OVer Missers in de Reisinformatie #30

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door marlies »

webguy schreef:Ligt er ook wanneer het was - pas in oktober/november is Den Haag omgezet naar het Infoplus systeem.
Zowel verkortingen als verlengingen zitten er wel in - maar het gedrag ligt er ook aan wat er logistiek gebeurt en wanneer.
Was afgelopen januari.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Daniel »

@huibf: Hermes is in dit geval niet hetzelfde als Connexxion :idea: GVU toont bv. ook weer gewoon wijknamen, al gaat het daar in de eerste weken van een nieuwe dienstregeling vrij consequent mis en krijg je dingen als "Utrecht IJsselsteinlaan" i.p.v. "Hoograven". Met name irritant op de DRIPs en in de app want dan krijg je in beide richtingen "Utrecht" als bestemming te zien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door BR628 »

Dat laatste is meer een manco aan de app. Toen ik vorig jaar nog bij Cxx werkte heb ik dat en andere issues eens aangegeven maar er werd niks mee gedaan.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8606
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Milco »

Connexxion heeft alvast een omleiding voor de komende 12 jaar online gezet...:lol:


Omschrijving LIJN 107 MEDIAPARK
Toelichting Richting Bussum Zuid vervalt de halte Hilversum Mediapark Noord. Deze halte wordt tijdelijk vervangen door de halte Mies Bouwmanboulevard. Richting Hilversum rijdt lijn 107 de normale route.
Periode 24-07-2013 t/m 31-12-2025
Dagen ma | di | wo | do | vr | za | zo |
Richting
Aard Omleiding
Oorzaak [blanco]
Gevolg vervallen halte(s)
Betreft halte(s)
Vervallen: Hilversum, Mediapark Noord
Toelichting: Mies Bouwmanboulevard
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Meltrain »

Milco schreef:Geen misser, maar wel opvallend:

Ik zag op Facebook een foto voorbijkomen van lijn 33 op Nieuwegein Stadscentrum met op het bestemmingsdisplay 'Utrecht Orteliuslaan'. Alsof iedereen weet waar dat dan is... Zet dan gewoon '(Utrecht) Papendorp' erop, veel duidelijker toch! :D
Op de Wiki is het ook Lijn 33 Nieuwegein Stadscentrum - Utrecht Orteliuslaan.
Die pagina zie ik dan liever ook hernoemd naar "Lijn 33 Nieuwegein Stadscentrum - Utrecht Papendorp".
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Daniel »

Wikipagina´s worden benoemd zoals de vervoerder het op z´n website noemt, zo zal je dus bij de Connexxion-lijnen vrijwel altijd plaatsnaam + haltenaam aantreffen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Meltrain »

Dan mogen op de Wiki wel veel lijnen van het GVU hernoemd worden, aangezien GVU wel wijknamen gebruikt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Suus »

Och, volgens de displays die her en der bij haltes staan in Utrecht gaan in Utrecht alle bussen altijd naar Utrecht :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Gekko123 »

Ook vind ik de huidige eindbestemming van lijn 9 in Utrecht ook niet alles: Utrecht Klopvaart. Dat blijkt dus gewoon een halte te zijn...
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door 010jongen »

Milco schreef:Geen misser, maar wel opvallend:

Ik zag op Facebook een foto voorbijkomen van lijn 33 op Nieuwegein Stadscentrum met op het bestemmingsdisplay 'Utrecht Orteliuslaan'. Alsof iedereen weet waar dat dan is... Zet dan gewoon '(Utrecht) Papendorp' erop, veel duidelijker toch! :D
hier heb ik het BRU nog over getweet, het schijnt dat ze samen met Qbuzz om tafel gaan om te kijken of de bestemmingen veranderd moeten worden. Op de digitale panelen wordt lijn 33 bijv aangegeven als Utrecht.. Of de tram die nu maar tot Kanaleneiland zuid rijdt. Op de tram staat er Utrecht Kanaleneiland en op de panelen Utrecht. Snap niet waarom het zo moeilijk is om gewoon de juiste bestemmingen te tonen.

Tijden geleden gaf GVU ook 'via' aan, dat vond ik wel handig.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Somoht »

010jongen schreef:
Milco schreef:Geen misser, maar wel opvallend:

Ik zag op Facebook een foto voorbijkomen van lijn 33 op Nieuwegein Stadscentrum met op het bestemmingsdisplay 'Utrecht Orteliuslaan'. Alsof iedereen weet waar dat dan is... Zet dan gewoon '(Utrecht) Papendorp' erop, veel duidelijker toch! :D
hier heb ik het BRU nog over getweet, het schijnt dat ze samen met Qbuzz om tafel gaan om te kijken of de bestemmingen veranderd moeten worden. Op de digitale panelen wordt lijn 33 bijv aangegeven als Utrecht.. Of de tram die nu maar tot Kanaleneiland zuid rijdt. Op de tram staat er Utrecht Kanaleneiland en op de panelen Utrecht. Snap niet waarom het zo moeilijk is om gewoon de juiste bestemmingen te tonen.

Tijden geleden gaf GVU ook 'via' aan, dat vond ik wel handig.
Ik heb hierover even een emailtje met een lijstje van alle "Utrecht" bestemmingen op de DRIS'sen naar de GOVI (beheerders in oa. Prov. Utrecht) gestuurd. Er is nu een wijzigingsvoorstel opgesteld ;).
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Edwin »

Somoht schreef:Ik heb hierover even een emailtje met een lijstje van alle "Utrecht" bestemmingen op de DRIS'sen naar de GOVI (beheerders in oa. Prov. Utrecht) gestuurd. Er is nu een wijzigingsvoorstel opgesteld ;).
Kan je dat ook niet naar CXX Almere doen? Stripheldenbuurt is veel duidelijker als Striphelden :Y :') Een heel slecht voorbeeld, maar er zijn wel lijnen (1, 5 en 6) die soms geen via tonen terwijl dat toch echt wel kan/moet.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Somoht »

Edwin schreef:
Somoht schreef:Ik heb hierover even een emailtje met een lijstje van alle "Utrecht" bestemmingen op de DRIS'sen naar de GOVI (beheerders in oa. Prov. Utrecht) gestuurd. Er is nu een wijzigingsvoorstel opgesteld ;).
Kan je dat ook niet naar CXX Almere doen? Stripheldenbuurt is veel duidelijker als Striphelden :Y :') Een heel slecht voorbeeld, maar er zijn wel lijnen (1, 5 en 6) die soms geen via tonen terwijl dat toch echt wel kan/moet.
Bestemmingen zoals op de DRIS op Almeerse stadsdiensten

Code: Selecteer alles

 destinationcode | destinationname19 | destinationdetail19 | destinationname16 | destinationdetail16 |        destinationname50         
-----------------+-------------------+---------------------+-------------------+---------------------+----------------------------------
 F33100328       | Almere-Haven      |                     | Almere-Haven      |                     | Almere-Haven 
 F33100330       | Almere Stad       |                     | Almere Stad       |                     | Almere Stad Stat. Centrum
 F33104353       | Almere Haven      |                     | Almere Haven      |                     | Almere Haven
 F33104882       | Almere Haven      |                     | Almere Haven      |                     | Almere Haven
 F33125562       | Station Buiten    |                     | Station Buiten    |                     | Almere Buiten Station Buiten
 F33125787       | Oostvaarders      |                     | Oostvaarders      |                     | Almere Buiten Stat. Oostvaarders
 F33125791       | Stripheldenbuurt  |                     | Stripheldenbuurt  |                     | Almere Buiten Stripheldenbuurt-O
 F33200330       | Station Centrum   |                     | Station Centrum   |                     | Station Centrum 
 F33201248       | Gooisekant West   |                     | Gooisekant West   |                     | Gooisekant West 
 F33225563       | Almere Poort      |                     | Almere Poort      |                     | Almere Poort Tk Station
 F332255631      | Almere Poort      | via Topsporthal     | Almere Poort      | via Topsporthal     | Almere Poort via Topsporthal
 F33300330       | Station Centrum   |                     | Station Centrum   |                     | Station Centrum 
 F33304882       | Almere Haven      |                     | Almere Haven      |                     | Haven Centrum 
 F33325784       | Molenbuurt        |                     | Molenbuurt        |                     | Almere Buiten Molenbuurt-Noord
 F33400330       | Station Centrum   |                     | Station Centrum   |                     | Station Centrum 
 F33401248       | Gooisekant        |                     | Gooisekant        |                     | Gooisekant-West 
 F33425563       | Almere Poort      | Station Poort       | Almere Poort      | Station Poort       | Almere Poort Station Poort
 F33501244       | Muziekwijk        |                     | Muziekwijk        |                     | Muziekwijk 
 F33525787       | Oostvaarders      |                     | Oostvaarders      |                     | Almere Buiten Stat. Oostvaarders
 F33600330       | Station Centrum   |                     | Station Centrum   |                     | Station Centrum 
 F33601253       | Parkwijk          |                     | Parkwijk          |                     | Station Parkwijk 
 F336012531      | Parkwijk          | via Centrum         | Parkwijk          | via Centrum         | Station Parkwijk via Danswijk
 F33604939       | Noorderplassen N  |                     | Noorderplassen N  |                     | Noorderplassen N 
 F336049392      | Noorderplassen    | via Danswijk        | Noorderplassen    | via Danswijk        | Noorderplassen N via Danswijk
 F33700330       | Station Centrum   |                     | Station Centrum   |                     | Station Centrum 
 F33701254       | Sallandsekant     |                     | Sallandsekant     |                     | Sallandsekant 
 F34001239       | Almere Buiten     |  P.I. Almere        | Almere Buiten     |  P.I. Almere        | Almere Buiten P.I. Almere
 F34001248       | Gooisekant        |                     | Gooisekant        |                     | Gooisekant-West 
 F34025563       | Almere Poort      |                     | Almere Poort      |                     | Almere Poort Station Poort
 F34025784       | Almere Buiten     | Molenbuurt Noord    | Almere Buiten     | Molenbuurt Noord    | Almere Buiten Molenbuurt Noord
Duidelijker op http://pastebin.com/raw.php?i=uBPmKrup

16 of 19 karakters ligt aan het type DRIS wat er staat. Linker kolom is 19 karakters, daarnaast de 19 karakters voor "via bestemming". Daarnaast hetzelfde maar dan met 16 karakters. Laatste kolomn is met 50 karakters.
Striphelden ipv Stripheldenbuurt zit alleen in de Connexxion data,
Als je echt goede suggestie's voor verbetering hebt dan ben ik best bereid om die door te geven ;).
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Klaasje »

In Almere heeft CXX het expres zo opgezet dat de "bestemmingen" kort genoeg zijn om groot op de displays van de bussen te passen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Daniel »

Het blijft een hardnekkig bugje kennelijk... vandaag voor de twintigduizendmiljoenste keer de s1700 achterstevoren op de TBPs te Amersfoort (a-zijde Den Haag, b-zijde Rotterdam; trein zit toch echt andersom in elkaar).

En uiteraard was met de omlegging van de s1600 naar Den Haag i.v.m. werkzaamheden op het andere halfuur de treinseriekoppeling met de s2800 weer stuk. In Amersfoort werd dat onderaan "12.40 IC Den Haag C/Rotterdam C rijdt niet" wat er dan al een halfuur vooraf staat terwijl de vervangende trein pas veel later verschijnt. In Rotterdam stond de s2800 van 17.20 uur als IC naar Schothorst met "rijdt niet verder dan Gouda" op de borden i.c.m. de beroemde omroep "In tegenstelling tot wat in de treinaanwijsborden staat...".

OBIS in de t1738 deed ook wat raar en kondigde het Rotterdamse deel nadat ik net ingestapt was als "IC naar Gouda" aan. Korte tijd later werd dat "IC naar Rotterdam Centraal" maar in Utrecht weer "IC naar Gouda". Voor Gouda werd dat station nog even als "Eindpunt van deze trein" aangekondigd, maar kort daarop sprongen ze toch maar weer op "IC naar Rotterdam Centraal".

En als het OBIS-scherm in de IC van 16.46 uur vanaf Rotterdam Blaak naar Rotterdam Centraal nog niet technisch gezien stuk was dan was het wel beschadigd door de grote "DEFECT"-sticker die middenop het scherm geplakt zat :P Het leek trouwens gewoon te werken (stond IC naar Lelystad Centrum op en Volgend station 16.46 Rotterdam Blaak), maar daar bleef 'ie wel op hangen met een steeds oplopende tijd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door mb90 »

Naast de kleine misser dat de stoptrein naar Brussel Luchthaven op de TB7's van Roosendaal, maar tot Antwerpen-Centraal gaat, hebben de 3 treinen naar Belgie hierop ook 3 verschillende logo's. De s1200 die van NSHispeed, de s2500 die van NS en de extra IC s18500 die van de NMBS:
Afbeelding
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door VIRM »

Vanavond was ik rond 22:15 op Leiden Centraal, om de trein van 22:27 richting Amsterdam te pakken. Door een aanrijding met een persoon was er helemaal geen treinverkeer richting Den Haag. Wat opvallende dingen:

- De omroep was weer lekker gefocust op het afdraaien van ingesproken bandjes.
- Reizigers naar Den Haag, Rotterdam en verder werd via de omroep aangeraden om te reizen via Gouda. Er werd echter niet verteld hoe je in Gouda moest komen (heh, het publiek in het weekend is toch weer wat anders dan doordeweeks...). Ik hoorde een machnist van mijn trein een reiziger naar spoor 1/2 verwijzen voor de IC naar Alphen. Beetje falende omroep dus.
- Er werd geen alternatief gegeven voor de stopstations van Leiden tot en met Laan van NOI.
- Op de NS app werden de reizigers tussen Amsterdam-Rotterdam met de Fyra gestuurd en Amsterdam-Den Haag via Utrecht. Maar over Leiden-Den Haag/Rotterdam stond helemaal geen advies.

Dit is nog steeds verstoringeninformatie in de 21ste eeuw met weekendpubliek?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Z2N »

Beetje laat misschien, maar afgelopen donderdag kwam ik dit tafereeltje tegen te Zl:
Afbeelding
Zwolle is gestolen! :o :shock:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Daniel »

Zelfs een dag voor de grote verschuivingen was Busstation Zuid, morgen Oost, vandaag nog vrijwel reisinfoloos. Weliswaar zijn er al haltepalen neergezet bij de nieuwe haltes met nog een zak er overheen, maar ze zullen nog een flinke klus hebben om voor morgen alle vertrekstaten te plaatsen én de borden van diverse perrons om te stickeren.
Opvallend in deze dat ik bij één halte juist al wel een nieuwe vertrekstaat zag hangen, namelijk die van lijn 50. Juist die ene halte bevindt zich trouwens aanzienlijk verder naar achteren dan de plattegrond aangeeft en daarmee wel erg dicht op de halte van lijn 1 en 7 (waarop je echt niet twee geledes kwijt kunt nu)

Groot contrast zodoende met Busstation West waar alles al in gereedheid gebracht is voor morgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door nvdw »

De mensen achter de knoppen van de DRIS-panelen hebben dit weekend wel vrij - zelfs de 460 stond er in Utrecht nog op.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Daniel »

Tja het is niet heel handig natuurlijk om de heringebruikname van de vernieuwde trambaan op zaterdag te laten plaatsvinden en de nieuwe dienstregeling de maandag erna te laten starten. Tegelijk, zoals bij de start van de werkzaamheden, was handiger geweest.
Nu ging de nieuwe dienstregeling voor 74 en 77 een dag eerder in dan de rest, maar leverde dat gelijk een behoorlijke omleiding op omdat de Bleekstraat morgen pas weer open is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Somoht »

nvdw schreef:De mensen achter de knoppen van de DRIS-panelen hebben dit weekend wel vrij - zelfs de 460 stond er in Utrecht nog op.
Is niet een DRIS probleem, maar een Connexxion probleem. http://connexxion.nl/dienstregeling/lij ... &Tijd=1611 De lijn zou volgens hen tot 14 december blijven rijden. Ik heb er iig melding van gemaakt ;).
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door nvdw »

Okee. Op station Gorinchem iets vergelijkbaars: per vandaag zijn een aantal lijnen verplaatst naar andere perrons, alleen de DRIS wist het nog niet. En dat is toch het eerste stukje reisinfo dat je ziet als je uit de trein komt...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Daniel »

Connexxion heeft trouwens ook nog 'n mooie op z'n site bij lijn 77 van Nieuwegein naar Bilthoven. Daarvoor gaat per 8 september een aanpassing op de dienstregeling in die er wat merkwaardig uitziet...

Afbeelding

Voor de reizigers die de dienstregeling bekijken lijkt het me niet heel relevant als de doorgaande ritten bij een ander haltepaaltje van dezelfde halte stoppen als de daar eindigende ritten om die halte als aparte haltes te tonen.
Als 't trouwens bedoelt is om aan te geven dat de ritten tot de Duivenlaan bij de halte ri. Utrecht stoppen dan is 't mislukt: in haltenummers gezien doen namelijk juist de doorgaande ritten dat waarmee ze even een rondje van de zaak maken.

Later in de ochtendspits zijn er ook nog ritten via RIVM tot de Duivenlaan die die eindhalte er twee keer in hebben staan met verschillende vertrektijd :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Somoht »

nvdw schreef:Okee. Op station Gorinchem iets vergelijkbaars: per vandaag zijn een aantal lijnen verplaatst naar andere perrons, alleen de DRIS wist het nog niet. En dat is toch het eerste stukje reisinfo dat je ziet als je uit de trein komt...
Dat is DRIS Zuid-Holland, die wordt uitgevoerd door 9292|Reisinformatiegroep BV. :P
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten