OVer je reiservaringen in augustus 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door Michael »

Die drie ex Arriva Citaro's die TCR heeft rijden niet meer in Waterland. Zitten nu in Brabant.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door Michael »

Sinds ongeveer 2 weken rijdt er een Volvo 7900 Hybrid met Euro 6 motor op de stadsdienst van Breda. Vandaag heb ik hem op de foto gekregen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door Z2N »

Hoezo dat dan? Ik wist niet van een materieeltekort in Brabant.. :?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door Michael »

Is een testbus. van een tekort aan bussen op de stadsdienst van Breda is geen sprake.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door Michael 1988 »

Michael schreef:
Michael 1988 schreef:Ik was zelf weliswaar met de auto, maar toen ik vandaag naar de Efteling ging zag ik onderweg op lijn 303 en 304 enkele versterkingsbussen van TCR. Het ging sowieso om de 497, een andere gelede citaro in EBS huisstijl, een gelede O407 in Arriva huisstijl en een gelede citaro (ik gok de 412, gezien ik hem in de verte zag en zag dat hij links het Arriva logo miste) in Arriva huisstijl. Helaas geen foto's van kunnen maken, maar de 497 reed wel een stukje achter mij. Maar ik wist niet dat Veolia gelede bussen tekort kwam in Brabant. Ze reden namelijk vooral als versterkingsbussen richting de Efteling (iets wat wel nodig was gezien de drukte vandaag).
Die O407 is sowieso een O405. Maar lijn 303 en 304 rijden niet buiten de vakanties. Omdat midden Nederland en Noord Nederland nog vakantie hebben heeft Veolia besloten om die lijnen nog 2 weken langer te laten rijden. Hiervoor is TCR ingeschakeld.
Klopt, zie het nu pas. Typfout.
Michael schreef:Die drie ex Arriva Citaro's die TCR heeft rijden niet meer in Waterland. Zitten nu in Brabant.
Misschien omdat het in Noord-Nederland nog vakantie is en daardoor TCR nog niet nodig is in Waterland ;).
Z2N schreef:Hoezo dat dan? Ik wist niet van een materieeltekort in Brabant.. :?
Het lijkt mij sterk dat er een materieeltekort is. Veolia heeft nog verscheidene reservebussen staan, waaronder enkele bussen die afkomstig waren van de Veluwe en enkele Volvo 7700 uit de tijd van BBA (250-256).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door Daniel »

Michael 1988 schreef:
Michael schreef:Die drie ex Arriva Citaro's die TCR heeft rijden niet meer in Waterland. Zitten nu in Brabant.
Misschien omdat het in Noord-Nederland nog vakantie is en daardoor TCR nog niet nodig is in Waterland ;).
Nee, zoals ik al eerder schreef in dit topic rijdt EBS de scholierenlijnen nu zelf (volgens mij zelfs al zo'n beetje een heel jaar). TCR is daarmee weg uit de lijndienst in Waterland en daarmee ook de geledes die ze van Arriva hadden overgenomen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door Z2N »

Michael 1988 schreef:
Z2N schreef:Hoezo dat dan? Ik wist niet van een materieeltekort in Brabant.. :?
Het lijkt mij sterk dat er een materieeltekort is. Veolia heeft nog verscheidene reservebussen staan, waaronder enkele bussen die afkomstig waren van de Veluwe en enkele Volvo 7700 uit de tijd van BBA (250-256).
Dat dacht ik ook al. Ik vind het echter gewoon raar dat Veolia een nieuwe bus aanschaft. Misschien om uit te proberen voor de nieuwe concessie in Brabant?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door Daniel »

Ik hoefde er dan wel niet voor te reizen, maar toch, 'tis spoorgerelateerd... vanmorgen had ik geen wekker nodig want de overwegbellen wekten me wel. Blijft een hardnekkig probleem kennelijk met die overwegstoringen op de PON-lijn. In de lokale media werden ze al eens spookoverwegen genoemd doordat ze sloten zonder dat er een trein aan kwam, maar vanmorgen bleef de overweg in de drukke Leusderweg in Amersfoort maarliefst een kwartier dicht liggen na het passeren van de trein van Amfpon ri. Amf. Gaf toch een aardige chaos zo op het randje van de ochtendspits (rond 9.00 uur was het)

Het busverkeer zal ook half lamgelegd zijn want met een bus zigzag je niet zo makkelijk even de overweg over (door de layout van de kruising was het in deze periode voor lijn 276 en 296 ri. Utrecht en lijn 8 zelfs onmogelijk hier het spoor over te komen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door VIRM »

Gatverdegatver. Gisteren was ik met mijn hand op jacht naar het deuren openen knopje van een VIRM, aangezien ik hem even uit het oog was verloren. Vijf minuten later bleken onder meer mijn vingertoppen zwart te zijn van de buitenkant van de trein. Kennelijk wordt de buitenkant dan net zo vaak schoongemaakt als sommige delen van de binnenkant van de trein. -o-
Beul van de blindegeleidelijn
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door Michael »

Michael 1988 schreef:
Z2N schreef:Hoezo dat dan? Ik wist niet van een materieeltekort in Brabant.. :?
Het lijkt mij sterk dat er een materieeltekort is. Veolia heeft nog verscheidene reservebussen staan, waaronder enkele bussen die afkomstig waren van de Veluwe en enkele Volvo 7700 uit de tijd van BBA (250-256).
Deze bussen zijn allemaal al afgevoerd.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door MdJ »

Bij Syntus Gelderland:
* Ex 3788, Ex 3810, nu resp. 5401 en 5402.

In Zweden:
* Ex 3808, 3809. Omgebouwd met gebruik van de technologie van The Wisher. Zie https://www.youtube.com/watch?v=1wieMbgEFto

In Hongarije, BKV:
*Ex SBM 842, 843, 846-849, 852, 853
* Ex Roosendaal, Veluwe, Breda, Tilburg, Delft, als eerste in dienst in Roosendaal: 250, 251, 253, 254, 256.
* Ex veluwe: 3801-3807, 3811-3828
Bij twijfel: gebruik beton.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door 010jongen »

Momenteel in een overvolle tram 9 richting Scheveningen, vanaf kalvermarkt zonder te stoppen naar kurhaus... Best klant onvriendelijk aangezien er vast mensen uit moeten.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door Michael 1988 »

Z2N schreef:
Michael 1988 schreef:
Z2N schreef:Hoezo dat dan? Ik wist niet van een materieeltekort in Brabant.. :?
Het lijkt mij sterk dat er een materieeltekort is. Veolia heeft nog verscheidene reservebussen staan, waaronder enkele bussen die afkomstig waren van de Veluwe en enkele Volvo 7700 uit de tijd van BBA (250-256).
Dat dacht ik ook al. Ik vind het echter gewoon raar dat Veolia een nieuwe bus aanschaft. Misschien om uit te proberen voor de nieuwe concessie in Brabant?
Ik denk zelf ook eerder dat het een proef is (in opdracht van de provincie). Kijk maar naar Arriva Oost-Brabant. Die hebben zelf ook 4 nieuwe bussen aangeschaft, halverwege de concessie, waarvan er 3 al buiten dienst zijn als ik me niet vergis. Nou ja nieuw. Die Volvo 7700 van Arriva is tweedehands, maar voor Arriva nieuw.

Overigens, dacht ik dat die bussen nog in dienst waren. Zag in ieder geval vorig jaar nog een van de ex-Roosendaal Volvo's voor het laatst, maar reis niet zo vaak meer met de bus de laatste tijd.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door Milco »

Sta ik vanmiddag op busstation Nuenen, dat uit één halte langs de doorgaande weg bestaat en twee haltes (tegenover elkaar) langs een parallelweg. Ik stap over van bus 121 naar bus 6 (vanuit Uden naar Nuenen-Oost), en moet ongeveer een kwartiertje op bus 6 wachten. Komt er een vrouw naar mij toe:

Mevrouw: “Mag ik je wat vragen?”
Ik: “Ja hoor.”
Mevrouw: “Waar reis jij nu naartoe?”
Ik: “Ik ga nu naar Nuenen.”
Mevrouw: “Ja, want ik moet naar Eindhoven toe.”
Ik (wijzend naar de halte aan de doorgaande weg): “Dan moet u die halte hebben.”
Mevrouw: “Maar volgens het schermpje komt de bus daar pas over 57 minuten. Waar gaat lijn 6 naartoe, die jij neemt?”
Ik: “Naar Nuenen-Oost.”
Mevrouw: “Maar komt die ook in Eindhoven?”
Ik: “De bus rijdt vanaf hier een ronde door Nuenen, komt dan weer hier op het busstation uit en rijdt vervolgens naar Eindhoven.”
Mevrouw: "Hm..."

Ondertussen kwam een andere bus langs (naar Gemert; die ik niet moest hebben) en die stopt precies voor mijn neus:
Mevrouw: “Ik vraag wel even aan die chauffeur.”

Chauffeur: “Goedendag.”
Mevrouw: “Ik wil wat vragen. Ik moet naar Eindhoven, maar volgens het scherm vertrekt de bus pas over 57 minuten. Ik sta hier al een tijd, dus dan is de bus van net gewoon te vroeg weggereden.”
Chauffeur: “Naar Eindhoven rijden meerdere bussen. U hoeft echt niet 57 minuten te wachten hoor.”
Mevrouw: “Maar op dat scherm staat dat de bus naar Eindhoven over 57 minuten komt.”
Chauffeur: “Ja, maar dat scherm is stuk. Die dingen hebben wel vaker kuren. U kunt beter op de halteborden in de dienstregelingstabellen kijken voor de tijden.”
Mevrouw: “Ja, maar volgens het scherm vertrekt de bus naar Eindhoven pas over 57 minuten.”
Chauffeur: “Ja, maar dat scherm is stuk! U moet op die halte wezen.” (wijzend naar halte langs de doorgaande weg)
Mevrouw: "Maar waar gaat u dan naartoe?"
Chauffeur: "Ik ga naar Gemert."
Mevrouw: "Niet naar Eindhoven dus?"
Chauffeur: "Nee, op de terugweg pas."
Mevrouw: “Maar nu moet ik dus 57 minuten wachten?”
Chauffeur: “Nee, de bus naar Eindhoven zal zo wel komen hoor!”

Pfff…. :roll:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door VIRM »

Klein vraagje: ik moet morgen overstappen in Holten van de trein (vanuit de richting Amersfoort) op de bus. Is het busstation gewoon naast het stationsgebouw bij spoor 1?
Beul van de blindegeleidelijn
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door Milco »

Ja, klopt. Vanaf spoor 1 loop je een klein stukje door tot voorbij het stationsgebouw en dan heb je aan je rechterhand het busstationnetje. Het bestaat slechts uit enkele haltes, dus echt groot is het niet.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door Thom91 »

Ja.
Komt wel goed schatje.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door VIRM »

Super, bedankt! :)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door nvdw »

Milco schreef:Pfff…. :roll:
De meest gestelde vraag aan een buschauffeur: "Gaat deze bus ook naar [bestemming die op de lijnfilm staat]?"
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door Milco »

Ik doelde voornamelijk op het feit dat mevrouw niet wilde snappen dat het scherm onzin aangaf...;-)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door Daniel »

nvdw schreef:
Milco schreef:Pfff…. :roll:
De meest gestelde vraag aan een buschauffeur: "Gaat deze bus ook naar [bestemming die op de lijnfilm staat]?"
"Leuker" is de bestemming op de film veranderen terwijl de dienstregeling niet verandert. Dan blijkt men ineens wel daarop te kijken en begint iedereen te vragen van gaat u ook daar en daar heen.
En genoeg chauffeurs gehad die dan antwoorden "Ik niet, maar deze bus wel" :-D
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door dylanwild94 »

gisteren met een maat van me met een tienertoer weg geweest ik had op mss richting rtd de eerste trein en had was meteen raak! er was een overweg storing op de gehele hoekselijn dus onze toer begon gelijk met +15 vanaf rtd.

verder ging de reis zonder hele grote problemen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door marvinkok »

Daniel schreef:
nvdw schreef:
Milco schreef:Pfff…. :roll:
De meest gestelde vraag aan een buschauffeur: "Gaat deze bus ook naar [bestemming die op de lijnfilm staat]?"
"Leuker" is de bestemming op de film veranderen terwijl de dienstregeling niet verandert. Dan blijkt men ineens wel daarop te kijken en begint iedereen te vragen van gaat u ook daar en daar heen.
En genoeg chauffeurs gehad die dan antwoorden "Ik niet, maar deze bus wel" :-D
De meestgemaakt grap is nog altijd: "Gaat u ook naar de stad/markt?" "Nee, ik moet werken." De schaapachtige gezichten die je daar soms bij krijgt :')
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door Michael 1988 »

Zoiets heb ik vandaag ook meegemaakt. Ik nam na een tijdje weer eens de bus naar 's-Hertogenbosch toe voor school vandaag. Sta ik op de Boschweg te wachten op de 159 komt er een mevrouw naar mij toe met de vraag: "Welke bus gaat naar Den Bosch toe?". Ik zei vriendelijk tegen haar en wijzend naar de grond: "Mevrouw, de eerstvolgende bus die hier komt gaat naar Den Bosch toe." Zij vroeg toen: "Welke lijn is dat?", waarop ik antwoordde: "Lijn 159". Echter wist ik toen nog niet dat de bus waar ik op stond te wachten vertraging had en kort erna lijn 159 in tegengestelde richting aan kwam rijden, nog voor dat de correcte bus er aan kwam. De mevrouw zag de bus naar Veghel aan komen rijden, ging midden op de straat de bus proberen tegen te houden (er stond niemand aan de overkant), stak over en stapte vervolgens de bus in richting Veghel. Ik riep nog na, maar ze had mij niet gehoord en stapte dus pas uit toen de buschauffeur haar naar de goede richting wees. Ondertussen was de juiste bus wel al in zicht.
Soortvanhenk
Berichten: 298
Lid geworden op: vr 02 aug 2013, 00:27

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door Soortvanhenk »

*schaam*
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten