Revisie LINTen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
cassie127
Berichten: 6585
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: LINT treinstellen vechtdallijnen en Consessie Twente

Bericht door cassie127 »

-
Laatst gewijzigd door cassie127 op ma 25 mei 2015, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: LINT treinstellen vechtdallijnen en Consessie Twente

Bericht door reisthijs »

Ik kwam net al ergens een foto tegen van een Arriva-Lint: http://martijnvanvulpen.nl/web/index.php/84-geen-categorie/296-arriva-lint
"Laat je ledematen bewegingen maken"
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: LINT treinstellen vechtdallijnen en Consessie Twente

Bericht door julsteren »

Gisteren had ik treinstel 41, met ditto aan interieur, waaronder een nieuwe print op de stoelen en andere hoofdsteunen.
Afbeelding

Afbeelding
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: LINT treinstellen vechtdallijnen en Consessie Twente

Bericht door Tochjo »

Hier staan ook wat foto's.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: LINT treinstellen vechtdallijnen en Consessie Twente

Bericht door Michael 1988 »

cassie127 schreef:Ik zat even na te denken. Ik woon zelf in Raalte daar valt de consessie voor de bus Syntus Overijssel en als er in almelo hengelo en enschede syntus twente gaat rijden heb je bijna heel overijssel van syntus. Nu heb ik dus gehoord dat de spoorlijn zwolle enschede van de provincie wordt. Het zou dan natuurlijk handig zijn als syntus hiier gaat rijden. Dit is makkelijk en voordelig met het bestellen van een abbonnement.
Ik denk dat er dan misschien bezwaar komt van o.a. Arriva en mogelijk ook NS en/of andere vervoerders. Niet dat ik het Syntus niet gun, maar Arriva heeft ook twee aangrenzende spoorlijnen in bezit. De Vechtdallijnen namelijk. Ik denk eerder dat de spoorlijn via een aanbesteding wordt gegund aan een vervoerder en na mogelijk een x-aantal jaar alsnog wordt samengevoegd met een bestaande concessie, anders is het namelijk in strijd met de Europese regels. Daarnaast of het makkelijk is met het bestellen van een abonnement betwijfel ik. Je kunt een bus niet vergelijken met een trein en daarnaast valt de concessie Twente (waar de lijn Zutphen - Hengelo - Oldenzaal onder valt) onder de regie van de regio Twente en niet de provincie. Twee verschillende opdrachtgevers dus. Er kan wel afgesteld worden op elkaar, maar er zijn toch nog verschillen denk ik.
cassie127
Berichten: 6585
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: LINT treinstellen vechtdallijnen en Consessie Twente

Bericht door cassie127 »

Michael 1988 schreef:
cassie127 schreef:Ik zat even na te denken. Ik woon zelf in Raalte daar valt de consessie voor de bus Syntus Overijssel en als er in almelo hengelo en enschede syntus twente gaat rijden heb je bijna heel overijssel van syntus. Nu heb ik dus gehoord dat de spoorlijn zwolle enschede van de provincie wordt. Het zou dan natuurlijk handig zijn als syntus hiier gaat rijden. Dit is makkelijk en voordelig met het bestellen van een abbonnement.
Ik denk dat er dan misschien bezwaar komt van o.a. Arriva en mogelijk ook NS en/of andere vervoerders. Niet dat ik het Syntus niet gun, maar Arriva heeft ook twee aangrenzende spoorlijnen in bezit. De Vechtdallijnen namelijk. Ik denk eerder dat de spoorlijn via een aanbesteding wordt gegund aan een vervoerder en na mogelijk een x-aantal jaar alsnog wordt samengevoegd met een bestaande concessie, anders is het namelijk in strijd met de Europese regels. Daarnaast of het makkelijk is met het bestellen van een abonnement betwijfel ik. Je kunt een bus niet vergelijken met een trein en daarnaast valt de concessie Twente (waar de lijn Zutphen - Hengelo - Oldenzaal onder valt) onder de regie van de regio Twente en niet de provincie. Twee verschillende opdrachtgevers dus. Er kan wel afgesteld worden op elkaar, maar er zijn toch nog verschillen denk ik.
Als je bij syntus een trajectkaart koop kan je uit de volgende 3 opties kiezen: trein, Bus, trein&bus dit kan bjjvoorbeeld tussen zutphen oldenzaal
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
cassie127
Berichten: 6585
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Revisie LINTen

Bericht door cassie127 »

reisthijs schreef:Die van Arriva zouden ook een afdeling 1e klas krijgen als het goed is.
Ardan schreef:24-9-3=12, wat gaat er met die 12 treinen gebeuren? Toch niet na 12 jaar al de sloop in hoop ik?
Wat dacht je van verkopen? :wink:
Kwam van de week langs amersfoort staan alle afgekeurde buffels dm90 treinstellen van syntus ook staan er dacht een stuk of 8 linten (afgekeurd???)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
cassie127
Berichten: 6585
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Revisie LINTen

Bericht door cassie127 »

Ardan schreef:Nja, als de Buffels dan weer terug bij NSFS komen, zouden die dan mooi op Zwolle-Enschede ingezet kunnen worden. Standaard met twee stellen? Of zelfs met drie? Ik heb al eens een keer een trein met 3xBuffel zien wegrijden in Zwolle naar Nijverdal West..
Ten eerste dat kan niet passen raalte en heino net te klein als ze met loc er voor zitten kunnen er max vier achter. Deze buffels staan nu veel rond amersfoort haarlem en amsterdam in amersfoort staan ze op het kerkhof. Ze zijn afgekeurd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
cassie127
Berichten: 6585
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Revisie LINTen

Bericht door cassie127 »

reisthijs schreef:Deze rode zijn bestemd voor Zupthen-Oldenzaal daar komt geen 1 klas in.

Voor Arriva zou er 1e klas in komen maar die stellen worden dan weer blauw.
In zutphen staat nu een 3/4 omgestikerde syntus lint in de vechtdallijnen stijl. Die trein is dus van arriva en daarvan is de eeste ook bijna af.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
cassie127
Berichten: 6585
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: LINT treinstellen vechtdallijnen en Consessie Twente

Bericht door cassie127 »

Michael 1988 schreef:
cassie127 schreef:Ik zat even na te denken. Ik woon zelf in Raalte daar valt de consessie voor de bus Syntus Overijssel en als er in almelo hengelo en enschede syntus twente gaat rijden heb je bijna heel overijssel van syntus. Nu heb ik dus gehoord dat de spoorlijn zwolle enschede van de provincie wordt. Het zou dan natuurlijk handig zijn als syntus hiier gaat rijden. Dit is makkelijk en voordelig met het bestellen van een abbonnement.
Ik denk dat er dan misschien bezwaar komt van o.a. Arriva en mogelijk ook NS en/of andere vervoerders. Niet dat ik het Syntus niet gun, maar Arriva heeft ook twee aangrenzende spoorlijnen in bezit. De Vechtdallijnen namelijk. Ik denk eerder dat de spoorlijn via een aanbesteding wordt gegund aan een vervoerder en na mogelijk een x-aantal jaar alsnog wordt samengevoegd met een bestaande concessie, anders is het namelijk in strijd met de Europese regels. Daarnaast of het makkelijk is met het bestellen van een abonnement betwijfel ik. Je kunt een bus niet vergelijken met een trein en daarnaast valt de concessie Twente (waar de lijn Zutphen - Hengelo - Oldenzaal onder valt) onder de regie van de regio Twente en niet de provincie. Twee verschillende opdrachtgevers dus. Er kan wel afgesteld worden op elkaar, maar er zijn toch nog verschillen denk ik.
Maak een account aan op http://mijnsyntus.nl en zie dat het kan. Mar duurt nog tot december dat je het kan doen tussen Ralte nijverdal enz...
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
cassie127
Berichten: 6585
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: LINT treinstellen vechtdallijnen en Consessie Twente

Bericht door cassie127 »

reisthijs schreef:Ik kwam net al ergens een foto tegen van een Arriva-Lint: http://martijnvanvulpen.nl/web/index.php/84-geen-categorie/296-arriva-lint
Ja inderdaad deze bedoelde ik dit is deie omgestikerde vechtdallijnen lint
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Revisie LINTen

Bericht door Suus »

cassie127 schreef:
reisthijs schreef:Die van Arriva zouden ook een afdeling 1e klas krijgen als het goed is.
Ardan schreef:24-9-3=12, wat gaat er met die 12 treinen gebeuren? Toch niet na 12 jaar al de sloop in hoop ik?
Wat dacht je van verkopen? :wink:
Kwam van de week langs amersfoort staan alle afgekeurde buffels dm90 treinstellen van syntus ook staan er dacht een stuk of 8 linten (afgekeurd???)
Nee, niet afgekeurd maar door het leasebedrijf van NS te koop aangeboden. Zeker voor die Lint-treinen zie ik nog wel snel een koper komen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Revisie LINTen

Bericht door julsteren »

Ik denk van niet, tenzij de vervoer de treinen op een traject wil laten inzetten met hoge perrons, de syntus lint is namelijk een hoge uitvoering van de standaard lint 41.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Revisie LINTen

Bericht door Meltrain »

cassie127 schreef:
Ardan schreef:Nja, als de Buffels dan weer terug bij NSFS komen, zouden die dan mooi op Zwolle-Enschede ingezet kunnen worden. Standaard met twee stellen? Of zelfs met drie? Ik heb al eens een keer een trein met 3xBuffel zien wegrijden in Zwolle naar Nijverdal West..
Ten eerste dat kan niet passen raalte en heino net te klein als ze met loc er voor zitten kunnen er max vier achter. Deze buffels staan nu veel rond amersfoort haarlem en amsterdam in amersfoort staan ze op het kerkhof. Ze zijn afgekeurd.
Oke, wat bedoel je hier precies mee? :?
DM'90 rijdt nooit met een loc, dus 3 Buffels achter elkaar kan prima rijden tussen Zwolle en Enschede.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Revisie LINTen

Bericht door julsteren »

Er rijden helemaal geen getrokken treinen op dat traject...
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Revisie LINTen

Bericht door MdJ »

In de s7900 rijden in totaal 6 composities, waarvan op het hoogtepunt van de ochtendspits 2 treinen met 3*DM90 rijden, de rest van 2*DM90. Na de spits rijdt men alle setjes met 2*DM90. Misschien net 1 of 2 slagen met 1*DM90.

Beperkingen van het aantal treinstellen zit niet in de beschikbaarheid(=niet terzijdestaande stellen) ervan: Voor 2 stellen in de s8500 en 14 treinstellen in de s7900, zijn de volgende treinstellen beschikbaar: de m3403, 3406, 3407-3411, 3413, 3415-3426: 20 treinstellen.

Het aantal rijdende treinstellen is afhankelijk van het aantal depotvoedingen: deze zijn alleen te Hgl en Zl...
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: LINT treinstellen vechtdallijnen en Consessie Twente

Bericht door ODRAIL »

reisthijs schreef:Ik kwam net al ergens een foto tegen van een Arriva-Lint: http://martijnvanvulpen.nl/web/index.php/84-geen-categorie/296-arriva-lint
Huh ... mis ik hier iets? Arriva rijdt / gaat toch op de Vechdallijnen rijden met GTW's. Waarom dan die twee LINTen?
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Revisie LINTen

Bericht door julsteren »

Er worden geen D-GTW's besteld voor Almelo - Marienberg, en met een E-GTW rijd dat een beetje lastig aangezien er geen waslijn hangt, daarom laat Arriva bestaand matrieel verbouwen.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Revisie LINTen

Bericht door Michael 1988 »

Ik weet dat dit afwijkt van het onderwerp, maar om heel eerlijk te zijn vond ik dit nogal erg storend.

@cassie127, je kunt je berichten wijzigen en aanvullen en graag de volgende keer alle quotes van andere in een bericht plaatsen. Ik persoonlijk vind het plaatsen van zes berichten achter elkaar (waarvan vijf binnen 15 minuten) erg onoverzichtelijk (niet beledigend bedoelt). Je kunt namelijk ook iemands bericht overnemen door inderdaad te quoten, die tekst te kopiëren, nieuwe quote openen en de vorige er onder of boven plaatsen, dat in zijn geheel kopiëren enz. tot dat je alles hebt waar je op wou reageren. Daarnaast reageerde je als eerste op een bericht van mij. Die reactie kwam er recht onder te staan en vaak is een quote niet echt noodzakelijk.

@een moderator Kan iemand die 5 á 6 berichten samenvoegen om het topic iets overzichtelijker te houden (niet beledigend bedoeld).
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: LINT treinstellen vechtdallijnen en Consessie Twente

Bericht door Michael 1988 »

Ik weet dat dit afwijkt van het onderwerp, maar om heel eerlijk te zijn vond ik dit nogal erg storend.

@cassie127, je kunt je berichten wijzigen en aanvullen en graag de volgende keer alle citaten (quotes) van andere in een bericht plaatsen. Ik persoonlijk vind het plaatsen van zes berichten achter elkaar (waarvan vijf binnen 15 minuten) erg onoverzichtelijk (niet beledigend bedoelt). Je kunt namelijk ook iemands bericht overnemen door inderdaad te citeren, die tekst te kopiëren, nieuwe citaat openen en de vorige er onder of boven plaatsen, dat in zijn geheel kopiëren enz. tot dat je alles hebt waar je op wou reageren. Daarnaast reageerde je als eerste op een bericht van mij. Die reactie kwam er recht onder te staan en vaak is een citaat niet echt noodzakelijk.

@een moderator Kan iemand die 5 á 6 berichten samenvoegen om het topic iets overzichtelijker te houden (niet beledigend bedoeld).
KM46 schreef:
reisthijs schreef:Ik kwam net al ergens een foto tegen van een Arriva-Lint: http://martijnvanvulpen.nl/web/index.php/84-geen-categorie/296-arriva-lint
Huh ... mis ik hier iets? Arriva rijdt / gaat toch op de Vechdallijnen rijden met GTW's. Waarom dan die twee LINTen?
De treinen van Syntus zijn niet echt oud (de oudste stellen stamden uit 2001). Het is niet bepaald logisch om materieel wat nog in redelijk goede staat is al gelijk te slopen. Dan is reviseren vaak een goedkopere optie dan volledig nieuw materieel te bestellen. Alhoewel ik persoonlijk weet dat oudere dingen vaak meer onderhoud nodig hebben dan nieuwe dingen, ongeacht wat het is. Daarnaast, en dat werd al eerder aangehaald hier door gkw1969, hoeft het materieel voor de lijn Almelo - Mariënberg niet nieuw te zijn van de opdrachtgever.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Revisie LINTen

Bericht door Freek »

Lint in goede staat? Technisch misschien, maar de klant heeft ze al lang afgeschreven.
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Revisie LINTen

Bericht door Maxim »

Nog niet in een gereviseerde Lint gezeten denk ik, Freek? :wink:
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Revisie LINTen

Bericht door Freek »

Jawel. Die zien er nu even leuk uit, maar blijven hetzelfde als de oude. Binnen een jaar rammelt alles, is de vloer niet meer schoon te krijgen en zitten de stoelen als een houten plank. Bovendien is over de inrichting totaal niet nagedacht. Zo zitten er klapstoelen voor gewone stoelen. Als iemand op het klapstoeltje zit kan er niemand op de gewone stoel zitten.
cassie127
Berichten: 6585
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Revisie LINTen

Bericht door cassie127 »

MdJ schreef:In de s7900 rijden in totaal 6 composities, waarvan op het hoogtepunt van de ochtendspits 2 treinen met 3*DM90 rijden, de rest van 2*DM90. Na de spits rijdt men alle setjes met 2*DM90. Misschien net 1 of 2 slagen met 1*DM90.
Waar is de 3401 gebleven??? Die reed vroeger ook tussen zwolle Enschede
Laatst gewijzigd door Wubbo op di 17 sep 2013, 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote hersteld
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Revisie LINTen

Bericht door MdJ »

cassie127 schreef:
MdJ schreef:In de s7900 rijden in totaal 6 composities, waarvan op het hoogtepunt van de ochtendspits 2 treinen met 3*DM90 rijden, de rest van 2*DM90. Na de spits rijdt men alle setjes met 2*DM90. Misschien net 1 of 2 slagen met 1*DM90.
Waar is de 3401 gebleven??? Die reed vroeger ook tussen zwolle Enschede
In 2006 is dit treinstel toegevoegd aan het vaste park voor de diensten van RegioNS op het traject Apeldoorn-Zutphen. In 2012, nadat Arriva het traject Apeldoorn-Zutphen heeft overgenomen, enkele dagen op Zutphen Goederen gestaan, vervolgens naar Hengelo en werd op 6 mei 2013 naar de wagenloods in Amersfoort gesleept. Op 28 juni is het treinstel naar Haarlem gegaan om onderdelen af te staan voor treinstellen 3428, 3440, 3444 of 3445.
Bij twijfel: gebruik beton.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 83 gasten