OVer je reiservaringen in augustus 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door Michael 1988 »

Btw. Normaal zet ik zoiets niet neer, maar ik vond dit toch echt wel een hele domme actie. Ik heb wel vaker meegemaakt dat mensen niet kijken op de display en vragen of de bus daar langs of naar toe rijdt (bijvoorbeeld als ze naar Heeswijk moeten en er Veghel via Schijndel staat of juist Veghel via Heeswijk staat).
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6236
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door fogeltje »

Ik moest vandaag eens in Utrecht zijn en moest naar Papendorp of Papendal of zoiets. En welk busje komt er aanrijden als lijn 24? De voormalige Hermes 1842 *bus* De laatste keer dat ik daar ingezeten heb was 1 juli 2008.
"Een touringcar is geen bus"
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door Edwin »

Afgelopen vrijdag rond 9:30 op de A27 ri. Utrecht t.h.v. Hilversum een rood witte bus (TCR?) met een schuine kleurscheiding met nummer 5264 had een groene kentekenplaat, zo'n plaat die je krijgt bij een testrit. Zat alleen een chauffeur in. Iemand die hier iets meer van weet/van kan maken?

Verder zag ik zondagavond (rond 21:00) tussen Breda en Antwerpen t.h.v. Meer een Veolia-bus richting Brugge rijden met Geen Dienst. Een mat-rit voor de maandagochtendstart?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door MdJ »

Edwin schreef:Afgelopen vrijdag rond 9:30 op de A27 ri. Utrecht t.h.v. Hilversum een rood witte bus (TCR?) met een schuine kleurscheiding met nummer 5264 had een groene kentekenplaat, zo'n plaat die je krijgt bij een testrit. Zat alleen een chauffeur in. Iemand die hier iets meer van weet/van kan maken?
Veolia, http://busfoto.nl/foto/displayimage.php ... at=0&pos=0 ?
Bij twijfel: gebruik beton.
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door Citaro »

Edwin schreef:Verder zag ik zondagavond (rond 21:00) tussen Breda en Antwerpen t.h.v. Meer een Veolia-bus richting Brugge rijden met Geen Dienst. Een mat-rit voor de maandagochtendstart?
Op zondag(avond) vindt er een soort uittocht plaats van met name studenten uit Zeeuws Vlaanderen richting Breda e.v. Een aantal ritten rijdt versterkt vanuit Hulst en dit versterkingsmateriaal rijdt leeg terug en heb jij waarschijnlijk zien rijden. Een enkele rit wordt geloof ik zelfs geleed gereden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21311
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door Meltrain »

MdJ schreef:
Edwin schreef:Afgelopen vrijdag rond 9:30 op de A27 ri. Utrecht t.h.v. Hilversum een rood witte bus (TCR?) met een schuine kleurscheiding met nummer 5264 had een groene kentekenplaat, zo'n plaat die je krijgt bij een testrit. Zat alleen een chauffeur in. Iemand die hier iets meer van weet/van kan maken?
Veolia, http://busfoto.nl/foto/displayimage.php ... at=0&pos=0 ?
Die link doet het niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door MdJ »

Bij twijfel: gebruik beton.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door Edwin »

Die ja, maar zonder Veolia-sticker o.i.d.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
VIRM
Berichten: 7586
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door VIRM »

Na eerst in Amersterdam te zijn geweest (met een SGMm met defecte halte-afroep, die het dus gewoon wel deed nadat de niet-zo-pro-actieve HC werd gevraagd er iets aan te doen...) vanaf Duivendrecht naar Holten.
In Duivendrecht was de IC naar Enschede ietsje vertraagd, omdat ervoor nog een Sprinter naar Hilversum moest en een IC naar Leeuwarden, lekker knus gepland daar. Ondertussen riep de omroep om dat er geen treinen tussen Weesp en Naarden-Bussum reden in verband met een defecte trein. Dus waarom reed de IC naar Enschede dan wel, beste omroepdame? De overgang van ProRail naar NS helpt dus geen fluit.
Onderweg +17 opgelopen, omdat er kennelijk een stukje enkelspoor beschikbaar was. Dit werd uiteindelijk teruggebracht tot +13. Maar omdat de aansluiting naar de s7000 maar 5 minuten was, liep ik dus meteen +30 op. Fijn!
In Holten overgestapt op Syntus lijn 91, een spiksplinternieuwe bus (volgens de OVinNL-wiki een Mercedes Citaro), die volgens de chauffeuse dus allemaal kuren had, waaronder een niet-werkende airco. :)

Vandaag op de terugweg in Amersfoort mogen overstappen op de s1500. Ondanks dat dit het beginpunt is, was er dus weer een vol prullenbakje. Ben ik het, of kom je dat gewoon weer veel vaker tegen?
Beul van de blindegeleidelijn
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door Thom91 »

Er wordt niet gereinigd op Schothorst, waar de s1500 keert.
Komt wel goed schatje.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door MdJ »

VIRM schreef: In Holten overgestapt op Syntus lijn 91, een spiksplinternieuwe bus (volgens de OVinNL-wiki een Mercedes Citaro), die volgens de chauffeuse dus allemaal kuren had, waaronder een niet-werkende airco. :)?
Als hij spliksplinternieuwe bus was, was het een Citea LLE. Komen straks ook te rijden rondom Almelo-Enschede en nu alvast de oude ambassadors op lijn 91 en 92 aan het vervangen.

De citaro's zijn van OAD en zijn juist vrij oude bussen, uit 2003.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39147
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door Daniel »

NS had uitgepakt vandaag... zowel op de heen- als terugweg van/naar het werk kwam de conducteur langs. Dat was ondertussen behoorlijk lang geleden. Vanmiddag schoot ik nog wakker toen de conductrice haar komst aankondigde, want tja, dat die in de t559 langskomt is nog een tikkeltje zeldzamer.

In Utrecht staat inmiddels al enige tijd een grote lichtkrant aan het begin van de Croeselaan die waarschuwt voor ernstige verkeershinder vanaf 26 augustus in die straat. Gezien de gebruikelijke verkeerslichtafstelling in Utrecht is het inderdaad ook erg hinderlijk als je gewoon vlot door kunt rijden en amper een auto op straat ziet, dan ben je overal te vroeg :mrgreen: De laatste tijd loopt de busreis hier in ieder geval behoorlijk vlot, zeker nu er ook 's ochtends al verkeersregelaars staan rondom de Rabobank waar inmiddels beide weghelften open zijn maar nog geen verkeerslichten staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7586
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door VIRM »

Overigens nog een dingetje vergeten: ik zag vandaag twee stellen gekoppelde Plan V aan de Zaanstraat (westkant van Amsterdam Centraal). Ik dacht dat alle Plan V'tjes die rond Amsterdam Centraal stonden al waren afgevoerd?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39147
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door Daniel »

Dat zullen wel de V'tjes zijn die, volgens zeggen tot eind deze week, dagelijks het slagje t14523 - t1556 maken (1556 rijdt Asd - Ekz i.v.m. aankomende s140 rond die tijd). Die staan dus zo'n beetje heel de dag ergens in Amsterdam te niksen.

Deze dus...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7586
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door VIRM »

@Daniel: aangezien de spits-IC's, voor zover ik voorbij zie komen in Zaandam, worden uitgevoerd door DDAR/VIRM, is tweemaal Plan V niet een beetje opvallend?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39147
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door Daniel »

Opvallend wel, maar jij suggereerde dat het sloopstelletjes waren die daar nog stonden. Overstaan op de Zaanstraat is echter wel logisch voor een trein die naar 10A moet worden voorgerangeerd rond de tijd dat vanaf de andere kant de s140 op 11 binnenkomt, dat elimineert voorbrengen vanaf de Watergraafsmeer nogal.

Wat er aan sloop-V'tjes in Amsterdam staat bevindt zich allemaal op de Dijksgracht zover nog aanwezig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door Thom91 »

VIRM schreef:@Daniel: aangezien de spits-IC's, voor zover ik voorbij zie komen in Zaandam, worden uitgevoerd door DDAR/VIRM, is tweemaal Plan V niet een beetje opvallend?
Zeker, want het zijn tot op heden iedere dag drie ;)
Komt wel goed schatje.
Michael
Berichten: 11754
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door Michael »

Edwin schreef:Afgelopen vrijdag rond 9:30 op de A27 ri. Utrecht t.h.v. Hilversum een rood witte bus (TCR?) met een schuine kleurscheiding met nummer 5264 had een groene kentekenplaat, zo'n plaat die je krijgt bij een testrit. Zat alleen een chauffeur in. Iemand die hier iets meer van weet/van kan maken?

Verder zag ik zondagavond (rond 21:00) tussen Breda en Antwerpen t.h.v. Meer een Veolia-bus richting Brugge rijden met Geen Dienst. Een mat-rit voor de maandagochtendstart?
Het lijkt me sterk dat je die bus met handelaarsplaten daar hebt gezien. Bus is namelijk gewoon nog van Veolia en hoort in Brabant te rijden. Dat je de bus daar hebt gezien kan wel zijn dat ie vanuit Sneek komt. Daar wordt het chassis namelijk hersteld als dat nodig is.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6236
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door fogeltje »

@Milco's verhaal: Ik denk niet dat het scherm stuk was. Want als de 121 richting Eindhoven net geweest is, dan gaat de volgende 121 richting Eindhoven inderdaad zo een 57 minuten later. Maar als je even wacht, dan verspringt het scherm naar "122 richting Eindhoven 30 minuten" of iets dergelijks. Dat is het nadeel van die InfoTin. Het heeft maar 1 regel en toont alleen de eerstvolgende rit van een lijn met een maximum van twee ritten totaal en kan volgens mij maximaal 1 uur vooruit kijken. En voor niet frequentie reizigers is busstation Nuenen gewoon even lastig omdat de sneldiensthalte richting Eindhoven inderdaad aan "de grote weg" ligt terwijl de 6/21/22 weer op het "busstation" proper stoppen.

Ik heb maandag gelukkig maandag in Eindhoven en gisteren in Utrecht hele behulpzame chauffeurs gehad. Ik zat op mij onbekende lijnen en wist wel bij welke halte ik moest uitstappen (dat had ik opgezocht van te voren) maar niet waar die dingen in godsnaam precies lagen. Maar in de Hermes bus deed het infoscherm het niet en de GVU bus had er niet eens een. In beide gevallen heeft de chauffeur netjes voor mij de halte omgeroepen (want afroep verliep ook niet optimaal).
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door Michael 1988 »

Edwin schreef:
Die ja, maar zonder Veolia-sticker o.i.d.
Het is vrij simpel. Arriva Brabant heeft 8xxx-nummers op de Amba's staan en Veolia 5xxx-nummers. Of nog makkelijker. Arriva heeft geen enkele Amba in een 5xxx reeks en Veolia geen enkele bus in een 8xxx reeks (ook niet uit de tijd van BBA, Limex en SBM). Daarnaast hebben de amba's van Veolia hangende buitenspiegels aan de rechterkant en Arriva staande. Zo kun je dus in Brabant makkelijk de vervoerder herkennen van de bussen zonder op de achterkant/zijkant achteraan te kijken.

Edit: Zie net op enkele foto's dat de serie 901-902, 5050-5052 en 5392-5393 van Veolia staande buitenspiegels hebben. Maar oorspronkelijk hadden de serie 901-902 en 5050-5052 wel hangende buitenspiegels (in de tijd van BBA). Maar er zijn dus uitzonderingen bij Veolia.
Laatst gewijzigd door Michael 1988 op do 29 aug 2013, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13150
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door Z2N »

10 bakken VIRM in de t12731. Beetje overdreven na Zwolle, denk ik zo. Heb nu een heel rijtuig voor mijzelf!
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door Jef400 »

Lol volvo 8700 als besloten vervoer naar de gymles.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50882
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door Suus »

GVU dubbelgelede 919 was op een wat onhandige plek op busstation zuid kapot gegaan en moest afgesleept worden...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39147
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door Daniel »

Een beetje onhandige actie van een Connexxion-chauffeur vanmiddag: die van een propvolle gelede op lijn 374 (met +8) besloot te stoppen bij halte Europalaan waarop de achteropkomende en nagenoeg lege Amba van lijn 65 'm inhaalde. Gezien z'n volheid had 'ie beter door kunnen rijden en de reizigers voor de achterligger over kunnen laten, nu werd het een behoorlijk geprop om de reizigers van de momenteel wat beperkt bediende halte Anne Frankplein er ook nog in te krijgen.

Het had wellicht ook wat schade voorkomen: op de drempel bij het verlaten van het Anne Frankplein zat ging met een flinke dreun de bodemplaat tegen het asfalt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39147
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door Daniel »

Vandaag vol door de spits Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal - Dordrecht gedaan waarbij het eigenlijk bizar was hoe leeg de treinen waren voor een vrijdagmiddagspits. Zowel in de t12554 (VIRM-VI) als de t5165 (SLT-VI) gewoon een vierzit op de hele rit met maximaal één passagier hoeven delen. Heb die treinen toch weleens aanmerkelijk drukker gezien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast