Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Wel artistiek, zo'n foto van een tram honderdtachtig graden gedraaid. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Oh shit.
Om de een of andere vage reden wordt de rotatie van de foto niet goed meegenomen als ik 'm rechtstreeks van m'n iPhone naar de server stuur. Ik moet dus altijd alleen liggende foto's maken waarbij de volumeknoppen aan de onderkant zitten, terwijl ik die juist normaal boven heb...
Heb 'm ff omgedraaid. Overigens stond-ie er ruim een uur later nog, en het raampje staat open als uitnodiging voor vandalen.
Om de een of andere vage reden wordt de rotatie van de foto niet goed meegenomen als ik 'm rechtstreeks van m'n iPhone naar de server stuur. Ik moet dus altijd alleen liggende foto's maken waarbij de volumeknoppen aan de onderkant zitten, terwijl ik die juist normaal boven heb...
Heb 'm ff omgedraaid. Overigens stond-ie er ruim een uur later nog, en het raampje staat open als uitnodiging voor vandalen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
De HTM is begonnen met het afvoeren van GTL's die geen LVO hebben gehad (oftewel de lage nummers en de 3096). De 3039 zal zeer binnenkort afgevoerd worden. De afgelopen dagen zijn er al meerdere wagens afgevoerd (bij mijn weten de 3030, 3036, 3096 en waarschijnlijk nog een aantal wagens).
-
- Berichten: 3932
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Euh, is het niet raar? afvoeren terwijl er niks voor in de plaats is gekomen? Of zitten ze zo ruim in het materieel...
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Door de inzet van de RegioCitadis op lijn 2 en binnenkort op lijn 19 houden ze GTLs over. Daarnaast worden er nu steeds ongeveer 8 GTL-II's gereviseerd, maar dat begint ook al aardig op te schieten waardoor de materieelpositie nog verder verbeterd. Voor de geïnteresseerden, op het HaagsOVforum wordt redelijk begehouden welke nummers het veld zullen ruimen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Ze zitten zo ruim in het aantal voertuigen dat kleine defecten niet verholpen worden. Er GTL's door de TTGM rijden zonder ari... Dat je van je 2 pauzes 2x naar binnen mag om je wagen te wisselen wegen grote storingen. En dat er een aantal diensten niet gereden kunnen worden omdat er geen rijvaardig materieel is. Met name de middag stukjes van gebroken diensten...
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Zet de 3023 er ook maar bij. Eerder vandaag:FLJ schreef:De afgelopen dagen zijn er al meerdere wagens afgevoerd (bij mijn weten de 3030, 3036, 3096 en waarschijnlijk nog een aantal wagens).
Ik kwam er net nog even langs en nu staat de 3029 buiten.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Ooit met tram 25 naar Carnisselande gereden? Op sommige trajecten zoals Paasweide - Langenhorst gaat de tram 50-60 en op de viaduct naar Barendrecht minstens 75, zeker als er niet bij de Vrijerburgsebos gestopt hoeft te worden.010jongen schreef:Volgens mij willen mensen zo snel mogelijk op de plek van bestemming zijn, in Rotterdam rijden bepaalde bestuurders ook met een slakkengang. Wordt er niet sneller op, zeker als je in bijv. Beverwaard woont, dan heb je geen zin in een tram die telkens 20-30 rijdt terwijl een andere bestuurder snelheden van 60-70 haalt.
Lijn 9 in Scheveningen kent best wel veel bochtwerk, vind de lage snelheid daar dan ook niet zo vreemd.
-
- Berichten: 3932
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Ik dacht dat 70 de Vmax was?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Ja inderdaad, maar ook vaak bestuurders die met 30 over de slinge rijden terwijl ze al een vertraging van 5 min hebben.hublot schreef:Ooit met tram 25 naar Carnisselande gereden? Op sommige trajecten zoals Paasweide - Langenhorst gaat de tram 50-60 en op de viaduct naar Barendrecht minstens 75, zeker als er niet bij de Vrijerburgsebos gestopt hoeft te worden.010jongen schreef:Volgens mij willen mensen zo snel mogelijk op de plek van bestemming zijn, in Rotterdam rijden bepaalde bestuurders ook met een slakkengang. Wordt er niet sneller op, zeker als je in bijv. Beverwaard woont, dan heb je geen zin in een tram die telkens 20-30 rijdt terwijl een andere bestuurder snelheden van 60-70 haalt.
Lijn 9 in Scheveningen kent best wel veel bochtwerk, vind de lage snelheid daar dan ook niet zo vreemd.
-
- Berichten: 3932
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
De vraag is of ze bij het eindpunt alsnog op tijd aan komen...
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Waaraan kan je dat levensverlengend onderhoud herkennen?FLJ schreef:De HTM is begonnen met het afvoeren van GTL's die geen LVO hebben gehad
Ik hoorde laatst overigens weer dat de 30xx serie er beter bij stond dan de latere 31xx serie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
De 3000's die voorzien zijn van een botsneus hebben een LVO-beurt gehad (de 3045, 3048, 3050, 3052-3054, 3056-3095, 3097-3100). De overige wagens zullen binnen nu en de instroom van de Avenio's worden afgevoerd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
80 is de Vmax in Rotterdam.hauptbahnhof schreef:Ik dacht dat 70 de Vmax was?
Dat mag ook wel op sommige trajecten (zoals lijn 25 tussen Langenhorst en Vrijenburg) waar je je soms in een metro waant, en met die Citadissen die snel kunnen optrekken.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Volgens Digitale Tram zijn inmiddels de 3018, 3020, 3023, 3029, 3030, 3036, 3039, 3040, 3041 en 3096 afgevoerd (naast de trams die vorig jaar al gesloopt waren, uit mijn hoofd 3003, 3007 en 3051).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
De 3009, 3011, 3024 en 3044 zullen de pekeltrams uit 2011 vervangen (de 3005, 3027, 3031 en de 3034) die op hun beurt afgevoerd zullen worden. Dan zullen er voorlopig 78 GTL8-I's in dienst blijven rijden.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Wat heeft het voor nut om die pekeltrams te vervangen? Of zijn die andere GTL's in een betere staat?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
De "botsneus"van de HTM moeten we "zachte neus" zeggen, dit is nooit officieel goed gekeurd maar word wel gedoogd. Bij schade zouden ze niet meer terug komen. De pekeltrams uit 2011 hebben iets te veel pekel over gehele installatie onder de tram gekregen waardoor het ook iets teveel roest enz. vandaar 4 nieuwe pekeltrams die een aantal verbeteringen krijgen :pos:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
op nu.nl zie ik dat BYD 35 electrische bussen gaat leveren aan Schiphol (zie http://www.nu.nl/auto/3527961/chinezen- ... iphol.html).
Ik neem aan dat deze voor HTM (Sp.) gaan rijden? Ter vervanging van de Berkhofs en Den Oudsten wagens?
Ik neem aan dat deze voor HTM (Sp.) gaan rijden? Ter vervanging van de Berkhofs en Den Oudsten wagens?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Nee, ze gaan op het vliegtuigplatform rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Op het platform rijdt anders ook een aardige vloot Diplomats rond naast de Cobus-platformbussen
De Den Oudstens die tijdelijk weer op de parkeerpendel reden zijn afgelopen week vervangen door een drietal nieuwe Citea's, al rijden er ook nog een paar Diplomats op die diensten.
De Den Oudstens die tijdelijk weer op de parkeerpendel reden zijn afgelopen week vervangen door een drietal nieuwe Citea's, al rijden er ook nog een paar Diplomats op die diensten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Ik fietste laatst langs de TU in Delft en tot mijn verbazing wordt daar druk spoor aangelegd voor tram 19:
Ik had begrepen dat doortrekken tot hier er voorlopig niet in zat omdat er een slappe brug in de weg zit.
Ik had begrepen dat doortrekken tot hier er voorlopig niet in zat omdat er een slappe brug in de weg zit.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Zo hard wordt er nu ook weer niet gewerkt in de bouwvak
De St Sebastiaansbrug (tussen Zuidpoort en de TU-wijk) wordt in 2014/2015 vervangen volgens de huidige planning van PZH. BRON
De St Sebastiaansbrug (tussen Zuidpoort en de TU-wijk) wordt in 2014/2015 vervangen volgens de huidige planning van PZH. BRON
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Aardig wat wijzigingen per 2 september: http://www.htm.net/Pages/DEF/6/010.bGlqbj1BTA.HTML
Lijn 9 gaat omrijden en in september wordt ie geknipt en pendelbus 69.
Binnenkort RegioCitadis-voertuigen op lijn 19.
Lijn 26 wordt in de ochtendspits 12x per uur. Stadsgewest blijkt toch in te zien dat tussen Kijkduin en Leyenburg ri HS 4x per uur in de ochtendspits veels te weinig is.
Lijn 29 gaat op in lijn 22.
Verder wat wijzigingen in frequenties van de buslijnen.
Lijn 9 gaat omrijden en in september wordt ie geknipt en pendelbus 69.
Binnenkort RegioCitadis-voertuigen op lijn 19.
Lijn 26 wordt in de ochtendspits 12x per uur. Stadsgewest blijkt toch in te zien dat tussen Kijkduin en Leyenburg ri HS 4x per uur in de ochtendspits veels te weinig is.
Lijn 29 gaat op in lijn 22.
Verder wat wijzigingen in frequenties van de buslijnen.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Weten ze daar wel wat ze willen eigenlijk? Die lijnen zijn toch recent al in elkaar geïntegreerd geweest? Toen ik laatst in Den Haag was zag ik daar nog netkaarten hangen met een tak van 22 naar de Oude Waalsdorperweg erop.Edwin schreef:Lijn 29 gaat op in lijn 22.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 159 gasten