Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door fogeltje »

Srananbloke schreef: Afbeelding
Is die gast weer terug? Die had twee jaar geleden volgens mij zijn zooi ook al in Dukenburg verspreid. Toen moest vervoerder Breng weg en moest vervoer Novio terug. Ik kon het niet laten erbij te schrijven dat Breng gewoon Novio is (wat toen nog zo was).
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door Meltrain »

Hoe komt hij erop dat Breng een Arnhems busbedrijf is?
En wat is Fasebook? :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door koekje »

https://www.facebook.com/hermesweg.novioterug

Het bestaat ook nog... ach ja, ik wens ze veel succes :6
Alleen de zinsopbouw en woordkeuze geeft al aan wat voor figuur achter deze pagina zit.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door fogeltje »

:')

Bedankt voor die link, dat had ik even nodig. Leuk begin van de dag (of eerder dach om het taalgebruik van die gast te gebruiken).

Verder staat er bij veel contactinfo een Arnhems adres, dus vandaar dat Breng dus een "Arnhemse" "vervoerder" is. Beide tussen quotes. Want Breng is natuurlijk geen vervoerder maar een merk (maar toegegeven, dat is voor de leek moeilijk te zien) en al helemaal niet uit Arnhem komt. En uiteindelijk is het natuurlijk gewoon Connexxion en dus Veolia/Transdev.
"Een touringcar is geen bus"
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door Srananbloke »

Hmm..en dan is de url naar faseboek ook nog eens hermes weg, novio terug. Die gozert snapt het zelf ook niet helemaal. Ach ja, je moet toch wat te doen hebben als het zo slecht gaat met NEC :P
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door fogeltje »

Srananbloke schreef:Hmm..en dan is de url naar faseboek ook nog eens hermes weg, novio terug. Die gozert snapt het zelf ook niet helemaal. Ach ja, je moet toch wat te doen hebben als het zo slecht gaat met NEC :P
Maar hij wilde ook Novio terug toen Novio nog reed (als Breng), dat was helemaal ironisch :') Want Novio deed alles zo veel beter en toen Breng in 2010 kwam, toen ging alles opeens slechter. Dus Breng moest weg en Novio moest terug. Ik heb staan :')en in Dukenburg toen.
"Een touringcar is geen bus"
j-ason
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:24

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door j-ason »

1-0 voor Gelderland, Brabantse poort gaat Station Dukenburg heten. Een stuk logischer wat mij betreft.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door fogeltje »

j-ason schreef:1-0 voor Gelderland, Brabantse poort gaat Station Dukenburg heten. Een stuk logischer wat mij betreft.
Wat zou het nu mooi zijn als de NS gaat trollen en het station per december hernoemd naar Nijmegen Brabantse Poort :')
"Een touringcar is geen bus"
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door BrengMe »

Veel succes ermee :')
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door Milco »

Afgelopen zaterdag was ik even in Nijmegen en zag langs de busbaan bij het Stationsplein, ter hoogte van de Van Oldenbarneveltstraat, een nieuwe halte. Weet iemand welke halte dat is/wordt en/of waar die voor dient? Of hoort die halte bij het Centraal Station van Nijmegen? Rare plaats voor een halte naar mijn mening, zo dicht bij het station.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door Freek »

Die halte is al een jaar in gebruik. De halte aan de zijde van het station is de opstapplaats van lijn 10. De halte aan de centrumzijde is een uitstaphalte. Halte hoort gewoon bij het station. Ze zijn verplaatst om een veiligere opstap voor lijn 10 te creeeren en capaciteitsproblemen op het station op te lossen.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door Frank »

Die halte hoort bij het station. Als ik het goed begrepen heb moeten vanwege nieuwbouw van Doornroosje op den duur twee perrons weg op het CS zelf. Dat betekent dat er wat weinig ruimte over zou zijn voor de andere bussen. Nu stopt lijn 10 al bij de nieuwe halte. Volgens mij moeten lijnen 11 t/m 15 er in de toekomst ook gaan stoppen, maar ik weet niet of dat nog steeds de plannen zijn.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door Milco »

Ah, kijk! Bedankt voor de verduidelijking! Ik vond het al een rare locatie voor een nieuwe halte... Ik moet wel toegeven dat ik de huidige busperrons op het station ook wel erg smal vind. Gaat dit t.z.t. nog aangepast worden?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door fogeltje »

Frank schreef:Die halte hoort bij het station. Als ik het goed begrepen heb moeten vanwege nieuwbouw van Doornroosje op den duur twee perrons weg op het CS zelf. Dat betekent dat er wat weinig ruimte over zou zijn voor de andere bussen. Nu stopt lijn 10 al bij de nieuwe halte. Volgens mij moeten lijnen 11 t/m 15 er in de toekomst ook gaan stoppen, maar ik weet niet of dat nog steeds de plannen zijn.
Nee, ik dacht alleen lijnen uit Heyendaal die eindigen op het station (en voorlopig alleen 11 en 12 en de 15 nog niet). Doorgaande lijnen (13, 14) zouden gewoon op het busstation blijven stoppen wat ook veel logischer is. Nu moeten overstappers uit de 11/12 al extra lopen, daar zouden dan straks ook mensen bij moeten komen die op die bussen daar willen opstappen. Dus logisch lijkt mij dan alleen de bussen uit Heyendaal die daar eindigen, 11, 12, de ritten van lijn 14 die daar eindigen (niet de doorgaande) en lijn 15.
"Een touringcar is geen bus"
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door Frank »

Oh dat zou ook kunnen. Ik vang van alles op maar weet ook niet helemaal precies wat waar is en niet.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door Frank »

Vorige week heeft men trouwens de niet meer in gebruik zijnde bushokjes van de halte Mozartstraat in Elst weggehaald (er stond nog regelmatig iemand te wachten...) en bij het station neergezet. Men is echter vergeten de tekst "Mozartstraat" op de bushokjes te verwijderen en te wijzigen in "Station Elst" oid.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door BrengMe »

Klopt. Heb ik ook gezien.

Overigens gebeurt het vaker dat de bordjes niet worden vervangen. Toen de halte Rabobank in Huissen werd hernoemd naar Langekerkstraat zijn de bordjes ook niet vervangen.
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door Srananbloke »

In Nijmegen zijn er nog redelijk wat van die rode Novio abri's waarvan de haltenamen boven de billboards niet zijn gewijzigd. Zo heet de halte Havenweg in centrumrichting nog altijd Hadrianusgebouw en in westelijke richting Weurtseweg. En zo zijn er wel meer.

Nog meer mensen hier toevallig die een e-mail hebben ontvangen van Daan Stevens van CXX/Breng? Ze zoeken mensen die de dienstregeling van 2014 kritisch willen doorspitten.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door huibf »

Jep.... Zet je bovengenoemd punt er maar op... Als extraatje.
Is dat vieze billboard op nijmegen centraal al weg ?
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door BrengMe »

Ik ook. Ik heb alleen een vraag: wat bedoelen ze met foutjes? Ik zou graag willen helpen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door fogeltje »

Dat bord op CS stond er de laatste keer nog wel, hangt al tijden niks meer in.

Breng vraagt of je wilt doorspitten op menselijke fouten, zoals drukfouten, verkeerde links, foute haltenamen, fout afgedrukte tabellen etc, geen dingen over de dienstregeling an sich. Maar ze willen dat hun folders zo foutloos mogelijk zijn voordat ze gedrukt gaan worden.
"Een touringcar is geen bus"
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door BrengMe »

Oke, dankje. Dat was precies het antwoord wat ik zocht!
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door Srananbloke »

Ben een weekje vrij volgende week, dus dat komt perfect uit :) ben benieuwd!
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door Michael 1988 »

Srananbloke schreef:Ja inderdaad, over die haltewijzigingen (waaronder Dukenburg) heb ik toen nog het 1 en ander gelezen. Vreemd dat het voor vrijwel alle haltes toen is aangepast, behalve Brabantse Poort/Dukenburg (of is dit ook bij andere haltes in de regio het geval?). Externe partijen die hier misschien nog een bepaalde rol in hebben gespeeld?

Snap trouwens niet zoveel van de ophef die hierover is ontstaan, voorzover je het 'ophef' kunt noemen. Een naamswijziging naar station Dukenburg lijkt me niet meer dan logisch. En dat Omroep Brabant er zich mee bemoeit vind ik al helemaal onzinnig. Zou RTV Arnhem ook een poll opstarten als in Australië wordt bepaald dat Arnhemland een nieuwe Aboriginalnaam krijgt? :roll: :lol:

In other news: Ik zag het volgende vermakelijke papiertje op diverse plekken in de stad opduiken de afgelopen dagen:

Afbeelding
Beetje late reactie, maar ik heb net zijn of haar Facebookpagina bekeken. Echt een zielige bedoeling. In de winter veel klachten over te late bussen (niet vreemd met die sneeuw) en de tekst die wordt geschreven zijn zonder hoofdletters, komma's, punten en andere aanhalingstekens. Echt een zielig persoon dus. Wou bijna een bericht gaan schrijven dat die persoon beter de pagina kan opdoeken, maar wou me toch maar niet tot dat niveau gaan verlagen (deze keer).
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door Jef400 »

Denk dat de Arnhem-Nijmegen wedijver hier ook een rol in speelt. Al is dit gewoon zielig.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten