er aan de hand was?
jesse-cruzu
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door jesse-cruzu »

mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door mb90 »

Van 17 augustus t/m 25 augustus rijdt tramlijn 25 niet in Schiebroek door werkzaamheden aan het Schiepleinviaduct. Tramlijn 25 rijdt dan Carnisselande - Blijdorp v.v. waarbij in Blijdorp de tramsporen tegen de klok in weer eens worden bereden. Hier bijvoorbeeld te zien op de Bergselaan, waar het onkruid rondom de sporen goed te zien is en waar met wat geknetter van de bovenleiding en wat gekraak van de sporen de Citadis 2044 langskomt op lijn 25:
Afbeelding
jesse-cruzu
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door jesse-cruzu »

Het had zo mooier kunnen zijn als er een reguliere tramlijn door Blijdorp zou rijden, denk aan lijn 20. :|
Mohamed
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 21 okt 2012, 13:56

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Mohamed »

jesse-cruzu schreef:Het had zo mooier kunnen zijn als er een reguliere tramlijn door Blijdorp zou rijden, denk aan lijn 20. :|
GroenLinks blijft geloof ik fervent voorstander van dat idee. Hoe mooi ook, het blijft gewoon lastig met een wijk die zo dichtbij het centrum ligt én een grote populatie van jonge (fietsende) bewoners heeft. Metrostation Blijdorp heeft ook gewoon een groot deel van het bereikbaarheidsprobleem opgelost. In feite sta je binnen 3 minuten van metrostation Blijdorp op metrostation Beurs. Daar kan qua snelheid en frequentie gewoon geen tram tegenop (dan neem je het stukje lopen naar het metrostation maar voor lief).

Vind wel dat er gewoon iets gedaan moet worden voor de toerist/dagjesmens die de diergaarde wil bereiken. Maar denk dat dat eigenlijk om een toeristisch initiatief vraagt, bijvoorbeeld de Zomertramlijn (10) uitbreiden of wijzigen. Die lus door Crooswijk er bijvoorbeeld uithalen, een aantal diensten omleggen of een algehele uitbreiding. Al zal dat wellicht lastig zijn gezien het vrijwillige karakter deze tramlijn.

Merk wel dat de RET metrostation Blijdorp wil marketen als hét station om de diergaarde te bereiken. Vind ik een misleiding. Het stuk lopen blijft fors en is vergelijkbaar met het stuk vanuit CS. Vanuit CS heb je verder ook gewoon nog de mogelijkheid om met bus 40/44 te gaan, als je dan toch al dat basistarief hebt opgehoest.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door zone5324bericht... »

er is natuurlijk een tijdje een lijn 11 door de RET in het leven geroepen om die door museumtrams te laten rijden, maar ook hier ging het o.a. om geld om ermee te stoppen...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Vanaf 2008 (?) reed er inderdaad een museumtram als lijn 11 tussen CS Noordzijde en de lus bij de Diergaarde.
Deze lijn werd (begrijpelijkerwijs) opgeheven toen lijn 11 als reguliere lijn het rondje Blijdorp ging rijden, maar kwam helaas niet terug toen ringlijn 11 werd opgeheven. :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
jesse-cruzu
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door jesse-cruzu »

Die museum tramlijn 11 was zelfs populairder dan de reguliere tramlijn 11 die daarna ging rijden. Bewoners gaven al meteen aan dat zij de verbinding missen met het Centrum en zo niet rendabel was. De metro is voor veel mensen niet de oplossing als je er niet in de buurt woont of elders in Blijdorp moet wezen.
Gideon
Berichten: 328
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Gideon »

Rijd tram 10 dan niet meer in de zomer?
Met vriendelijke groet,

Gideon.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Gekko123 »

Tram 10 rijdt wel (vandaag nog zien rijden) maar die rijdt niet door de wijk Blijdorp. Hij rijdt tegenwoordig naar Crooswijk.
Gideon
Berichten: 328
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Gideon »

o wacht ik denk dat ik een fout maakt. Bedoel de dierentuinlijn
Met vriendelijke groet,

Gideon.
Gideon
Berichten: 328
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Gideon »

Een buschauffeur heeft deze week 35 kleuters van basisschool De Taaltuin in Schiedam uit de bus gezet.
De man was het beu dat de kinderen steeds op het stopknopje drukten.
De Schiedamse school gaat een klacht indienen. 'Die kinderen zijn 4 jaar, kom op zeg!

Reden tot klachen
Graag wil ik van jouw weten als dit een klacht waardig is en RET wat hoeft te doen

Mijn mening
RET hoef niks te doen, want de bus chauffeer heeft een schema waar hij zich aan wilde houden.
Ook kan dit ten kosten komen voor andere reizigers en wil jij elke keer stopen voor niks?!
Stel jij zit in die bus na een lange dag werken en je bent moe. Dan wil je gelijk naar huis en niet dit
Of je moet werken en je kan nog te laat komen, dat is mijn mening ;)\

Bron
Om alles te lezen kan je naar dit site gaan: ad.nl
Met vriendelijke groet,

Gideon.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Edwin »

Ze betalen €88,- dus dan mogen de kinderen telkens op de stopknop drukken. Als jij als leraar (m/v) met kinderen op pad gaat leg je toch eerst even uit wat wel en niet mag en corrigeer je als het toch gebeurd. Voor een chauffeur is er niks vervelenders dan voor niks te moeten stoppen.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
zone2000
Berichten: 523
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door zone2000 »

als je er uit wil moet je maar naar voren komen. je laat je toch niet opnaaien door een stel kleuters?

als je zo'n groep kleuters eruit gaat gooien weet je dat je shit krijgt, ook al heb je dan wel misschien gelijk. dan maar even 5 minuten doorbijten.
flipje
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door flipje »

zone2000 schreef:als je er uit wil moet je maar naar voren komen. je laat je toch niet opnaaien door een stel kleuters?

als je zo'n groep kleuters eruit gaat gooien weet je dat je shit krijgt, ook al heb je dan wel misschien gelijk. dan maar even 5 minuten doorbijten.
Inderdaad, meldt als chauffeur aan de passagiers dat als ze er uit willen even naar voren moeten lopen. Werkt in IJsselmond prima!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door AppleMoose »

Ja. Laten we ons allemaal aanpassen aan onopgevoede kleuters... :roll:

De Chauffeur heeft gewoon groot gelijk. Hij heeft gewaarschuwd, en na een waarschuwing volgen consequenties, anders heeft waarschuwen geen zin.
Ook kleuters kun je heel goed leren dat je niet voor de lol op busknopjes mag drukken en gewoon moet luisteren.
En als je niet luistert, zijn daar consequenties aan verbonden.
Als opvoedkundige, (in dit geval de leerkracht), behoor je dat te weten.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door nvdw »

Wat me nog het meest verbaast is hoe een leerkracht op het idee komt om in zijn eentje een groep van 35 kleuters op sleeptouw te nemen in het openbaar vervoer. Hoe denkt hij die groep te allen tijde in de gaten te kunnen houden? Elke halte tellen of er niet stiekem twee uit zijn geglipt?

Ook weer zo'n typische reactie van 'meester' om dan te zeggen dat de chauffeur niet zo moeilijk moet doen. Ik.vind dat de chauffeur in deze nog geduldig is geweest. Huur dan een touringcar... Of wacht tot ze zeven zijn.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Somoht »

nvdw schreef:Wat me nog het meest verbaast is hoe een leerkracht op het idee komt om in zijn eentje een groep van 35 kleuters op sleeptouw te nemen in het openbaar vervoer. Hoe denkt hij die groep te allen tijde in de gaten te kunnen houden? Elke halte tellen of er niet stiekem twee uit zijn geglipt?

Ook weer zo'n typische reactie van 'meester' om dan te zeggen dat de chauffeur niet zo moeilijk moet doen. Ik.vind dat de chauffeur in deze nog geduldig is geweest. Huur dan een touringcar... Of wacht tot ze zeven zijn.
RET heeft anders net vol trots een speciale OVchipkaart voor scholen geintroduceerd met veel tamtam dus om dan als RET te huur maar een touringcar is raar.
http://www.ret.nl/over-ret/nieuws/item/ ... kaart.html
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door AppleMoose »

nvdw schreef:Wat me nog het meest verbaast is hoe een leerkracht op het idee komt om in zijn eentje een groep van 35 kleuters op sleeptouw te nemen in het openbaar vervoer. Hoe denkt hij die groep te allen tijde in de gaten te kunnen houden? Elke halte tellen of er niet stiekem twee uit zijn geglipt?
Er staat nergens vermeld dat de leerkracht in z'n eentje was. Enkel dat hij de kinderen heeft toegesproken.
Maar vergeet niet dat er weinig tot geen geld is om personeel aan te nemen voor dit soort uitstapjes, en zeker in de grote steden is de betrokkenheid van ouders vrij laag, waardoor er dus ook vanuit die hoek weinig te verwachten valt qua begeleiding bij schooluitjes.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door JWM »

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Geert »

Twee weken terug zat ik in een bus (in Schiedam) waar een hele groep basisschoolkinderen instapte, inclusief leraar en een aantal ouders. DIe kinderen bleven netjes van de stopknopjes af, maar die waren denk ik een paar jaar ouder :)
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Michael 1988 »

Dit vind ik persoonlijk een goede actie van de buschauffeur. Niet alleen de kinderen waren schuldig, maar ook de leerkracht en niet te vergeten de ouders die hierin ook een stukje opvoeding richting hun kinderen hebben gemist. Het gaat volgens de leraar om leerlingen uit 2 klassen van 4 en 5 waarin de 2 leerkrachten en 2 ouders niet eens in de gaten hadden dat de leerlingen op de stopknop drukten. Daarnaast hadden de leerkrachten van te voren inderdaad moeten vertellen wat wel en niet mag in de bus nog voordat de hele groep in de bus stapten. Maar goed, het is wel terecht wat de chauffeur deed en er is ook na 5 keer gewaarschuwd. 4 volwassen mensen op een groep van 35 kleuters is sowieso veel te weinig dus hierin schiet zowel de school als de ouders dus ook in te kort. Snap overigens niet waarom zoiets ook al niet op de heenweg was opgevallen (als het toen ook was gebeurt) of de chauffeur van die bus moet het hebben genegeerd of er stapten toen iedere keer iemand uit.

Maar sowieso gebeurt dit toch wel eens bij zowel kleuters als bij oudere kinderen die in sommige gevallen een stukje opvoeding hebben gemist van ouders en school (en dan met name ouders).
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door nvdw »

Somoht schreef: RET heeft anders net vol trots een speciale OVchipkaart voor scholen geintroduceerd met veel tamtam dus om dan als RET te huur maar een touringcar is raar.
Dat van de 'scholenkaart' wist ik. Maar reizen met het ov betekent ook akkoord gaan met de voorwaarden. Als je als grote groep overlast veroorzaakt dan vind ik het niet raar dat de chauffeur ingrijpt. Hij heeft immers ook nog andere klanten.

In plaats daarvan vindt meester dat de chauffeur en de andere reizigers de overlast maar hebben te accepteren als hij besluit een groep van 35 4-jarigen op de bus los te laten. Dat is wat mij betreft de omgekeerde wereld.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Wubbo »

Dus op stopknopjes drukken is overlast? Ik verstond daar altijd iets heel anders onder.

Ja, natuurlijk is het vervelend. Ja, er ligt daar een belangrijke taak voor de leraar. Maar dit wekt zo alleen maar verontwaardiging op. Volgens mij zijn er betere manieren om kinderen wat te leren, hier leren ze niks van (behalve dat de leraar geleerd heeft niet meer met de bus op stap te gaan). Als hij ze er op de 6e halte uit heeft gezet kunnen ze nooit veel verder hebben gehoeven trouwens, als ik zo op de kaart kijk...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 gasten