AH-super op station in Heerenveen

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

AH-super op station in Heerenveen

Bericht door Wubbo »

AH-super op station in Heerenveen
* LC | Gepubliceerd op 17 november 2008, 14:41

HEERENVEEN - Het Heerenveense station krijgt een kleine supermarkt van Albert Heijn. Op 27 januari moet de AH to Go opengaan. De winkel is ook zondags open.

Het is voor het eerst dat Friesland kennismaakt met deze winkelformule. In het Noorden heeft alleen Assen sinds kort een AH to Go, meldt regiomanager Anita Broekhuizen van de NS. In heel Nederland staan er nu dertig, voor het merendeel in de Randstad.

Met de komst van Albert Heijn verdwijnt de huidige Wizzl-winkel op het station. Het Heerenveense station wordt in de maanden december en januari grondig verbouwd. De stationsrestauratie Het Station, een formule van NS-dochter Servex, aan de voorzijde gaat per 1 december dicht. De contracten van de meeste werknemers zijn ontbonden.

Bron: Leeuwarder Courant
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: AH-super op station in Heerenveen

Bericht door M57 »

En ook deze dagen maakt de Wizzl op Naarden-Bussum plaats voor een AH to go.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: AH-super op station in Heerenveen

Bericht door Mark »

Vandaag geopend, zag het in het personeelsblad van AH staan :)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: AH-super op station in Heerenveen

Bericht door deadlock »

AH2Go is dan ook veel beter en praktischer dan een Wizzle.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: AH-super op station in Heerenveen

Bericht door Jurjen »

Mark schreef:Vandaag geopend, zag het in het personeelsblad van AH staan :)
Haha, schijnbaar vinden ze het Noorden dan niet zo belangrijk meer bij AH to Go.. Normaal gesproken krijgt elk NS-filiaal van to go een uitnodiging om te helpen bij de opening van zo'n filiaal, heb er niks over gezien in de mail...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: AH-super op station in Heerenveen

Bericht door Geert »

Ik neem aan dat je bij de nieuwe AH2Go's geen treinkaartjes kunt kopen i.t.t. de oude Wizzl's? Dat vind ik wel een achteruitgang, niet zozeer voor mijzelf maar wel voor mensen die liever aan het loket een kaartje kopen.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: AH-super op station in Heerenveen

Bericht door Jurjen »

Geert schreef:Ik neem aan dat je bij de nieuwe AH2Go's geen treinkaartjes kunt kopen i.t.t. de oude Wizzl's? Dat vind ik wel een achteruitgang, niet zozeer voor mijzelf maar wel voor mensen die liever aan het loket een kaartje kopen.
Dat denk ik niet. Ook op Rta, Dvd en Asdl bijvoorbeeld vindt kaartverkoop plaats.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: AH-super op station in Heerenveen

Bericht door Geert »

Dat wist ik niet. In dat geval vind ik die AH2Go's wel een vooruitgang :P
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: AH-super op station in Heerenveen

Bericht door Vinny »

Wat ik een achteruitgang vind is de teloorgang van de (klassieke) stationsrestauratie. Servex heeft al jaren niet meer in die formule geïnvesteerd en dat zie je overal in terug. De prijs/kwaliteitverhouding is beneden alle peil. Ik mis steeds meer op stations gelegenheden waar je gewoon kunt zitten aan een tafeltje met een kop koffie en een gebakje of een lichte warme maaltijd. Gelukkig dat La Place hier en daar terug komt, maar over het algemeen houdt het niet over...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: AH-super op station in Heerenveen

Bericht door Daniel »

Vinny schreef:Ik mis steeds meer op stations gelegenheden waar je gewoon kunt zitten aan een tafeltje met een kop koffie en een gebakje of een lichte warme maaltijd.
Je bent niet de enige volgens een groot artikel in het AD van vandaag over de stations van de toekomst. Naar het schijnt wil men om aan deze behoefte te voorzien een soort van "foodcourts" gaan inrichten waar je even rustig kunt gaan zitten om je zojuist gekochte eten op te eten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: AH-super op station in Heerenveen

Bericht door Daantje »

Over het algemeen vind ik de AH to go beter dan de Wizzl (ik wist niet dat er bij de AH to go soms ook kaartverkoop was, dat vond ik dan weer een pluspunt van de Wizzl). Enige voordeel van de Wizzl op Rotterdam Centraal was dat je daar 's avonds om negen uur nog (prima eetbaar en betaalbaar (y) ) brood kon kopen, bij de AH to go is het dan allang uitverkocht.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: AH-super op station in Heerenveen

Bericht door webguy »

Kan in Arnhem nog wel hoor :)
Maar de stationsrestauratie in Ede gaat ook sluiten. Was wel beetje rare opstelling: Kiosk en Stationsrestauratie met zelfde personeel / aan elkaar vast. Wat nog het meest jammere daarvan is is dat die ruimtes dan zo onaantrekkelijk leeg staan...
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: AH-super op station in Heerenveen

Bericht door M57 »

Ter bevestiging: De AH to go van Naarden-Bussum doet aan Tickets&Service, zoals dat heet.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: AH-super op station in Heerenveen

Bericht door Caspar »

Ik vind het wel jammer dat de boel in Heerenveen op de schop gaat. De stationsrestauratie daar is wel een goede plek om de wachttijd te overbruggen met een overstap van de bus op een andere bus. Als je een kopje koffie drinkt doen ze ook graag de wc deur voor je open. Er zal wel een zelfreinigend stinkding voor in de plaats komen.
Ook verkopen ze er nu nog verse broodjes voor een schappelijke prijs bij die eettent. Die van AH zijn allemaal al voorbelegd (dus ook niet vers), dus kan je niet meer kiezen dat je er bv geen sla tussen wilt ofzo.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten