Oss - Rotterdam (via Breda, Vianen & Sliedrecht, 22 foto's).

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Oss - Rotterdam (via Breda, Vianen & Sliedrecht, 22 foto's).

Bericht door mijack1985 »

Afgelopen vrijdag was ik naar Rotterdam geweest met mijn dochter om wat cadeaus te kopen bij Primark. Mijn broertje zou vanaf Breda mee gaan, omdat de scholen daar al zijn begonnen. De reis ging uiteindelijk via Vianen, omdat hij daar de auto had staan ipv Sleeuwijk. Daar hadden we de auto opgehaald en in Sliedrecht geparkeerd om vervolgens richting Rotterdam te gaan.

Hier de eerste foto uit Oss. Twee Plan V'tjes als Sprinter.
Afbeelding

De Intercity naar Breda bestond uit een enkele ICM III, wat ik gezien het tijdstip (vertrek 13:06 uit Oss) maar bijzonder magertjes vond.

Vervolgens in Breda gewacht op mijn broertje en wat foto's van bussen daar gemaakt. Bestaande uit Berkhof Ambassadors (Volans & streek) en Volvo 7700'en G.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik had nog meer foto's kunnen maken, maar was ook druk bezig mijn dochter in de gaten te houden :mrgreen:

Na een kleine 20 minuten arriveerde mijn broertje en konden we meteen de BrabantLiner richting Vianen pakken. Deze was dan weer opvallend rustig met slechts 6 instappers tot Vianen. De 402 van een kwartier eerder was beduidend drukker.

Na een rit van een klein uur kwamen we aan in Vianen, daar even een paar foto's kunnen maken.

Afbeelding
Volgens mij kan "spitsbus" daar wel weg, aangezien lijn 287 nu dacht ik de hele dag reed.

Afbeelding
Bijzonder onscherp.

Afbeelding
Mercedes Citaro als lijn 374 (dacht ik).

Vervolgens met de auto naar Sliedrecht gereden, kon mijn dochter mooi even slapen een half uurtje. En wat spullen in de auto achterlaten. Met zo'n kleine neem je stiekem toch veel mee. In Sliedrecht dan de stoptrein naar Dordrecht gepakt.

Afbeelding
Twee GTW E'tjes 2/8. Die we natuurlijk net misten, maar kwartiertje wachten is niet erg.

Afbeelding
Qliner naar Utrecht.

Afbeelding
De volgende trein richting Dordrecht (zonder logo op de neus).

Vervolgens in de Dordrecht de IC naar Rotterdam Blaak gepakt en daar overgestapt op de metro naar Oosterflank.
Na een klein uurtje waren we alweer klaar daar (ook met eten) en konden we rustig terug richting huis gaan. En ik had het zelf ook wel een klein beetje gehad. Was inmiddels al tegen zevenen en was al sinds kwart voor een onderweg. Maar dat was mijn eigen keuze.

Op Alexander de trein naar Centraal genomen. Maar eerst nog even deze VIRM op de plaat gezet.

Afbeelding

De trein naar Centraal was mooi op tijd vertrokken, maar helaas moesten we ruim vijf minuten wachten op Centraal voordat er een spoor vrij was. Aansluiting op de IC naar Venlo liep hierdoor in de soep helaas. Maar treinen genoeg richting Dordrecht. De volgende ging alweer 10 minuten later.

Afbeelding
NS SGMm 2123, die ging rangeren.

In Dordrecht aangekomen misten we ook net de aansluiting richting Sliedrecht, het was ook alweer na zevenen dus reed de trein nu nog om het half uur.

Daar heb ik nog wat foto's kunnen maken.

Afbeelding
Sprinter naar Den Haag Centraal.

Afbeelding
GTW'tje op weg richting Rotterdam.

Afbeelding
IC naar Amsterdam Centraal.

Afbeelding

Afbeelding
IC naar Den Haag HS.

Afbeelding
Binnenkomst van de trein naar Geldermalsen.

Als ik wat meer de tijd had, waren de foto's wat beter gelukt. En had ik ook meer kunnen maken. Nu was het een half dagje uit en liefst z.s.m. weer terug. Maar toch wilde ik deze foto's even delen.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Oss - Rotterdam (via Breda, Vianen & Sliedrecht, 22 foto

Bericht door julsteren »

Ondanks de fotokwaliteit toch nog een leuk verslag :D
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Oss - Rotterdam (via Breda, Vianen & Sliedrecht, 22 foto

Bericht door mijack1985 »

Bedankt Julsteren, :mrgreen:
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Oss - Rotterdam (via Breda, Vianen & Sliedrecht, 22 foto

Bericht door Michael »

Leuk verslag. En ook leuk om plaatjes te zien uit een stad waar ik vrijwel dagelijks te vinden ben.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Oss - Rotterdam (via Breda, Vianen & Sliedrecht, 22 foto

Bericht door mijack1985 »

Michael schreef:Leuk verslag. En ook leuk om plaatjes te zien uit een stad waar ik vrijwel dagelijks te vinden ben.
Breda he :mrgreen:
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Oss - Rotterdam (via Breda, Vianen & Sliedrecht, 22 foto

Bericht door Michael »

Helemaal goed.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Oss - Rotterdam (via Breda, Vianen & Sliedrecht, 22 foto

Bericht door mijack1985 »

@Michael, jammergenoeg alleen de streek bussen gezien. Stadsbus platform komt volgende keer wel :mrgreen:
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Oss - Rotterdam (via Breda, Vianen & Sliedrecht, 22 foto

Bericht door Michael »

Als ik in Breda fotografeer ga ik meestal in de Willemstraat staan. Daar kan je alles fotograferen wat van het station wegrijdt.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Oss - Rotterdam (via Breda, Vianen & Sliedrecht, 22 foto

Bericht door Edwin »

mijack1985 schreef:Afbeelding
Mercedes Citaro als lijn 374 (dacht ik).
Is dit de 9159(?).
Remember to check-out with your ov-chipcard.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Oss - Rotterdam (via Breda, Vianen & Sliedrecht, 22 foto

Bericht door mijack1985 »

@Michael, ja dat is eigenlijk een heel goed fotostek je. @Edwin, ja volgens mij wel
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Oss - Rotterdam (via Breda, Vianen & Sliedrecht, 22 foto

Bericht door Michael »

Bijna goed. Dit is de 9259.
Laatst gewijzigd door webguy op wo 28 aug 2013, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Extra quote verwijderd
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten