Mag ik even kwijt #140

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door Suus »

De leesbaarheid van de Nederlandse borden is veel beter door de grotere letters.

En bij de tussenstations is er geen duidelijke afscheiding. Ik weet dat er een station is dat Høje Taastrup heet, maar zoals het op het bord staat kan je ook denken dat de trein stopt op een station Høje en op een station Taastrup.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door ODRAIL »

Dat de leesbaarheid in Nederland beter is ben ik wel met je eens. Behalve dan als de zon er fel in schijn, dan zie je er niets meer van. Dit is wat mij betreft wel een punt van aanpassing / verbetering :idea: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door Suus »

Dat is nu eenmaal een eigenschap van glas :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door ODRAIL »

Die witte achtergrond zou wat mij betreft ook wel iets anders mogen. Dat spiegelt ook aardig.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door Suus »

Of de achtergrond nu wit, paars of donkergroen is, er zit een glasplaat voor en een glasplaat weerspiegelt, de kleuren op het computerscherm hebben daar verder niet zo gek veel mee te maken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door Thom91 »

KM46 schreef:Dat de leesbaarheid in Nederland beter is ben ik wel met je eens. Behalve dan als de zon er fel in schijn, dan zie je er niets meer van. Dit is wat mij betreft wel een punt van aanpassing / verbetering :idea: .
Het buitenmodel is bijzonder goed te lezen in fel zonlicht hoor..
Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door deadlock »

Klaasje schreef:Hmm.. Ik denk eigenlijk dat de stelling dat veel kennis leidt tot een goede kennisoverdracht behoorlijk discutabel is. Het argument over Finland is zelfs een drogreden zonder verdere contextuele informatie.
De docenten zijn gemotiveerder, verdienen meer, hebben veel meer sociale status en het belangrijkste; Finnen scoren veruit het hoogst wereldwijd op. Bij ons worden kinderen opgeleid om toetsen c.q. examens te halen, niet om ze voor te bereiden op hun rol in de maatschappij. Daarnaast biedt de Finse lerarenopleiding natuurlijk niet alleen meer kennis op WO-niveau maar ook het docentenvak wordt op WO-niveau gegeven.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door julsteren »

Bee schreef:De leesbaarheid van de Nederlandse borden is veel beter door de grotere letters.

En bij de tussenstations is er geen duidelijke afscheiding. Ik weet dat er een station is dat Høje Taastrup heet, maar zoals het op het bord staat kan je ook denken dat de trein stopt op een station Høje en op een station Taastrup.
Daar ben ik het ook met jou eens, er mogen wat komma's bij tussen en een streepje tussen Høye en Taastrup, dat zou idd een verbetering zijn, maar de schermen hier zijn zo onduidelijk door die kutregeltjes onderaan.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door ODRAIL »

Thom91 schreef:
KM46 schreef:Dat de leesbaarheid in Nederland beter is ben ik wel met je eens. Behalve dan als de zon er fel in schijn, dan zie je er niets meer van. Dit is wat mij betreft wel een punt van aanpassing / verbetering :idea: .
Het buitenmodel is bijzonder goed te lezen in fel zonlicht hoor..
Ja het buitenmodel wel. Maar het binnenmodel wat onder de overkapping op station Rotterdam Alexander hangt vind ik toch wel een licht drama.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door Thom91 »

Uit eigen ervaring kan ik concluderen dat het binnenmodel op Alexander prima leesbaar is.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door ODRAIL »

Dat is dan jou ervaring, maar ik vind het bijna niet te lezen. Vooral als de zon erin schijnt.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door Jef400 »

Morgen weer eens naar Alkmaar. Gek dat je ergens bijna nooit komt, en dan twee maal achter elkaar.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door ODRAIL »

Ach dat heb ik ook wel eens hoor :wink: . Zo kom je in geen maanden of jaren in een bepaalde plaats en zo kom je er drie of meerdere keren in een half jaar.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door Michael »

Ik heb de afgelopen weken vrijwel alleen maar late diensten gedraaid. Nou mag ik de komende 3 dagen vroege diensten draaien. Zal wel even wennen zijn.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door Thom91 »

JeffreyMeijer schreef:Morgen weer eens naar Alkmaar. Gek dat je ergens bijna nooit komt, en dan twee maal achter elkaar.
Komt u doen in mijn regio? :)
Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door deadlock »

Is niets van jou bij, Thom.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door Jef400 »

Thom91 schreef:
JeffreyMeijer schreef:Morgen weer eens naar Alkmaar. Gek dat je ergens bijna nooit komt, en dan twee maal achter elkaar.
Komt u doen in mijn regio? :)
Kaarten halen voor de plaatselijke AZ tegen die grieken.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door STF »

Ik liep net eens een beetje op Facebook e.d. te zoeken naar m'n vroegere klasgenoten van de hotelschool; jeetje wat zijn er inmiddels al een hoop getrouwd en/of hebben kinderen. Verder heb je ook nog een clubje dat naar het buitenland verhuisd is, ik was destijds de eerste (ben nooit bij de diploma-uitreiking aanwezig geweest omdat ik toen al het land uit was).
In de horeca werkt zo te zien bijna niemand, maar dat was een aantal jaar terug met een reünie van onze klas al aardig duidelijk, de ene verkocht schoenen, de ander was vertegenwoordiger in stratenmakers gereedschap, etc.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door Meltrain »

Haha, de hotelschool is dus ook zo'n opleiding waar je nog alle kanten mee op kunt? :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door Z2N »

Wat een reis, wat een week. Net terug na een heerlijke week in Lugano! :D
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door deadlock »

Meltrain schreef:Haha, de hotelschool is dus ook zo'n opleiding waar je nog alle kanten mee op kunt? :wink:
Hangt van de hotelschool af.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door Thom91 »

Dat ik vannacht 15 uur geslapen heb.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door Daniel »

...dat het eigenlijk bizar is hoeveel duurder het is als je iets koopt wat specifiek voor op een lab bestemd is.

Had om een ASTM testprotocol te volgen plantaardige olie nodig. Afhankelijk van uit welke plant die olie komt kost dat voor 1L minstens 80 euro :shock: Da's uiteraard extra zuiver enzo dan, maar da's helemaal niet nodig... dan maar even naar de supermarkt. De allergoedkoopste was er op, maar 1L voor € 2,49 is toch wel iets aantrekkelijker gezien ik aardige hoeveelheden nodig zal gaan hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door |Pim| »

Hey, ik heb effe een vraag over de SOV, ik heb vandaag een brief gekregen waarin stond dat het klaar voor me stond en ik heb het dus opgehaald, wat me niet duidelijk was is of dat ik hem gelijk al kon gebruiken. Misschien dat een van jullie er ervaring mee heeft (natuurlijk) en nog weet hoe het met die van hem/haar was?
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door Tochjo »

Dat kan niet, je abonnement gaat in op de eerste van de maand dat je recht op studiefinanciering hebt. Op 1 september dus.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten