OVer je OV-Chipkaart #8

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door huibf »

nvdw schreef:Nee, dat ben je niet. De spelregels zijn veranderd en jij wilt niet volgens die regels spelen. Het stadsritje dat je voorheen cadeau kreeg kost nu geld.

Degene die echter het meest betaalt van jouw reiskosten is de gemeenschap. Moet die ook maar ophouden met geld over de brug te komen om de tekorten aan te vullen?
Ik ben het deels met Tristan eens. Het hele gezeik rondom de regionale producten is voor de 'grensoverschrijdende reiziger' een dure grap geworden.
Destijds is een verkeerde beslissing gemaakt door de de DO's meer zeggenschap te geven over de tarieven.
De Sterabonnementen hadden moeten worden afgeschaft en er hadden LANDELIJKE kortingen moeten komen die dit tarief evenaren. Dus geen gezeik bij de grenzen. Het huidige kortingsproduct voldoet niet en is stervensduur.
Brabant blijf ik een goed voorbeeld voor zoals het moet (maar dan landelijk)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door Daniel »

Meer vrijheid voor de regionale overheden om tarieven te bepalen vindt ik niet persé slecht, dat heeft in sommige regio's op zich best positief uitgepakt. Heb zelf bv. ook het dalkortingsproduct van Arriva DAV terwijl ik daar vrij onregelmatig kom voor familiebezoek, maar wat desondanks goed betaalbaar is.

Ernaast zou echter inderdaad nog een landelijke abonnementsvariant moeten bestaan. Voor de niet zeer frequent reizenden zou AltijdKorting daar nu al moeten volstaan, maar voor frequente reizigers zou je een afgekocht reisrecht in een bepaald gebied (waarbij het gebied onafhankelijk van concessiegrenzen en vervoersgebieden is) moeten hebben. Waarbij dan een regionaal product nooit duurder zou moeten kunnen zijn dan zo'n "AltijdVrij" voor BTM, immers bieden de regionale producten ook voor reizigers binnen de regio in bepaalde gevallen minder reismogelijkheden.

Je zult bv. maar tussen Utrecht en Vianen Lekbrug reizen, dan is het aantal snelle reismogelijkheden waar je abonnement bruikbaar is gewoon meer dan gehalveerd met de regionalisering daarvan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door huibf »

ovchipkaart.nl schreef: Meer gemak bij automatisch opladen
10 augustus 2013

Automatisch opladen is gemakkelijker gemaakt. U hoeft niet meer naar een balie van een OV-bedrijf om automatisch opladen op de kaart te zetten of te beëindigen. Daarnaast vindt bij nieuwe aanvragen automatisch opladen plaats bij nul euro in plaats van vijf euro.

Geen extra handelingen meer

Als u een persoonlijke OV-chipkaart aanvraagt met automatisch opladen, dan kunt u direct met de kaart reizen. U hoeft niet meer naar een balie van een OV-bedrijf om automatisch opladen op uw kaart te zetten. Dit staat al aan. Dat biedt u dus meer gemak.

Dit geldt ook voor OV-chipkaarten die verlopen zijn en vervangen worden. Als op deze kaarten automatisch opladen stond, dan staat het ook actief op de nieuwe kaart. U hoeft het niet meer op de kaart te zetten.
Beëindigen nu ook bij ophaalautomaat

Als u automatisch opladen wilt beëindigen, hoeft u ook niet meer naar een balie van een OV-bedrijf. U kunt automatisch opladen van uw kaart verwijderen bij een ophaalautomaat. Wilt u toch naar een balie van een OV-bedrijf? Dan kan dat ook. U neemt dan net als nu de bevestigingsbrief, uw OV-chipkaart en legitimatie mee.
Automatisch opladen bij saldo € 0

Voor nieuwe aanvragen voor automatisch opladen geldt dat automatisch opladen plaatsvindt als het saldo op de OV-chipkaart onder de € 0 komt. Het saldo op de OV-chipkaart wordt dan automatisch verhoogd met het bedrag van uw keuze. Bij ‘oude’ contracten gebeurt dit bij € 5. U kunt in uw online transactieoverzicht zien welke waarde voor u geldt. U kunt dit ook zien bij een ophaalautomaat.

https://www.ov-chipkaart.nl/nieuws/laat ... _gemak_arl
Kijk dat is nu een stap vooruit ! Dat was nl erg onhandig aan dat auto-reload !
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door webguy »

Jammer echter dat ze niet iedereen even overzetten of vertellen hoe dat zou moeten...
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door Tochjo »

Je kunt het beëindigen en vervolgens opnieuw aanvragen, lijkt me. Ik stel me voor dat bij het activeren op de een of andere manier fysiek op de kaart wordt geschreven bij welk bedrag automatisch opladen moet plaatsvinden en dat het daarom niet automatisch voor iedereen kan worden gedaan.
hauptbahnhof
Berichten: 3920
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door hauptbahnhof »

Lees ik het nou goed? Dit alles geldt alleen bij nieuwe OV-chipkaarten. Dus als ik het nu op mijn huidge kaart aanvraag, gaat alles wel volgens het oude systeem. Of ben ik nou kippig?
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door Tochjo »

Nee, het geldt voor nieuwe aanvragen. Een nieuwe aanvraag voor automatisch opladen is onafhankelijk van de productiedatum of verloopdatum van de persoonlijke OV-chipkaart.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door Tristan »

huibf schreef:
ovchipkaart.nl schreef: Meer gemak bij automatisch opladen
10 augustus 2013

Automatisch opladen is gemakkelijker gemaakt. U hoeft niet meer naar een balie van een OV-bedrijf om automatisch opladen op de kaart te zetten of te beëindigen. Daarnaast vindt bij nieuwe aanvragen automatisch opladen plaats bij nul euro in plaats van vijf euro.

Geen extra handelingen meer

Als u een persoonlijke OV-chipkaart aanvraagt met automatisch opladen, dan kunt u direct met de kaart reizen. U hoeft niet meer naar een balie van een OV-bedrijf om automatisch opladen op uw kaart te zetten. Dit staat al aan. Dat biedt u dus meer gemak.

Dit geldt ook voor OV-chipkaarten die verlopen zijn en vervangen worden. Als op deze kaarten automatisch opladen stond, dan staat het ook actief op de nieuwe kaart. U hoeft het niet meer op de kaart te zetten.
Beëindigen nu ook bij ophaalautomaat

Als u automatisch opladen wilt beëindigen, hoeft u ook niet meer naar een balie van een OV-bedrijf. U kunt automatisch opladen van uw kaart verwijderen bij een ophaalautomaat. Wilt u toch naar een balie van een OV-bedrijf? Dan kan dat ook. U neemt dan net als nu de bevestigingsbrief, uw OV-chipkaart en legitimatie mee.
Automatisch opladen bij saldo € 0

Voor nieuwe aanvragen voor automatisch opladen geldt dat automatisch opladen plaatsvindt als het saldo op de OV-chipkaart onder de € 0 komt. Het saldo op de OV-chipkaart wordt dan automatisch verhoogd met het bedrag van uw keuze. Bij ‘oude’ contracten gebeurt dit bij € 5. U kunt in uw online transactieoverzicht zien welke waarde voor u geldt. U kunt dit ook zien bij een ophaalautomaat.

https://www.ov-chipkaart.nl/nieuws/laat ... _gemak_arl
Kijk dat is nu een stap vooruit ! Dat was nl erg onhandig aan dat auto-reload !
Zelfs ik, als fervent ov-chipkaarthater, vind dit een stapje in de goede richting. Nu nog roodstand voor in elk geval persoonlijke kaarten verhogen naar € 20.-, zodat je ook voor reizen per trein met € 0,00 saldo kan volstaan. En de aanschafprijs standaard als reissaldo op de kaart zetten.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door Meltrain »

Over dat inchecken bij NS...
Afgelopen vrijdag wilde ik van Delft naar Rotterdam reizen en toen had ik 19 cent te weinig om te kunnen inchecken. :shock:
Dat is natuurlijk vervelend, maar toen ik bij de kaartautomaat even ging kijken hoeveel ik zou moeten opladen voor een reis Delft - Rotterdam Centraal gaf die doodleuk aan dat ik €0,00 moest opladen, terwijl mijn saldo €5,81 was. :? Blijkbaar houdt de kaartautomaat geen rekening met de €20,00 (vol tarief) of €10,00 (korting) borg die wordt ingehouden. :roll:
Uiteindelijk heb ik €1,- opgeladen, dus kon ik weer inchecken. Helaas moet ik morgen opnieuw mijn kaart opladen, want ik had er even niet aan gedacht dat ik na het weekend weer terug zou gaan per trein. :oops:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door dylanwild94 »

huibf schreef:
ovchipkaart.nl schreef: Meer gemak bij automatisch opladen
10 augustus 2013

Automatisch opladen is gemakkelijker gemaakt. U hoeft niet meer naar een balie van een OV-bedrijf om automatisch opladen op de kaart te zetten of te beëindigen. Daarnaast vindt bij nieuwe aanvragen automatisch opladen plaats bij nul euro in plaats van vijf euro.

Geen extra handelingen meer

Als u een persoonlijke OV-chipkaart aanvraagt met automatisch opladen, dan kunt u direct met de kaart reizen. U hoeft niet meer naar een balie van een OV-bedrijf om automatisch opladen op uw kaart te zetten. Dit staat al aan. Dat biedt u dus meer gemak.

Dit geldt ook voor OV-chipkaarten die verlopen zijn en vervangen worden. Als op deze kaarten automatisch opladen stond, dan staat het ook actief op de nieuwe kaart. U hoeft het niet meer op de kaart te zetten.
Beëindigen nu ook bij ophaalautomaat

Als u automatisch opladen wilt beëindigen, hoeft u ook niet meer naar een balie van een OV-bedrijf. U kunt automatisch opladen van uw kaart verwijderen bij een ophaalautomaat. Wilt u toch naar een balie van een OV-bedrijf? Dan kan dat ook. U neemt dan net als nu de bevestigingsbrief, uw OV-chipkaart en legitimatie mee.
Automatisch opladen bij saldo € 0

Voor nieuwe aanvragen voor automatisch opladen geldt dat automatisch opladen plaatsvindt als het saldo op de OV-chipkaart onder de € 0 komt. Het saldo op de OV-chipkaart wordt dan automatisch verhoogd met het bedrag van uw keuze. Bij ‘oude’ contracten gebeurt dit bij € 5. U kunt in uw online transactieoverzicht zien welke waarde voor u geldt. U kunt dit ook zien bij een ophaalautomaat.

https://www.ov-chipkaart.nl/nieuws/laat ... _gemak_arl
Kijk dat is nu een stap vooruit ! Dat was nl erg onhandig aan dat auto-reload !
dit bestaat al langer hoor :wink: maar ze zeggen niet wat er gebeurt als ze niet dat bepaalde bedrag van je rekening kunnen halen wat dan wordt je volledige ovc geblokkeerd en mag je een nieuwe kopen :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door Tochjo »

Nee, het is nieuw dat het opladen pas gebeurt als het saldo onder de nul euro komt en dat je het kunt stopzetten bij een automaat.

Sinds 16 mei 2011 worden kaarten waarbij de automatische incasso is mislukt niet meer direct geblokkeerd, zolang de schuld minder dan € 60 is. Kaarthouders bij wie de incasso mislukt is, krijgen nu eerst een brief en vervolgens nog een herinneringsbrief. Pas als dan nog niet betaald is, wordt het saldo op de kaart geblokkeerd. De schuld wordt dan overgedragen aan een incassobureau.
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door dylanwild94 »

Tochjo schreef:Nee, het is nieuw dat het opladen pas gebeurt als het saldo onder de nul euro komt en dat je het kunt stopzetten bij een automaat.

Sinds 16 mei 2011 worden kaarten waarbij de automatische incasso is mislukt niet meer direct geblokkeerd, zolang de schuld minder dan € 60 is. Kaarthouders bij wie de incasso mislukt is, krijgen nu eerst een brief en vervolgens nog een herinneringsbrief. Pas als dan nog niet betaald is, wordt het saldo op de kaart geblokkeerd. De schuld wordt dan overgedragen aan een incassobureau.
dat deed de RET ook die begon er volgens mij mee :?: :Y dat de kaart niet gelijk geblokkeerd wordt is wel een pluspunt :pos:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door Freek »

Dat soort dingen doet TLS, niet de RET. RET kan dat dus niet hebben gedaan.
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door dylanwild94 »

Freek schreef:Dat soort dingen doet TLS, niet de RET. RET kan dat dus niet hebben gedaan.
TLS heeft het wel via de RET aangeboden :?:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door Edwin »

De GVB heeft mijn restitutieaanvraag voor dubbel opstaptarief met SOV bij CXX - NS - GVB in tweevoud, per post, afgewezen. Rover/OV Loket mailde mij het volgende daarover na mijn klacht aldaar:
Wij ontvingen de volgende reacties van de werkgroep Uwkaartje:

Wij hebben hierover nu enige conversaties gehad met medewerkgroepsleden:
We vermoeden dat de mogelijkheid om zonder DOT (dubbel opstaptarief) over te stappen binnen het metro/tram/bus systeem is afgeschaft in geval er een treinreis tussen zit.

Kennissen in de ROVER-wereld die van deze mogelijkheid gebruik maakten hebben ook geconstateerd dat na een treinreis opnieuw opstaptarief wordt berekend. Dit komt enerzijds overeen met de situatie van voor de ov-chipkaart: met de strippenkaart betaalde je ook opnieuw de 'extra' strip.
Anderzijds is in mondeling overleg indertijd als voordeel genoemd dat je het DOT niet betaalde binnen 35 minuten, ook niet als er een treinreis tussen zat.
De werkgroep is hierover nog in conversatie, maar het vermoeden is dat vervoerders het afschaffen van het DOT in de treinketen hebben aangegrepen om het DOT wel te laten gelden bij overstappen binnen het bus/tram/metro systeem, als daar een treinreis tussen zit.

We zijn daar ontevreden over en vragen ons af of hierover advies had moeten worden gevraagd.
Wij zullen u op de hoogte houden als er verdere ontwikkelingen zijn. Onze werkgroep zal het ook wel (gaan) opmerken, dat er nu wel DOT wordt berekend.) Waarschijnlijk is het niet berekenen van het DOT in deze situatie feitelijk afgeschaft.
Als de desbetreffende reiziger ons op de hoogte wil houden van het antwoord op zijn klachten bij GVB en Connexxion dan zouden we dat zeer op prijs stellen!

Met vr. gr. Werkgroep Uwkaartje.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door webguy »

Edwin schreef: ... Dit komt enerzijds overeen met de situatie van voor de ov-chipkaart: met de strippenkaart betaalde je ook opnieuw de 'extra' strip ...
Volgens mij klopt dit niet - met de strippenkaart mocht je afhankelijk van het aantal strippen binnen x minuten overstappen, ongeacht waar het was. Ik heb vaak genoeg in Ede (iets te vroeg) gestempeld, de trein gepakt en dezelfde strippen in Arnhem gebruikt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door Daniel »

Dat mocht dus niet, want X-strippen gestempeld met de zone van Ede zijn gewoon niet geldig in Arnhem. Feit is echter dat in de korte tijd dat een chauffeur zo´n strippenkaart zag deze nooit alles tot in detail kan controleren en dus wellicht gewoon het zonenummer niet is opgevallen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door koekje »

Werd bij mij ook wel eens geprobeerd. Iemand stempelde in Nijmegen 2 strippen af (zone 6000) om van ergens in Nijmegen naar CS te gaan. Pakt vervolgens de trein naar Arnhem en stapt bij mij de bus in.

> "overstap! :D"
< "In Nijmegen gestempeld zie ik?"
> "Ja"
< "Niet geldig hier"
> "Ja maar, het is nog geen <tijdstip>"
< "Dat klopt, u mag inderdaad in zone 6000 nog een kwartiertje reizen. Dit is Arnhem, zone 4000"
*STEMPEL!*

En maar goed dat ik niet in BRU werk. Ik kan passagiers als Tristan niet uitstaan. Ga lekker ergens anders eigen rechtertje spelen. Je hebt inderdaad een punt dat die abonnementen bij grensoverschrijdende concessies vaak fout gaan, maar moedwillig zwart reizen vind ik te ver gaan. Ik ben het type die de controleurs oproept voor een 'verrassingscontrole' als ik iemand zie/hoor uitchecken.
hauptbahnhof
Berichten: 3920
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door hauptbahnhof »

Ik heb het in het verleden ook gedaan maar toen snapte ik eigenlijk de ballen van de strippenkaart. Woonde toen in Sittard, kocht een kaartje bij de buschauffeur (zo'n geprint bonnetje) die ik met de chipknip betaalde. Trein naar Maastricht en toen daar weer overgestapt met datzelfde kaartje. Ik had echt geen idee hoe het werkte. Pas toen ik in Amsterdam kwam wonen een jaar later begreep ik het hele zonesysteem (werd de hele tijd "zonegrens" omgeroepen in de metro dus wekte wel m'n aandacht op").

Het is logisch dat je alleen maar in de gestempelde zones kan overstappen want als in Amsterdam Centrum stempel en ik wil naar Amsterdam Zuidoost, zijn dat 4 strippen. Maar als ik onder het mom van, ik stap over dus ik doe 2 strippen en kan dan lekker oneindig blijven overstappen (binnen het uur), dan klopt het voor geen meter meer toch?

Ik heb ook de neiging om kaartcontrole te roepen als mensen voortijdig uitchecken maar vaak heb ik het niet eens door en bovendien, zo zou ik elke rit wel controle moeten bijroepen. Daarom ben ik toch blij dat ik op termijn van die "controlerende functie" af ben. Als mensen willen zwart rijden, hun probleem. Ik rij en verkoop alleen maar.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door koekje »

Tja in Amsterdam zou dat bij mij misschien ook gebeuren. Hier in Arnhem valt het zwartrijden op de bus nog wel mee. -o-
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door Vinny »

Juist in Amsterdam mocht je wel in meerdere zones reizen, de strippenkaart fungeerde als een ster-abbonnement. Moeilijk systeem, maar kwam er op neer dat je met drie stripjes onbeperkt binnen de ringweg kon reizen gedurende de tijd-geldigheid van de strippen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door Suus »

Ik was zaterdagmiddag een beetje aan het slapen toen ik met de trein naar Amstel ging en daar de metro naar Diemen Zuid nam, ik was vergeten om te checken :')

Bij NS kon het niet zoveel kwaad door een abonnement (heb het op Diemen Zuid nog wel gecorrigeerd), maar bij de metro was ik meteen 4 euro kwijt. Toch maar de moeite genomen een claimformulier in te vullen maar de reactietijd staat op 6 weken en je krijgt geen bericht als je claim wordt goedgekeurd. Okee...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3920
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door hauptbahnhof »

Vinny schreef:Juist in Amsterdam mocht je wel in meerdere zones reizen, de strippenkaart fungeerde als een ster-abbonnement. Moeilijk systeem, maar kwam er op neer dat je met drie stripjes onbeperkt binnen de ringweg kon reizen gedurende de tijd-geldigheid van de strippen.
Dat klopt dus niet helemaal. Als ik idd in het centrum (zone 5700) 3 stripjes telde, dan kon ik idd binnen de hele ring reizen voor een uur. Maar als ik bijv in zone 5715 (oost) die 3 strippen stempelde, dan kon ik echt niet naar west ermee. Bij controle 200% kans op een boete.
hauptbahnhof
Berichten: 3920
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door hauptbahnhof »

Bee schreef: Toch maar de moeite genomen een claimformulier in te vullen maar de reactietijd staat op 6 weken en je krijgt geen bericht als je claim wordt goedgekeurd. Okee...
Dat is gedaan om te voorkomen dat mensen al na een paar dagen gaan bellen en vragen waar het blijft. Over het algemeen heb je binnen een week je geld terug op je bankrekening, wat dus ook de reden is waarom je geen bericht krijgt als het wel is goedgekeurd. Je hoeft er verder niks voor te doen.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door M57 »

hauptbahnhof schreef:Dat is gedaan om te voorkomen dat mensen al na een paar dagen gaan bellen en vragen waar het blijft.
Schitterend! Het GVB en klanten... Stel je voor dat je er iets extra's voor moet doen :roll:
koekje schreef:Ik ben het type die de controleurs oproept voor een 'verrassingscontrole' als ik iemand zie/hoor uitchecken.
Zo, dan zul je ook lekker vaak met agressie te maken krijgen. Onee, daar roep je natuurlijk je collega's voor op, voor zulk klein bier.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten