ÖBB Cityjet

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

ÖBB Cityjet

Bericht door Mr-W »

De ÖBB koopt 100 nieuwe treinstellen voor regionaal en S-bahn verkeer en lanceert de productnaam Cityjet.
Hiermee wil de ÖBB het aanbod verbeteren. Op het eind van 2015 gaan ze rijden.
Afbeelding

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VH1VvEVTrtg[/youtube]

Hoop dat de NS bij het bestellen van nieuwe sprinters naar de Cityjet gaat kijken,vooral het interieur ziet er prachtig uit,en is ook nog functioneel,vind het interieur mooier dan die van de NMBS Desiro's.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: ÖBB Cityjet

Bericht door Z2N »

Alles lijkt mooier op de tekening... Maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat NS dit soort treinen kiest, ze zijn niet drempelvrij.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: ÖBB Cityjet

Bericht door VIRM »

Ik denk ook dat de NS voor de vervanging van de SGMm (en vervanging van DDAR/DDZ op Sprintertrajecten) ook een meer metro-achtige trein wil. De CityJet-trein ziet er meer uit als een soort luxe, lange-afstandssprinter.

Overigens vraag ik mij af of ze nog gedoe krijgen met het merknaam 'CityJet', omdat er ook al een luchtvaartmaatschappij zo heet. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: ÖBB Cityjet

Bericht door Ronald »

Wat ik helaas altijd zie in nieuwe (of gereviseerde) treinen: "we maken er ramen in maar de stoelen zetten we voor de tussenstijlen". De ontwerpers reizen zelf waarschijnlijk nooit per trein, anders zullen ze wel weten dat dat behoorlijk irritant kan zijn.
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: ÖBB Cityjet

Bericht door Dennenboom »

Of vinden alleen treinliefhebbers dat erg? De meeste medereizigers die ik zie zitten allemaal op het scherm van hun mobieltje of van een laptop te turen. Ikzelf stel het op prijs om ook naar buiten te kijken, maar ben vaak een van de weinigen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: ÖBB Cityjet

Bericht door Suus »

Z2N schreef:Alles lijkt mooier op de tekening... Maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat NS dit soort treinen kiest, ze zijn niet drempelvrij.
Heel goed gezien, ik vind dat ook het grootste nadeel van de Desiro van de NMBS. Ik vermoed dat je in Nederland eerder een Talent 2-achtige trein (met doorgaande vlakke vloer vanaf de eerste tot de laatste deur) kan verwachten.
Dennenboom schreef:Of vinden alleen treinliefhebbers dat erg? De meeste medereizigers die ik zie zitten allemaal op het scherm van hun mobieltje of van een laptop te turen. Ikzelf stel het op prijs om ook naar buiten te kijken, maar ben vaak een van de weinigen.
Ik merk toch wel dat veel mensen iets van uitzicht prettig vinden. Enige tijd geleden zat ik in een Talent 2 van de Rhein-Sieg-Express van Düren naar Aachen, waar de vierzitter in het lage gedeelte precies uitkijkt op een raamspijl. De Duitsers in deze vierzitter vonden het vreemd dat precies die vierzitter het slechtste uitzicht van de trein had.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: ÖBB Cityjet

Bericht door reisthijs »

Het valt mij ook altijd op in treinen met dat soort mislukte indelingen dat de plaatsen met het slechtste uitzicht het langst leegblijven.
Veel reizigers zitten toch het liefst in een vierzitje met tafeltje in het midden bij een groot raam.
VIRM schreef:Ik denk ook dat de NS voor de vervanging van de SGMm (en vervanging van DDAR/DDZ op Sprintertrajecten) ook een meer metro-achtige trein wil. De CityJet-trein ziet er meer uit als een soort luxe, lange-afstandssprinter.
Ik heb juist het idee dat NS ook wel een lange-afstandssprinter kan gebruiken voor de wat langere trajecten.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten