Reizigers Schiphol - Utrecht vaakst last van verstoringen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Reizigers Schiphol - Utrecht vaakst last van verstoringen

Bericht door VIRM »

Treinreizigers tussen Schiphol en Utrecht hebben in de eerste 7 maanden van 2013 (tot en met 1 augustus 2013) het vaakst te kampen gehad met de effecten van treinstoringen. Op dit traject werden reizigers zo'n 67 maal gehinderd door storingen, die bij elkaar opgeteld 155 uur duurden. Op het traject Leiden – Den Haag HS werd het kleinst aantal treinstoringen gemeld: slechts één. Dat blijkt uit analyses van treinreiziger.nl en rijdendetreinen.nl.

http://www.treinreiziger.nl/actueel/bin ... gen-145545

En dat zijn, neem ik aan, de door de NS op de website gezette verstoringen? Want niet alle verstoringen verschijnen op de website. ;)
Laatst gewijzigd door Daniel op ma 26 aug 2013, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Spelling in topictitel wat verbeterd
Beul van de blindegeleidelijn
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Treinreizigers Schipol - Utrecht vaakst last van verstor

Bericht door Michael »

Breda - Tilburg staat er ook tussen met 25 storingen. De meeste storingen waren volgens mij een aanrijding met persoon. Dat gebeurt daar zo vaak. Laatst nog 2 keer vlak achter elkaar.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Treinreizigers Schipol - Utrecht vaakst last van verstor

Bericht door deadlock »

Geert, misschien nog even de spelfouten eruit :P RDT of RTD, wat is het nou?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Treinreizigers Schipol - Utrecht vaakst last van verstor

Bericht door Thom91 »

VIRM schreef:
En dat zijn, neem ik aan, de door de NS op de website gezette verstoringen? Want niet alle verstoringen verschijnen op de website. ;)
Staat ook in het artikel, maar ja. Anders had je de getallen wel met x kunnen vermenigvuldigen ;)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Reizigers Schiphol - Utrecht vaakst last van verstoringe

Bericht door Geert »

Het onderzoek betreft inderdaad alleen de meldingen die NS zelf op haar website heeft gepubliceerd.
deadlock schreef:Geert, misschien nog even de spelfouten eruit RDT of RTD, wat is het nou?
RDT van Rijden de Treinen natuurlijk ;)
Michael schreef:Breda - Tilburg staat er ook tussen met 25 storingen. De meeste storingen waren volgens mij een aanrijding met persoon. Dat gebeurt daar zo vaak. Laatst nog 2 keer vlak achter elkaar.
Tot nu toe dit jaar 30 storingen waarvan 9 een aanrijding met persoon: http://www.rijdendetreinen.nl/storingen ... riode=2013
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Reizigers Schiphol - Utrecht vaakst last van verstoringe

Bericht door Suus »

Niet alle verstoringen veroorzaken overlast en sommige dusdanig weinig dat het voor de reiziger op bijvoorbeeld een paar minuutjes vertraging na niet te merken is, het is dus logisch dat niet alles wat er gebeurd hier tussen staat.

Over de storingen Schiphol - Utrecht: de woordvoerder van ProRail probeert er omheen te praten, maar er liggen bij Bijlmer twee wissels die continue ellende veroorzaken, die hebben dit jaar nog geen maand onafgebroken goed gefunctioneerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Reizigers Schiphol - Utrecht vaakst last van verstoringe

Bericht door Thom91 »

60% van de storingen heeft geen invloed op de reizigers heb ik ooit gelezen in een rapportage.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Reizigers Schiphol - Utrecht vaakst last van verstoringe

Bericht door Vinny »

Hogesnelheidswissels he. Die dingen moeten gewoon worden weggesaneerd. Die wissels die van de zuidtak aftakken richting Utrecht zijn ook tamelijk vaak gestoord.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Reizigers Schiphol - Utrecht vaakst last van verstoringe

Bericht door Klaasje »

Het schijnt dat de meeste storingen ontstaan bij het beweegbaar puntstuk. Daarom wordt een nieuw type wissel geïntroduceerd die wel geschikt is voor 140 km/h maar welke geen beweegbaar puntstuk heeft.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Reizigers Schiphol - Utrecht vaakst last van verstoringe

Bericht door deadlock »

Klaasje schreef:Het schijnt dat de meeste storingen ontstaan bij het beweegbaar puntstuk. Daarom wordt een nieuw type wissel geïntroduceerd die wel geschikt is voor 140 km/h maar welke geen beweegbaar puntstuk heeft.
Gaan ze het wiel opnieuw uitvinden of gewoon shoppen in het buitenland waar dit allang kan?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Reizigers Schiphol - Utrecht vaakst last van verstoringe

Bericht door Klaasje »

Ik heb het vermoeden dat men een wiel heeft uitgevonden welke in Frankrijk al jaren gebruikt wordt. Maar het zou natuurlijk kunnen zijn dat ze daarvan hebben afgekeken. Al rijden ze daar wel met 160 km/h door zo'n type wissel.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Reizigers Schiphol - Utrecht vaakst last van verstoringe

Bericht door Thom91 »

In Frankrijk wordt toch met 200 door 1:34,7 wissels gereden, of vergis ik mij nu? (Of gaat dit over die nieuwe?)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Reizigers Schiphol - Utrecht vaakst last van verstoringe

Bericht door Vinny »

In niet-afbuigende vorm gebeurt dat in Nederland ook wel (althans tot 140 km/h).
Daarom wordt een nieuw type wissel geïntroduceerd die wel geschikt is voor 140 km/h maar welke geen beweegbaar puntstuk heeft.
Ik ben erg benieuwd. Maar wissels voor 140 km/h op de Utrechtboog is tamelijk onzinnig: de treinen stoppen tegenwoordig op Amsterdam-Bijlmer. Een maximumsnelheid van 80 km/h is snel genoeg zou ik zo denken... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Reizigers Schiphol - Utrecht vaakst last van verstoringe

Bericht door Thom91 »

Iedere vorm van vertraging moet je eigenlijk willen voorkomen op de hoofdbaan. Zeker Zuidtak -> Asb moet je 140 laten.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Reizigers Schiphol - Utrecht vaakst last van verstoringe

Bericht door Vinny »

Dat halve minuutje extra reistijd, daar gaat je was niet van drogen hoor. Ik heb veel liever een betrouwbaarder dienstregeling, zeker als je een vliegtuig te halen hebt. :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Reizigers Schiphol - Utrecht vaakst last van verstoringe

Bericht door deadlock »

Vinny schreef:Dat halve minuutje extra reistijd, daar gaat je was niet van drogen hoor. Ik heb veel liever een betrouwbaarder dienstregeling, zeker als je een vliegtuig te halen hebt. :roll:
Laten we dan gewoon alle treinen met 40km/u inleggen en een half uur op stations gaan laten wachten :roll:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Reizigers Schiphol - Utrecht vaakst last van verstoringe

Bericht door Thom91 »

Vinny schreef:Dat halve minuutje extra reistijd, daar gaat je was niet van drogen hoor. Ik heb veel liever een betrouwbaarder dienstregeling, zeker als je een vliegtuig te halen hebt. :roll:
Die halve minuut betekent wel 4 minuten per uur omdat de plansystemen alleen met hele minuten om kunnen gaan. Anders komt hij gepland voor de rode en dus mag hij niet gepland worden.
Komt wel goed schatje.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Reizigers Schiphol - Utrecht vaakst last van verstoringe

Bericht door Klaasje »

Vinny schreef:Dat halve minuutje extra reistijd, daar gaat je was niet van drogen hoor. Ik heb veel liever een betrouwbaarder dienstregeling, zeker als je een vliegtuig te halen hebt. :roll:
Dat stuk is zo lang dat je zeker een hele minuut verliest. Daarnaast is traag rijden niet goed voor de opvolgtijden. Verder snap ik niet waar je over klaagt, de boel wordt sowieso betrouwbaarder.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Reizigers Schiphol - Utrecht vaakst last van verstoringe

Bericht door Vinny »

...wordt...sowieso... (A)

Nee dus :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 80 gasten