De ÖBB koopt 100 nieuwe treinstellen voor regionaal en S-bahn verkeer en lanceert de productnaam Cityjet.
Hiermee wil de ÖBB het aanbod verbeteren. Op het eind van 2015 gaan ze rijden.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VH1VvEVTrtg[/youtube]
Hoop dat de NS bij het bestellen van nieuwe sprinters naar de Cityjet gaat kijken,vooral het interieur ziet er prachtig uit,en is ook nog functioneel,vind het interieur mooier dan die van de NMBS Desiro's.
ÖBB Cityjet
Re: ÖBB Cityjet
Alles lijkt mooier op de tekening... Maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat NS dit soort treinen kiest, ze zijn niet drempelvrij.
Re: ÖBB Cityjet
Ik denk ook dat de NS voor de vervanging van de SGMm (en vervanging van DDAR/DDZ op Sprintertrajecten) ook een meer metro-achtige trein wil. De CityJet-trein ziet er meer uit als een soort luxe, lange-afstandssprinter.
Overigens vraag ik mij af of ze nog gedoe krijgen met het merknaam 'CityJet', omdat er ook al een luchtvaartmaatschappij zo heet. ;)
Overigens vraag ik mij af of ze nog gedoe krijgen met het merknaam 'CityJet', omdat er ook al een luchtvaartmaatschappij zo heet. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Re: ÖBB Cityjet
Wat ik helaas altijd zie in nieuwe (of gereviseerde) treinen: "we maken er ramen in maar de stoelen zetten we voor de tussenstijlen". De ontwerpers reizen zelf waarschijnlijk nooit per trein, anders zullen ze wel weten dat dat behoorlijk irritant kan zijn.
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: ÖBB Cityjet
Of vinden alleen treinliefhebbers dat erg? De meeste medereizigers die ik zie zitten allemaal op het scherm van hun mobieltje of van een laptop te turen. Ikzelf stel het op prijs om ook naar buiten te kijken, maar ben vaak een van de weinigen.
Re: ÖBB Cityjet
Heel goed gezien, ik vind dat ook het grootste nadeel van de Desiro van de NMBS. Ik vermoed dat je in Nederland eerder een Talent 2-achtige trein (met doorgaande vlakke vloer vanaf de eerste tot de laatste deur) kan verwachten.Z2N schreef:Alles lijkt mooier op de tekening... Maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat NS dit soort treinen kiest, ze zijn niet drempelvrij.
Ik merk toch wel dat veel mensen iets van uitzicht prettig vinden. Enige tijd geleden zat ik in een Talent 2 van de Rhein-Sieg-Express van Düren naar Aachen, waar de vierzitter in het lage gedeelte precies uitkijkt op een raamspijl. De Duitsers in deze vierzitter vonden het vreemd dat precies die vierzitter het slechtste uitzicht van de trein had.Dennenboom schreef:Of vinden alleen treinliefhebbers dat erg? De meeste medereizigers die ik zie zitten allemaal op het scherm van hun mobieltje of van een laptop te turen. Ikzelf stel het op prijs om ook naar buiten te kijken, maar ben vaak een van de weinigen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: ÖBB Cityjet
Het valt mij ook altijd op in treinen met dat soort mislukte indelingen dat de plaatsen met het slechtste uitzicht het langst leegblijven.
Veel reizigers zitten toch het liefst in een vierzitje met tafeltje in het midden bij een groot raam.
Veel reizigers zitten toch het liefst in een vierzitje met tafeltje in het midden bij een groot raam.
Ik heb juist het idee dat NS ook wel een lange-afstandssprinter kan gebruiken voor de wat langere trajecten.VIRM schreef:Ik denk ook dat de NS voor de vervanging van de SGMm (en vervanging van DDAR/DDZ op Sprintertrajecten) ook een meer metro-achtige trein wil. De CityJet-trein ziet er meer uit als een soort luxe, lange-afstandssprinter.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten