OVer je reiservaringen in september 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Etienne »

Ook vanmiddag liep het allerminst goed met de treinen. De t12554 vertrok slechts met één VIRM (de m9564) naar Rotterdam. Tot in de 1e klas waren staanplaatsen, gezellig om 40 minuten in een bloedhete VIRM te moeten staan.

Ook op de RandstadRail E liep het niet helemaal lekker, toen ik om 17.35 beneden in het metrostation kwam stonden op de DRIM de metro's aangekondigd over 11, 13 en 22 minuten. Al in Rotterdam Centraal kwam deze met zeer vol binnen, na het uitstappen en weer instappen werd ook weer vol vertrokken, vanaf Rodenrijs werd het weer wat beter met de zitplaatsen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Suus »

Vanmiddag het hele busstation Oost tot en met de stationstraverse moeten filewaggelen wegens te veel reizigers en te weinig ruimte. De vijf minuten looptijd naar de trein kan ik zo ook wel vergeten :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Daniel »

Die airco's van VIRM zijn kennelijk toch wel een zwak puntje... ik had vanmiddag ook al een VIRM-IV uit de serie VIRM-4 die behoorlijk warm was. Wel een stuk ruimer, de reizigers die de t559 regelmatig nemen zijn vooralsnog nog niet gewend dat ze weer wat verder naar voren kunnen wachten dus is 'ie daar relatief rustig.

Mijn eerste kennismaking met Busstation Oost in nieuwe vorm was vanmiddag nog nieteens zo heel negatief, het gekrioel aan bussen kwam op mij niet anders over dan voor de vakantie. Voornaamste verschil was de kleur van die dingen :P
Des te meer viel de weg er naartoe op: onder het spoorviaduct Bleekstraat stond toch altijd al wel water na een flink buitje, maar nu het geheel daar aangepast is om te zorgen dat de bussen ook onder het nieuwste deel van het viaduct door passen is het wel een heel diepe kuil geworden. Hopelijk wordt het geen zwembad als er een keer een zware bui valt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Meltrain »

Etienne schreef: Ook op de RandstadRail E liep het niet helemaal lekker, toen ik om 17.35 beneden in het metrostation kwam stonden op de DRIM de metro's aangekondigd over 11, 13 en 22 minuten. Al in Rotterdam Centraal kwam deze met zeer vol binnen, na het uitstappen en weer instappen werd ook weer vol vertrokken, vanaf Rodenrijs werd het weer wat beter met de zitplaatsen.
Dan zou ik toch echt die twee minuten langer gewacht hebben. :P
Vermoedelijk was die tweede metro nagenoeg leeg dan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Michael »

Ik moest vanmiddag staan in de bus. Lang geleden dat dat moest. Zal nu wel weer vaker voorkomen.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Michael 1988 »

Thom91 schreef:Uit de mail naar NS
L.S.

Heden middag was ik niet zo tevreden met de service die mij verleend omtrent de beloofde service.
Toen ik rond 18:05 op station Utrecht Centraal arriveerde voor een reis naar Heerhugowaard, werd ik eerst geconfronteerd met allerlei vertragingensbeelden op de borden.
Toen ik beneden kwam ben ik maar in de trein gestapt naar Den Helder van 18:10 die met +5 werd aangegeven, tegenover deze trein stond de trein naar Almaar met +20 op het bord.
Toen wij in Amsterdam aankwamen achter de trein naar Alkmaar werd plots zonder bericht de trein opgeheven. Wij hadden geen vertraging en er stapten ook nog diverse mensen in de trein en iedereen bleef gewoon zitten. Op een gegeven moment een hoop gebons op de ramen, de conducteur van de trein sommeerde ons de trein te verlaten. Om 18:41 stond ik buiten de trein, 1 minuut voordat de trein eigenlijk zou vertrekken.


Waarom is deze trein opgeheven en waarom is er niet in de trein omgeroepen?


Met vriendelijke groet,

....
Heb zelf zoiets ook een keer meegemaakt vorig jaar op Amsterdam Centraal. Toen moesten we met z'n allen uit een VIRM 6 bakken overstappen in een VIRM 4 bakken (die dus uiteindelijk overvol zat). De 6 bakken waar ik toen nog maar net in was gestapt bleef namelijk plots in Amsterdam staan. Eerst werd er gebonkt op de ramen beneden (zat zelf boven) en plots werd er paniekerig omgeroepen dat wij allemaal uit de trein moesten stappen (alsof er zeg maar brand of zo was). Bij navraag moesten we gewoon overstappen in de andere treinstel om een of andere reden, omdat het treinstel waar ik in zat bleef staan in Amsterdam. Nee NS is in mijn ogen niet altijd (lees bijna nooit) goed bezig wat betreft communicatie naar reizigers
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door webguy »

Bee schreef:Vanmiddag het hele busstation Oost tot en met de stationstraverse moeten filewaggelen wegens te veel reizigers en te weinig ruimte. De vijf minuten looptijd naar de trein kan ik zo ook wel vergeten :(
Tip: tunnel, vast net zo snel.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Daniel »

Is die nog open dan? In ieder geval van de Noordertunnel heb ik gelezen dat de toegang tot het voormalige Busstation Noord afgesloten is, maar naast de noodtrap naar de hal staat ook een bordje "Geen doorgang" dus waarschijnlijk is de middentunnel ook niet meer bereikbaar.

Vanmorgen moest ik toch even de slaap uit m´n ogen wrijven, maar ja, er stond inderdaad een VIRM met "Maastricht" op de koersdisplays langs het perron van Utrecht Overvecht. Vast een omgeleide s800 wegens de problemen bij Amstel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door webguy »

Daniel schreef:Is die nog open dan? In ieder geval van de Noordertunnel heb ik gelezen dat de toegang tot het voormalige Busstation Noord afgesloten is, maar naast de noodtrap naar de hal staat ook een bordje "Geen doorgang" dus waarschijnlijk is de middentunnel ook niet meer bereikbaar.
Uiteraard, heb je 's ochtends wel eens gezien hoe lang de rij is voor de roltrappen? Ze moeten wel, anders heb je met een ontruiming een probleem. De tunnel is nog gewoon open, je moet alleen rechts af slaan, de linker kant is afgesloten. Via het oude busdoorsteekje kan je vervolgens weer richting het busstation Oost lopen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Suus »

Vanochtend was er een storing waardoor er minder treinen reden tussen Utrecht Centraal en Amsterdam Centraal (gezien het spoorgebruik op Bijlmer zat het op het spoor van Amstel naar Duivendrecht), het was daardoor behoorlijk druk op het Bijlmerstation, maar als iedereen bij de roltrap blijft klonteren heb je nog altijd een dubbele zitplaats achterin de trein :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Daniel »

webguy schreef:Uiteraard, heb je 's ochtends wel eens gezien hoe lang de rij is voor de roltrappen?
Nee, ´s ochtends pak ik eigenlijk standaard de bus vanaf West. Stuk rustiger daar, wat dat betreft wel een soort van luxe dat ik kan kiezen naar welk busstation ik ga. ´s middags ga ik voor de bus die als eerste langskomt, dus kom afhankelijk daarvan op Oost of West terecht. En tja, op Oost moet je dus niet bij de roltrap zijn als er net een lijn 12 aankomt nee...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door webguy »

Bedoelde overigens de roltrappen vanaf perron naar de hal, niet die naar Busstation Oost.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Vanmiddag het hele busstation Oost tot en met de stationstraverse moeten filewaggelen wegens te veel reizigers en te weinig ruimte. De vijf minuten looptijd naar de trein kan ik zo ook wel vergeten :(
Hmm ja, dat filewaggelen daar had ik de afgelopen weken ook last van op Ut :wink: . Maarja je moet ook niet vergeten dat de boel verbouwd wordt.

Ik ben overigens wel blij de de verbouwing in Rotterdam klaar is. Heerlijk.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Aking »

Zojuist een gecombineerd omroepbericht op Ut:

Mannenstem:"Dames en heren"
Vrouwenstem:"ICE 126"..."een uur"
Mannenstem:"herhaling"
Vrouwenstem:"ICE 126"..."een uur"

Klonk best vreemd :')
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door webguy »

Krijg je als ze niet als zichzelf inloggen :P
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door hauptbahnhof »

Vandaag weer 's een keer met de M5-metro gereisd. Blijft me verbazen waarom deze metro, in tegenstelling tot de andere 3 metrotypes de Vmax (70km/u) niet lijkt te halen. Hierdoor was ik dus op tijd op Van der Madeweg voor de volgende metro richting Gein. Hij reed namelijk weg en direct erachteraan kwam de volgende metro richting Gein en Gaasperplas.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Michael 1988 »

Het is niet zozeer een reiservaring, maar ook niet echt een afwijking in materiaalinzet, maar wel iets wat ik vandaag zag. Op de Pastoor Dondersstraat in Schijndel stond ineens een Arriva/BBA busje geparkeerd langs de kant van de weg. Ik zeg expres Arriva, omdat Arriva enkele oude BBA buurtbusjes gebruikt als POD-busjes en er geen BBA logo's op stonden. De bus stond ongeveer ter hoogt van de Kerkendijk en dus een flink eindje verwijderd van de dichtsbijzijnde bushalte op de Deken Baekersstraat zit ter hoogte van de Mgr. Bekkersstraat en/of de bushalte Diepenbrockstraat die op de Hoofdstraat zit ter hoogte van het Jansenpark.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door dylanwild94 »

Ik zag vandaag de 182 over de zuiderparkweg rijden in Rotterdam met op de balk Barendrecht via portland, voorheen was het alleen maar portland dat er stond.
stond er wel een beetje rommelig op dat wel.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door mb90 »

De RET is er achter gekomen dat via-bestemmingen toch wel handig zijn. Zo had je bijvoorbeeld lijn 182 en 184 die vanaf het Zuidplein allebei naar Station Barendrecht gingen, terwijl de 182 er toch wat langer over doet. Lijn 144 (Rotterdam Zuidplein via Ridderkerk bijvoorbeeld) en 183 (Barendrecht via Keizerswaard bijvoorbeeld) hebben daarom nu ook via-bestemmingen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door ODRAIL »

In Rotterdam Alexander heb ik de afgelopen week ook een aantal bussen gezien met een via bestemming.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door dylanwild94 »

hoezo dat dan op Alexander komen alleen stadsbussen.
nog even en dan staat er op 56 in beide richtingen via vijfsluizen :lol:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Etienne »

dylanwild94 schreef:hoezo dat dan op Alexander komen alleen stadsbussen.
Nee hoor, op Alexander komen ook de Arriva-lijnen 175 en 190.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door hauptbahnhof »

Ik ben persoonlijk geen voorstander van die via-bestemmingen. De lijnnummer zegt genoeg (hoe een lijn rijdt) en als je dat niet echt weet, zegt een via bestemming ook niet veel. Als ik nooit in Rotterdam kom en ik sta op Beurs, dan zie ik een metro lijn C naar de Akkers (via Schiedam Centrum) en een metrolijn D (via Slinge), dan zegt het me echt totaal niks. Het voegt dus weinig toe naar mijn mening. De vraag is ook of die via-bestemming wel eraf gaat op het moment dat het voertuig die via-bestemming gepasseerd is...
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Edwin »

hauptbahnhof schreef:Ik ben persoonlijk geen voorstander van die via-bestemmingen. De lijnnummer zegt genoeg (hoe een lijn rijdt) en als je dat niet echt weet, zegt een via bestemming ook niet veel. Als ik nooit in Rotterdam kom en ik sta op Beurs, dan zie ik een metro lijn C naar de Akkers (via Schiedam Centrum) en een metrolijn D (via Slinge), dan zegt het me echt totaal niks. Het voegt dus weinig toe naar mijn mening. De vraag is ook of die via-bestemming wel eraf gaat op het moment dat het voertuig die via-bestemming gepasseerd is...
Bij Lijn 150 (Almere-Utrecht) veranderd de via bestemming continue, is ook goed te zien op de digitale schermen in de bus.
Via-bestemmingen hebben in mijn ogen zeker nut. Als je naar een eindpunt niet. Maar wel als je ergens halverwege moet zijn. Zag zowaar weer een Amba op lijn 6 in Almere die richting Noorderplassen bij de halte Flevoziekenhuis nog via Centrum toonde. Op het beginpunt station Parkwijk staat keurig via Danswijk, i.v.m. de omweg richting Centurm vergeleken met lijn 5 en 7. Daarna verandert de via in Centrum. Op station Centrum verdwijnt de via dacht ik en komt er niks voor terug.

Bij metro's is een via minder van belang. Op elk metrostation is voldoende informatie over alle lijnen te zien, zeker in Rotterdam.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Klaasje »

Maar je zou ook kunnen zeggen dat mensen ook gewoon op een kaart kunnen kijken. Zeker als die kaart gewoon op iedere bushalte hangt. Daarmee is een via-bestemming voor een niet-belangrijk reisdoel twijfelachtig.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten