NS:Werkzaamheden eerder communiceren niet klantvriendelijker
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: NS:Werkzaamheden eerder communiceren niet klantvriendeli
zoals ik al zei, zou een kalender met een overzicht van de planning geen kwaad kunnen.
dat dus zonder verder in details te treden.
dit doet de site van AnaarBeter voor de snelwegen ook, dus voor het spoor zou het ook moeten kunnen.
voor mij is het dan niet nodig om dit ook met een melding in de reisplanner te verwerken, want daar is een paar weken van te voren verwerken volgens mij wel voldoende voor.
je moet eigenlijk toch altijd voor vertrek nog nakijken of er niets aan de hand is, dus meer dan 2 weken van te voren je reis meer definitief plannen moet voldoende zijn.
als je van te voren in ieder geval maar rekening kan houden met mogelijk aanpassingen door werkzaamheden, zou inderdaad wel eens handig kunnen zijn.
------------------------
wat betreft "reiziger".
ga er maar vanuit, dat iedereen die op dit forum zit, zich niet de gemiddelde "reiziger" kan noemen, omdat we (bijna) allemaal iets meer weten en/of verder denken dan die "gemiddelde reiziger" en in het OV is de informatievoorziening nu eenmaal gericht op die "gemiddelde reiziger" en dat betekend dus voor mensen met iets meer kennis, dat er te weinig informatie gegeven wordt.
Geef je echter die informatie ook aan de "gemiddelde reiziger" dan is de kans groot, dat dit eerder tot verwarring kan leiden, dan dat het zal helpen en is niet te lang van te voren informeren meer dan voldoende...
dat dus zonder verder in details te treden.
dit doet de site van AnaarBeter voor de snelwegen ook, dus voor het spoor zou het ook moeten kunnen.
voor mij is het dan niet nodig om dit ook met een melding in de reisplanner te verwerken, want daar is een paar weken van te voren verwerken volgens mij wel voldoende voor.
je moet eigenlijk toch altijd voor vertrek nog nakijken of er niets aan de hand is, dus meer dan 2 weken van te voren je reis meer definitief plannen moet voldoende zijn.
als je van te voren in ieder geval maar rekening kan houden met mogelijk aanpassingen door werkzaamheden, zou inderdaad wel eens handig kunnen zijn.
------------------------
wat betreft "reiziger".
ga er maar vanuit, dat iedereen die op dit forum zit, zich niet de gemiddelde "reiziger" kan noemen, omdat we (bijna) allemaal iets meer weten en/of verder denken dan die "gemiddelde reiziger" en in het OV is de informatievoorziening nu eenmaal gericht op die "gemiddelde reiziger" en dat betekend dus voor mensen met iets meer kennis, dat er te weinig informatie gegeven wordt.
Geef je echter die informatie ook aan de "gemiddelde reiziger" dan is de kans groot, dat dit eerder tot verwarring kan leiden, dan dat het zal helpen en is niet te lang van te voren informeren meer dan voldoende...
Re: NS:Werkzaamheden eerder communiceren niet klantvriendeli
Vooral dat dus, dat moeten ze bij NS ook wel kunnen regelen. Dropdown menu met weeknummers of data, en dat een lijst van alle werkzaamheden dat weekend.Ronald schreef:En trouwens, Hispeed meldt wel werkzaamheden tot een half jaar vooruit. Niet altijd met volledige details, maar vaak wel met een indicatie van de gevolgen.
Komt wel goed schatje.
Re: NS:Werkzaamheden eerder communiceren niet klantvriendeli
Ze kunnen misschien wel, maar zoals uit eerdere berichten bleek willen ze het gewoon niet...
Toch knap dat je als leverancier de klantwensen beter weet dan de klant zelf.
Toch knap dat je als leverancier de klantwensen beter weet dan de klant zelf.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: NS:Werkzaamheden eerder communiceren niet klantvriendeli
Algemeen probleem bij Self-Loading-Cargo.WSM schreef:Ze kunnen misschien wel, maar zoals uit eerdere berichten bleek willen ze het gewoon niet...
Toch knap dat je als leverancier de klantwensen beter weet dan de klant zelf.
Komt wel goed schatje.
Re: NS:Werkzaamheden eerder communiceren niet klantvriendeli
Juist, denken in Oplossingen en niet in Problemen (y)Klaasje schreef:Het hele betoog klopt van geen kanten want het is zelden het geval dat de gevolgen buiten het getroffen traject zo groot zijn dat de treindienst substantieel afwijkt. 90 % van alle reizen zal je met summiere info dus gewoon kunnen afdekken. Voor de rest van de reizen zullen de gevolgen alleen vervelend zijn als je met grote koffers of iets dergelijks moet overstappen. Dan krijg je zo'n kleine groep dat bij een dienstregelingswijziging NS zou zeggen dat de netto vooruitgang zoveel groter is dan de achteruitgang, dat het daarom goed is.
Er is gewoon sprake van angst om aangesproken te worden op onvolledige info. Als dat echt ernstig is had je maar geen spoorbedrijf moeten worden.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: NS:Werkzaamheden eerder communiceren niet klantvriendeli
De vraag is meer hoe lang van tevoren zou dan wel wenselijk zijn?
Veel mensen boeken een vakantie tot soms wel een jaar vooruit, concertkaartjes voor grote concerten koop je vaak meer als een jaar vooruit. En ik vraag me dan ook af of die reiziger bij het boeken in de reisplanner gaat kijken of er dan wel een rechtstreekse trein gaat. En ik vraag me ook ten zeerste af of een gemiddelde reiziger zijn geplande reisdata zou aanpassen als ze zouden weten dat er werkzaamheden zijn.
Daarnaast is het nog altijd zo dat er bijna altijd een alternatief is d.m.v. een omreis-advies of busvervoer is. En de hele grote werkzaamheden die een grote impact hebben, worden overigens wel eerder gecommuniceerd, en ook dan blijkt dat met name de incidentele reiziger vaak van niets blijkt te weten.
(zo ben ik bijvoorbeeld tijdens de bds van Ht en Es echt talloze reizigers tegengekomen die van niets wisten en compleet in de stress waren omdat ze te laat op schiphol zouden aankomen. Vaak plannen deze reizigers hun treinreis bij het boeken of anders zodra de vliegtijden bekend zijn, schrijven dit op een servetje en kijken verder niet meer of er veranderingen zijn. Of reizigers die tijdens een negatief reisadvies zoals jaren terug met die storm, toch gezellig een dagje naar Asd gaan omdat ze dat zo hadden gepland)
Hoe je het ook doet, je zal nooit iedereen tevreden maken.
Ga je eerder een globale planning publiceren zonder details, dan komt er commentaar op dat men nog niets wist.
Gewoon kort van tevoren plannen, doe je ook als je via de weg op reis gaat. Men heeft ook nog een eigen verantwoordelijkheid.
Veel mensen boeken een vakantie tot soms wel een jaar vooruit, concertkaartjes voor grote concerten koop je vaak meer als een jaar vooruit. En ik vraag me dan ook af of die reiziger bij het boeken in de reisplanner gaat kijken of er dan wel een rechtstreekse trein gaat. En ik vraag me ook ten zeerste af of een gemiddelde reiziger zijn geplande reisdata zou aanpassen als ze zouden weten dat er werkzaamheden zijn.
Daarnaast is het nog altijd zo dat er bijna altijd een alternatief is d.m.v. een omreis-advies of busvervoer is. En de hele grote werkzaamheden die een grote impact hebben, worden overigens wel eerder gecommuniceerd, en ook dan blijkt dat met name de incidentele reiziger vaak van niets blijkt te weten.
(zo ben ik bijvoorbeeld tijdens de bds van Ht en Es echt talloze reizigers tegengekomen die van niets wisten en compleet in de stress waren omdat ze te laat op schiphol zouden aankomen. Vaak plannen deze reizigers hun treinreis bij het boeken of anders zodra de vliegtijden bekend zijn, schrijven dit op een servetje en kijken verder niet meer of er veranderingen zijn. Of reizigers die tijdens een negatief reisadvies zoals jaren terug met die storm, toch gezellig een dagje naar Asd gaan omdat ze dat zo hadden gepland)
Hoe je het ook doet, je zal nooit iedereen tevreden maken.
Ga je eerder een globale planning publiceren zonder details, dan komt er commentaar op dat men nog niets wist.
Gewoon kort van tevoren plannen, doe je ook als je via de weg op reis gaat. Men heeft ook nog een eigen verantwoordelijkheid.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: NS:Werkzaamheden eerder communiceren niet klantvriendeli
Maar hoeveel meer incidentele reizigers zouden daar verdwaasd gestaan hebben als deze grote werkzaamheden niet eerder waren gecommuniceerd? Vast veel meer. En da's het hele punt. Dat er ondanks eerdere communicatie alsnog sufferds komen opdagen die van niets weten, tsja, daar valt verder weinig aan te doen.Ennes schreef: En de hele grote werkzaamheden die een grote impact hebben, worden overigens wel eerder gecommuniceerd, en ook dan blijkt dat met name de incidentele reiziger vaak van niets blijkt te weten.
(zo ben ik bijvoorbeeld tijdens de bds van Ht en Es echt talloze reizigers tegengekomen die van niets wisten en compleet in de stress waren omdat ze te laat op schiphol zouden aankomen.
Re: NS:Werkzaamheden eerder communiceren niet klantvriendeli
Vanuit die eigen verantwoordelijkheid weet ik graag ruim van te voren waar ik aan toe ben. Hoe eerder ik bepaalde informatie heb, hoe meer opties ik heb om alternatieven te zoeken. Ik ben namelijk - in tegenstelling tot wat NS en consorten denken - geen Preiser-poppetje maar een betalende klant.Ennes schreef:Gewoon kort van tevoren plannen, doe je ook als je via de weg op reis gaat. Men heeft ook nog een eigen verantwoordelijkheid.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: NS:Werkzaamheden eerder communiceren niet klantvriendeli
Een dagje naar Zandvoort plan ik echt geen half jaar van tevoren, maar als ik bijvoorbeeld op een zaterdag een vroege Thalys zou boeken en er zijn werkzaamheden op het "aanvoertraject", dan is er een grote kans dat je planning alsnog de kachel in kan omdat je dan ineens je Thalys niet kan halen. Dat weet ik dus graag langer van tevoren dan twee weken.
Re: NS:Werkzaamheden eerder communiceren niet klantvriendeli
Hispeed geeft dat dus wel aan en eerder van te voren...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: NS:Werkzaamheden eerder communiceren niet klantvriendeli
HiSpeed geeft het alleen HiSpeed-centrisch aan...
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: NS:Werkzaamheden eerder communiceren niet klantvriendeli
Aanreizen ook, maar dan misschien niet zo ver van te voren.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: NS:Werkzaamheden eerder communiceren niet klantvriendeli
Als ik de Thalys uit Rtd wil nemen, weet ik pas twee weken van tevoren of ik vanuit Amf op tijd kan zijn. Bijvoorbeeld dan.
Re: NS:Werkzaamheden eerder communiceren niet klantvriendeli
Het advies voor Hispeed-reizigers is dan ook altijd: plan uw aanreis 10 dagen voor vertrek. De wijzigingen van de Hispeed-treinen zelf zitten 91 dagen van te voren in de boekingssystemen. Het feit dat ze al in de boekingssystemen zitten voordat er een conflictvrij dagplan is levert soms nogal wat hoofdbrekens op. Een minuutje later vertrekken om een conflict op te lossen is geen probleem, maar een paar minuten eerder vertrekken en er zouden een hoop reizigers met een reservering zijn die te laat op het perron staan.
Met de eerste treinen levert dat inderdaad mogelijk problemen op als je de trein niet meer blijkt te kunnen halen. Sowieso is de zon- en skiThalys een lastige omdat daar de reserveringen al 6 maanden van te voren open gaan. In zes maanden wil er nog weleens een aanvraag voor werkzaamheden worden ingediend (waarbij de vr-za en za-zo nachten erg populair zijn), maar dan wordt er alles aan gedaan om deze Thalyssen volgens plan te kunnen blijven rijden.
Met de eerste treinen levert dat inderdaad mogelijk problemen op als je de trein niet meer blijkt te kunnen halen. Sowieso is de zon- en skiThalys een lastige omdat daar de reserveringen al 6 maanden van te voren open gaan. In zes maanden wil er nog weleens een aanvraag voor werkzaamheden worden ingediend (waarbij de vr-za en za-zo nachten erg populair zijn), maar dan wordt er alles aan gedaan om deze Thalyssen volgens plan te kunnen blijven rijden.
Re: NS:Werkzaamheden eerder communiceren niet klantvriendeli
Oftewel, bij NSH zijn ze wel bereid te vechten voor wat verbetering maar de grote broer niet echt?
Komt wel goed schatje.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten